بهترین برند سیم برق

بهترین برند سیم برق

بهترین برند سیم برق کدام است؟ در تمام وسایلی که حتی کوچک ترین بخش آن با برق کار می کند، از سیم برق استفاده می شود. به همین منظور برای خرید سیم برق یکی از مهم ترین پارامترهایی که مطرح است، انتخاب برند مناسب و با کیفیت است. سیم برق از مهم ترین تجهیزات الکتریکی محسوب می شود. وظیفه مهم سیم برق انتقال جریان برق ایمن از مکانی به مکانی دیگر است.

خرید انواع سیم برق
خرید انواع سیم برق

در این بخش از مجله راندنو به پاسخ بهترین برند سیم برق کدام است پاسخ می دهیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

سیم برق چیست؟

به استوانه ای نرم و انعطاف پذیر که از یک فلز رسانا و یک عایق غیررسانا تشکیل شده است، سیم برق می گویند. سیم برق ساختاری شبیه به کابل برق دارد. وظیفه سیم برق انتقال جریان الکتریکی (انتقال توان یا سیگنال الکتریکی) از نقطه ایی به نقطه دیگر است. این محصول علاوه بر انتقال جریان الکتریکی باید توانایی تحمل تنش مکانیکی را نیز داشته باشد. سیم برق از نظر جنس به دو دسته سیم مسی و سیم آلومینیومی تقسیم می شوند.

در وسایلی که حتی کوچکترین اجزای آن با برق کار می کند، از سیم برق استفاده می شود. در منازل، ساختمان ها و حتی کاوشگران ایستگاه فضایی هم از سیم برق استفاده می کنند.

در هنگام خرید سیم برق حتماً به عایق بودن آن، جنس هادی، جنس غلاف، تعداد هادی، سطح مقطع هادی و استاندار بودن و کیفیت آن توجه فرمائید. البته با انتخاب بهترین برند سیم برق استانداردهای لازم همگی به کار گرفته شده است.

امروزه شرکت های زیادی به تولید و ساخت این محصولات می پردازند. در ادامه به معرفی برخی از برندهای برتر در این زمینه می پردازیم.

بهترین برند سیم برق
بهترین برند سیم برق

بیشتر بخوانید: سیم برق چیست؟


سیم برق کمان

اولین مورد لیست بهترین برند سیم برق شرکت صنایع کابل کمال است. این شرکت در زمینه تولید انواع سیم و کابل فعالیت می کند. این کمپانی در سال 1370 در شهر زنجان تاسیس شده است. از محصولات این برند می توان به کابل افشان، مفتول، کابل جوشکاری، سیم های نایلونی، سیم های ارت، کابل فشار قوی و دیگر موارد اشاره کرد.

شرکت صنایع کمال موفق به دریافت استاندارد و گواهینامه های 9001:2008 ISO و CE شده است. تمامی محصولات کمان قبل از ارائه و توزیع در بازار مورد تست و ارزیابی کارشناسان قرار می گیرد. صنایع کمان توانسته با استفاده از پرسنل مجرب و ماشین آلات مجهز و پیشرفته، سالانه 15000 تن سیم کابل به بازار عرضه کند.

سیم برق کمان
سیم برق کمان

سیم برق البرز

دومین برند در لیست بهترین برند سیم برق سیم البرز است. البرز با تولید سیم و کابل باکیفیت توانسته مشتریان بسیار زیادی جذب کند. محصولات این برند شامل کابل افشان، مفتول، کابل آنتن، مخابرات، کابل کولر، سیم افشان و سیم نایلون است. سیم و کابل البرز با هادی های مسی و آلومینومی تولید می شوند. در نتیجه مصرف کنندگان می توانند سیم و کابل مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

سیم برق البرز
سیم برق البرز

سیم برق سیمیا

شرکت سیمیا نیز در لیست بهترین برند سیم برق جای گرفته است. سیمیا در سال 1360 تاسیس شده است. محصولات برند سیمیا شامل سیم نایلون، سیم ارت و انواع سیم های خانگی، کابل شبکه، کابل قدرت، کابل ساختمانی، کابل مخابرات و کابل کواکسیال است. سیمیا موفق به دریافت استاندارد ISO-14001 ،ISO-45001 ،ISO-17025 ،ISO-9001 شده است. شرکت سیمیا در حال حاضر 18 هزار تن سیم و کابل به صورت سالانه به بازار عرضه می کند.

سیم برق سیمیا
سیم برق سیمیا

سیم برق پرتو الکتریک

چهارمین و بهترین برند سیم برق شرکت پرتو الکترونیک است. این شرکت موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه های بسیار زیادی شده است که کیفیت ساخت این برند را تضمین می کند. پرتو الکتریک کابل های برق خود را با هادی مسی تولید می کند.

شرکت پرتو الکترونیک با پشتوانه مدیریت قوی و پرسنل کار آزموده در کنار ماشین آلات حرفه ای توانسته است با تولید انواع سیم و کابل رضایت مشتریان خود را جلب نمایید.

سیم برق پارس صنعت

سیم برق پارس صنعت در لیست بهترین برند سیم برق دیده می شود. این کمپانی در سال 1381 در شهر سمنان تاسیس شده است. شرکت پارس صنعت موفق به دریافت گواهینامه ها و استاندارهای بین المللی درباره کیفیت کالا شده است. محصولات پارس صنعت شامل انواع سیم و کابل افشان، نیمه افشان، هادی های مسی، کابل کواکسیال، کابل مخابراتی، هوایی، زمینی و آیفون است. این برند طیف گسترده ایی از محصولات الکتریکی را تولید می کند.

سیم برق پارس صنعت
سیم برق پارس صنعت

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سیم برق


سیم برق سیمکو

آخرین اسم در لیست بهترین برند سیم برق شرکت سیمکو است. سیمکو از سال 1347 در حوزه سیم و کابل فعالیت خود را آغاز نموده است. این برند اولین تولید کننده کابل های فشار قوی 36 کیلو ولت در ایران است. سیمکو موفق به دریافت گواهینامه Type test از آزمایشگاه بین المللی KEMA در کشور هلند شده است. سیمکو مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های تولید سیم و کابل در ایران است. همچنین مجهز به آزمایشگاه برق فشار قوی ایران است. در حال حاضر این کمپانی 25000 نوع سیم کابل تولید می کند.

در این بخش از مقاله راندنو به معرفی 6 برند مطرح بازار ایران در حوزه سیم و کابل پرداخته شد. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.