بهترین دوربین مدار بسته خانگی کدام است؟

بهترین دوربین مداربسته خانگی کدام است؟

بهترین دوربین مداربسته خانگی کدام است؟ دوربین مداربسته به عنوان یکی از بهترین روش های ایجاد امنیت در محیط زندگی و کار به شمار می رود. این دستگاه تصاویر را ثبت و ضبط می کند و آن را در یک دستگاه تلویزیون یا مانیتور نشان می دهد.

یکی از دلایل نصب این دستگاه ها جلوگیری از سرقت است. در حقیقت این دوربین ها نقش نظارتی و حفاظتی را برعهده دارند.

خرید انواع دوربین مداربسته
خرید انواع دوربین مداربسته

شاید تصور کنید دوربین مداربسته تنها در مکان های خاص همچون اداره ها، کارخانه ها، انبارها و … مورد استفاده قرار می گیرد، اما این طور نیست. امروزه یکی از ملزومات در منازل مسکونی نصب و راه اندازی دوربین مداربسته است. اگر قصد دارید برای منزل خود دوربین مداربسته بخرید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی بهترین دوربین مداربسته خانگی می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

دوربین مداربسته دام چیست؟

در موضوع بهترین دوربین مداربسته به بررسی انواع دوربین مدار بسته می پردازیم. یکی از انواع این دوربین ها، مدل دام است که برای مکان های مسقف به کار می رود. این دوربین ها فاقد مقاومت صنعتی لازم هستند. به همین دلیل در محیط های خانگی به کار می روند. دوربین مدار بسته دام در برابر شرایط بد آب و هوایی مقاومت کمتری از خود نشان می دهد.

دوربین مداربسته دام از لحاظ کیفیت و ثبت تصاویر مشکل و محدودیتی ندارد. این دوربین ها به صورت آنالوگ، آنالوگ اچ دی و شبکه وجود دارند. از دیگر ویژگی های این نوع دوربین قابلیت دید در شب است. این نوع دوربین را می توانید با کیفیت تصویرهای 2 تا 8 مگاپیکسلی خریداری کنید.

نام این دوربین از شکل ظاهری آن که گنبدی شکل است گرفته شده است. این دوربین ها میدان دید بالایی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. یکی از مزایای این دوربین ها این است که زاویه فیلم برداری آن ها مشخص نیست و به همین دلیل سارقان متوجه آن نمی شوند.

دوربین مداربسته Dome با اشعه مادون قرمز کار می کند. به کمک این فناوری دوربین دام می تواند در نور بسیار کم نیز فیلم برداری کند. لنز این دستگاه در محیط بسته قرار گرفته است و به همین دلیل امکان خرابی آن کم است.

دوربین مداربسته دام چیست؟
دوربین مداربسته دام چیست؟

دوربین مداربسته بولت چیست؟

در ادامه بحث بهترین دوربین مداربسته خانگی باید بگوییم که دوربین های بولت می توانند به راحتی در محیط های خارجی نصب شوند. این دوربین ها به صورت لوله ای یا استوانه ای هستند و از بدنه ای با جنس فلزی برخوردارند. بولت (Bullet) در زبان لاتین به معنای گلوله یا لوله است.

کیفیت این نوع دوربین ها در دو دسته شبکه و آنالوگ قرار می گیرد. این دوربین ها از لحاظ کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این دوربین ها به دلیل ویژگی ضد آب بودن در محیط بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. ضد آب بودن به منزله این نیست که دوربین مورد نظر را در آب غوطه ور کنید.

یکی از این قابلیت های این دوربین، دید در شب با برد نسبتاً بالا است. دید در شب این دوربین ها به تعداد ال ای دی هایی که داخل لنز تعبیه شده است بستگی دارد. این نوع دوربین ها از دو زاویه دید مختلف برخوردار هستند. این زاویه دیدها لنز ثابت و وریفوکال است.

دوربین مدار بسته بولت چیست؟
دوربین مدار بسته بولت چیست؟

بیشتر بخوانید: انواع دوربین مدار بسته و کاربرد آن ها


انواع دوربین براساس نوع سیگنال

دوربین ها براساس نوع سیگنال که به فرستنده ارسال می کنند، به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • دوربین مدار بسته آنالوگ: در دوربین های آنالوگ انتقال صدا توسط امواج آنالوگ صورت می گیرد. برای قابل مشاهده شدن تصاویر، سیگنال آنالوگ توسط دستگاه DVR به دیجیتال تبدیل می شود.
  • دوربین مدار بسته تحت شبکه: دوربین مداربسته IP یا دوربین مدار بسته تحت شبکه امواج دیجیتال را انتقال می دهند و تحت بستر شبکه LAN و WIFI کنترل می شوند.
  • دوربین مدار بسته بیسیم: دوربین های بیسیم دوربین هایی هستند که حافظه داخلی دارند و یک فلش مموری داخل آن ها قرار می گیرد.
انواع دوربین براساس نوع سیگنال
انواع دوربین براساس نوع سیگنال

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دوربین مدار بسته


دوربین مداربسته باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در مقاله بهترین دوربین مداربسته خانگی باید بگوییم بهترین دوربین برای داخل منزل دوربین های دام و برای خارج از مجموعه دوربین بولت است. این دوربین ها از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • پهنای باند دوربین: پهنای باند دوربین باید استاندارد باشد زیرا در صورت بروز یک اشتباه، ثبت تصاویر متوقف می شود. کیفیت نهایی تصویر نیز به این عامل بستگی دارد.
  • رزرولوشن تصویر: دوربین ها در رزولوشن ها و کیفیت های مختلفی به بازار عرضه می شوند. کیفیت HD کیفیت قابل قبول در میان دوربین های مداربسته است. دوربین هایی با رزولوشن FULL HD نیز به بازار عرضه می شود.
  • دید در شب: بهترین دوربین مداربسته خانگی دوربینی است که قابلیت ضبط تصاویر در شب را داشته باشد.
  • درجه حفاظت: دوربینی که از آن استفاده می کنید باید ضد گرد و غبار و ضد آب باشد.
  • کیفیت تصاویر: کیفیت تصاویر ضبط شده باید با حالت آنلاین برابری داشته باشد.

همچنین بهترین دوربین مداربسته خانگی باید در مکان های مشخص نصب شود. این دوربین ها در ورودی ساختمان، درب پشتی، پارکینگ، پشت بام، مقابل ساختمان، حیاط، پاگردها و داخل منزل نصب می شوند.

بهترین دوربین مدار بسته خانگی
بهترین دوربین مدار بسته خانگی

بیشتر بخوانید: تعمیر کابل کواکسیال (کابل آنتن) و کابل RG (کابل دوربین)


بهترین برند دوربین مدار بسته خانگی

دوربین های زیادی وجود دارد که می توانند در لیست بهترین دوربین مداربسته خانگی جای بگیرند. در ادامه مقاله قصد داریم بهترین نمونه های دوربین مداربسته را معرفی کنیم.

بهترین برند دوربین مدار بسته خانگی
بهترین برند دوربین مدار بسته خانگی

دوربین مداربسته هایک ویژن | HIKE VISION

این نوع دوربین را می توانیم به عنوان یکی از باکیفیت ترین نمونه های دوربین تلقی کنیم. با وجود این که این دوربین تولید یک برند چینی است اما از عملکرد فوق العاده ای برخوردار است. این نوع دوربین ها از نصب آسانی برخوردار هستند. امکان استفاده از هوش مصنوعی برای عملیات تحلیل تصویر در دوربین هایک ویژن وجود دارد.

دوربین مداربسته هایلوک | HI LOOK

این دوربین را می توانیم به عنوان یک نسخه مقرون به صرفه هایک ویژن به شمار بیاوریم. این نوع دوربین از طراحی زیبا و جذابی برخوردار است. هایلوک نیز همچون هایک ویژن یک شرکت چینی است اما دوربین های باکیفیتی به بازار عرضه می کند.

دوربین مدار بسته داهوا | DAHUA

در ادامه بحث بهترین دوربین مداربسته خانگی به معرفی یکی از بهترین نمونه های این محصولات می پردازیم. برند داهوا از سال 2001 تاکنون با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا دوربین های باکیفیتی تولید می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین کیفیت عالی تصویر است. این نوع دوربین از توان ضبط تصویر تا 4K برخوردار است.

دوربین مداربسته خانگی داهوا امکان ارائه سیگنال قوی و در دسترس بودن تصاویر از راه دور را با کیفیت فوق العاده ایجاد می کند.

دوربین مداربسته یونی ویو | UNI VIEW

این دوربین مدار بسته نیز به عنوان یک برند چینی شناخته می شود. با توجه به کیفیت بالا، این محصول در سیستم های امنیتی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین، امکان جستجوی هوشمند و برخورداری از دو تکنولوژی U-Cod یا فشرده سازی و تکنولوژی plug and play است.

دوربین مداربسته سونی | SONY

می توان گفت رتبه اول در لیست بهترین دوربین مداربسته خانگی به دوربین سونی ساخت کشور ژاپن می رسد. این برند تمرکز خود را در قسمت دوربین های تحت شبکه قرار داده است. این دوربین علاوه بر نصب آسان، قابلیت ضبط با کیفیت بالای تصاویر را نیز دارد. همچنین قابلیت دید در شب آن بسیار قوی عمل می کند.

دوربین مداربسته خانگی هامر

دوربین های هامر یکی از بهترین برندها در میان دوربین های مدار بسته خانگی هستند. این برند به شکل تخصصی در زمینه دوربین های تحت شبکه فعالیت می کند. همین موضوع باعث افزایش قیمت آن می شود. از نقاط قوت این نوع دوربین ها می توان به حساسیت بسیار زیاد در حسگر تصویر اشاره کرد. همچنین این دوربین از ویژگی دید در شب فوق العاده ای برخوردار است.

این نوع دوربین از اتصال بی سیم نیز برخوردار است. دوربین داهوا بدنه ای از جنس پلاستیک دارد که از مقاومت بالایی برخوردار است.

برندهای مختلفی همچون پاناسونیک، بوش، اکسیس و … به تولید و ساخت دوربین مدار بسته می پردازند.