ساخت عکس با هوش مصنوعی

ساخت عکس با هوش مصنوعی

ساخت عکس با هوش مصنوعی با سایت Leonardo و DALL-E2 و Stable Diffusion و Midjourney و Craiyon امکان پذیر است. با برنامه های ساخت تصویر با هوش مصنوعی آشنا شوید.

ساخت آثار شبه هنری امروزه یکی از جالب ترین کاربردهای هوش مصنوعی است که توانسته است جنبه های جدیدی از این فناوری را برای علاقه مندان خود ارائه دهد. در حال حاضر ابزار بسیار زیادی برای ساخت تصویر با هوش مصنوعی در دسترس کاربران قرار دارد. به نظر شما کدام یک از این ابزارها نسبت به دیگری برتری دارد؟ در ادامه با مجله راندنو همراه باشید تا با هم قابلیت سایت های گوناگون را بررسی کنیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت Leonardo.ai

ساخت عکس با هوش مصنوعی در سایت leonardo.ai به راحتی انجام می شود. این سایت یک هوش مصنوعی قدرتمند رایگان است. در آن روزانه 150 اعتبار به شما داده می شود.

  1. برای ساخت عکس ابتدا وارد سایت Leonardo.ai می شویم.
  2. روی گزینه get early access کلیک می کنیم.
  3. بعد از وارد کردن ایمیل بر روی گزینه count me in کلیک می کنیم.
  4. بعد روی گزینه join discord کلیک می کنیم.
  5. در مرحله بعدی از ما می خواهد وارد اکانت discord خود شویم. اگر اکانت دیسکورد ندارید، روی گزینه register بزنید، یک اکانت دیکسورد برای خود بسازید.
  6. بعد از ساخت حساب دیسکورد دوباره وارد سایت می شویم، بعد از انجام verify روی گزینه لانچ آپ می زنیم.
  7. اکنون وارد سایت هوش مصنوعی leonardo شده ایم.
  8. برای استفاده از این هوش مصنوعی روی گزینه Al image generation کلیک می کنیم.
  9. در صفحه جدید المان های خود را برای ساخت تصویر مشخص کنیم و با زدن گزینه generate می توانیم عکس مورد نظر خود را در سایت مشاهده کنیم.

ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت DALL-E2

ساخت عکس با هوش مصنوعی در سایت DALL-E2 کاربران زیادی را جذب خود کرده است.

یکی از مهم ترین کارهای هوش مصنوعی DALL-E2 تبدیل متن کوتاه شما به عکس های تقریباً واقعی تر است. این سایت در مقایسه با سایت های دیگر کاربرد آسان تری دارد. این سایت می تواند بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن برای کاربر فراهم سازد. این هوش مصنوعی توانایی بالایی در درک نوشته های واردشده شما دارد. یکی از دلایل این موضوع، استفاده از الگوریتم GPT-3 است که توسط OpenAI رشد کرده است.

این سایت تنها برای تبدیل متن به عکس به کار نمی رود، بلکه می تواند با دریافت یک عکس از شما، مجموعه ای از عکس های مشابه را تحویل دهد. همینطور می تواند المان هایی را به تصویر اضافه کند و یا حذف کند.

لازم به ذکر است که این سایت از ساخت تصاویر افراد معروف و محتوای مستهجن، سیاسی و خشونت آمیز نیز خودداری می کند.

ناگفته نماند کاربران علاقه مند به عضویت در سایت DALL-E2 می بایست در صف انتظار عضویت باشند تا به نوبت به عضویت سایت درآیند. در حال حاضر دسترسی برای یک میلیون نفر جهت ورود به سایت و ثبت نام امکان پذیر است.

ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت DALL-E2
ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت DALL-E2

ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت Stable Diffusion

ساخت عکس با هوش مصنوعی در سایت stable Diffusion امکان پذیر است. این سایت برای کاربران خود افزونه های جدید در نظر گرفته است. اگر می خواهید نخسه اصلی این برنامه را داشته باشید، می توانید نرم افزار آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید یا با نسخه وب وارد سایت شوید. شما با ثبت نام در وب سایت DreamStudio می توانید 200 اعتبار هدیه دریافت کنید.

همچنین در ادامه فعالیت خود در وب سایت، به ازای هر 100 عدد عکس یک پوند و به ازای هر 10 هزار عدد عکس، 100 پوند باید پرداخت کنید. شما می توانید با وارد کردن متن، تصاویر مدنظر خود را از این نرم افزار با رزولوشن 512 در 512 پیکسل خروجی بگیرید.

اگر می خواهید درباره استفاده از سایت Stable Diffusion بیشتر بدانید، مقاله هوش مصنوعی Stable Diffusion چیست را مطالعه کنید.

ساخت عکس با هوش مصنوعی
ساخت عکس با هوش مصنوعی

ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت Midjourney

ساخت عکس با هوش مصنوعی در سایت midijourney می تواند متن شما را به نقاشی تبدیل کند. شما می توانید با کمک این سایت تصویر بازیگران مشهور مورد علاقه خود را در تصاویر مختلف استفاده کنید. البته شما وقتی دستور خود را در این سایت وارد می کنید، در میان آن می توانید پروژه های کاربران دیگر را هم ببینید و از عکس هایی که کاربران دیگر درست کرده اند لذت ببرید.

برای استفاده از Midjourney باید از دستور عمل زیر استفاده کنید:

  1. وارد اپلیکیشن و یا وب سایت Discord شوید و در صورت نداشتن حساب کاربری اقدام به ثبت نام کنید.
  2. بعد از ثبت نام وارد سایت شوید.
  3. سپس می توانید دستور مورد نظر خود را برای ساخت تصویر وارد نمایید.
  4. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تصاویر شما آماده هستند.

در زمان استفاده از Midjourney باید به حقوق دیگران احترام بگذارید و از ساخت محتوای نادرست خودداری کنید. 25 عکس اول درست شده برای شما رایگان خواهد بود. اما برای دیدن عکس های بیشتر با پرداخت 10 دلار در ماه می توانید 200 عکس دیگر نیز دریافت کنید. البته با داشتن اشتراک این سایت با قیمت 30 دلار در ماه، امکان استفاده نامحدود از امکانات سایت برای شما فراهم می شود.

ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت Midjourney

ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت Craiyon

ساخت عکس با هوش مصنوعی در سایت craiyon نیز امکان پذیر است. برخلاف سایت های دیگر این سایت کاملاً رایگان است. با هر دستگاهی می توانید وارد سایت شوید و تصویر مورد نظر خود را درست کنید. در این سایت خبری از سانسور نیست و هر دستوری بخواهید می توانید به این هوش مصنوعی بدهید.

برای خروجی های با کیفیت بالاتر از این سایت باید زمان بیشتری را صرف کنید و المان های دقیق تر با جزئیات بیشتر برای خروجی بهتر عکس تعریف کنید. البته شما نمی توانید عکس های خود را در این سایت دانلود کنید. اما با گرفتن اسکرین شات می توانید عکس را در گالری خود داشته باشید.

ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت Craiyon
ساخت تصویر با هوش مصنوعی در سایت Craiyon