بازیابی جیمیل حذف شده یا فراموش شده

بازیابی جیمیل حذف شده یا فراموش شده

بازیابی جیمیل حذف شده برای کاربرانی که جمیل خود را فراموش و یا حذف کردن موضوع مهمی است. برای حل این مشکل شرکت گوگل روش هایی نظیر وارد کردن ایمیل پشتیبان، شماره موبایل و انتخاب سوال و پاسخ ارائه داده است که باید در هنگام ساخت حساب آنها را وارد کنید. همچنین این شرکت قید کرده است که در صورت حذف یا فراموشی حساب گوگل، مسئولیتی را برعهده نمی گیرد. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که لازمه آنها انجام دادن اقداماتی پیش از فراموشی یا حذف حساب است.

برای انجام کارها با اینترنت بهتر است تا از اینترنت پرسرعت استفاده کنید؛ توصیه ما به شما استفاده از مودم مناسب و تجهیزات شبکه باکیفیت است. اگر تمایل دارید تا با روش های بازیابی جیمیل حذف شده آشنا شوید، پس با ما در این مقاله از مجله راندنو همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

حساب گوگل

یک اکانت گوگل می تواند عکس ها، مخاطبان، اسناد و … را مدیریت کند، همچنین می تواند اپلیکیشن ها را نیز مدیریت کند؛ بنابراین مدیریت تمامی اپلیکیشن ها آسان می شود و می توان به هر اپلیکیشن تازه ای که گوگل منتشر می کند دسترسی پیدا کرد. با تمامی ویژگی های خوب اکانت جیمیل که به آنها اشاره کردیم اما باید گفت چنانچه اکانت جیمیل خود را فراموش یا حذف کنید، تمامی این اطلاعاتی که ذکر کردیم را نیز از دست خواهید داد. گوگل در قسمت ضوابط و شرایط خود از دست رفتن اطلاعات را بیان کرده است و مسئولیت از دست رفتن اطلاعات شما را بر عهده نمی گیرد.

حساب گوگل
حساب گوگل

نکات مهم در هنگام ساخت جیمیل

اگر در هنگام ساخت اکانت گوگل، موارد زیر را انجام دهید بازیابی جیمیل حذف شده کار دشواری نخواهد بود.

  1. باید نام و نام خانوادگی خود را به انگلیسی و با دقت وارد کنید تا برای بازیابی بتوانید از آن استفاده کنید.
  2. از رمز عبور یا پسورد قوی استفاده نمایید.
  3. گوگل برای شما سوال و جواب امنیتی ارائه می کند که باید آن را با دقت وارد نمایید.
  4. بهتر است تا ایمیل، رمز عبور و تمامی اطلاعات مربوط به حساب خود را در جایی مناسب و امن ذخیره کنید تا آنها را فراموش نکنید.
  5. از حساب جیمیل خود در زمان های منظمی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بنابراین توصیه می شود پیش از حذف یا فراموشی جیمیل این مراحل را حتماً انجام دهید تا بتوانید در صورت نیاز جیمیل خود را بازیابی کنید.

بکاپ گیری از اکانت گوگل با Google Takeout

همانطور که گفتیم بهتر است از حساب جیمیل خود به صورت منظم بکاپ بگیرید که برای این منظور شرکت گوگل ابزار Takeout را ارائه کرده است تا اطلاعات بک آپ گرفته خود را دانلود کنید. لازم به ذکر است که ایمیل با فرمت MBOX دانلود می شود و قادر به بارگزاری در یک حساب جیمیل دیگر یا سرویس های ایمیل دیگر است.

بازیابی جیمیل حذف شده
بازیابی جیمیل حذف شده

نحوه بکاپ گیری با گوگل تیک اوت

  1. وارد حساب گوگل خود شوید و به آدرس https://takeout.google.com/settings/takeout مراجعه نمایید.
  2. ایمیل خود را وارد کنید و فرمت بکاپ و دانلود آن را انتخاب نمایید.
  3. شما می توانید انتخاب کنید که تمایل به تهیه نسخه پشتیبان از کدام برنامه و سرویس ها را دارید.
  4. همچنین می توانید زمان بکاپ گیری از جیمیل خود را تعیین کنید که بهتر است گزینه حداکثر یک سال یا for up to a year را تعیین کنید. شما حتی می توانید حجم فایل و حداکثر اندازه فایل را انتخاب نمایید.

نگهداری از گذرواژه

یکی دیگر از راه هایی که در بازیابی جیمیل حذف شده به شما کمک می کند، گذرواژه است؛ بنابراین نباید آن را فراموش کنید. برای نگهداری از پسورد خود می توانید از پسورد منیجرهای زیر استفاده نمایید:

  • BITWARDEN
  • ZOHO VAULT
  • Norton Password Manager

در ادامه مقاله بازیابی جیمیل حذف شده به معرفی روش های مختلفی برای بازیابی اکانت گوگل می پردازیم.

ریکاوری جیمیل حذف شده

برای بازیابی جیمیل حذف شده باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در مرورگر آدرس accounts.google.com را باز کنید یا وارد جیمیل شوید.
  2. آدرس ایمیلی که حذف شده است را وارد کنید و گزینه بعدی را انتخاب نمایید.
  3. فیلدی را مشاهده می کنید که باید در آن گذرواژه یا رمز عبور جیمیل حذف شده خود را وارد کنید.
  4. چنانچه جیمیل شما قابل بازیابی باشد و رمز را به درستی وارد کرده باشید، وارد حساب خود می شوید.
ریکاوری جیمیل حذف شده
ریکاوری جیمیل حذف شده

به همین آسانی می توان به جیمیل حذف شده خود دسترسی پیدا کرد اما ممکن است شما جیمیل یا رمز عبور جیمیل خود را فراموش کرده باشید که در ادامه برای این موضوع نیز روش هایی را معرفی خواهیم کرد.

رمز عبور جیمیل فراموش شده

در هنگام ثبت نام یا پس از آن در بخش تنظیمات می توانید ایمیل پشتیبان یا شماره موبایل وارد کنید تا اگر زمانی رمز عبور یا نام ایمیل خود را فراموش کردید از این طریق بتوانید آنها را بازیابی کنید. بنابراین اگر برای بازیابی جیمیل حذف شده خود رمز عبور آن را فراموش کرده اید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در هنگام وارد کردن جیمیل یا رمز عبور، گزینه فراموشی یا Forgot را انتخاب نمایید.
  2. از طرف گوگل برای ایمیل پشتیبان شما یا شماره موبایل شما پیامی جهت تأیید هویت ارسال می شود که شما باید آن تأیید کنید و عددی را که مشاهده می کنید را در بخش خواسته شده وارد کنید.
  3. حال به صورت مستقیم وارد صفحه مربوط به create a new password می شوید که پس از وارد کردن رمز عبور جدید در آن می توانید وارد اکانت خود شوید.

چنانچه این روش برای شما مناسب نبود می توانید به سوال های امنیتی گوگل که در هنگام ساخت اکانت برای خود تعیین کرده بودید پاسخ دهید و پس از تأیید هویت در صفحه مربوط به create a new password رمز جدید را وارد کنید تا وارد اکانت خود شوید.

اگر به شماره همراه خود یا ایمیل پشتیبان دسترسی نداشتید و سوال و جواب های گوگل را نیز بخاطر نیاوردید گوگل هیچ کاری نمی تواند برای شما انجام دهد.

ریکاوری نام کاربری جیمیل

در این بخش از مقاله بازیابی جیمیل حذف شده به نحوه ریکاوری نام کاربری جیمیل می پردازیم. پیش از بازیابی نام کاربری، گوگل برای تأیید شما سوال مطرح می کند تا مطمئن شود که صاحب اکانت، خود شما هستید بنابراین حتماً باید به این سوال ها پاسخ دهید تا اطلاعات ورود خود را بدست بیاورید.

برای بازیابی نام کاربری جیمیل خود باید از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. در صفحه بازیابی اکانت (Google sign-in یا Account recovery page) گزینه Forgot email را انتخاب کنید.
  2. ایمیل یا شماره موبایل مرتبط با این اکانت را وارد کنید.
  3. گوگل با واردکردن ایمیل یا شماره موبایل، نام و نام خانوادگی مربوط به آن اکانت گوگلی که تمایل به بازیابی دارید را از شما می پرسد.
  4. نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید.
  5. چنانچه اطلاعاتی که وارد کرده اید درست باشد، گوگل به آدرس ایمیل یا شماره موبایلی که وارد کرده بودید کد تأییدی را ارسال می کند.
  6. کد تأیید ارسال شده را وارد و گزینه بعدی یا Next را انتخاب کنید.
  7. حال گوگل تمامی اکانت هایی که مرتبط با اطلاعات بازیابی که وارد کرده اید هستند را نشان می دهد.
  8. اکانت موردنظر را انتخاب و رمز عبور را وارد کنید تا وارد اکانت خود شوید.
ریکاوری نام کاربری جیمیل
ریکاوری نام کاربری جیمیل

در مقاله بازیابی جیمیل حذف شده به روش های مختلفی برای ریکاوری اکانت، نام اکانت و رمز عبور آن پرداختیم. توصیه می شود تا پیش از فراموشی یا حذف اکانت خود، اقدامات لازم را انجام دهید تا راه هایی برای بازیابی جیمیل خود داشته باشید زیرا همانطور که اشاره کردیم گوگل مسئولیت از دست رفتن اطلاعات شما را بر عهده نمی گیرد. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید.