راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز

راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز

راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز به شما کمک می کند بتوانید بهترین سیم و کابل را برای مجموعه خود خریداری کنید. سیم و کابل افق البرز یکی از برترین سیم و کابل های موجود در بازار است. گروه صنعتی افق البرز سابقه طولانی در زمینه تولید انواع سیم و کابل دارد و از بهترین پرسنل و پیشرفته ترین تجهیزات در ساخت محصولات خود استفاده می کند.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

کابل فشار ضعیف، کابل فشار قوی، کابل مسی و آلومینیومی و انواع سیم و کابل ساختمانی از پرفروش ترین محصولات این شرکت هستند. برای مشاهده قیمت کابل افق البرز و خرید کابل افق البرز می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید.

همچنین اگر قصد دارید از سیم و کابل افق البرز در مجموعه خود استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

معرفی شرکت افق البرز

پیش از پرداختن به موضوع راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز به معرفی این شرکت می پردازیم. سیم و کابل برق افق البرز شرکتی در زمینه تولید سیم و کابل است که در سال 1372 در بخش خصوصی تأسیس شده است. هدف اصلی این شرکت رفع نیازهای بازار برق ایران است.

افق البرز در ابتدا به تولید کابل فشار ضعیف می پرداخت و با گذشت زمان تولیدات خود را افزایش داد. این شرکت در سال 1383 تجهیزات خود را توسعه داد و توانست خط تولید کابل فشار ضعیف و قوی را گسترش دهد. پس از آن تولیدات شرکت افق البرز به 30 هزارتن در سال رسید.

یکی از اتفاقات مهم برای افق البرز این است که این شرکت در سال 1389 توانست مفتول مسی را به سبد محصولات خود اضافه کند. درنتیجه افق البرز توانست سالیانه 100 هزار تن مفتول مسی تولید کند.

صنایع کابل افق البرز را می توان از بزرگ ترین شرکت ها به حساب آورد. زیرا محصولات آن در صنایع پتروشیمی، حمل و نقل، نفت و گاز و ساختمان سازی کاربرد دارد. برخی از محصولات این شرکت به کشورهای خارجی همچون عراق، ارمنستان، گرجستان و … صادر می شود. در واحد تولید افق البرز از بهترین تجهیزات و نیروهای انسانی استفاده شده است. به همین دلیل تمامی محصولات مطابق استانداردهای بین المللی تولید می شوند.

دفتر مرکزی شرکت در خیابان فرمانیه تهران و کارخانه در شهرک لیا قزوین واقع شده است. تمامی محصولات شرکت پیش از ورود به بازار در واحد آزمایشگاهی مورد تست و ارزیابی قرار می گیرد. به عنوان مثال، خواص فیزیکی و شیمیایی کابل ها تست می شود و آنالیزهایی پیرامون تحقیق، توسعه و کنترل کیفیت صورت می گیرد و در نهایت برای متقاضیان نتایج آزمون ارسال می شود.

راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز
راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز

 

معرفی محصولات افق البرز

در ادامه موضوع راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز به معرفی محصولات این شرکت می پردازیم. سیم و کابل افق البرز محصولات متنوعی به بازار عرضه می کند. از اصلی ترین این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی محصولات افق البرز
معرفی محصولات افق البرز

کابل برق افق البرز

کابل برق افق البرز یکی از مشهورترین تولیدات این شرکت است. کابل ها وظیفه انتقال جریان الکتریکی از نقطه ای به نقطه دیگر را برعهده دارند. بدون وجود کابل جریان برقرار نمی شود. به همین دلیل کابل ها در تمامی مجموعه ها کاربرد دارند.

شرکت افق البرز نمونه های مختلف کابل را به بازار عرضه می کند. این کابل ها براساس ولتاژ، کاربرد و دیگر موارد تقسیم بندی می شوند. در راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز به بررسی انواع کابل برق افق البرز می پردازیم.

سطح ولتاژی کابل

کابل ها براساس سطح ولتاژی به چند دسته تقسیم بندی می شوند. پیش ار خرید سیم و کابل افق البرز باید از سطح ولتاژی مورد نیاز خود آگاهی داشته باشید.

  • کابل قدرت افق البرز: این کابل ها اغلب در خطوط توزیع برق، مترو، تأسیسات و … کاربرد دارند. کابل فشار قوی افق البرز در بازه ولتاژی بیشتر از 20 کیلوولت نیز کاربرد دارد.
  • کابل فشار متوسط افق البرز: این کابل ها در بازه ولتاژی 3.6 تا 18 کیلوولت کاربرد دارند. کابل های فشار متوسط اغلب در کارخانجات صنعتی به کار گرفته می شوند.
  • کابل فشار ضعیف افق البرز: این کابل ها در سطح ولتاژی پایین مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، برای مصارف ساختمانی، روشنایی و … این کابل ها به کار گرفته می شوند.

هادی کابل افق البرز

یکی از مهم ترین موضوعات در راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز توجه به جنس هادی کابل ها است. افق البرز کابل هایی با هادی مس یا آلومینیوم به بازار عرضه می کند. از هر دو نوع این کابل ها می توان در صنایع مختلف استفاده کرد. این هادی ها از لحاظ شکل ظاهری نیز به چند دسته تقسیم می شوند:

  • کابل مفتول افق البرز
  • کابل افشان افق البرز
  • کابل نیمه افشان افق البرز

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کابل فشار قوی ، کابل آلومینیومی بخریم یا کابل مسی؟


کاربرد کابل برق

در راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز باید به این موضوع توجه کنید که کابل را برای چه مصرفی خریداری می کنید. کابل های برق این شرکت در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند:

  • کابل برق ساختمانی افق البرز
  • کابل ابزار دقیق افق البرز
  • کابل کنترل افق البرز
  • کابل خودنگهدار افق البرز
  • کابل های هالوژن فری
کاربرد کابل برق
کاربرد کابل برق

بیشتر بخوانید: بهترین برند سیم و کابل


مفتول های مسی

در این بخش از مقاله راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز به معرفی مفتول های مسی افق البرز می پردازیم. شرکت افق البرز به تولید مفتول مسی و هادی کابل مسی برای دیگر کارخانجات و نصب در تابلوهای برق می پردازد. این محصولات به صورت جداگانه به فروش می رسند.

هادی های استرند شده، مفتول های نازک مسی و هادی های بانچ شده از محصولاتی هستند که شرکت افق البرز تولید می کند و به عنوان تجهیزات نیمه ساخته به فروش می رسد.

مفتول های مسی شرکت افق البرز با قطر 8 میلی متری عرضه می شوند و خلوص 99.99 درصد دارند. همچنین تمامی مفتول ها با استانداردهای بین المللی ASTM B49 ، BS EN 1977 و استاندارد ملی 3075 عرضه می شوند. به همین دلیل از آن ها در تمامی کارخانجات تولید سیم و کابل می توان استفاده کرد.

مفتول مسی
مفتول مسی

انواع سیم

افق البرز به تولید انواع سیم برق برای مصارف ساختمانی، روشنایی و … می پردازد. از پرفروش ترین این سیم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیم آلومینیومی: سیم آلومینیومی با مغز فولاد از تولیدات این شرکت است. این سیم ها هوایی هستند و به صورت تک رشته یا استرند شده به کار گرفته می شوند.
  • سیم ارت: سیم ارت افق البرز در سیستم های ارتینگ ساختمان های کاربرد دارد. این محصولات از مس با خلوص بالا بهره برده اند.
  • سیم های افشان و مفتول: این سیم ها مصارف ساختمانی دارند و در ساخت تجهیزات الکتریکی نیز از آن ها استفاده می شود. از عایق پی وی سی در ساخت این محصولات استفاده شده است. سیم های افشان و مفتول افق البرز در ولتاژهای 300 تا 500 ولت و 450 تا 750 ولت عرضه می شوند.
  • سیم بند تخت یا سیم نایلون: این سیم ها از دو سیم با هادی مسی کلاس 6 تشکیل شده است که به صورت موازی کنار هم قرار گرفته اند. این سیم ها عایق پی وی سی دارند و اغلب با روکش سفید رنگ عرضه می شوند. این سیم ها در مصارف ساختمانی همچون سیم کشی لوستر و تجهیزات روشنایی به کار می روند.
انواع سیم
انواع سیم