آشنایی با سیم و کابل مسین

آشنایی با سیم و کابل مسین

آشنایی با سیم و کابل مسین یکی از بهترین راه ها جهت انتخاب سیم و کابل مناسب برای مجموعه است. سیم و کابل مسین یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید انواع سیم و کابل در ایران به شمار می آید.

این شرکت با بهره گیری از بهترین تجهیزات و نیروهای متخصص به تولید محصولات متنوع می پردازد. این شرکت توانسته است یکی از اولین توزیع کنندگان مطرح مس و آلومینیوم در ایران باشد. پیشینه این شرکت به سال ها پیش بازمی گردد. دفتر مرکزی مسین در بلوار میرداماد واقع شده است و با انبار و کارخانه ارتباط مستقیم دارد. کارخانه مسین در شهر کرج واقع شده است.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

اگر قصد دارید برای مجموعه خود سیم و کابل خریداری کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به آشنایی با سیم و کابل مسین می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

شرکت مسین

در ادامه موضوع آشنایی با سیم و کابل مسین به معرفی این شرکت می پردازیم. این شرکت از بهترین ماشین آلات و تجهیزات در ساخت محصولات خود استفاده می کند و بیش از 40 سال در این زمینه سابقه دارد. متخصصان فنی این شرکت بسیار باتجربه و کاردان هستند.

تمامی تجهیزاتی که توسط این شرکت تولید می شوند، در واحد آزمایشگاهی پیشرفته مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند. این شرکت به واسطه تست مواد و محصولات و کنترل کیفیت آن ها توانسته است محصولاتی باکیفیت تولید کند و در زمره بزرگ ترین تولیدکنندگان سیم و کابل ایران جای بگیرد.

این شرکت محصولات خود را برپایه نیاز بازار برق و تأمین نیازهای خارجی تولید می کند. از محصولات این شرکت می توان به انواع سیم و کابل ساختمانی، کابل جوش، کابل ابزار دقیق، کابل ضد حریق، کابل آلومینیومی مسین و … اشاره کرد.

خط مشی و هدف اصلی این شرکت، جلب رضایت مصرف کنندگان است که با تضمین کیفیت محصولات خود و تولید براساس استانداردهای معتبر دنیا این کار را انجام می دهد. مسین از بزرگ ترین توزیع کنندگان و واردکنندگان بخش خصوصی مس و آلومینیوم در ایران است.

  1. کارخانه مسین: کرج، محمدشهر، ولد آباد بزرگ، چهار راه اصفهانی‌ها، خ شهید صیاد شیرازی، پلاک 110
  2. دفتر سیم و کابل مسین: بلوار میرداماد، خیابان امیرسهیل تبریزیان، نبش نامی، پلاک 14
  3. شعبه مرکزی فروش سیم و کابل مسین: لاله زار جنوبی، کوچه باربد، پاساژ گسترش، پلاک 1، فروشگاه کابل مسین
شرکت مسین
شرکت مسین

بیشتر بخوانید: بهترین برند سیم و کابل


افتخارات شرکت مسین

این شرکت تا به امروز موفق به دریافت استانداردها، گواهینامه ها و جوایز مختلفی در حوزه کسب و کار شده است. در ادامه بحث آشنایی با سیم و کابل مسین به برخی از مشهورترین جوایز آن اشاره خواهیم کرد:

  • برگزیده آزمایشگاه همکار، واحد نمونه برتر استاندارد و کیفیت در استان البرز سال 1391
  • واحد نمونه استانی و حوزه سیم و کابل در سال 1395
  • برنده سیمرغ زرین به عنوان مدیریت خلاق در زمینه سیم و کابل در سال 1397
  • برنده نشان ملی رتبه نخست تولید سیم و کابل در حوزه سیم و کابل ضد حریق و قدرت در سال 1397
افتخارات شرکت مسین
افتخارات شرکت مسین

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کابل برق و کاربرد آن ها


آزمایشگاه صنایع سیم و کابل مسین

مسین در جهت حفظ کیفیت و بهبود تولیدات خود، محصولات را در  آزمایشگاهی مجهز واقع در کارخانه تست و بررسی می کند. در این آزمایشگاه تست های زیر صورت می گیرد:

  • آزمون های مکانیکی: اندازه گیری ابعاد و …
  • آزمون های الکتریکی: اندازه گیری مقاومت هادی، عایق، آزمون ولتاژ و …
  • آزمون های شیمیایی: تحمل اسید و باز، تحمل اشعه و …
  • آزمون های حرارتی: شوک حرارتی، تحمل دمای بالا و …

در همین راستا سیم و کابل مسین موفق به اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت ISO 17025 – ISO 9001 – ISO 14001 – ISO 45001 و نیز گواهینامه کیفیت اتحادیه اروپا (CE) شده است. در موضوع آشنایی با سیم و کابل مسین بهتر است بدانید که این شرکت بیش از 200 کارگر و کارمند دارد که تقریباً 150 نفر از آن ها در کارخانه و آزمایشگاه، 20 نفر از آن ها در انبار و دیگر کارمندان در شرکت مشغول به کار هستند.

این شرکت واحد کنترل کیفیت نیز دارد که در سه مرحله انجام می گیرد:

  • کنترل مواد اولیه ورودی
  • کنترل محصولات در حین فرآیند
  • کنترل نهایی محصولات
آشنایی با سیم و کابل مسین
آشنایی با سیم و کابل مسین

بیشتر بخوانید: معرفی کارخانه های تولیدکننده و نمایندگی کابل برق ایران


محصولات شرکت سیم و کابل مسین

در ادامه موضوع آشنایی با سیم و کابل مسین به بررسی محصولات این شرکت می پردازیم. شرکت سیم و کابل مسین به تولید محصولات متنوعی می پردازد. از پرکاربردترین این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کابل برق مسین

کابل های برق محصولات پرکاربردی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات وظیفه برقراری جریان برق و انتقال آن را برعهده دارند. مسین کابل های برق مختلفی به بازار عرضه می کند. این کابل ها براساس پارامترهای مختلفی تقسیم بندی می شوند:


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل برق


هادی کابل

کابل های برق این شرکت در دو مدل مفتولی و افشان به بازار عرضه می شوند. این کابل ها دارای روکش پی وی سی هستند و در سطح ولتاژی 600 تا 1000 ولت و 300 تا 500 ولت عرضه می شوند. این محصولات مطابق با استانداردهای ایران تولید می شوند.

کابل های منعطف این شرکت دارای هادی هایی از جنس مس هستند. کابل های مفتولی مسین نیز می توانند از جنس آلومینیوم و یا مس باشند. در بحث آشنایی با سیم و کابل مسین بهتر است بدانید این کابل ها مطابق با استاندارد ملی و با روکش و عایق پی وی سی عرضه می شوند. کابل های مفتولی در سطح ولتاژی 500-300 ولت عرضه می شوند. نوعی کابل نیمه افشان نیز به بازار عرضه می شود که خواصی بین کابل مفتول و افشان دارد.

سطح ولتاژی

شرکت سیم و کابل مسین به تولید سیم و کابل فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف می پردازد. کابل های قدرت این شرکت در انواع تک رشته و چند رشته به بازار عرضه می شوند. این کابل ها اغلب در نیروگاه ها، خطوط تولید و … مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های قدرت تک و چند رشته می توانند از نوع ساده و یا زره دار باشند.

کابل هایی که به زره مجهز شده اند، دارای مقاومت فیزیکی بالایی هستند. کابل قدرت اغلب در سطح ولتاژی 1000 تا 6000 ولت مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد کابل

در موضوع آشنایی با سیم و کابل مسین به بررسی انواع این سیم و کابل براساس کاربرد می پردازیم:

  • کابل قدرت
  • کابل کنترل و فرمان
  • کابل ساده و زره دار
  • کابل جوش
  • کابل ابزار دقیق
  • کابل آلومینیومی
  • سیم و کابل ساختمانی

سیم برق مسین

سیم برق مسین یکی از باکیفیت ترین سیم های برق موجود در بازار است. این محصولات متنوع هستند و در انواع مختلفی تولید می شوند. در ادامه مقاله آشنایی با سیم و کابل مسین به بررسی انواع سیم برق می پردازیم.

سیم برق مسین
سیم برق مسین

بیشتر بخوانید: سیم افشان چیست و انواع آن کدامند؟ آشنایی با کاربردها و مشخصات سیم افشان


سیم با هادی های مختلف

شرکت مسین به منظور رفع نیازهای بازار سیم و کابل به تولید سیم با هادی های مختلف مفتول و افشان می پردازد. این سیم ها دارای روکش های پی وی سی هستند و کاربردهای ساختمانی، روشنایی، صنعت و … دارند. این محصولات برای ولتاژ 750-450 ولت مناسب هستند و مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI (607) 01 تولید می شوند. سیم های تک مفتولی و غیرانعطاف پذیر نیز به بازار عرضه می شوند که اغلب کاربردهای ساختمانی دارند.

سیم های افشان در دو نوع ولتاژ به بازار عرضه می شوند. نوعی از آن ها در سطوح ولتاژی 300 تا 500 ولت مورد استفاده قرار می گیرند و مطابق با استانداردهای ISIRI (607) 06 – HO5V-K عرضه می شوند. نوع دیگر نیز در سطح ولتاژی 450 تا 750 عرضه می شود.

قیمت سیم و کابل مسین

در این مقاله به آشنایی با سیم و کابل مسین پرداختیم. قیمت سیم و کابل به عوامل محتلفی همچون سطح مقطع کابل، جنس هادی، نوع روکش، نوع عایق، کاربرد، نوع شیلد و زره و … بستگی دارد. برای خرید سیم و کابل مسین می توانید به سایت راندنو و صفحه مربوط به سیم و کابل مسین مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را از بین ده ها محصول مختلف انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: تشخیص سیم و کابل استاندارد و مرغوب