بهترین مرورگر اندروید

بهترین مرورگر اندروید

بهترین مرورگر اندروید برای کاربرانی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند حائز اهمیت است. مرورگر یک نرم افزار است که از طریق یک رابط گرافیکی به کاربران این اجازه را می دهد تا از طریق لینک ها و URLها در اینترنت جست و جو کنند.

شرکت های سازنده‌ گوشی های اندروید فقط یک یا دو مرورگر روی دستگاه، به حالت نصب شده قرار می دهند، در نتیجه نمی توانند انتظارات کاربران را به طور کامل برطرف کنند. به همین دلیل، کاربران به دنبال مرورگرهایی با امکانات بیشتر هستند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بهترین مرورگر اندروید بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

مرورگر بریو (Brave Private Browser)

یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای سیستم عامل اندروید، مرورگر بریو است. معمولاً تبلیغات زیادی روی سایت‌ ها وجود دارد که اجازه تمرکز بر روی موضوع اصلی را به شما نمی دهند و ممکن است با یک کلیک اشتباه روی این لینک هایی که علامت ضربدر (بسته شدن) آن‌ها بسیار کوچک است، وارد لینک های تبلیغاتی شوید و از موضوع اصلی خود خارج شوید. مرورگر بریو، به صورتی طراحی شده است که در آن هیچ گونه تبلیغاتی را مشاهده نخواهید کرد. فراموش نکنید که نرم افزارهای مخصوص این کار وجود دارند که به این منظور طراحی شده اند که هیچ گونه تبلیغاتی را مشاهده نکنید یعنی می توان از آن ها به عنوان اد بلاکر (Ad blocker) استفاده کرد. اما مشکل این نرم افزارها، اشغال کردن فضای زیاد در رم و  مصرف زیاد باتری است.

از دیگر مزایای این مرورگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت جست و جو بالا

سرعت جست و جو آن در صفحات وب بالا است.

صرفه جویی در مصرف باتری

به صورتی طراحی شده است که کمترین میزان مصرف از باتری را داشته باشد.

صرفه جویی در مصرف حجم اینترنت

در مصرف حجم اینترنت صرفه جویی می کند چرا که هیچ تبلیغی را برای شما نشان نمی دهد.

حفاظت از حریم شخصی و اطلاعات کاربران

از حریم شخصی و اطلاعات کاربران محافظت می کند زیرا هنگامی که یک صفحه وب را به عنوان سایتی خطرناک شناسایی کند، اجازه ورود به آن را نمی دهد.

باگ های امنیتی

باگ های امنیتی در این مرورگر بسیار کمتر است.

علامت گذاری سایت ها

سایت های محبوب و مورد علاقه خود را می توانید در این مرورگر علامت گذاری کنید تا هرگز آنها را گم نکنید.

مرورگر بریو
مرورگر بریو

مرورگر دلفین (Dolphin Browser)

یکی از بهترین مرورگرها برای گوشی های اندرویدی، مرورگر دلفین است. این اپلیکیشن به عنوان بهترین مرورگر اندروید در گوگل پلی شناخته شده است.

از مزایای این مرورگر که باعث محبوبیت زیاد آن شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حذف تبلیغات سایت ها

یک اد بلاکر بسیار قوی است که می تواند تمام تبلیغات سایت ها را حذف کند.

اشتراک گذاری آسان

اشتراک گذاری را با یک کلیک انجام می دهد(one-tap Sharing) یعنی کافی است روی صفحه وب و یا لینکی که قصد اشتراک گذاری آن را دارید یک بار کلیک کنید (از قسمت More گزینه Share to Device را انتخاب کنید) تا بتوانید به راحتی آن را با سایرین به اشتراک بگذارید. در نتیجه می تواند باعث صرفه جویی در زمان شما شود.

سوئیچ آسان بین صفحات وب

قابلیت سوئیچ آسان بین صفحات وب را دارد یعنی شما می توانید خیلی آسان به صفحات قبل و یا هر صفحه ای که قبلاً باز کرده‌ بودید بروید.

قابلیت استفاده از مرورگر ناشناس

قابلیت استفاد از مرورگر ناشناس (Incognito) را دارد یعنی هویت شما به دلیل ذخیره نشدن اطلاعاتی مانند تاریخچه وب، سایت های بازدید شده و …، اطلاعات مرور شده مخفی می ماند و سایت شما را شناسایی نخواهد کرد.

قابلیت جست و جوی صوتی

دارای قابلیت جست و جوی صوتی است که می توان هر مطلبی را در سریع ترین زمان پیدا کرد.

قابلیت اشتراک گذاری صفحات وب با دستگاه های نزدیک به خود

قابلیت اشتراک گذاری صفحات وب با دستگاه های نزدیک به خود را دارد. اگر بخواهید شخص دیگری که در نزدیکی شما است به همان مودم وصل شود و از مرورگر دلفین استفاده کند، می توانید صفحات وب را با انتخاب گزینه‌ Wi-Fi Broadcast برای او ارسال کنید و به اشتراک بگذارید.

اتصال آسان به کامپیوتر از طریق سرویس ابری

امکان اتصال سریع و آسان گوشی به کامپیوتر از طریق سرویس ابری وجود دارد. دلفین می تواند تمامی اطلاعات تب های باز شده‌ شما را در فضای ابری خود ذخیره کند و به شما این امکان را بدهد تا بتوانید به طور همزمان از هر دو سیستم عامل ویندوز و اندروید خود استفاده کنید.

قابلیت کنترل صوتی یا Dolphin Sonar

قابلیت کنترل صوتی یا Dolphin Sonar را دارد که به شما این امکان را می دهد تا با صدای خود و به زبان انگلیسی دستوراتی مانند باز یا بسته شدن تب را در مرورگرتان انجام دهید.

انجام دستورات با رسم شکل های اختصاصی

می تواند دستورات را از طریق رسم شکل انجام دهد.

مرورگر دلفین
مرورگر دلفین

مرورگر داک داک گو (DuckDuckGo Browser)

این مرورگر بهترین اپلیکیشن برای کسانی است که مایل نیستند هنگام جست و جو و… به هر دلیلی، ردی از خود به جای بگذارند. در واقع زمانی که شما توسط این مرورگر فعالیتی انجام دهید، هیچ اطلاعاتی از شما روی مرورگر ذخیره نمی شود. اولویت اول این مرورگر حفظ حریم شخصی برای کاربران خود است.

از دیگر مزایای این مرورگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت تغییر تم تاریک و روشن

قابلیت تغییر تم تاریک و روشن در چند ثانیه را دارد؛ به این منظور که به هنگام شب و در نور کم بتوانید بدون فشار به چشمان خود، ساعات زیادی را مشغول وب گردی و یا جست و جو در صفحات وب شوید.

تب شعله آتش

پایین این مرورگر یک تب شعله آتش وجود دارد که با لمس کردن آن، تمامی اطلاعاتی که تا کنون وارد مرورگر شده به جز بوک مارک ها و تب ها همه چیز با لمس شدن این تب، به طور کلی پاک خواهند شد.

امکان قفل مرورگرها

قابلیت قفل کردن مرورگرها را دارد . می توان با فعال کردن قفلی که برای این اپلیکیشن طراحی شده است، به جز کاربر، به شخص دیگری اجازه ورود به آن را ندهد.

تشخیص رتبه حریم خصوصی سایت ها

این امکان را به کاربران می دهد تا درصد رعایت کردن حریم خصوصی هر سایتی را به طور دقیق بدانند یعنی با استفاده از این روش می توانید رتبه هر سایتی را بر اساس حفظ حریم شخصی و اطلاعات کاربران آن مشاهده کنید.

مرورگر داک داک گو
مرورگر داک داک گو

مرورگر گوگل کروم(Google Chrome Browser)

این پلیکیشن به صورت پیش فرض روی تعداد بسیار زیادی از موبایل های اندرویدی موجود در بازار نصب است.

از مزایای دیگر این مرورگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همگام سازی بر روی اغلب پلتفرم ها

کروم بر روی مک، ویندوز، لینوکس، اندروید و iOS در دسترس است.

استفاده از حالت ناشناس یا همان (Incognito)

به کاربران خود این امکان را می دهد تا هویت کاربر به دلیل ذخیره نشدن اطلاعاتی مانند تاریخچه وب سایت های بازدید شده و … مخفی بماند و سایت او را شناسایی نکند.

ذخیره داده ها به صورت داخلی

این مرورگر می تواند داده ها را به صورت داخلی ذخیره کند.

مرورگر گوگل کروم
مرورگر گوگل کروم

مرورگر کیوی (Kiwi Browser)

این مرورگر سریع با استفاده از موتور جست و جوی وب کرومیوم امکانات مختلفی را در اختیار کاربران می گذارد. فضای کاری مرورگر کیوی شباهت بسیار زیادی به گوگل کروم دارد، اما امکانات آن به هیچ وجه با کروم یکی نیست. از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 مسدود سازی تبلیغات

با استفاده از این قابلیت می توان به راحتی، تمام تبلیغات آزاردهنده سایت ها را مسدود کرد؛ در نتیجه در حجم مصرفی اینترنت صرفه جویی می شود و مصرف کمتری از باتری گوشی‌ شما می کند.

علامت گذاری سایت های مورد علاقه کاربر

این قابلیت را به کاربر می دهد تا هر کدام از سایت هایی که قصد دارد بعداٌ دوباره به آنها مراجعه کند را علامت‌گذاری کند و هر زمان که خواست به سراغ آنها برود و مطالب آن‌ها را مطالعه کند.

قابلیت ترجمه سایت های مختلف

در مرورگر کیوی می‌توانید هر صفحه را به 60 زبان ترجمه کنید. باید گفت که کمتر مرورگری در سیستم عامل اندروید این ویژگی را دارد حتی مرورگر کروم در سیستم عامل ویندوز هم این قابلیت را ندارد و باید Google Translator را به صورت مجزا برای آن نصب کرد.

حاوی دانلود منیجر

این مرورگر دارای یک دانلود منیجر با سرعت بالا است که از طریق آن می توانید تمام دانلودهای خود را مدیریت کنید. شما نیازی به دانلود کردن اپلیکیشن دانلود منیجر به صورت مجزا نخواهید داشت و می توانید هر فایلی را که تمایل به دانلود آن را دارید با بهترین سرعت، از طریق مرورگر کیوی دانلود کنید.

مرورگر کیوی
مرورگر کیوی

مرورگر لینکت (Lynket Browser)

این مرورگر در گذشته با نام Chromer شناخته می شد اما بعداً نام آن تغییر کرد.

از مزایای این مرورگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتکل Custom Tabs

این مرورگر دارای پروتکل خاصی به نام Custom Tabs است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و جست و جو را برای کاربران آسانتر می کند. با استفاده از این پروتکل، مرورگر می تواند از موتور بسیار قوی جست و جوی کروم و یا فایرفاکس و… برای نتایج بهتر خود، استفاده کند.

دسترسی به متون محتواهای سایت

این امکان برای کاربران را فراهم کرده است تا هنگام مواجه شدن با سایت های شلوغ و بی نظم، با قرار دادن آن متن در حالت مقاله، بتوانند فقط متن مورد نظر را مطالعه کنند. این ویژگی می تواند برای کسانی که علاقه‌ به وبگردی و مطالعه سایت های مختلف را دارند، مناسب و کاربردی باشد زیرا مجبور نیست تبلیغات آزادهنده‌ سایت، عکس های غیر مرتبط با مطالب و … را مشاهده کند.

استفاده از حالت ناشناس یا همان (Incognito)

به کاربران خود این امکان را می دهد تا هویت کاربر به دلیل ذخیره نشدن اطلاعاتی مانند تاریخچه وب سایت های بازدید شده و … مخفی بماند و سایت او را شناسایی نکند.

 حفظ امنیت بالا برای کاربران

این مرورگر شما را در برابر ردیابی شدن سایت ها حفظ می کند به همین دلیل خیالتان از بابت امنیت این اپلیکیشن راحت باشد و با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید.

باز کردن تب ها در حالت حباب شناور در پس زمینه گوشی

این امکان را به شما می دهد تا تب مورد نظر خود را در یک حالت حباب شناور و قابل حرکت در پس زمینه گوشی خود قرار دهید، تا در کسری از زمان به آنها دسترسی پیدا کنید. یعنی برای باز کردن لینک مدنظر خود نیازی به کلیک کردن مرورگر و رفتن به سراغ اپلیکیشن دیگر نیست.

بهترین مرورگر اندروید
بهترین مرورگر اندروید

در این مقاله سعی کردیم به بهترین مرورگر اندروید بپردازیم. امیدوار هستیم که این مقاله به آگاهی شما درباره بهترین مرورگر اندروید کمک کرده باشد.