بهترین برند کابل کنترل یا کابل فرمان

بهترین برند کابل کنترل یا کابل فرمان

بهترین برند کابل کنترل یا کابل فرمان برندی است که کابل های آن باکیفیت و استاندارد باشد. کابل کنترل یک نوع کابل برق است که از چند رشته تشکیل شده است. هرکدام از این رشته ها وظیفه ای را برعهده دارند. مهم ترین کاربرد این کابل ها حفاظت، اندازه گیری، کنترل سیگنال ها و انتقال داده ها است. به کمک کابل فرمان، دستورها در جهت کنترل تجهیزات به کار گرفته می شوند. به همین دلیل در اغلب محیط های صنعتی از کابل کنترل استفاده می شود.

کابل های فرمان علاوه بر حفاظت و کنترل، وظیفه اتصال تجهیزات مختلف در یک مجموعه را نیز برعهده دارند. به همین دلیل در خطوط تولید از این کابل ها برای اتصال دستگاه ها به هم استفاده می شود. کابل های کنترل می توانند سیگنال های آنالوگ و دیجیتال را انتقال دهند و کلیدها از این طریق باز و بسته شوند.

خرید انواع کابل کنترل
خرید انواع کابل کنترل

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، صنایع مختلف نیز پیشرفت زیادی داشته اند. کارخانجات صنعتی در شبکه های خود از این کابل ها استفاده می کنند. شرکت های بسیار زیادی به تولید انواع کابل فرمان می پردازند. اگر قصد خرید کابل کنترل دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی بهترین برند کابل کنترل یا کابل فرمان می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کابل کنترل چیست؟

پیش از بررسی بهترین برند کابل کنترل به معرفی این محصول می پردازیم. کابل فرمان یک نوع کابل برق و چند رشته است که در صنعت برای انتقال سیگنال از نوع آنالوگ، دیجیتال و در کل انتقال داده از آن استفاده می شود. این کابل ها نقش زیادی را در صنعت ایفا می کنند. بدون وجود آن ها سیگنال ها به درستی منتقل نمی شوند و یا خطاهای بسیار زیادی در انتقال آن ها به وجود می آید. به همین دلیل انتخاب درست سیم و کابل اهمیت زیادی دارد.

کابل های کنترل از 2 تا 61 رشته عرضه می شوند. این رشته ها سطح مقطع های گوناگونی دارند و مطابق با کاربرد مصرف کنندگان انتخاب می شوند. این کابل ها می توانند در محدوده دمایی مختلف به کار گرفته شوند. البته در محیط هایی با شرایط خاص و دمای بالا باید کابل فرمان زره دار یا مجهز به شیلد باشد. کابل های فرمان اغلب انعطاف پذیر هستند و ولتاژی بین 300 تا 700 ولت دارند.

تراول کابل نوعی کابل فرمان است که در آسانسور از آن استفاده می شود. این کابل استحکام بالایی دارد و وظیفه ایجاد ارتباط بین کابین آسانسور و تابلو فرمان را برعهده دارد.

بهترین برند کابل کنترل
بهترین برند کابل کنترل

بیشتر بخوانید: کابل کنترل چیست | آشنایی با انواع کابل فرمان


شرکت های تولیدکننده کابل کنترل

یکی از مهم ترین موضوعات که سبب می شود بتوانیم بهترین برند کابل کنترل را انتخاب کنیم، ساختار کابل کنترل است. شرکت هایی که در لیست بهترین برندهای کابل فرمان جای می گیرند، باید کابل هایی باکیفیت داشته باشند. کابل کنترل از بخش های اصلی هادی، عایق و روکش تشکیل شده است. هادی کابل فرمان از جنس مس است و می تواند افشان یا مفتول باشد. برخی از شرکت ها از مس خالص و برخی دیگر از مس هایی با آلیاژ دیگر فلزها استفاده می کنند. عایق و هادی کابل ها نیز باید درجه کیفی بالایی داشته باشند.

شرکت های تولیدکننده کابل کنترل
شرکت های تولیدکننده کابل کنترل

شرکت های بسیار زیادی در ایران کابل هایی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می کنند. از بهترین این شرکت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کابل کنترل سپهر

کابل سهپر در لیست بهترین برند کابل کنترل جای گرفته است. شرکت کابل کنترل سپهر یکی از شرکت های محبوب در زمینه تولید انواع کابل فرمان است. این شرکت از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با هدف تولید کابل های باکیفیت و رفع نیازهای بازار برق تاسیس شده است. این شرکت با داشتن دانش و تجبه مدیریت و به واسطه به کار گیری از بهترین پرسنل و تجهیزان پیشرفته توانسته سهم بزرگی از بازار برق ایران را به خود اختصاص دهد. این شرکت به تولید و مونتاژ انواع کابل، محصولات نیمه ساخته خودروها و … می پردازد.

محصولات سپهر طبق استانداردهای ملی و بین المللی ساخته شده است. این محصولات پیش از ورود به بازار در آزمایشگاه های مخصوص مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل کنترل یا کابل فرمان


کابل کنترل امجد

یکی از بهترین برندها در زمینه تولید کابل کنترل، کابل کنترل امجد است. این کابل ها از هادی های استاندارد و مس ساخته شده است و به عایق و روکشی از جنس پی وی سی مجهز شده اند. کابل های امجد در آزمایشگاه های تخصصی کابل، بررسی می شوند و پس از طی مراحل کنترل کیفیت به بازار عرضه می شوند. این محصولات دوام و کیفیتی بالایی دارند به همین دلیل کابل کنترل امجد در لیست بهترین برند کابل کنترل جای گرفته است. کارخانه تولید کننده کابل امجد در کرج جای گرفته است. محصولات این کارخانه در سطح مقطع های گوناگون و تعداد رشته های مختلف ساخته می شوند.

کابل کنترل نظرزاده

از دیگر برندهایی که در لیست بهترین برند کابل کنترل جای می گیرد، می توان به کابل کنترل نظر زاده اشاره کرد. شرکت تعاونی کابل کنترل نظر زاده علاوه بر تولید انواع کابل به تولید کابل مناسب برای ماشین آلات کشاورزی، خودرو و موتور سیکلت می پردازد. کابل های این شرکت مطابق با استانداردهای ملی عرضه می شوند و جهت اندازه گیری، محافظت و کنترل سیگنال های آنالوگ و دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات این شرکت تنوع بالایی دارند و در تمامی رشته ها و سطح مقطع ها عرضه می شوند.


بیشتر بخوانید: کاربرد کابل کنترل یا کابل فرمان


کابل کنترل خراسان افشار نژاد

در این بخش از مقاله بهترین برند کابل کنترل به بررسی کابل فرمان خراسان افشارنژاد می پردازیم. شرکت سیم و کابل خراسان از سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت را می توان یکی از اولین تولیدکننده های سیم و کابل در ایران دانست. خراسان افشارنژاد محصولات خود را مطابق با استاندارد VDE آلمان، IEC استاندارد بین المللی، BS استاندارد انگلستان و … تولید می کند. همچنین توانسته استاندارد مدیریت کیفیت یا ایزو در رتبه های مختلف به خود اختصاص دهد.

شرکت خراسان افشارنژاد یک آزمایشگاه مخصوص جهت تست و ارزیابی تجهیزات خود دارد. به همین دلیل تمامی محصولات پیش از ورود به بازار بررسی خواهند شد. این بررسی ها شامل آزمون های الکتریکی، ابعادی، مکانیکی، آتش و … می شود. این شرکت به تولید انواع سیم و کابل همچون کابل برق فشار ضعیف، کابل برق فشار قوی، کابل فرمان، کابل های مسلح و غیر مسلح، کابل های شیلددار و بدون شیلد، کابل تخت، کابل کواکسیال، کابل تلفن و مخابرات، کابل ابزار دقیق و … می پردازد.

کابل کنترل خراسان افشار نژاد
کابل کنترل خراسان افشار نژاد

کابل کنترل سیمیا

از دیگر برندهایی که در لیست بهترین برند کابل کنترل جای می گیرند، می توان به سیمیا اشاره کرد. محصولات این شرکت با بهترین تجهیزات و زیر نظر بهترین کارشناس ها تولید می شود. سیمیا با بیش از 40 سال سابقه در زمینه تولید سیم و کابل به یکی از برندهای مطرح در ایران تبدیل شده است. این شرکت د ر حال خاضر به تولید بیش از 1500 تن سیم و کابل می پردازد.

از پرفروش ترین محصولات این شرکت، کابل های فرمان و کنترل هستند. این محصولات در تعداد رشته های متنوع و یا سطح مقطع های گوناگون ساخته می شوند. سیمیا علاوه بر تولید کابل کنترل به تولید انواع کابل برق، کابل شبکه، کابل ابزار دقیق، کابل دریایی، کابل کواکسیال و کابل مخابراتی می پردازد.