آموزش ساخت ایمیل یکبار مصرف

آموزش ساخت ایمیل یکبار مصرف

ساخت ایمیل یکبار مصرف کار دشواری نیست و روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. برای کاربران داشتن ایمیل برای برخورداری از برخی از امکانات سرویس ها اهمیت دارد اما برخی از اوقات این ایمیل ها کاربران را دچار دردسرهایی نظیر دریافت پیام های تبلیغاتی می کنند. ایمیل های یکبار مصرف این مشکلات را برطرف کرده اند همچنین نتنها مانع از پیام های تبلغاتی به صندوق ورودی ایمیل اصلی می شوند بلکه از حریم شخصی کاربران نیز محافظت می کنند.

از آنجایی که استفاده از اینترنت در زندگی روزمره امری ضروری است؛ بنابراین توصیه می شود تا برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت از مودم مناسب و تجهیزات شبکه باکیفیت استفاده نمایید. اگر تمایل دارید تا با نحوه ساخت ایمیل یکبار مصرف آشنا شوید، پس با ما در این مقاله از مجله راندنو همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

ایمیل موقت چیست

پیش از معرفی روش های مختلف برای ساخت ایمیل یکبار مصرف بهتر است ابتدا به آشنایی با ایمیل موقت بپردازیم. از آنجایی که معمولاً برای استفاده از سرویس های آنلاین نیاز به آدرس ایمیل است، ممکن است شما با ارائه آدرس ایمیل خود، با ایمیل های تبلیغاتی مواجه شوید یا ایمیل شما هک شود و اطلاعات آن به سرقت رود. ایمیل یکبار مصرف راهکار این مشکل است.

درواقع ایمیل یکبار مصرف مستقل از صندوق ورودی ایمیل اصلی شما عمل می کند. شما می توانید برای استفاده از هر سرویس از یک ایمیل یکبار مصرف استفاده کنید در اینصورت حتی اگر اطلاعات هر یک از ایمیل های یکبار مصرف شما فاش شود، با پیگیری ایمیل های ارسالی می توانید متوجه آن شوید.

ایمیل موقت چیست
ایمیل موقت چیست

در ادامه به معرفی روش های مختلفی برای ساخت ایمیل یکبار مصرف می پردازیم.

ساخت ایمیل با آدرس مستعار از طریق Gmail

شما می توانید به کمک جیمیل اقدام به ساخت ایمیل یکبار مصرف کنید. درواقع جیمیل برای کاربران امکان ساخت ایمیل با آدرس مستعار را فراهم کرده است که کاربران قادر هستند تا این کار را با افزودن برخی علامت ها انجام دهند. سپس در صندوق ورودی اصلی خود می توانند از طریق اضافه کردن علامت نقطه یا بعلاوه در بین یا پایان آدرس ایمیل آنها را فیلتر کنند.

شما می توانید با این ایمیل موقت از یک سرویس استفاده کنید. برای دریافت پیام از آن سرویس می توانید از علامت فلش در کنار عبارت To me استفاده کنید تا آدرس پیام دهنده مشخص شود در اینصورت اگر ایمیلی بجز ایمیل آن سرویس به آدرس ایمیل شما ارسال شده باشد متوجه می شوید که آن سرویس آدرس ایمیل شما را در اختیار دیگران گذاشته است.

روش ساخت ایمیل موقت با Gmail

  1. به بخش تنظمیات جیمیل مراجعه نمایید.
  2. گزینه Filter and Blocked Addresses را انتخاب نمایید.
  3. در کادر مربوط به To آدرس ایمیل موقت را وارد نمایید.
  4. حال گزینه Create Filter و سپس گزینه New Label را انتخاب نمایید تا نامی انتخاب کنید.
  5. برای مشاهده جیمیل موقت ساخته شده گزینه Navigation را انتخاب نمایید.

معایب این روش

این روش از حریم خصوصی کاربران محافظت نمی کند بنابراین تنها جهت فیلترکردن صندوق ورودی کاربرد دارد.

ایجاد ایمیل با آدرس تصادفی به کمک nada

nada قادر است تا ایمیل های یکبار مصرفی که تمرکز بالایی بر روی حریم خصوصی کاربران دارند را در اختیار کاربران قرار دهد. از آنجایی که این ایمیل ها با رمز ثابت ساخته می شوند بنابراین برای بازکردن ایمیل های ورودی نیازی به مشخص کردن رمز نیست.

شما می توانید برای ساخت ایمیل یکبار مصرف با این روش به وب سایت getnada مراجعه نمایید. با مراجعه به این وب سایت خواهید دید که به صورت پیش فرض آدرس ایمیل موقتی در صفحه وجود دارد که می توانید با کپی کردن آن بعنوان آدرس ایمیل موقت استفاده نمایید.

روش ساخت ایمیل موقت جدید با nada

برای ساخت ایمیل یکبار مصرف جدید باید گزینه Add Inbox را انتخاب کنید تا آدرس ایمیل موقتی از طریق این وب سایت در اختیار شما قرار گیرد. لازم به ذکر است که این امکان برای شما وجود دارد که آدرس ایمیل پیشنهاد شده را در صورت در دسترس بودن تغییر دهید. شما برای مشاهده صندوق ورودی این ایمیل ها باید وب سایت را بارگذاری کنید.

معایب این روش

در این روش ذخیره‌ سازی نامناسب داده های کش صورت می گیرد البته می توانید با بارگذاری اولیه‌ کامل سایت به رفع این مشکل اقدام نمایید.

ایجاد ایمیل موقت با tempmail

tempmail برای کاربرانی که دائماً از ایمیل های موقت استفاده می کنند مناسب است. با استفاده از این روش شما می توانید از دو صندوق ورودی همراه با شناسه های تصادفی یا اختصاصی برخوردار باشید.

سایر ویژگی های tempmail

  • به کمک اسکن کد QR می توانید به ایمیل یکبار مصرف خود بر روی هر دستگاهی متصل شوید یا لینک آن را مشاهده نمایید.
  • برخورداری از قابلیت Email history سبب می شود تا هربار که ایمیل جدیدی می سازید، مرورگر شما این اطلاعات را ذخیره کند. اما قابلیت Email history محدودیت ایمیل دارد بنابراین چنانچه به حد مجاز برسد، قدیمی ترین ایمیل ها را از history حذف می کند.
  • forwarding یکی دیگر از مزایای این روش محسوب می شود که با استفاده از آن می توانید ایمیل های دریافتی در tempmail را به ایمیل اصلی خود ارسال کنید. هر فردی قادر است تا 3 ماه یک ایمیل forwarding بسازد زیرا ایمیل پس از این مدت ناپدید می شود.
  • از این روش می توانید به صورت بات تلگرام، افزونه‌ مرورگر یا برنامه موبایل استفاده نمایید.
ایجاد ایمیل موقت با tempmail
ایجاد ایمیل موقت با tempmail

ساخت ایمیل موقت سریع با MailDrop

چنانچه تمایل دارید تا ایمیل موقت خود را به سرعت بسازید، این روش برای شما روش مناسبی است. این نوع ایمیل های یکبار مصرف، پیام ها را به مدت یک روز نگهداری می کنند همچنین تقریباً تمامی ایمیل های اسپم را مسدود می کنند.

روش ایجاد ایمیل موقت با MailDrop

برای ساخت ایمیل یکبار مصرف باید به وب سایت MailDrop مراجعه نمایید. آدرس ایمیل موردنظر خود را در کادر بالای آن وارد کنید و وارد صندوق ورودی شوید. لازم به ذکر است که برای این نوع ایمیل ها رمزی وجود ندارد و تنها داشتن آدرس آنها برای بررسی صندوق ورودی کافی است.

معایب این روش

  • از آنجایی که برای بررسی صندوق ورودی این نوع ایمیل ها رمزی وجود ندارد پس امنیت ایمیل آنها مناسب نیست.
  • در این روش محدودیت دریافت پیام وجود دارد.
  • هر صندوق ورودی که مدتی پیامی دریافت نکرده باشد ممکن است حذف شود تا فضا برای صندوق های ورودی فعال تر وجود داشته باشد.

ایجاد ایمیل موقت اختصاصی با YahooMail

یاهو برخلاف جیمیل به کاربران آدرس های اختصاصی را با ساخت ایمیل یکبار مصرف می دهد. تمامی ایمیل های دریافتی در ایمیل های موقت، وارد صندوق ورودی اصلی می شوند که می توان آنها را فیلتر کرد. آدرس این نوع ایمیل ها به صورت یک نام اصلی و یک کلمه کلیدی است بنابراین ساختار آنها بصورت basename-keyword@yahoo.com است.

روش ساخت ایمیل موقت با YahooMail

  1. به حساب کاربری خود مراجعه نمایید و در بخش Settings وارد More Setiings شوید، سپس به Mailboxes مراجعه نمایید.
  2. حال علامت فلش در کنار عبارت Disposable email address را انتخاب نمایید و گزینه Add را انتخاب کنید.
  3. در قسمت مربوط به base name و keyword باید کلمات موردنظر خود را جایگزین نمایید. همچنین در قسمت های Sending name و Description می توانید توضیحات بیشتری برای ایمیل یکبار مصرف خود وارد کنید.

توجه داشته باشید که برای اضافه کردن هر آدرس جدید یکبار مصرف دیگری، نیازی به تغییر base name نیست زیرا برای تمامی آدرس ها یکسان می ماند و فقط keyword است که تغییر می کند. برای پاک کردن یا تغییر هر آدرس ایمیل یکبار مصرف نیز باید به بخش تنظیمات مراجعه کنید، با انتخاب آدرس و انتخاب گزینه edit or delete، مشخصات را تغییر دهید یا آن را پاک نمایید.

ساخت ایمیل موقت با DisposableMail

شما ساخت ایمیل یکبار مصرف با این روش می توانید از سه صندوق ورودی مختلف، یک آواتار و یک رمز برخوردار شوید. این صدوق های ورودی ایمن هستند و برای استفاده از یک سرویس می توانید از رمز عبور آن بعنوان رمز عبور موقت استفاده کنید.

در این روش نتنها فضای ذخیره سازی مناسبی برای صندوق های ورودی ناشناس وجود دارد بلکه هر آدرس ایمیل تاریخ انقضا دارد یعنی هنگامی که ایمیلی منقضی شود، دیگر نمی توانید مجدداً وارد آن شوید و آن را بررسی کنید. بنابراین در انتخاب دقیق زمان انقضای ایمیل خود دقت کنید.

ساخت ایمیل یکبار مصرف

ایجاد ایمیل موقت با tempmailo

tempmailo یکی دیگر از روش های ساخت ایمیل یکبار مصرف است که رابط کاربری ساده ای دارد. به کمک این وب سایت می توانید یک ایمیل موقت با امکان انتخاب شناسه موردنظر خود که به مدت دو روز ایمیل های دریافت شده را نگهداری می کند استفاده نمایید.

نکات مهم در استفاده از ایمیل موقت

حال که با روش های مختلف ساخت ایمیل یکبار مصرف آشنا شدید، بهتر است نکاتی را برای استفاده از این نوع ایمیل ها در نظر بگیرید.

  • برخی از سرویس های ایمیل موقت، ایمیل های شما را برای مدتی یا برای همیشه نگهداری می کنند اما برخی از آنها پس از چند دقیقه ایمیل ها را از بین می برند؛ بنابراین از موقتی بودن و نگهداشتن ایمیل های خود از این سرویس ها اطمینان حاصل نمایید.
  • سعی کنید تا به هیچ وجه از ایمیل موقت برای انجام کارهای حساس استفاده نکنید.
  • برای انتخاب نام کاربری باید یک نام کاربری دشوار انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بازیابی جیمیل حذف شده یا فراموش شده


در مقاله ساخت ایمیل یکبار مصرف سعی کردیم تا روش های مختلفی را برای ایجاد آن معرفی کنیم. خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید.