چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم

راهنمای جامع کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب برای کاربران یوتیوب بسیار جذاب است و یکی از مزایای این پلتفرم محسوب می شود. در این پلتفرم میلیون ها ویدیو در زمینه های مختلف وجود دارد. کاربران می توانند با انجام فعالیت و بارگذاری ویدیو در یوتیوب، درآمد کسب کنند. کسب درآمد از یوتیوب کار سختی نیست اما به دلیل وجود تحریم ها، استفاده از این قابلیت برای افراد ساکن ایران کمی دشوار است. لازم به ذکر است که میزان درآمد از یوتیوب یک عدد ثابت در ماه نیست و می توان با استفاده از روش های مختلفی حقوق دلاری کسب کرد. اگر شما هم به دنبال کسب درآمد از این پلتفرم هستید پس با ما در مقاله کسب درآمد از یوتیوب از مجله راندنو همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

یکی از روش های کسب درآمد در این پلتفرم بالا بردن بازدید ویدیوها است. با افزایش بازدید ویدیوهای خود در یوتیوب می توانید در زمینه کسب درآمد از یوتیوب موفق باشید. در ادامه به روش های مختلفی برای افزایش بازدید ویدیوها در یوتیوب می پردازیم.

تولید ویدیوهای آموزشی

ویدیوهای آموزشی در سراسر دنیا در هر پلتفرمی طرفدار دارند. آموزش چیزهایی که مردم به دنبال آنها هستند باعث می شود تا بازدید ویدیوهای شما افزایش یابد.

تولید ویدیوهای آموزشی
تولید ویدیوهای آموزشی

تولید ویدیوهایی با عنوان بهترین ها

ویدیوهایی که تحت عنوان بهترین ها هستند برای مردم بسیار جالب و جذاب هستند. همچنین معرفی 10 تا از برترین ها نیز یکی از بهترین روش ها برای تولید ویدیو است.

تولید ویدیوهای نقد و بررسی

همواره نقد و بررسی برای مردم جذاب است. با تولید ویدیوهای نقد و بررسی می توانید بازدید یوتیوب خود را افزایش دهید. برای نقد و بررسی به دنبال موضوعاتی باشید که برای مردم بسیار جذاب باشد.

تولید ویدیوهای نقد و بررسی
تولید ویدیوهای نقد و بررسی

انتشار ویدیو گیم پلی

تولید ویدیوهایی که اطلاعات و مشخصات بازی های جدید را نمایش می دهند باعث افزایش بازدید در یوتیوب می شود چرا که ویدیوهایی که مربوط به بازی های جدید هستند، بسیار طرفدار دارند.

تولید ویدیو از بررسی محصولات

سعی کنید ویدیوهایی برای نقد و بررسی محصولات تولید کنید. ممکن است محصولی بسیار پرطرفدار باشد و کاربران زیادی برای اطلاع از نقد و بررسی آن ویدیو شما را مشاهده کنند. اگر در این زمینه موفق باشید، می توانید از طریق همکاری در فروش، درآمد میلیونی کسب کنید.

تولید ویدیو از بررسی محصولات
تولید ویدیو از بررسی محصولات

استفاده از عنوان های جذاب

سعی کنید برای ویدیوهای خود عنوانی جذاب انتخاب کنید تا افراد بیشتری جذب ویدیوهای شما شوند. توجه داشته باشید که اگر ویدیوی شما محتوای خوبی داشته باشد اما عنوان جذابی نداشته باشد، انتظار دیده شدن آن را نداشته باشید.

کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب

استفاده از عکس های سفارشی

تصویر اولیه برای تولید ویدیو (عکس سفارشی یا Custom Thumbnail) بسیار مهم است. در حالت عادی پس از بارگذاری ویدیو در یوتیوب، یکی از شات های ویدیو روی عکس اولیه آن ویدیو قرار می گیرد اما می توانید عکس ویدیو خود را جداگانه درست کنید و روی آن قرار دهید.

استفاده از سئو یوتیوب

یکی از روش های کسب درآمد از یوتیوب استفاده از سئو است. می توانید براساس موضوع ویدیو خود، عباراتی را در سرچ باکس یوتیوب جست و جو کنید که کاربران آنها را جستجو می کنند. پس از دریافت این عبارات باید سعی کنید تا آنها را در عناوین، دیسکریپشن و تگ های ویدیو های خود استفاده کنید تا بازدید ویدیوها افزایش یابد.

سئو عنوان ویدیو در یوتیوب

عنوان ویدیو ها در یوتیوب باید حداقل 5 کلمه باشد.

سئو دیسکریپشن ویدیو در یوتیوب

برای دیسکریپشن حداقل 250 کلمه نیاز است و باید 2 تا 4 بار کلمه کلیدی اصلی را در آن تکرار کنید. همچنین باید کلید واژه های مهم را حداقل یکبار در اوایل متن دیسکریپشن قرار دهید.

سئو تگ ها در یوتیوب

سعی کنید از عبارت کلیدی اصلی برای اولین تگ استفاده کنید. سایر عبارت های کلیدی مهم را در تگ ها قرار دهید. از عبارات فرعی نیز استفاده کنید.

شما می توانید از تگ های ویدیو های دیگران که عملکرد خوبی داشته اند، استفاده کنید.

استفاده از سئو یوتیوب
استفاده از سئو یوتیوب

استفاده از سایر شبکه های اجتماعی

بمنظور افزایش بازدید ویدیو های خود، می توانید با استفاده از سایر شبکه های اجتماعی خود مخاطبان را به کانال یوتیوب خود دعوت کنید. همچنین می توانید به صورت مستقیم ویدیوهای یوتیوب خود را در سایر شبکه های اجتماعی خود قرار دهید.

تعامل با دنبال کنندگان کانال خود

همواره تلاش کنید تا با دنبال کنندگان کانال خود در ارتباط باشید. پاسخ سوالات آنها را بدهید و حتی بهتر است گاهی اوقات از آنها سوال کنید که چه موضوعاتی برای آنها جذابتر است تا در آن زمینه تولید محتوا کنید.

در ادامه به راه های دیگری برای کسب درآمد از یوتیوب در ایران می پردازیم.

کسب درآمد از گوگل ادسنس از طریق یوتیوب

یکی از روش های کسب درآمد در این پلتفرم، استفاده از گوگل ادسنس است. تقریباً بدون گوگل ادسنس درآمد کاربر از یوتیوب افزایش پیدا نمی کند. روش اصلی کسب درآمد از یوتیوب نمایش تبلیغات و کلیک روی آنها توسط بازدیدکنندگان است. بنابراین شما باید گوگل ادسنس خود را فعال کنید و آن را به کانال یوتیوب خود ارتباط دهید تا از کلیک روی تبلیغاتی که در ابتدای ویدیوهای شما نمایش داده می شود درآمد کسب کنید.

مشکل استفاده از Google AdSense برای افراد ساکن ایران

شما برای برداشت پول از یوتیوب و انجام کارهای مالی خود نیاز به حساب Google AdSense دارید. در حال حاضر بدلیل وجود تحریم ها امکان ساخت این حساب برای افراد ساکن ایران وجود ندارد. اما اگر آشنایی در خارج از کشور دارید می توانید درخواست کنید که او حساب را به نام خود افتتاح کند تا شما بتوانید از آن استفاده کنید.

کسب درآمد از گوگل ادسنس از طریق یوتیوب
کسب درآمد از گوگل ادسنس از طریق یوتیوب

اگر تعداد مخاطبین کانال یوتیوب شما زیاد است پس می توانید به تبلیغ برندهای مطرح بپردازید. می توانید در ویدیو های خود به تبلیغ و معرفی برندهای مختلف و خدمات آنها بپردازید تا از یوتیوب کسب درآمد کنید.

راه اندازی عضویت ویژه در یوتیوب

یوتیوب قابلیت اعضای ویژه را فعال کرده است. بنابراین شما می توانید برخی از ویدیوهای خود را فقط برای اعضای ویژه نمایش دهید. هر فردی که تمایل داشته باشد جزء اعضای ویژه کانال شما شود باید به صورت ماهیانه پول پرداخت کند.

کسب درآمد از سرویس YouTube Red

YouTube Red سرویسی است که کاربران را از دیدن تبلیغات منع می کند بنابراین کاربرانی که عضو این سرویس در یوتیوب هستند، هیچ تبلیغی را در ابتدای ویدیوهای یوتیوب مشاهده نمی کنند. در این روش چون تبلیغاتی در ابتدای ویدیوها برای فردی نمایش داده نمی شود پس یوتیوب بخشی از درآمد حاصل را به تولیدکنندگان محتوای کانال ها می پردازد. درنتیجه سعی کنید تا مخاطبان سرویس YouTube Red را افزایش دهید تا درآمد خود را افزایش دهید.

توضیحاتی که در ویدیو نوشته می شود ممکن است مورد توجه کاربران قرار گیرد. اگر فرد تأثیرگذاری در یوتیوب هستید می توانید با استفاه از این روش نیز کسب درآمد کنید.

تبلیغ در توضیحات ویدیو
تبلیغ در توضیحات ویدیو

گذاشتن لایو در یوتیوب

یکی از روش های دیگر کسب درآمد از یوتیوب استفاده از لایو است. شما می توانید به صورت لایو با مخاطبان خود در ارتباط باشید. برای این کار باید از قسمت monetization سوپرچت را فعال کنید. مخاطبان شما با پرداخت مبلغی بین 1 تا 500 دلار می توانند پیام خود را در باکس چت آنلاین در لایو استریم نمایش دهند تا پیام آنها در معرض دید قرار گیرد و تبلیغ کنند. سهم یوتیوب از این فعالیت به ازای هر پرداختی توسط کاربران 30 درصد است.

استفاده از محتوای انگلیسی

سعی کنید کانالی با محتوای انگلیسی داشته باشید تا درآمد بیشتری را کسب کنید. با استفاده از این روش می توانید بدون ساخت ویدیو کسب درآمد کنید. همچنین توجه کنید که هرگز از دو محتوای فارسی و انگلیسی در یک کانال استفاده نکنید بنابراین یا ازمحتوای فارسی یا از محتوای انگلیسی استفاده کنید.

استفاده از محتوای انگلیسی
استفاده از محتوای انگلیسی

کسب درآمد از یوتیوب بدون ساختن ویدیو

کاربران می توانند بدون ساخت ویدیو و تنها با استفاده از ویدیو دیگران نیز به کسب درآمد از یوتیوب بپردازند. توجه داشته باشید که نباید ویدیوی ها را کپی کنید بلکه باید تغییراتی در آنها ایجاد کنید. کانال های بسیاری در یوتیوب وجود دارند که با ادیت چند ویدیو و اضافه کردن صدای خود یا موسیقی و انتشار آنها در یوتیوب درآمد کسب می کنند. بعنوان مثال کانال motiversity یکی از کانال هایی است که ویدیوهای انگیزشی در یوتیوب منتشر می کند. این کانال بخش هایی از ویدیوهای افراد موفق در دنیا را تغییر می دهد و موسیقی متنی روی آنها قرار می دهد. شما نیز می توانید با همین روش ویدیو بسازید و در یوتیوب منتشر کنید.

نکات مهمی برای استفاده از این روش وجود دارد که به شرح زیر است:

  • باید از ویدیوهای Creative Commons استفاده کنید. که برای پیدا کردن این ویدیوها در یوتیوب باید از بخش فیلتر ها، گزینه Creative Commons را تیک بزنید تا ویدیوهای بدون کپی رایت برای شما نمایش داده شود.
  • برای ادیت ویدیوهای موردنظر باید از چند ویدیو و چند موسیقی متفاوت استفاده کنید. همچنین بهتر است روی ویدیوها لوگوی کانال یوتیوب خود را قرار دهید.

حال که روش های مختلف کسب درآمد از یوتیوب را دانستید ممکن است برای شما این سوال پیش آید که یوتیوب نیز چگونه درآمد کسب می کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

عدم استفاده از سابسکرایب فیک

یکی از نبایدهایی که در زمینه درآمدزایی از یوتیوب مهم است، استفاده از سابسکرایب فیک است. یوتیوب بازدید و سابسکرایب جعلی را شناسایی می کند و کانال یوتیوب شما برای همیشه از دست داده می شود. بنابراین به هیچ عنوان سابسکرایب یوتیوب تهیه نکنید.

عدم استفاده از سابسکرایب فیک
عدم استفاده از سابسکرایب فیک

در مقاله کسب درآمد از یوتیوب به روش های مختلفی برای کسب درآمد در این پلتفرم پرداختیم. یوتیوب یک پلتفرم پرطرفدار و آنلاین است که در آن می توانید ویدیو بارگذاری کنید و در ازای فعالیت خود در این پلتفرم، درآمد کسب کنید.