آشنایی با استانداردهای ابزار و یراق

آشنایی با استانداردهای ابزار و یراق

استانداردهای ابزار یراق کیفیت انواع ابزارآلات و یراق آلات را نشان می دهد. استانداردها طیف گسترده ای از فعالیت های انجام شده توسط سازمان ها و یا مشتریان خود را تحت پوشش قرار می دهند. به عبارت ساده تر، به کلیه بایدها، نبایدها و الزامات لازم جهت طراحی و ساخت یک محصول استاندارد گفته می شود. لازم به ذکر است که استانداردها در قالب مدارک ساخته می شوند.

همانطور که می دانید، تمامی محصولات باید طبق استانداردهای خاصی تولید شوند. در صنعت ابزار و یراق، باید تمامی محصولات طبق استانداردهای لازم تولید و ارائه شوند. استاندارد یک روش توافق شده جهت تولید یک محصول، مدیریت یک فرآیند، ارائه خدمات و یا تهیه مواد است. در ادامه این بخش از مقاله به استانداردهای ابزار یراق اشاره خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می خوانیم:

استاندارد چیست؟

در این بخش از مقاله استانداردهای ابزار یراق قصد داریم به استانداردهای استفاده شده در ساختار انواع محصولات بپردازیم. به تمامی بایدها و نبایدهای موجود در ساخت هر محصولی، استاندارد گفته می شود. همچنین این بایدها و نبایدهای در قالب مدارک خاصی نوشته می شوند و در اختیار افراد قرار می گیرند.

استانداردهای ابزار یراق
استانداردهای ابزار یراق

استاندارد IEC60900:2004

استاندارد بین المللی IEC60900:2004 در سال 2004 منتشر شده است. این استاندارد توسط کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) پایه گذاری شده است. استفاده از این استاندارد بین المللی، نشان دهنده جزئیات طراحی و ساخت ابزارآلات عایق است. برای مثال، ضخامت دسته عایق و نحوه تست هر نوع ابزار در این استاندارد تعریف شده است.

انواع استاندارد

در این بخش از مقاله استانداردهای ابزار یراق قصد داریم تا به استانداردهای رایج در تولید محصولات بپردازیم:

استانداردهای بین المللی

استاندارد بین المللی به منظور ایجاد تعریف واحدی میان تمامی کشورهای جهان تعیین می شود. از این استاندارد جهت ایجاد سطح کیفی مناسب مبادلات استفاده می شود.

استانداردهای کشوری

استاندارد کشوری در هر کشوری جهت حمایت از مصرف کنندگان، یک دست بودن محصولات از لحاظ کیفی و حفظ اعتبار کشور تحت عنوان صادرات، تعیین می شود. لازم به ذکر است که این استاندارد دو بخش اجباری و تشویقی را شامل می شود.

استانداردهای منطقه ای

این استاندارد میان چند کشور و جهت مبادلات آسان و مدیریت هزینه ها انجام می گیرد.

استانداردهای شرکتی

استاندارد شرکتی به منظور هماهنگی و مدیریت نتایج کاری پیمانکاران هر شرکت نهادینه شده است.

استاندارد CE ابزارآلات

دستورالعمل EC/2006/42 در سال 2006 میلادی توسط پارلمان اروپا ایجاد شد. لازم به ذکر است که این استاندارد برای تولید ماشین آلات و ابزارآلات صورت گرفت.

استاندارد CE ابزارآلات
استاندارد CE ابزارآلات

مارک VDE-GS روی محصولات

VDE مؤسسه بین المللی تست برای لوازم مرتبط با مهندسی برق است. این مارک وظیفه تست، تأیید و مطابقت با استانداردهای ساخت و ایمنی ابزار و یراق آلات را برعهده دارد. شرکت‌ های تولید ابزار و یراق، لازم است چنین استانداردهایی را در حین تولید محصولات خود رعایت کنند. دلیل استفاده از VDE، حفظ ایمنی کاربر در حین کار با قطعات الکترونیکی است.

قطعات فنی و موارد مصرفی که با مارک VDE-GS عرضه می‌ شوند، باید از نظر الکتریکی و تکنیکی تطابق داشته باشند. همچنین باید با استانداردهای خطر پرتوهای رادیواکتیو و سایر خطرات، استاندارد VDE، استانداردهای اروپایی و بین‌ المللی تطابق کامل داشته باشند.

VDE چیست؟

مؤسسه بین المللی تست و اهدای گواهینامه VDE، سازمانی بین المللی جهت محصولات مرتبط با حوزه برق است. این استاندارد وظیفه تست و مطابقت با استانداردهای ساخت و ایمنی این محصولات را برعهده دارد.

امیدواریم که مقاله استانداردهای ابزار یراق برای شما مفید واقع شده باشد. جهت خرید ابزارآلات و اطلاع از قیمت انواع ابزارآلات می توانید با مراجعه به سایت راندنو با فروشندگان این محصول ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع ابزار و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.