راهنمای خرید بهترین رقص نور

راهنمای خرید بهترین رقص نور

راهنمای خرید رقص نور به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین و بهترین رقص نور را برای مجموعه خود انتخاب کنید. رقص نور وسیله ای است که در اغلب مجالس جهت نورپردازی از آن استفاده می شود.

امروزه تجهیزات روشنایی بسیار متنوع شده اند و در این حوزه محصولات جدیدی به بازار عرضه شده است. سیستم های رقص نور نیز بسیار گسترده شده اند. این تجهیزات انواع مختلفی دارند که می توان از تمامی آن ها استفاده کرد.

کاربران می توانند قیمت انواع چراغ و لامپ های نورپردازی را در سایت راندنو مشاهده کنند و با نمایندگان اصلی در ارتباط باشند.

رقص نور دستگاهی است که از منابع نوری هم چون لامپ و ال ای دی های کوچک تشکیل شده است که این ال ای دی ها می توانند هماهنگ با موزیک در حال پخش، از خود نورهای سفید و رنگی بازتاب دهند. به این محصولات رقص نور هماهنگ با موزیک گفته می شود. برخی از این رقص نورها لامپی هستند که ساختار ساده تری دارند.

در این مقاله به معرفی انواع رقص نور و راهنمای خرید رقص نور خواهیم پرداخت. با مجله راندنو همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

تجهیزات نورپردازی

به تمامی تجهیزاتی که به کمک آن می توان نور را در یک مجموعه تنظیم و کنترل کرد، تجهیزات نورپردازی گفته می شود. رقص نور یکی از انواع تجهیزات نورپردازی است که در بسیاری از مجموعه ها از آن استفاده می شود. در ادامه به معرفی انواع رقص نور می پردازیم.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لامپ مناسب برای منزل


انواع رقص نور

به طور کلی پکیج های رقص نور شامل تجهیزات مختلفی هستند که زیبایی های بصری ویژه ای ایجاد می کنند. دستگاه های دودساز و ایجاد مه، چراغ  ال ای دی، لیزرها، موینگ ها و … در این مجموعه قرار می گیرند.

اگر می خواهید یک نورپردازی حرفه ای و بی نقص داشته باشید، می بایست کل مجموعه را خریداری کنید اما با بخشی از این مجموعه نیز می توانید مجالس خود را به رقص نور مجهز کنید. در ادامه به معرفی انواع تجهیزات رقص نور خواهیم پرداخت.

انواع رقص نور
انواع رقص نور

مووینگ

در راهنمای خرید رقص نور لازم است با مفهوم مووینگ و انواع آن آشنا شویم.

این وسیله یکی از جدیدترین تجهیزات نورپردازی محسوب می شود که ظاهری شبیه به یک ربات دارد. در بازار به این تجهیزات ربات نورپرداز نیز گفته می شود. این وسیله اغلب افکت های نورپردازی را می تواند پوشش دهد. به همین دلیل یک وسیله نسبتاً کامل به نظر می رسد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. مووینگ ها در دسته رقص نورهای گران قرار می گیرند. دلیل قیمت بالای مووینگ ها، کامل بودن امکانات آنها است.

این تجهیزات دارای وزن نسبتاً زیادی هستند و به دلیل تحرکات زیادی که دارند، باید در یک جای معین قرار بگیرند. مووینگ به کمک کلمپ و نگهدارنده ها به سازه ها و داربست های نورپردازی متصل می شود.

مووینگ ها نیز به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • مووینگ بیم

این محصول دارای قابلیت تولید نور بیم است. بیم یک نور لوله ای و خطی است که با توان های مختلف 230 وات، 60 وات و … از دستگاه خارج می شود. علاوه بر این، مووینگ بیم قابلیت تولید نور وش را نیز دارد. این نور برخلاف بیم پخش است و متمرکز نیست.

این تجهیزات به قابلیت گوبو نیز مجهز هستند. گوبو طرح های نورانی است که توسط موونیگ بر روی زمین، دیوار، سقف و … ایجاد می شود. این طرح ها رنگ های مختلفی دارند. قابلیت گلس گوبو نیز جدیداً به برخی از مووینگ های رقص نور بیم اضافه شده است که می تواند چندین رنگ مختلف را در یک طرح ایجاد کند.

مووینگ های بیم می توانند با ترکیب چند رنگ و انتشار خطی آن ها، رنگین کمان بسیار زیبایی تولید کنند.

نوعی مینی مووینگ وش نیز به بازار عرضه شده است که کارایی شبیه به این رقص نور دارد. این وسیله ابعاد بسیار کمی دارد و می تواند نور پخشی تولید کند.

مووینگ بیم
مووینگ بیم
  • مووینگ اسپایدر سه بازو (مووینگ کائووس)

این محصولات در تالارهای عروسی، باغ ها، سالن های مجالس و … کاربرد بسیار زیادی دارند. مووینگ اسپایدر دارای سه بازوی متحرک است که بر روی هر کدام از آن ها سه عدد لامپ ال ای دی فولکار قرار گرفته است. این سه بازو بر روی یک محور قرار گرفته اند و می توانند جلوه های نوری زیبایی در چهار مود مختلف تولید کنند.

یکی از مودهای این مویینگ، قابلیت هماهنگ کردن آن با موزیک در حال پخش است. یک سنسور صدا بر روی بدنه این محصول تعبیه شده است که توسط آن، این رقص نور با موزیک هماهنگ می شود. قیمت رقص نور اسپایدر از نوع ساده آن بالاتر است.

مووینگ اسپایدر سه بازو
مووینگ اسپایدر سه بازو
  • مووینگ فایتر

این مووینگ شبیه به اسپایدرها است. با این تفاوت که دو بازوی متحرک برای آن در نظر گرفته شده است. بر روی هر دو بازو، 4 لامپ ال ای دی فولکار با توان 10 وات تعبیه می شود.

مووینگ فایتر
مووینگ فایتر
  • مووینگ اسپایدر دو بازو

این مووینگ ها نیز در خانواده اسپایدر قرار می گیرند. قیمت آن ها بسیار مقرون به صرفه است. به دلیل شکل ظاهری که دارند، به آن ها مووینگ بادیزنی نیز گفته می شود.

مووینگ اسپایدر دو بازو
مووینگ اسپایدر دو بازو
  • مووینگ گلکسی

این رقص نور لنزهای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل می تواند نورهای خطی تو در تو ایجاد کند.

مووینگ گلکسی
مووینگ گلکسی
  • مووینگ لیزری

این تجهیزات می توانند دو نوع افکت نور لیزری و فلاشر را تولید کنند.

مووینگ لیزری
مووینگ لیزری
  • مووینگ سوئیپر

این محصولات از تعدادی لامپ از نوع ال ای دی تشکیل شده اند که می توانند نورهای رنگی و موازی تولید کنند. برخی از آن ها نیز از لامپ های ریز لیزری تشکیل شده اند. این لامپ ها به صورت متوالی بر روی یک خط قرار گرفته اند. از این محصول می توان به عنوان یک رقص نور خانگی استفاده کرد.

مووینگ سوئیپر
مووینگ سوئیپر

تمامی مووینگ ها در ابعاد کوچکتر و به اصطلاح مینی نیز تولید می شوند که مناسب مکان های کوچک تر هستند.

  • لیزرهای نورپردازی

رقص نور لیزری، قدیمی ترین وسایل نورپردازی در مجالس محسوب می شود و امروزه کاربرد آن گسترده تر نیز شده است. برخی از آن ها در تبلیغات خیابانی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

برای نوشتن لوگو، نوشته های خاص، طرح های فروشگاه و … از این لیزرها استفاده می شود. نور آنها برد زیادی دارد. به کمک رقص نور لیزری خطی می توان طرح دلخواه را با نورهای لیزری کشید و بر روی سطح مورد نظر انتقال داد. برخی از این تجهیزات دارای یک خروجی نور هستند و برخی دیگر 6 خروجی و بیشتر دارند.

لیزرها بدون نیاز به دستگاه مه ساز نیز می توانند نور بسیار خوبی تولید کنند. برخی از این تجهیزات لیزر بارانی و طرح دار هستند و می توانند جلوه نوری بسیار زیبایی به محیط ببخشند. به کمک لیزر چهار کانال که یکی از بهترین رقص نورهای لیزی هستند، می توانید نورهای خطی و بسیار ظریف موازی ایجاد کنید.

لیزر نورپردازی
لیزر نورپردازی

پارهای ال ای دی

این وسایل در دسته رقص نورهای ارزان قرار می گیرند. از گذشته تاکنون از این تجهیزات در نورپردازی مجالس استفاده می شود. این محصولات دارای توان های مختلفی هستند که هرکدام از آنها در جای به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید انواع لامپ ال ای دی همین حالا اقدام نمایید.

پار ال ای دی ها می توانند در دو نوع RGB و فولکالر تولید شوند. در مدل فولکالر تنها یک رنگ خارج می شود اما مدل RGB می تواند چند رنگ را همزمان تولید کند. برخی از این محصولات افکت دار هستند و می توانند نور با جلوه های مختلف تولید کنند. لامپ رقص نور از نوع پار ال ای دی قابل تعمیر است.

نوع جدیدی از این محصولات نیز وجود دارد که می تواند نورهای بلک لایت تولید کند. برای تولید نور بلک لایت، می توانید از پروژکتور و رقص نور بلک لایت و یا پار بلک لایت استفاده کنید. پروژکتورهای بلک لایت هیچ افکتی ندارند اما برخی از پارهای بلک لایت می توانند با موزیک هماهنگ شوند.

پار ال ای دی
پار ال ای دی

افکت های ال ای دی

در ساختار این دستگاه ها از تکنولوژی ال ای دی استفاده شده است. نور آن ها می تواند رنگی و یا سفید باشد. در ادامه به برخی از افکت های LED اشاره خواهیم کرد:

  • دستگاه شصت لنز

در گذشته برای ساخت این رقص نور از لامپ های حرارتی استفاده می شد اما امروزه لامپ های ال ای دی جایگزین آن ها شده اند. این محصولات نورهایی با برد بالا تولید نمی کنند اما جلوه بسیار زیبایی به محیط می بخشند. می توانید از این رقص نور برای تولد، عروسی و دیگر مجالس استفاده کنید.

شصت لنز
شصت لنز
  • کره ال ای دی

یکی از پرکاربردترین رقص نورهای موجود در بازار، رقص نور سقفی و کروی است. این محصول دارای ال ای دی های زیادی است که در یک کره قرار گرفته اند. محافظ آن ها به صورت مشبکی است و سبب می شود تا نور زیبایی در محیط بازتاب پیدا کند.

رقص نور موزیکال کروی، می تواند به فلش مموری مجهز شود و یا به بلوتوث متصل شود و موسیقی پخش کند. قیمت رقص نور گردان نسبت به دیگر تجهیزات نورپردازی هم چون مووینگ ها کم تر است.

کره ال ای دی
کره ال ای دی
  • دستگاه ژوپیتر

این محصول می تواند افکت های قدرتمندی تولید کند. از این محصولات اغلب برای تغییر رنگ محیط استفاده می شود. بیشتر کاربردهای این رقص نور قوی، مربوط به سالن های تئاتر، کنسرت، نمایش و … است.

ژوپیتر
ژوپیتر
  • دستگاه بخار ساز یا مه ساز

امروزه از این دستگاه ها در تمامی سالن های مجالس، استادیوها، سالن های کنسرت و … استفاده می شود. این نوع محصولات مکمل رقص نورها هستند و نور تولیدشده توسط آن ها را زیباتر می کنند. دستگاه های بخارساز از خود نور تولید نمی کنند.

به این محصولات دستگاه دود مصنوعی و دستگاه اسموک نیز گفته می شود. این محصولات توان های متنوعی دارند. دستگاه 400 واتی آن مخصوص استفاده خانگی و یا سالن های کوچک است. دستگاه های 3000 واتی اغلب در سالن های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه بخارساز یا مه ساز
دستگاه بخارساز یا مه ساز

نکات مهم در خرید رقص نور

در راهنمای خرید رقص نور باید بگوییم رقص نورها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها کارایی و عملکردهای به خصوصی دارند. بعضی از این محصولات دارای ویژگی های حرفه ای هستند که اغلب در سالن های کنسرت، نمایش و … از آن ها استفاده می شود. اما برخی دیگر ساده تر هستند و در مجالس مورد استفاده قرار می گیرند.

پیش از خرید رقص نور می بایست پارامترهای زیادی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به برخی از مهم ترین مواردی که پیش از خرید رقص نور باید مورد بررسی قرار گیرد، خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید رقص نور
راهنمای خرید رقص نور

ابعاد و وزن محصول

رقص نور رنگی باید با فضای مورد نظر تناسب داشته باشد. اگر محیط مورد نظر کوچک است، می توان از رقص نور مینی استفاده کرد. ابعاد رقص نور از نکات مهم در راهنمای خرید رقص نور به شمار می آید.

برخی از این تجهیزات هم چون مووینگ ها دارای وزن زیادی هستند و به دلیل این که تحرکات زیادی دارند، باید محل قرارگیری آن ها محکم باشد. برای نگه داشتن این تجهیزات، از کلمپ ها و نگهدارنده های مخصوص استفاده می شود.

برخی دیگر وزن زیادی ندارند اما ابعاد آن ها بزرگ است. به عنوان مثال، رقص نور کروی اغلب به صورت آویز نصب می شود و محیط زیادی را اشغال می کند.

بسیاری از تجهیزات رقص نور مانند دستگاه دودساز و برخی از لیزرهای نورپردازی باید بر روی زمین قرار بگیرند. در نتیجه محل قرارگیری آنها عامل مهمی است و ابعاد رقص نور می بایست متناسب با آن باشد.

ابعاد و وزن رقص نور
ابعاد و وزن رقص نور

اتصال بی سیم یا سیمی

برخی از تجهیزات نورپردازی وایرلس و بی سیم هستند. پیش از خرید سیستم های نورپردازی، به محل قرارگیری و چیدمان آن ها توجه کنید. رقص نور بی سیم را به کمک کنترل از راه دور می توان تنظیم کرد.

اگر می خواهید رقص نور خود را به راحتی جا به جا کنید و دغدغه اجاره رقص نور در محیط های مختلف را نداشته باشید، از مدل بی سیم این تجهیزات استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آن ها را حمل کنید.

نوع و تعداد چراغ رقص نور

هر رقص نور از یک یا چند منبع نوری تشکیل شده است. برخی از آن ها می توانند نور بسیار زیادی تولید کنند و برخی از آن ها نورهای لیزری با روشنایی کم تولید می کنند. پیش از خرید این تجهیزات، نوع چراغ را مشخص کنید تا بتوانید متناسب با بزرگی فضای خود آن ها انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که نوع لامپ و تعداد آن در میزان مصرف انرژی محصول تأثیر بسیار زیادی دارد.

نوع و تعداد چراغ رقص نور
نوع و تعداد چراغ رقص نور

نوع عملکرد محصول

اگر هماهنگی سیستم نورپردازی با موزیک برای شما اهمیت ندارد، می توانید از رقص نورهای ارزان و ساده تر استفاده کنید. این تجهیزات سنسورهای صدا ندارند و تنها دارای یک حالت هستند. اگر افکت ها و امکانات رقص نور برای شما اهمیت دارد، موردهای پیشرفته تر مانند مووینگ ها گزینه مناسب تری هستند.

تجهیزات پیشرفته تر از امکاناتی نظیر تنظیم شدت نور، رنگ نور، افکت های مختلف، تنظیم سرعت نور و … برخوردار هستند.

امکانات پیشرفته تر

برخی از تجهیزات نورپردازی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. به عنوان مثال، برخی از مووینگ ها و لیزرها دارای نمایشگرهایی هستند که می توانید مود و نوع نور خروجی را مشاهده و تنظیم کنید. برخی دیگر نیز دارای تایمرهایی هستند که می توانید آن ها را براساس زمان خاص تنظیم کنید.

مدل های پیشرفته تر این محصولات دارای فن و سیستم های خنک کننده ای هستند که از گرم شدن بیش از حد تجهیزات جلوگیری می کنند.

امکانات پیشرفته تر رقص نور
امکانات پیشرفته تر رقص نور

تاثیر رقص نور در مجالس

در راهنمای خرید رقص نور باید بگوییم نورپردازی در یک مجموعه تأثیر بسیار زیادی دارد. به کمک تجهیزات نورپردازی مجالس می توانید جلوه های بصری بسیار زیبایی ایجاد کنید. این محصولات در تالارهای عروسی، سالن های مهمانی و همچنین بسیاری از سالن های نمایش، تئاتر و کنسرت مورد استفاده قرار می گیرند. به کمک رقص نور می توانید نورهای تأکیدی ایجاد کنید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ریسه و کاربرد ریسه در نورپردازی


قیمت رقص نور

در راهنمای خرید رقص نور باید بگوییم مووینگ ها گران ترین تجهیزات در نورپردازی مجالس هستند. مدل های ساده تر و کوچک تر قیمت مقرون به صرفه تری دارند. به عنوان مثال، رقص نور لامپی ارزان است و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. قیمت رقص نور حرفه ای به عواملی هم چون تعداد لامپ های به کار رفته، نوع تکنولوژی، ساختار محصول، اقلام همراه، قابلیت پخش موسیقی، هماهنگ بودن با موزیک، برند آن و … بستگی دارد.

از برترین برندهای تولیدکننده رقص نور خانگی و پیشرفته می توان به مجیک بال، دیسکو لایت، نیولایت، زد اف آر، کوکو، پرتوسازان، نایت سان، بادیگارد، ان پی، مهتاب نور، اف بی ام و … اشاره کرد.

برای مشاهده قیمت تجهیزات و قیمت پک کامل رقص نور و خرید رقص نور ارزان می توانید با سایت راندنو در ارتباط باشید.