دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام | حذف دائمی اکانت Telegram

دیلیت اکانت تلگرام یعنی حذف کامل اکانت شما از سرویس تلگرام. فرقی ندارد که شما از چه دستگاه و از چه سرویسی برای وصل شدن به تلگرام استفاده می کنید. برای خارج شدن از آن ها به صورت دائمی باید به حذف اکانت تلگرام اقدام کنید که سرویس اصلی است. کاربران برای حذف اکانت تلگرام خود می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. لینک اصلی برای انجام این کار فیلتر است و کاربران ایرانی بدون برنامه های تغییر آی پی به آن دسترسی ندارند.

یکی از مهم ترین نکات در حذف اکانت تلگرام این است که پس از حذف، تمامی اطلاعات اعم از چت مخاطبین، گروه ها، کانال ها و … حذف می شوند.

اگر قصد دیلیت اکانت تلگرام دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به آموزش حذف اکانت تلگرام می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

دلیل حذف خودکار اکانت تلگرام

تلگرام یک سیستم پاکسازی پایگاه داده دارد که با استفاده از همین سیستم، اکانت های غیرفعال را به طور کامل پاک می کند. شما می توانید برای بهبود امنیت اکانت اصلی تلگرام خود، یک بازه زمانی را به تلگرام معرفی کنید. اگر در آن بازه زمانی مشخص شما فعالیتی نداشتید، تلگرام اکانت شما را حذف می کند. این کار باعث می شود تا امنیت اکانت تلگرام شما حفظ شود و سرور هم کمی سبک تر شود.

به صورت پیش فرض، این مدت زمان روی 6 ماه تنظیم شده است. از همین رو، شما باید این تنظیمات را به خوبی تنظیم کنید. در ادامه موضوع دیلیت اکانت تلگرام مراحل انجام این کار را مشاهده می کنید:

  • با وارد شدن به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس حریم شخصی (Privacy and Security)، شما می توانید گزینه ای با نام if away for را مشاهده کنید.
  • بر روی آن کلیک کنید تا با یک لیست مواجه شوید. این لیست حاوی بازه های زمانی 1 ماهه تا 1 ساله است.
  • شما می توانید مدت زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس تنظیمات را ذخیره نمایید.

اگر شما بیشتر از زمان تنظیم شده در این قسمت به اکانت اصلی تلگرام خود سر نزدید، تلگرام اجازه حذف یا دیلیت اکانت شما به طور کامل را خواهد داشت. به همین علت، اگر شما می خواهید این اتفاق رخ ندهد باید به طور دائم به اکانت خود سر بزنید و آن را بررسی نمایید.

دلیل حذف خودکار اکانت تلگرام
دلیل حذف خودکار اکانت تلگرام

بیشتر بخوانید: حذف اکانت فیس بوک | دیلیت اکانت Facebook


با حذف اکانت تلگرام چه می شود؟

اگر شما فعالیت های مربوط به دیلیت اکانت تلگرام را به اتمام برسانید و اکانت خود را در این برنامه حذف نمایید، با یک سری مشکلات و چالش های خاص مواجه می شوید.

  • با دیلیت اکانت تلگرام تمام پیام ها، عکس ها و اطلاعات رد و بدل شده در چت ها پاک می شوند. همه مخاطبین، گروه های عضوشده و کانال های شما نیز از دسترس خارج خواهند شد.
  • با دیلیت اکانت تلگرام یک تایمر برای شما فعال می شود. اگر شما در یک بازه زمانی کوتاه مدت چند بار این کار را انجام دهید، باید چند روز منتظر بمانید تا این تایمر صفر شود.
  • با دیلیت اکانت تلگرام، شما از بلاکی یا حالت ریپورت خارج نخواهید شد. اگر شما قصد دارید تا اکانت خود را حذف کنید، فقط برای اینکه یک سری از افراد شما را از بلاکی خارج کنند، این تفکر کاملاً اشتباه است. سیستم تلگرام به گونه ای عمل می کند که دیلیت اکانت باعث رفع بلاکی نخواهد شد.
  • اگر شما به صورت مکرر دیلیت اکانت و ساخت اکانت را انجام دهید، در نهایت تا 3 هفته از ساخت اکانت جدید با شماره اصلی تان محروم خواهید شد. در نتیجه اگر شما با یک فرد خاص و یا با یک گروه خاص مشکل دارید، بهتر است که از دیلیت اکانت های پی در پی خودداری کنید.
  • در صورتی که با همان شماره قبلی قصد ساخت اکانت جدید دارید، لازم است دقت کنید که پس از دیلیت اکانت هیچ یک از اطلاعات شما بازیابی نخواهد شد.
  • نام شما به عنوان فرستنده و کاربر در تلگرام پس از حذف اکانت به Deleted account تغییر پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: تغییر زبان واتساپ در آیفون


آموزش حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم

همانطور که در قسمت های قبل تر نیز به این مسئله اشاره کردیم، شما می توانید با استفاده از لینک، فعالیت های مربوط به دیلیت اکانت تلگرام را به اتمام برسانید. این راه اصلی ترین و معتبرترین راه موجود در پیش پای شما است. برای انجام این کار شما باید طبق آموزش زیر عمل کنید:

مراحل حذف اکانت تلگرام

  • برای دیلیت اکانت تلگرام فوری باید ابتدا برنامه تغییر آی پی را روشن کنید و سپس وارد سایت حذف اکانت تلگرام و صفحه مدیریت اکانت شوید.
  • هنگامی که وارد لینک شدید، برای حذف اکانت تلگرام با عکس زیر مواجه خواهید شد. فرم را طبق اطلاعات اصلی عکس پرکنید و بر روی Next کلیک نمایید. توجه داشته باشید که شما باید شماره موبایل را با کد کشور وارد کنید. کد کشور ایران 98+ است.
دیلیت اکانت تلگرام
دیلیت اکانت تلگرام
  • اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، کد تأیید برایتان از طریق تلگرام ارسال می شود. سپس کد تأیید را در کادر مشخص شده دوم وارد کنید و به سیستم وارد شوید (دکمه Sign in).
وارد کردن کد ارسال شده
وارد کردن کد ارسال شده
  • سپس، برای دیلیت اکانت تلگرام شما به صفحه زیر هدایت می شوید. طبق عکس، بر روی گزینه دوم یا Delete account کلیک کنید.
  • حال شما وارد یک صفحه می شوید. در این صفحه شما برای دیلیت اکانت تلگرام شرایط و تغییرات به وجود آمده در اکانت را مطالعه می کنید. سپس با استفاده از فرم پایین صفحه می توانید دلیل دیلیت اکانت خود را بنویسید. در نهایت اکانت تلگرام خود را حذف می کنید.
نوشتن دلیل حذف اکانت
نوشتن دلیل حذف اکانت
  • پس از تکمیل مراحل باید بر روی گزینه Delete My Account کلیک کنید تا اکانت شما برای همیشه حذف شود.
حذف نهایی اکانت
حذف نهایی اکانت

بیشتر بخوانید: دانلود عکس پروفایل اینستاگرام


نکته مهم در حذف اکانت تلگرام

در هنگام حذف اکانت اگر با پیام Warning! Please only delete your account if you no longer want to use Telegram. If you delete your account now, it may not be possible to sign up again for several days. مواجه شدید، علت آن طولانی شدن روال پاک کردن حساب است و باید مراحل را مجدداً طی کنید. همچنین حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن امکان پذیر است و بدون وجود آن نمی توان اکانت تلگرام را حذف کرد.


بیشتر بخوانید: آموزش نصب توییتر | ثبت نام در Twitter


سوالات متداول

  • چگونه از حذف خودکار تلگرام جلوگیری کنم؟

برای این کار باید وارد بخش تنظیمات شوید و بازه دیلیت اکانت تلگرام به صورت خودکار را بر روری مدت مورد نظر تنظیم کنید.

  • چرا سایت تلگرام برای حذف اکانت باز نمی شود؟

دسترسی به این سایت از آی پی ایران مسدود است و برای بازکردن آن باید از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید.

  • آیا حذف اکانت تلگرام به زبان فارسی و انگلیسی یکسان است؟

بله تمامی روش ها شبیه هم هستند. همچنین مراحل دیلیت اکانت تلگرام برای آیفون و اندروید یکسان است.

  • آیا حذف اکانت تلگرام محدودیت دارد؟

بله. تعداد دفعات حذف اکانت تلگرام محدودیت دارد. اگر شما بیشتر از 3 بار در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه اکانت خود را حذف کنید، تا 3 هفته دیگر نمی توانید این کار را انجام دهید.

  • حدف اکانت تلگرام بدون دسترسی داشتن به حساب امکان پذیر است؟

خیر. زیرا کد حذف اکانت به حساب کاربری شما در تلگرام ارسال می شود.

  • بعد از دیلیت اکانت چه اطلاعاتی از اکانت از بین می رود؟

پس از حذف اکانت تمامی اطلاعات حساب کاربری از جمله عکس پروفایل، چت ها، مخاطبین، گروه ها، کانال ها و … از بین می روند.

  • چرا کد حذف اکانت به حساب کاربری ارسال نمی شود؟

در این مرحله باید شماره موبایل خود را با کد ایران یعنی 98+ وارد کنید تا کد برای شما ارسال شود.