بهترین برند سیم و کابل

بهترین برند سیم و کابل

سیم و کابل یکی از پرکاربردترین تجهیزات الکتریکی است و بدون وجود آن جریان الکتریسیته برقرار نمی شود. به همین دلیل انتخاب بهترین برند سیم و کابل اهمیت زیادی دارد.

از سال ها پیش، برق در زندگی تمامی مردم جهان راه پیدا کرده است. سیم و کابل جریان الکتریکی را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می دهد و بدون وجود آن، ارتباط میان دستگاه های مختلف برقرار نمی شود. با رشد تکنولوژی و افزایش کاربرد نیروی برق، شرکت ها و کارخانه های بسیار زیادی به تولید و ساخت انواع سیم و کابل پرداخته اند.

با افزایش تنوع در برندهای سیم و کابل، راهنمای خرید و لیست بهترین برند سیم و کابل به شما کمک می کند بتوانید سیم و کابل مناسب را برای مجموعه خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی برترین شرکت های تولیدکننده سیم و کابل خواهیم پرداخت.

آنچه در ادامه می خوانیم:

سیم و کابل ابهر

یکی از برترین تولیدکننده های سیم و کابل که نام آن در لیست بهترین برند سیم و کابل جای می گیرد، سیم و کابل ابهر است. این شرکت یکی از اولین شرکت های تولیدکننده کابل های فشار قوی در ایران است و در این زمینه سابقه بسیار زیادی دارد.

کارخانه کابل ابهر در سال 1372 تأسیس شده است و در سال 1375، اولین کابل های مناسب برای صنعت نفت و پتروشیمی توسط این کارخانه تولید شده است. این کارخانه به تولید کابل های کم دود و بدون هالوژن نیز می پردازد. شرکت سیم و کابل ابهر موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی شده است.

  • محصولات این شرکت شامل کابل های فشار قوی و فوق فشار قوی، کابل های فشار ضعیف، کابل های فشار متوسط، کابل ابزار دقیق، کابل خودنگهدار ابهر، سیم و کابل ساختمانی، کابل های تخصصی و دیگر موارد می شود.
سیم و کابل ابهر
سیم و کابل ابهر

سیم و کابل افق البرز

سیم و کابل البرز یکی دیگر از برندهای مشهور در زمینه تولید سیم و کابل است و در لیست بهترین برند سیم و کابل جای گرفته است. این شرکت در سال 1372 و با هدف رفع نیازهای بازار سیم و کابل تأسیس شده است.

این شرکت در ابتدا به تولید انواع کابل فشار ضعیف پرداخت اما امروزه محصولات آن از تنوع بالایی برخوردار است و خریداران سیم و کابل می توانند به راحتی به این برند اعتماد کنند. در حال حاضر شرکت سیم و کابل افق البرز از به روزترین ماشین آلات و تجهیزات استفاده می کند و موفق به دریافت استانداردهای ملی و بین المللی شده است. محصولات این شرکت به کشورهای بزرگ جهان همچون عراق، گرجستان، ترکیه، ارمنستان، روسیه و … صادر می شود.

از محصولات این شرکت می توان به کابل قدرت، کابل سبک، کابل فشار متوسط، سیم و کابل هوایی، سیم و کابل ساختمانی و ارتینگ، کابل های مخصوص ابزار دقیق، سیم و کابل هالوژن فری، کابل کنترل، سیم و کابل های هوایی، خودنگهدار، مفتول های مسی و دیگر موارد اشاره کرد.

سیم و کابل افق البرز
سیم و کابل افق البرز

سیم و کابل خراسان افشارنژاد

شرکت صنعتی الکتریک خراسان افشار نژاد یکی از برترین و مشهورترین شرکت ها در زمینه تولید انواع سیم و کابل است. این شرکت در سال 1345 در شهر مشهد تأسیس شده است.

شرکت سیم و کابل افشارنژاد خراسان در ابتدا به کمک یک خط تولید ایتالیایی به تولید سیم های تابیده مسی و روکش پی وی سی پرداخت و بعدها این خط تولید بسیار پیشرفته شد. شرکت سیم و کابل خراسان با گذشت بیش از نیم قرن سابقه در زمینه تولید، توانسته است جایگاه خوبی در لیست بهترین برند سیم و کابل به دست بیاورد.

تولیدات شرکت سیم و کابل خراسان افشارنژاد شامل سیم و کابل فشار ضعیف، سیم و کابل ساختمانی، کابل‌های افشان، کابل های کنترل و قدرت با عایق PVC و XLPE، سیم و کابل های مربوط به خودرو، کابل های شیلددار مسلح و غیر مسلح، کانسنتریک ابزار دقیق، مخابراتی، آیفونی، مقاوم در برابر آتش و حرارت و هالوژن فری است.

سیم و کابل خراسان افشارنژاد
سیم و کابل خراسان افشارنژاد

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل خراسان افشارنژاد


سیم و کابل یزد

شرکت سیم و کابل یزد در لیست بهترین برند سیم و کابل جای گرفته است و در سال 1359 تأسیس شده است. شرکت سیم و کابل یزد یکی از اولین شرکت ها در زمینه تولید کابل های برق با روکش سرب است. با توجه به افزایش تقاضا در خصوص کابل هایی با روکش سرب، شرکت سیم و کابل یزد تجهیزات خود را پیشرفته تر کرد و تمامی محصولات خود را پیش از ورود به بازار تست و ارزیابی می کند. این شرکت توانسته است کابل هایی با استاندارد در سطح بین الملل تولید کند و در این راستا موفق به دریافت گواهینامه هایی نیز شده است.

این شرکت به تولید سالیانه 25000 تن سیم و کابل می پردازد که این محصولات شامل مواردی همچون سیم و کابل هایی با کاربرد عمومی، کابل های ابزار دقیق، کابل کنترل، کابل مخابرات و تلفن، کابل های فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی، کابل های ضد آتش، انواع کابل مسلح و شیلددار، کابل های هالوژن فری، کابل های آلومینیومی و دیگر موارد است.

سیم و کابل مغان

شرکت سیم و کابل مغان یکی دیگر از شرکت هایی است که در لیست بهترین برند سیم و کابل جای گرفته است. این شرکت در سال 1361 تأسیس شده است. شرکت کابل مغان در ابتدا تنها به تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف می پرداخت اما در حال حاضر محصولات مغان بسیار متنوع شده است.

به دلیل گسترش صنعت پتروشیمی و افزایش تقاضا در زمینه سیم و کابل های مقاوم در برابر مواد نفتی، شرکت سیم و کابل مغان به تولید کابل هایی لاستیکی، غلاف سربی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی می پردازد. این شرکت از مجهزترین ماشین آلات اروپایی در خطوط تولید خود استفاده می کند. آزمایشگاه فشار قوی این کارخانه از ماشین آلات مدرن و پرسنل فنی و با تجربه استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید: معرفی کارخانه های تولیدکننده و نمایندگی کابل برق ایران


از محصولات این شرکت می توان به سیم و کابل های ساختمانی، کابل های قدرت از 0.6 الی 1 کیلو ولت، کابل های کنترل، کابل های ابزار دقیق، کابل مخابراتی، کابل کواکسیال، کابل فشار متوسط، کابل فشار ضعیف، کابل هایی با کاربرد هوایی و کابل هایی با روکش لاستیک اشاره کرد. کابل آلومینیومی مغان نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

سیم و کابل مغان
سیم و کابل مغان

بیشتر بخوانید: کاربرد کابل برق


سیم و کابل همدان

در ادامه موضوع بهترین برند سیم و کابل به معرفی شرکت سیم و کابل همدان می پردازیم. این شرکت در سال 1361 تأسیس شده است و در ابتدا تنها به تولید انواع سیم و کابل افشان فشار ضعیف تا یک کیلو ولت می پرداخت.

این شرکت از به روزترین تجهیزات در کارخانه تولید خود استفاده کرده است. ماشین آلات تولیدي اين شركت شامل انواع دستگاه های کشش، تاب، بانچر، اکسترودر و دیگر موارد می شود که از معروف ترین سازندگان جهانی در کشورهای اتریش، آلمان، ایتالیا، آمریکا، انگلیس، کانادا و چین خریداری شده است.

محصولات این شرکت تمامی استانداردهای ملی و بین المللی را پشت سر گذاشته اند و واحد آزمایشگاهی شرکت سیم و کابل همدان نیز گواهینامه های مربوطه را دریافت کرده است.

این شرکت به تولید سیم با هادی های تک و چند مفتولی، سیم و کابل تلفن، سیم و کابل مخصوص خودرو، کابل آلومینیوم، کابل های فشار قوی و متوسط، کابل سبک، کابل تخت، کابل کنترل، کابل هایی با زره مفتولی، کابل با زره نواری، کابل ابزار دقیق، کابل کواکسیال، سیم های خشک و … می پردازد.

سیم و کابل سیمیا

سیمیا یکی از برترین تولیدکننده های سیم و کابل در ایران است.  شرکت سیم و کابل سیمیا بیش از 40 سال سابقه در زمینه تولید انواع سیم و کابل دارد و در سال 1360 تأسیس شده است.

این شرکت که در ابتدا با نام الکتریکال وایرز فعالیت خود را آغاز کرد، بعدها به سیمیا تغییر نام داد. این شرکت محصولاتی با بهترین کیفیت ممکن به بازار عرضه می کند و آزمایشگاهی تخصصی برای تست و ارزیابی محصولات خود دارد.

در حال حاضر این شرکت می تواند بیش از 18000 تن سیم تولید کند و بیش از 800 نوع تنوع محصول داشته باشد. این شرکت در راستای تولید انواع سیم و کابل موفق به دریافت گواهينامه های سيستم مديريت كيفيت (ISO-17025 ،ISO-45001 ISO-14001 ،ISO-9001) و گواهينامه كيفيت اتحاديه اروپا (CE) شده است.

از محصولات این شرکت می توان به کابل فشار قوی، کابل 20 کیلوولت سیمیا، کابل خودنگهدار، سیم و کابل ساختمانی، کابل های قدرت، کابل های دریایی، کابل کواکسیال، کابل شبکه، کابل مخابرات، سیم و کابل مقاوم در برابر آتش، سیم خودرویی و دیگر موارد اشاره کرد.

سیم و کابل سیمیا
سیم و کابل سیمیا

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل سیمیا


سیم و کابل کرمان

در لیست بهترین برند سیم و کابل نام شرکت سیم و کابل کرمان به چشم می خورد. کابل آنتن کرمان در میان سایر برندهای موجود در بازار بسیار شناخته شده تر است. به گونه ای که اگر به دنبال بهترین دریافت و ارسال فرکانس روی آنتن هستید، کابل های این برند به شما پیشنهاد می شود.

صنایع سیم و کابل کرمان با سازمان‌ های دولتی و خصوصی همکاری می کند. از این رو توانسته است تجربیات زیادی در این زمینه کسب نماید. به واسطه این تجربیات صنایع سیم و کابل کرمان توانسته است بر نیاز مشتریان که در نهایت به تولید کابل‌های باکیفیت منجر شده است، تسلط کامل داشته باشد.

از محصولات این شرکت می توان به کابل آنتن، کابل کواکسیال، کابل تلفن، کابل هایی با کاربرد صنعتی، کابل فشار قوی و دیگر موارد اشاره کرد.

سیم و کابل کرمان
سیم و کابل کرمان

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کابل برق و کاربرد آن ها


سیم و کابل پرتو الکتریک

شرکت سیم و کابل پرتو الکتریک یکی دیگر از شرکت هایی است که در لیست بهترین برند سیم و کابل جای گرفته است. این شرکت یکی از باکیفیت ترین انواع سیم و کابل را به بازار عرضه می کند.

تمامی محصولات سیم و کابل پرتو از قیمت به صرفه و کیفیت بالایی برخوردار هستند. پرتو الکتریک از خبره ترین پرسنل و پیشرفته ترین تجهیزات در کارخانه و خطوط تولید خود استفاده می کند. شرکت سیم و کابل پرتو سالیانه چندین هزار تن سیم و کابل عرضه می کند که تمامی آن ها دارای استانداردها و تأییدیه های لازم هستند.

از محصولات شرکت سیم و کابل پرتو الکتریک می توان به سیم نایلونی، کابل سبک، کابل افشان و مفتولی، کابل آلومینیوم، کابل قدرت، سیم مسی افشان، کابل کولر و موارد دیگر اشاره کرد.

سیم و کابل مسین

شرکت سیم و کابل مسین یکی از شرکت هایی است که در لیست بهترین برند سیم و کابل قرار گرفته است. شرکت سیم و کابل مسین یکی از بزرگ ترین واردکننده های مس و آلومینیوم در کشور است. کارخانه مسین در کرج واقع شده است و این شرکت توانسته است استانداردهای لازم را کسب کند. این شرکت از مدیران و کارشناسان مجرب در خطوط تولید خود استفاده کرده است. این شرکت می تواند سالیانه بیش از 9000 تن سیم و کابل مسی و آلومینیومی تولید کند.

این شرکت محصولات متنوعی تولید می کند. از پرفروش ترین محصولات این شرکت می توان به کابل جوش، کابل مسلح (ARMOURED)، کابل ابزار دقیق، کابل های کنستانتریک (NYCY)، کابل برق نسوز و کم دود، کابل های تک و چند رشته، کابل سکتور (SECTOR)، کابل با هادی آلومینیومی (AAC) عایق XLPE و PVC و روکش PVC اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل مسین


سیم و کابل آلوم کابل کاوه

در ادامه لیست بهترین برند سیم و کابل برق می توان به معرفی شرکت آلوم کابل کاوه پرداخت. این شرکت به پشتوانه دانش فنی، پرسنل مجرب و تجهیزات پیشرفته توانسته است محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کند. این محصولات همگی موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی شده اند.

کابل های مسی و آلومینیومی آلوم کابل به کشورهای همسایه صادر می شود. شرکت آلوم کابل در سال 1390 تأسیس شده است. این شرکت آزمایشگاهی مجهز، مطابق با استانداردهای روز دنیا دارد.

شرکت آلوم کابل به تولید انواع کابل های فشار ضعیف مسی، آلومینیومی، آرموردار، کابل های هوایی روکش دار 20 و 33 کیلو ولت، انواع هادی های آلومینیومی ACSR و AAAC-AAC و کابل های خود نگهدار پنج و شش سیمه می پردازد.

سیم و کابل رسانا

شرکت سیم و کابل رسانا در سال 1372 تأسیس شده است. این شرکت در همان سال های ابتدایی موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی شده است. شرکت رسانا را می توان یکی از فعال ترین شرکت ها در زمینه تولید سیم و کابل دانست. رسانا کابل به واسطه متخصصین و کارشناسان مجرب این صنعت و همچنین به کارگیری تکنولوژی جدید توانسته است محصولات باکیفیتی به بازار عرضه کند.

از محصولات این شرکت می توان به کابل کنترل ساده و شیلد دار، کابل کواکسیال، انواع کابل افشان و مفتولی، کابل قدرت آرموردار و بدون آرمور، کابل فشار ضعیف، کابل فشار متوسط، کابل جوش، کابل تخت، کابل ابزار دقیق، کابل خودنگهدار و دیگر موارد اشاره کرد.

سیم و کابل رسانا
سیم و کابل رسانا

سیم و کابل کمان

در انتهای لیست بهترین برند سیم و کابل نام شرکت کمان به چشم می خورد. این شرکت یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید سیم و کابل در ایران است که با هدف رفع نیازهای بازار سیم و کابل در صنایع مختلف از جمله پتروشمی،نفت و گاز، ساختمانی و … تأسیس شده است.

شرکت سیم و کابل کمان می تواند بهترین و باکیفیت ترین انواع سیم و کابل را عرضه کند که تمامی آن ها موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه های ملی و بین المللی شده اند. صنایع سیم و کابل کمان در حال حاضر از بهترین ماشین آلات شرکت های سازنده معتبر اروپایی استفاده می کند و به تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف برق و مخابراتی، کابل های کنترل و ابزار دقیق می پردازد.

از محصولات این شرکت می توان انواع سیم و کابل فشار ضعیف، کابل مخابراتی، کابل کنترل، کابل ابزار دقیق و دیگر موارد اشاره کرد.

از دیگر برندهای برتر در زمینه تولید سیم و کابل می توان به سیم و کابل مشهد، شرکت سیم و کابل سمنان، سیم و کابل ستاره یزد، سیم و کابل صائب تبریز، سیم و کابل مازندران، سیم و کابل افلاک و دیگر موارد اشاره کرد.

بهترین برند سیم و کابل
بهترین برند سیم و کابل

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل کمان


بهترین کابل برق

بهترین کابل برق کابلی است که از متریال باکیفیت (مس، فولاد با روکش مس، نقره و دیگر موارد) در ساخت آن استفاده شده است. همچنین کابل برق خوب دارای نوعی محافظ است که علاوه بر اثربخشی، دوام آن را نیز بالا می برد. پوشش و عایق به کار رفته در کابل برق باید باکیفیت باشد تا با گذشت زمان دچار پوسیدگی و پارگی نشود.

فراموش نکنید که حین خرید کابل برق ضخیم بودن کابل نشانه باکیفیت بودن آن نیست. ممکن است به جای مس، روکش و عایق کابل وزن زیادی داشته باشد. همچنین استفاده از مواد مرغوب بدون اینکه استاندارد تولید رعایت شده باشد، بی فایده است.

بهترین کابل برق
بهترین کابل برق

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل برق


بهترین سیم برق

بهترین سیم برق سیمی است که از مس و هادی رسانا باکیفیت بالا در ساختار آن استفاده شده است. سیم وظیفه انتقال جریان برق در سیستم های روشنایی و دیگر موارد را برعهده دارد به همین دلیل باید هادی های باکیفیتی داشته باشد. همچنین عایق سیم برق باکیفیت باید استاندارد باشد و از مواد مرغوب ساخته شده باشد تا ایمنی افراد بالا برود.

از بهترین سیم برق های موجود در بازار می توان به برندهای افق البرز، البرز الکتریک، تک سیم البرز، خراسان افشارنژاد، دامغان، رادافشان، زرتافته کرمان، سیمیا، سیمپود، مغان، همدان و … اشاره کرد.

بهترین سیم برق
بهترین سیم برق

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سیم برق


جمع بندی

سیم و کابل از اساسی ترین تجهیزات در صنعت برق هستند. بدون وجود آن ها جریان الکتریکی برقرار نمی شود و بسیاری از فعالیت های روزانه ما متوقف می شود. امروزه شرکت های زیادی به تولید انواع سیم و کابل می پردازند. به همین دلیل انتخاب و خرید کابل مناسب و مرغوب برای یک مجموعه کاری دشوار است. لوزماً سیم و کابل گران تر کیفیت بهتری ندارند. به همین دلیل مصرف کنندگان باید بهترین برندها را بشناسند. در این مقاله به معرفی بهترین برندهای سیم و کابل در ایران پرداخته شده است. بهترین این تجهیزات باید بتوانند جریان الکتریکی را به خوبی انتقال دهند. همچنین باید دوام و استحکام کافی را داشته باشند تا در فضاهای خارجی دچار آسیب و پوسیدگی نشوند.