معرفی کارخانه های تولیدکننده و نمایندگی کابل برق ایران

معرفی کارخانه های تولیدکننده کابل برق ایران

نمایندگی کابل برق و کارخانه های تولیدکننده سیم و کابل برق زیادی در ایران وجود دارد. ایران یک کشور غنی از لحاظ وجود معادن مس و آلومینیوم است. به همین دلیل صنعت سیم و کابل سازی در آن رونق زیادی دارد و بسیاری از محصولات آن به دیگر کشورها نیز صادر می شود.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

جهت انتقال جریان الکتریکی، از انواع سیم و کابل استفاده می شود. سیم و کابل ها می توانند در دو نوع آلومینیومی و مسی به بازار عرضه شوند. هر دو نوع این سیم و کابل در ایران تولید می شوند.

در این مقاله به بررسی لیست کارخانه های سیم و کابل ایران و برخی از مشهورترین برندها خواهیم پرداخت.

نمایندگان سیم و کابل برق

نمایندگی کابل برق و کارخانه های تولیدی سیم و کابل در ایران، از خطوط تولید مجهز استفاده می کنند و متخصصان آن نیز از دانش کافی برخوردار هستند. در این مقاله به معرفی برخی از تولیدکننده های سیم و کابل در ایران خواهیم پرداخت.

قیمت سیم و کابل برق به عوامل زیادی بستگی دارد که پیش از خرید سیم و کابل باید به آن ها توجه کرد.

خراسان افشارنژاد

شرکت صنعتی الکتریک خراسان (افشارنژاد) یکی از برترین و اولین تولیدکننده های انواع سیم و کابل در ایران است. این شرکت در سال 1345 و در شهر مشهد مقدس تأسیس شده است. ابتدا فروشگاه لوازم برقی خراسان در لاله زار تهران و ارگ مشهد شکل گرفت و بعد از چند سال، به شرکت تولیدی خراسان تبدیل شد.

اولین تولیدات شرکت خراسان افشار نژاد، مربوط به سیم های تابیده با هادی مس و عایق پی وی سی بود. بعد از چند سال این خط تولید توسعه یافت.

در حال حاضر، تولیدات این کارخانه شامل محصولاتی هم چون سیم و کابل ساختمانی، کابل مفتولی و افشان، کابل قدرت، کنترل، کابل های شیلددار و بدون شیلد، انواع کابل مخابراتی و هالوژن فری و … می شود.

سیم و کابل خراسان افشارنژاد مشهد، دارای نشان استاندارد ایران ISIRI است و براساس استانداردهای بین المللی تولید می شود. در سال 2000 میلادی، این شرکت موفق به دریافت استاندارد ایزو 9002 شده است. خراسان افشارنژاد یکی بزرگ ترین شرکت های سیم و کابل ایران است.

خراسان افشانژاد
خراسان افشانژاد

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل خراسان افشارنژاد


البرز الکتریک نور

گروه کارخانجات سیم و کابل سازی البرز الکتریک نور، با برند تجاری لینکو از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت ابتدا به تولید سیم افشان پرداخت و پس از مدت کوتاهی تولیدات خود را به کابل افشان، نیمه افشان، کابل مفتولی، کابل شیلددار و کابل کواکسیال افزایش داد. این شرکت هم اکنون به تولید بیش از 150 نوع سیم و کابل می پردازد.

در سال 1397، البرز الکتریک نور موفق به دریافت گواهینامه های ایزو 9001 شد. زیرا از دستگاه های روز دنیا با تکنولوژی بسیار پیشرفته در این کارخانه استفاده شده است.

در این کارخانه از مواد اولیه مرغوب استفاده می شود و این مواد کنترل نیز می شوند. تولیدات این شرکت مطابق با استانداردهای روز دنیا است. مس خالصی در ساختار کابل و سیم مسی این شرکت به کار رفته است.

جهت ارتباط با نمایندگی کابل برق البرز الکتریک نور لاله زار و دیگر شهرهای ایران می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و لیست قیمت کابل البرز الکتریک نور را مشاهده کنید.

البرز الکتریک نور
البرز الکتریک نور

سیمیا

شرکت تولیدی سیمیا در سال 1360 تأسیس شد. این شرکت یکی از باکیفیت ترین سیم و کابل های برق در کشور را تولید می کند. محصولات آن از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. شرکت کابل سیمیا در ابتدا با نام الکتریکال وایرز فعالیت می کرد و بعدها نام خود را به سیمیا تغییر داد.

اولین تولیدات این محصول مربوط به سیم های مفتولی بود. اما این کارخانه خط تولید خود را توسعه داد و بعدها از تنوع محصولی بسیار زیادی بهره مند شد.

سیم و کابل سیمیا در حال حاضر شامل سیم و کابل مفتولی و افشان، انواع کابل شبکه، کابل فشار ضعیف، فشار قوی و فشار متوسط، کابل ابزار دقیق، کابل اعلام حریق و … می شود.

این شرکت موفق به دریافت گواهینامه های استاندارد و بین المللی و هم چنین موفق به دریافت تأییدیه اتحادیه اروپا (CE) شده است. لیست قیمت کابل سیمیا در سایت راندنو قابل مشاهده است.

سیمیا
سیمیا

سیمند کابل

شرکت تولیدی سیمند کابل، یکی دیگر از تولیدکنندگان انواع کابل و سیم در ایران است. این شرکت از به روزترین و پیشرفته ترین تجهیزات تولیدی استفاده کرده است. سیمند کابل، قابلیت تولید کابل هایی با سطح مقطع 1000 میلی متر مربع را نیز دارد.

کابل های ساده، آرموردار، کابل مخابراتی، انواع کابل های کنترل و کواکسیال و هم چنین کابل های ویژه جهت استفاده در چاه آب آشامیدنی از تولیدات این شرکت هستند.

نمایندگی کابل برق سیمند در بازار لاله زار ایران است. کلیه محصولات سیمند کابل براساس استانداردها و مطابق با الزامات ایران است و مورد تأیید وزارت نیرو و نفت نیز قرار گرفته است. سیمند کابل به آزمایشگاه هایی مجهز شده است که از طریق آن کیفیت سیم و کابل های تولیدشده را آزمایش می کند و آن ها را کنترل می نماید.

لیست قیمت سیمند کابل را می توانید در سایت راندنو مشاهده کنید و با نمایندگی آن به طور مستقیم در ارتباط باشید. همچنین جهت خرید سیم برق از کارخانه می توانید از سایت راندنو اقدام نمایید.

سیمند کابل
سیمند کابل

بیشتر بخوانید: کابل آرموردار چیست | مشخصات و کاربرد کابل زره دار


کمان

صنایع کابل کمان از دیگر شرکت هایی است که به تولید این تجهیزات می پردازد. سیم و کابل کمان کیفیت بسیار زیادی دارد. این شرکت در سال 1370 تأسیس شد و فعالیت خود را از شهر زنجان آغاز کرد. تجهیزات شرکت کمان مطابق با استانداردهای روز دنیا است و در همان سال های ابتدایی 1373، موفق به دریافت استاندارد ملی ISIRI شده است.

این شرکت هم چنین گواهینامه های CE و ISO 9001 را نیز دریافت کرده است.

آزمایشگاه کابل کمان در سال 1391 موفق به دریافت استانداردهای آزمایشگاهی شده است. محصولات این شرکت پس از تولید مورد ارزیابی و تست قرار می گیرند. محصولات صنایع کابل کمان شامل کابل های مفتول، افشان، کابل جوش، انواع سیم، کابل های فشار ضعیف و فشار قوی و … هستند.

کمان
کمان

پرتو الکتریک

صنایع تولیدی پرتو الکتریک به تولید انواع سیم و کابل برق می پردازد. کابل مسی، کابل آلومینیومی، مخابراتی، آنتن، کولری، انواع سیم و … از جمله سیم و کابل پرتو الکتریک هستند. این شرکت از کارشناسان متخصصی تشکیل شده است و محصولات پس از تولید مورد ارزیابی قرار می گیرند.

پرتو الکتریک موفق به دریافت استانداردها و تأییدیه های بین المللی شده است. محصولات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. قیمت کابل پرتو الکتریک نسبت به برخی از محصولات مشابه مقرون به صرفه تر است.

پرتو الکتریک
پرتو الکتریک

کرمان

صنایع کابل کرمان در سال 1363 تأسیس شد. این کارخانه از دو بخش کابل کرمان و کاویان تشکیل شده است. این شرکت با همکاری جمعی از متخصصان و کارشناسان درجه یک در شهرک صنعتی کرمان تأسیس شده است. سیم و کابل کرمان در زمینه تولید انواع ماشین آلات و تجهیزات مدرن و پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

این شرکت به تولید انواع کابل برق همچون کابل فشار ضعیف، فشار قوی، کابل کواکسیال، کابل شبکه و … می پردازد. گروه کارخانجات کرمان روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شوند.

از کابل کرمان در بسیاری از پروژه های ملی و بین المللی استفاده شده است. به عنوان مثال، در نیروگاه ها و پست های برق، کارخانه های پتروشیمی، پالایشگاه های نفت و گاز، کارخانه های سیمان، راه آهن و … این کابل ها استفاده می شود.

کرمان موفق به دریافت استانداردهایی همچون گواهینامه ISO 9001-2000 شده است. برای مشاهده قیمت کابل کرمان صادراتی و ارتباط با نمایندگی کابل برق کرمان لاله زار می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید.

کرمان
کرمان

همدان

صنایع سیم و کابل همدان یک شرکت نام آشنا در زمینه تولید انواع سیم و کابل است. این شرکت در سال 1361 و در شهر همدان تأسیس شده است. اولین تولیدات این شرکت در حوزه انواع سیم و کابل افشان فشار ضعیف بود. اما در سال 1368 این مجموعه گسترش یافت و با نام صنایع سیم و کابل همدان به ثبت رسید.

تولیدات این شرکت در حال حاضر از تنوع زیادی برخوردار است و روز به روز در حال گسترش است. کابل شبکه همدان در حال ساخت است و به زودی به بازار عرضه می شود. این شرکت موفق به دریافت استاندارد ISO 9001:2015 و استاندارد حفاظت از محیط زیست ISO 14001:2015 شده است.

هم چنین این شرکت گواهینامه ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001:2007 و گواهینامه بین المللی CE MARKING را نیز دریافت کرده است.

محصولات این شرکت شامل انواع کابل های چند رشته و تک رشته، مسی و آلومینیومی، انواع سیم و … می شود.

لیست قیمت کابل همدان را می توانید در سایت راندنو مشاهده کنید و با نمایندگی کابل برق همدان لاله زار و دیگر نقاط به طور مستقیم در ارتباط باشید.

همدان
همدان

کابل مغان

شرکت سیم و کابل مغان مشهد، فعالیت خود را در سال 1361 و با هدف تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف آغاز کرده است. مقر اصلی این کارخانه در سمنان واقع شده است. پس از گذشت چند سال، خط تولید این کارخانه توسعه یافت و تنوع محصولات آن افزایش یافت.

در این کارخانه از تجهیزات و ماشین آلات باکیفیت و همگام با تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. در حال حاضر این شرکت به تولید انواع کابل های زمینی و هوایی، کابل مخابراتی و فشار ضعیف می پردازد.

کابل مغان
کابل مغان

مسین

شرکت سیم و کابل مسین یکی از برترین تولیدکننده های انواع کابل در ایران است. این شرکت با بیش از 25 سال سابقه در صنعت کابل سازی، یکی از بزرگ ترین واردکننده های آلومینیوم و مس در ایران نیز به شمار می رود.

مقر اصلی این کارخانه در شهر کرج واقع شده است. متخصصان و کارشناسان خبره در این مجموعه در حال کار هستند. مسین از تجهیزات و ماشین آلات مدرن در ساخت و تولید استفاده می کند.

شرکت مسین موفق به اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت ISO 17025 و ISO 9001 و ISO 14001 و ISO 45001 و نیز گواهینامه کیفیت اتحادیه اروپا (CE) شده است.

محصولات این شرکت شامل انواع سیم برق، کابل قدرت، کابل جوش، ابزار دقیق و … می شود. برای ارتباط با نمایندگی کابل برق مسین لاله زار و دیگر نقاط می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید.

مسین
مسین

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل مسین


رسانا

شرکت رسانا کابل یکی دیگر از تولیدکننده های سیم و کابل در ایران است. این شرکت در سال 1372 تأسیس شده است. کیفیت محصولات این شرکت زیاد است. به همین دلیل در همان سال های اولیه موفق به دریافت استانداردهای ملی شده است.

شرکت رسانا کابل یکی از شرکت های فعال در صنعت سیم و کابل سازی است و خط تولید آن روز به روز در حال گسترش و توسعه است. آزمایشگاه این شرکت به عنوان یکی از فعال ترین آزمایشگاه های کشور، موفق به دریافت گواهینامه نظام تأیید صلاحیت ایران ISO IEC17025-2005 شده است. در نتیجه محصولات تولیدی این شرکت همواره در این آزمایشگاه مورد تست قرار می گیرد.

از سیم و کابل رسانا می توان به کابل کوکسیال، ابزار دقیق، خود نگهدار، انواع کابل آلومینیومی، کابل جوشکاری، کابل کنترل تخت، کابل قدرت، سبک، افشان و نیمه افشان و … اشاره کرد.

رسانا
رسانا

سیم و کابل زرکابل کرمان

یکی از بزرگترین تولیدکننده های سیم و کابل در ایران شرکت زرکابل کرمان است. این شرکت از سال 1381 به تولید کابل برق می پردازد. کارخانه تولید کابل برق زرکابل داخل کرمان قرار گرفته است. تولیدات این شرکت شامل انواع کابل برق مسی و آلومینیومی می شود. این شرکت توانسته متخصصان با تجربه ای را در خط تولید به کار بگیرد. این شرکت به تولید سیم ساختمانی و خودرویی نیز می پردازد. از دیگر محصولات تولیدشده در این شرکت می توان به کابل های تلفنی و آیفونی، کابل شبکه، کابل هایی با روکش هالوژی فری، کابل های اعلام حریق و … اشاره کرد. محصولات این شرکت بسیار باکیفیت هستند. همچنین زرکابل کرمان موفق به دریافت تاییدیه و استانداردهای بین المللی نیز شده است.

شرکت سیم و کابل شاهین

این شرکت از کارشناسان مجرب و با سابقه در زمینه تولید استفاده کرده است. تولیدکننده کابل برق شاهین از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت سیم و کابل شاهین در سال 1387 آزمایشکاه آکرودیته تاسیس کرد و در این بخش تواسنت سه لوج تقدیر کسب کند. تمامی محصولات شرکت سیم و کابل شاهین که شامل انواع کابل برق مسی و آلومینیومی می شود، پیش از عرضه به بازار در این آزمایشگاه مورد تست و ارزیابی قرار می گیرد. این شرکت توانسته استانداردهای مهمی در زمینه تولید کابل به دست بیاورد. به عنوان مثال علامت isiri که یکی از مهمترین نشانه های استاندارد محسوب می شود، روی بسته بندی سیم ه و کابل های این شرکت درج شده است.


بیشتر بخوانید: تشخیص سیم و کابل استاندارد و مرغوب