نحوه نصب چراغ ریلی چگونه است؟ چراغ ریلی چیست و انواع آن کدام است؟

نحوه نصب چراغ ریلی چگونه است؟ چراغ ریلی چیست و انواع آن کدام است؟

نحوه نصب چراغ ریلی یکی از سؤالات مهم کاربران و صاحبان فروشگاه ها است. اگر می خواهید چراغ های ریلی مجموعه خود را نصب کنید، مقاله آموزش طریقه نصب چراغ های ریلی را از دست ندهید.

 چراغ ریلی یکی از تجهیزات مهم در زمینه روشنایی به شمار می آید که امروزه در صنعت نورپردازی، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

نورپردازی یکی از مهم ترین ارکان در طراحی داخلی و خارجی ساختمان محسوب می شود. نورپردازی ریلی اغلب در داخل ساختمان ها انجام می شود. نور ریلی سقف جلوه زیبایی به محیط می بخشد. برای خرید چراغ ریلی می توانید از سایت راندنو اقدام نمایید.

ما در این مقاله به نحوه نصب چراغ ریلی چگونه است؟ چراغ ریلی چیست و انواع آن کدام است؟ می پردازیم. با ما همراه باشید.

خرید انواع چراغ ریلی
خرید انواع چراغ ریلی

با پیشرفت تکنولوژی، صنعت نورپردازی نیز دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. همزمان با گسترش این صنعت، ابزارها و تجهیزات مربوط به صنعت روشنایی نیز گسترش یافته اند و شرکت های بیشتری به تولید انواع تجهیزات روشنایی پرداخته اند.

چراغ ریلی سقفی یکی از انواع تجهیزات روشنایی است که در ادامه به معرفی بیشتر آن می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

چراغ ریلی چیست

برای آموزش نحوه نصب چراغ ریلی ابتدا لازم است این محصول را معرفی و بررسی کنیم. در این نوع چراغ، کلیه منابع نوری در یک امتداد و بر روی یک مسیر مشخص به اصطلاح ریل قرار گرفته اند.

در این نوع نورپردازی، نیازی به سیم کشی جداگانه برای هر منبع نوری نیست. چراغ های قرار گرفته بر روی ریل از طریق سیم کشی که داخل ریل انجام شده است، به جریان برق متصل می شوند.

زاویه تابش نور چراغ ریلی قابل تنظیم است. برخی از افراد به اشتباه به این تجهیزات لامپ ریلی سقفی می گویند، در صورتی که این اصطلاح غلط و چراغ ریلی صحیح است. چراغ ریلی توکار مورد استفاده قرار نمی گیرد. این تجهیزات روکار نصب می شوند.

چراغ ریلی چیست
چراغ ریلی چیست

کاربرد چراغ ریلی

استفاده از چراغ های ریلی سقفی معمولاً در محیط هایی با سقف بلند پیشنهاد می شود. چراغ سقفی ریلی بیشترین کاربرد را در ویترین و دکور فروشگاه ها دارد. از این رو به آن ها چراغ ویترینی نیز گفته می شود زیرا این محصولات قابلیت متمرکز کردن نور را دارند.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نورپردازی ویترین و فروشگاه


برای مشاهده انواع چراغ سقفی می توانید به سایت راندنو مراجعه نمایید. نحوه نصب چراغ ریلی با توجه به نوع کاربرد آن متفاوت است.

علاوه بر این، در آرایشگاه ها، غرفه ها، اداره ها و نمایشگاه ها نیز از این تجهیزات استفاده می شود. در برخی از طراحی های مدرن نیز از چراغ ریلی خانگی در ابعاد کوچک تر استفاده می شود.

این گونه چراغ ها تنوع ظاهری و ابعاد متنوعی دارند که با توجه به مکان مورد استفاده می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید.

کاربرد چراغ ریلی
کاربرد چراغ ریلی

بیشتر بخوانید: انواع چراغ سقفی و کاربرد آنها در نورپردازی


انواع چراغ ریلی

لامپ چراغ های سقفی ریلی می تواند از نوع تکنولوژی SMD ،LED و COB باشد. در مدل های قدیمی تر این محصول، از لامپ های رشته ای و یا متال هالید استفاده می شد.

پروژکتور ریلی همیشه به صورت روکار مورد استفاده قرار می گیرد و برای محیط های داخلی از آن استفاده می شود. برای خرید لامپ ال ای دی می توانید با ده ها فروشگاه در سایت راندنو در ارتباط باشید.

جهت مشاهده انواع چراغ ریلی و خرید چراغ سقفی ریلی می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و با مراکز فروش چراغ ریلی لاله زار و دیگر نقاط به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

هنگام خرید این محصولات باید به نکاتی مانند ابعاد، طول ریل، توان لامپ (شدت نور)، نوع تکنولوژی لامپ، رنگ، مدل و … توجه کنید. از برترین برندهای تولیدکننده این چراغ ها می توان به چراغ ریلی داتیس، مازی نور، اکومات، نمانور، مدیا، شیله و ZFR اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: تفاوت لامپ SMD و COB چیست؟


ریل چراغ ریلی

پیش از استفاده از این چراغ ها باید یک ریل مناسب برای آن تهیه کرد. ریل چراغ سقفی ریلی اغلب از جنس فلز آبکاری شده و گالوانیزه است و معمولاً در شاخه های دو متری و به رنگ های سفید و مشکی تولید می شود.

به همراه ریل، اتصالات آن نیز باید وجود داشته باشد که به منظور قرارگیری ریل ها کنار هم از این اتصالات استفاده می شود. اتصالات می توانند به صورت T ،I ،X و یا L باشند. یک ریل مناسب می بایست دارای ویژگی های زیر باشد:

  • ریل انتخابی باید قابلیت تحمل وزن چراغ ها را داشته باشد.
  • شرایط انتقال جریان برق و سیم کشی باید برای ریل مهیا باشد.
  • طول ریل باید متناسب با تعداد چراغ های شما باشد.
  • ریل باید به گونه ای باشد که امکان حرکت دادن منابع نوری و تغییر جهت آن ها وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است که ریل این چراغ ها قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارند.

ریل چراغ ریلی
ریل چراغ ریلی

نحوه نصب و تنظیم چراغ ریلی

پس از انتخاب نوع و مدل چراغ ریلی باید لوازم جانبی آن همچون ریل و اتصالات، پایه ها و … را نیز تهیه کرد. انتخاب ریل مناسب یک نکته بسیار مهم است. ریل های این چراغ ها به سقف پیچ می شوند. به کمک پایه ها می توان چراغ ها را به طور مستقیم به لامپ متصل کرد. برای خرید لامپ می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید.

سیم کشی این چراغ ها از داخل ریل آن عبور می کند. به کمک یک ریموت می توان میزان روشنایی و نحوه تابش نور آن ها را کنترل کرد. به دلیل این که بدنه این تجهیزات فلزی است و امکان ایجاد اتصال به بدنه برای آن ها وجود دارد، می بایست به روکش سیم و لخت نشدن سیم های کشیده شده در آن توجه زیادی کرد.

نصب چراغ ریلی
نصب چراغ ریلی

سخن پایانی

چراغ های ریلی از دسته چراغ های سقفی هستند که می توانند جلوه بصری مجموعه شما را بهبود ببخشند. این محصولات به عنوان تأمین کننده های نور در بسیاری از مجموعه ها مورد استفاده قرار می گیرند. به کمک چراغ های ریلی می توان تمرکز نوری را بر روی شی ء خاصی ایجاد کرد و با چرخش ۳۶۰ درجه ای که این نوع چراغ ها دارند، می توان زاویه تابش آنها را نیز تغییر داد.

چراغ های ریلی که از تکنولوژی لامپ LED برخوردار هستند، مصرف انرژی بسیار کمی دارند و نور مضری از خود تولید نمی کنند. بنابراین بدون هیچ گونه دغدغه ای می توانید از این گونه تجهیزات در مجموعه خود استفاده کنید.

برای خرید چراغ ریلی ارزان می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و به طور مستقیم با فروشنده ها و نماینده های آن در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید: طریقه نصب چراغ مگنتی