برنامه threads چیست | آموزش نصب و استفاده از تردز

برنامه threads چیست | آموزش نصب و استفاده تردز

برنامه threads چیست اینستاگرام تردز یک شبکه اجتماعی و اصلی ترین رقیب توییتر است که توسط متا و اینستاگرام راه اندازی شده است. افراد در این برنامه می توانند استاتوس درج کنند و گفتگوهای عمومی داشته باشند. در حال حاضر امکان دانلود برنامه threads برای اندروید و دانلود برنامه threads from instagram برای ایفون وجود دارد.

تقریباً یک سال پیش شرکت متا یا فیس بوک برنامه تردز را به مجموعه اپلیکیشن های خود اضافه کرد. این برنامه یک شبکه اجتماعی است که اغلب به عنوان یک پیام رسان از آن استفاده می شود. طبق گفته طراحان و سازندگان این شبکه اجتماعی، هدف اصلی threads اینستاگرام ایجاد فضایی بهینه برای ارتباط بیشتر کاربران اینستاگرامی با دوستانشان است.

امروزه اپلیکیشن threads وایرال شده است و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. Threads در عرض هفت ساعت پس از راه اندازی به 10 میلیون ثبت نام دست پیدا کرد.

اگر قصد نصب برنامه threads را دارید، تا انتهای این مقاله از مجله راندنو با ما همراه باشید. در این مقاله به سوال برنامه threads چیست پاسخ خواهیم داد و آموزش نصب و استفاده از تردز را بررسی می کنیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

برنامه تردز چیست؟

در پاسخ به سوال برنامه threads چیست باید گفت، تردز یک شبکه اجتماعی است. این شبکه اجتماعی در همان روزهای ابتدایی ارائه قوی ظاهر شد. برخلاف کلاب هاوس که تنها چند ماه بر سر زبان ها بود، این اپ می تواند تا مدت ها در میان اپلیکیشن های پرطرفدار جای خوش کند.

افراد زیادی threads from instagram را قابلیت جدید اینستاگرام می دانند. در صورتی که تردز یک اپلیکیشن مستقل و اختصاصی است. برای دسترسی به این برنامه باید آن را دانلود کنید و به صورت یک اپلیکیشن جدا از اینستاگرام مورد استفاده قرار دهید. البته گفتنی است که این برنامه توسط شرکت متا و اینستاگرام توسعه پیدا کرده است و ابتدا در گوگل پلی منتشر شده است.

با وجود این که دو اپ کامل از هم جدا هستند، تردز به اکانت اینستاگرام هر کاربر متصل می شود. این قابلیت سبب می شود تا پیام دایرکت کاربران در اینستاگرام، روی اپ threads نمایش داده شود. همچنین افراد می توانند پست های خود را در هر دو اپلیکیشن به اشتراک بگذارند و به هم دیگر لینک کنند. در واقع علت لینک بودن این برنامه ها بهبود تعامل بهتر و آسان شدن رابط کاربری است.

تردز یکی از اصلی ترین رقبای توییتر است. توییتر در سال های اخیر با محدودیت های زیادی مواجه بود و همین موضوع سبب شد تا بسیاری از کاربران خود را از دست بدهد. همچنین فعالیت های اخیر ایلان ماسک سبب شده است تا بسیاری از افراد از توییتر دلسرد شوند و از این برنامه کوچ کنند!

کاربرد برنامه threads

حال که دانستیم برنامه threads چیست به بررسی کارایی و کاربرد این برنامه می پردازیم. پیش از نصب برنامه تردز باید از خود بپرسیم که اپلیکیشن threads from instagram چطور کار می کند؟

کاربرد اصلی این برنامه به اشتراک گذاشتن Status است. کاربران تردز می‌ توانند به کمک این برنامه استاتوس های 6 الی 24 ساعته بگذارند. هنگامی که شما این برنامه را نصب می کنید، استاتوس ها تنها برای آن افرادی که از Instagram Threads استفاده می کنند، نمایش داده می شود.

نکته جالب در باره اپ تردز این است که شما برای استفاده از تردز نیاز به ساخت اکانت ندارید و کافی است از طریق پیج اینستاگرام خود در برنامه Log in کنید.

آموزش نصب برنامه threads

در این بخش از مقاله برنامه threads چیست به آموزش و نحوه نصب برنامه تردز می پردازیم. برای استفاده از تردز باید ابتدا به دانلود اپلیکیشن threads اقدام کنید. دانلود تردز گوگل پلی و اپ استور امکان پذیر است. پس از نصب مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید.

  • همان طور که پیش تر گفته شد، شما می توانید از اکانت اینستاگرام خود برای راه اندازی تردز استفاده کنید. هنگامی که این اپ را باز می کنید، به شما پیشنهاد داده می شود تا در صورت تمایل از طریق اینستاگرام Login کنید. هنگامی که از این گزینه استفاده می کنید، نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نیست.
  • اگر می خواهید از طریق اطلاعات اکانت دیگری به اپلیکیشن تردز وارد شوید، باید گزینه Switch Accounts را انتخاب کنید.
  • در صورتی که گزینه Switch Accounts را انتخاب کردید، باید نام کاربری و رمز عبور اکانت مورد نظر خود را در بخش های خواسته شده وارد کنید.
  • آموزش نصب برنامه threads
      آموزش نصب برنامه threads
  • پس از وارد شدن به اکانت با صفحه ای مواجه می شوید که از شما می پرسد اکانت تردز شما عمومی یا خصوصی باشد. پس از انتخاب گزینه روی Next کلیک کنید.
  • در صفحه بعد باید انتخاب کنید که نوتیفیکیشن پیام های دایرکت به اپلیکیشن اینستاگرام برود یا به برنامه threads ارسال شود. پس از انتخاب اپلیکیشن مورد نظر باید روی گزینه Done کلیک کنید.
  • در گام بعدی در صورتی که تردز شما مطابق اکانت اینستاگرام باشد، از شما می پرسد که کدام یک از فالوورهای شما را در این اپ نیز فالو کند.
  • پس از پشت سر گذاشتن مراحل بالا، شما به برنامه وارد می شوید. پس باید روی گزینه Join Threads کلیک کنید و برنامه برای شما نصب می شود.

آموزش استفاده از برنامه threads

در این بخش از برنامه threads چیست به نحوه استفاده از این برنامه می پردازیم. استفاده از برنامه تردز آسان است و این اپ رابط کاربری مناسبی دارد.

  • هنگامی که وارد این برنامه شدید، صفحه زیر به شما نمایش داده می شود. در این صفحه چند آیکون وجود دارد.
  • در قسمت هوم می توانید پست های مربوط به فالوورهای خود را تماشا کنید.
  • در قسمت اکسپلور نیز می توانید پست هایی از پیچ های عمومی را مشاهده کنید.
  • آیکون مداد مربوط به ارسال پست و استاتوس است.
  • آیکون قلب درخواست های کاربران به پیج شما را نشان می دهد.
  •  آیکون پروفایل همان بخش اصلی است که به گذاشتن استاتوس و مشاهده پست ها مربوط می شود.
  • برای گذاشتن استاتوس می توانید از گزینه های پیش فرض و آماده داخل برنامه استفاده کنید. همچنین می توانید یک استاتوس تازه بسازید.
آموزش استفاده از برنامه threads
آموزش استفاده از برنامه threads

بیشتر بخوانید: هایلایت اینستاگرام چیست؟ آموزش فعال کردن هایلایت اینستا


نحوه ساخت استاتوس در Threads

در این قسمت از مقاله برنامه threads چیست به آموزش ساخت استاتوس در تردز می پردازیم.

  1. روی آیکون مداد و دفتر کلیک کنید.
  2. برای این که بتوانید استاتوس مخصوص خود را بسازید، در بخش Share a thread متن مورد نظر را بنویسید و سپس دکمه Post را کلیک کنید.
  3. در این قسمت اگر بخواهید می توانید روی آیکون منگنه کلیک کنید و تصویر مورد نظر خود را نیز ضمیمه استاتوس کنید.
  4. یکی از قابلیت های این برنامه که با برنامه اینستاگرام مشابه است، امکان استفاده از Close Friend است. در صورت تمایل کاربران می توانند گزینه موجود در بالای صفحه را انتخاب کنند تا از این طریق بتوانند لیست Close Friends خود را ویرایش کنند.
  5. پس از ساخت استاتوس باید بدانید که استاتوس روی پروفایل شما نمایش داده می شود.
  6. لازم به ذکر است که علاوه بر نمایش استاتوس کنار عکس پروفایل، یک نمونه از آن در اپلیکیشن اینستاگرام و کنار عکس پروفایل، برای دوستان نزدیک یا همان Close Friends نشان داده می شود.
نحوه ساخت استاتوس در Threads
نحوه ساخت استاتوس در Threads

ارسال عکس در برنامه threads

در این مقاله به سوال برنامه threads چیست پاسخ دادیم و ویژگی های آن را بررسی کردیم. حال به آموزش ارسال عکس در برنامه تردز می پردازیم. برای این کار می توانید مراحل زیر را پشت سر بگذازید.

  1. برای ارسال عکس روی آیکون نوشته تپ کنید.
  2. هنگام ورود به بخش نوشته ها با صفحه ای مواجه می شوید. در این صفحه می توانید گزینه گرفتن عکس یا انتخاب از گالری را کلیک کنید. همچنین گزینه های دیگر همچون اعمال فیلتر روی عکس ها، روشن و خاموش کردن فلش دوربین و چرخش آن وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.
  3. پس از انتخاب عکس چندین گزینه در سمت راست برای شما ظاهر می شود. این گزینه ها به ترتیب موضوعات زیر را نشان می دهند: گزینه اول مخصوص نوشتن متن روی عکس است. گزینه دوم مخصوص افزودن ایموجی است. گزینه سوم جهت استفاده از قلم نقاشی به کار گرفته می شود. به منظور تنظیم تعداد دفعات نمایش عکس برای مخاطب، باید از آیکون 4 استفاده کنید. گزینه پنجم جهت ذخیره عکس به کار گرفته می شود. در نهایت برای ارسال عکس باید از آیکون شماره 6 استفاده کنید.

تنظیمات برنامه threads

در این بخش از موضوع برنامه threads چیست به بررسی بخش تنظیمات برنامه تردز می پردازیم. تنظیمات در پروفایل افراد قرار گرفته است که چند گزینه دارد.

  1.   گزینه اول ادیت پروفایل و ویرایش آن است. در این بخش می توانید بیو مورد نظر خود را وارد کنید و یا لینک سایت مورد نظر را بنویسید. همچنین عمومی یا خصوصی بودن پیچ تردز خودتان را می توانید از این بخش مشخص کنید.
  2. با کلیک برروی آیکون آدمک می توانید عکس پروفایل برای خود انتخاب کنید. شما می توانید عکس از اینستاگرام با گالری خود انتخاب کنید.
  3. در قسمت سمت راست پروفایل Share Profile وجود دارد که به کمک آن می توانید اکانت خود را با دیگر دوستانتان در شبکه های اجتماعی گوناگون به اشتراک بگذارید.
  4. شما در پروفایل می توانید با لمس آیکون اینستاگرام به برنامه اینستاگرام بروید.
  5. در سمت راست این آیکون، آیکون تنظیمات بیشتر قرار گرفته است.
  6. در این بخش گزینه هایی وجود دارد. گزینه اول مربوط به دعوت از دوستان است.
  7. گزینه دوم مربوط به نوتیفیکیشن ها است.
  8. گزینه سوم امنیت است.
  9. گزینه چهارم مربوط به اکانت است. در این بخش می توانید تنظیمات اکانت خود را تغییر دهید و آن را با اینستاگرام لینک کنید.
  10. گزینه پنجم Help است. اگر سوال یا مشکلی دارید می توانید در این بخش آن را برطرف کنید.
  11. گزینه آخر نیز About است که در آن می توانید راجع به تردز بخوانید.
  12. گزینه آبی رنگ آخر مربوط به Log Out شدن از اکانتی است که با آن وارد تردز شده‌ اید.

ویژگی های برنامه تردز

  • در تردز هشتگ و دایرکت مسیج وجود ندارد.
  • در تردز شما نمی توانید برای دیگران به صورت مستقیم پیام ارسال کنید یا به هشتگ های پرطرفدار دسترسی داشته باشید.
  • در تردز تعداد لایک های پست ها پنهان است.
  • در تردز می توانید نوشته های خود را تنظیم کنید تا همه کاربران بتوانند آن را بخوانند. یا تنها کسانی که منشن کرده اید و شما را فالوو کرده اند قادر به دیدن آن ها باشند.
برنامه threads چیست
برنامه threads چیست

تفاوت اینستاگرام و تردز

  • در برنامه تردز قابلیت گذاشتن استاتوس وجود دارد. در صورتی که به کمک اینستاگرام می توان عکس و فیلم یا متن در قالب یک عکس به نمایش گذاشت.
  • در این برنامه شما می توانید دوستان خود را از موقعیتتان با خبر کنید.
  • کلوز فرندز برنامه تردز یک فضای خصوصی تر است.
  • تردز برخلاف اینستا برنامه جداگانه برای ویندوز ندارد اما می توان از وب اپلیکیشن آن استفاده کرد.

تفاوت و شباهت Threads با Twitter

در این بخش از موضوع برنامه threads چیست به بررسی تفاوت ها و شباهت های این دو شبکه اجتماعی می پردازیم.

Threads در بسیاری از موارد شبیه توییتر است. کاربران در این برنامه می توانند پیام های مبتنی بر متن را در فید خود پست کنند. افرادی هم که آن ها را دنبال می‌ کنند می‌ توانند آن را مشاهده کنند. کاربران این اپ عکس یا ویدیو هم می توانند ارسال کنند. تردز در حال حاضر برخلاف توییتر و اینستاگرام از پیام رسانی مستقیم پشتیبانی نمی کند. البته اینستاگرام اعلام کرد که ویژگی هایی را به Threads اضافه می کند.