بهترین مارک لامپ رشد گیاه

بهترین مارک لامپ رشد گیاه | بررسی برندها

بهترین مارک لامپ رشد گیاه دغدغه بسیاری از افرادی است که به پرورش انواع گل و گیاه می پردازند. پرورش گل و گیاه کار بسیار حساسی است و محصول مورد نظر شما باید باکیفیت، درجه یک و استاندارد باشد.

لامپ رشد گیاه یک منبع مصنوعی نور است که به گیاهان در رشد و نمو کمک شایانی می کنند. حتی در مواقعی که محیط کشت شما نورگیر بسیار خوبی داشته باشد، باز هم در برخی از فصل های سال با توجه به شدت نور خورشید و میزان ساعات روشنایی به نورهای مصنوعی جهت رشد گیاهان نیاز خواهید داشت. وظیفه تامین نورهای مصنوعی اما استاندارد برای گل و گیاهان پرورشی، برعهده لامپ رشد گیاه است. این لامپ ها می توانند در هر ساعتی از شبانه روز نور مناسب برای گیاهان شما را فراهم کنند.

خرید لامپ به خصوص لامپ رشد گیاه نکات زیادی دارد که باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال برند لامپ باید معتبر و شناخته شده باشد تا به گیاهان شما آسیب وارد نشود. اگر قصد دارید برای گلخانه و گیاهان خود لامپ رشد گیاه خریداری کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی بهترین مارک لامپ رشد گیاه می پردازیم:

آنچه در ادامه می خوانیم:

لامپ رشد گیاه چیست؟

در موضوع بهترین مارک لامپ رشد گیاه ابتدا به معرفی این محصول می پردازیم. لامپ رشد گیاه منبع نوری مصنوعی است که در گلخانه ها برای پرورش گل و گیاه از آن استفاده می شود. این لامپ وظیفه تامین روشنایی برای گیاهان در تمامی ساعات شبانه روز را برعهده دارد. این محصولات به رشد گیاهان، میوه دهی، گل دهی و عمل فتوسنتز آن ها کمک بسیار زیادی می کند. این لامپ ها با عنوان های Grow Light یا Plant Light نیز شناخته می شوند.

در حال حاضر بسیاری از آپارتمان ها و خانه ها نورگیرهای مناسب نداشته یا به آفتاب دسترسی ندارند. به همین دلیل کسانیکه گل و گیاه دارند، باید از لامپ رشد گیاه استفاده کنند. در گلخانه ها و مراکز پرورش گل و گیاه در تمامی فصول نمی توان نور کافی برای رشد گیاهان فراهم کرد. به همین دلیل به کمک این لامپ ها نور مورد نیاز و استاندارد برای گیاهان را تامین می کنند.

چراغ رشد گیاه نیز همین وظایف را برعهده دارد با این تفاوت که با سرپیچ و پایه عرضه می شود. وال واشر رشد گیاه، چراغ خطی رشد گیاه، آویز رشد گیاه، پروژکتور رشد گیاه و چراغ رشد گیاه کلیپسی در بازار موجود هستند.

در موضوع بهترین مارک لامپ رشد گیاه بهتر است بدانید کارکرد لامپ رشد گیاه به گونه ای است که می تواند طیف نوری شبیه نور خورشید را فراهم کند. این لامپ ها در انواع مختلف به بازار عرضه می شوند و عمر مفید آن ها اغلب معادل 50 هزار ساعت است. تاریخچه اختراع این محصول به سال 1868 برمی گردد. گیاه شناس روسی به نام آدری فمینستین برای اولین بار ایده ساخت این محصول را مطرح کرد.

بهترین مارک لامپ رشد گیاه
بهترین مارک لامپ رشد گیاه

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لامپ رشد گیاه


انواع لامپ رشد گیاه

در این بخش از مقاله بهترین مارک لامپ رشد گیاه به بررسی انواع لامپ رشد گیاه می پردازیم. لامپ های رشد گیاه در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و براساس رنگ، تکنولوژی، شکل حباب، برند و … دسته بندی می شوند. در گذشته تمامی این لامپ ها گازی و از نوع متال هالید، سدیم های تحت فشار و لامپ های فلورسنت بودند. اما امروزه می توانید نمونه های بهتر این لامپ ها یعنی لامپ رشد گیاه ال ای دی را در بازار پیدا کنید. این لامپ ها مصرف انرژی پایین و طول عمر بالایی دارند به همین دلیل در میان دیگر انواع لامپ کاربرد بیشتری دارند.

یکی از مهمترین تقسیم بندی ها در لامپ رشد گیاه، تقسیم بندی براساس رنگ محصولات است.


بیشتر بخوانید: لامپ فلورسنت برای گیاهان


انواع رنگ لامپ رشد گیاه

  • لامپ سفید (مناسب گیاهان گلدار)
  • لامپ قرمز (مناسب گیاهان میوه دار)
  • نور بنفش (رشد و پرورش همه نوع گیاهان)
  • نور آبی (رشد و افزایش شاخه و برگ گیاهان)
  • نور سبز (رشد گیاهان گلخانه ای و بهتر دیده شدن آن ها)
انواع رنگ لامپ رشد گیاه
انواع رنگ لامپ رشد گیاه

انواع تکنولوژی لامپ رشد گیاه

در این بخش از مقاله بهترین مارک لامپ رشد گیاه به بررسی انواع تکنولوژی این لامپ ها می پردازیم:

  • لامپ ال ای دی رشد گیاه: این محصولات مصرف انرژی کم و حرارت ناچیزی دارند. این لامپ ها می توانند حجم زیادی از نور خورشید را شبیه سازی کنند. لامپ LED رشد گیاه بنفش می تواند برای تمامی گل و گیاهان مناسب باشد.
  • لامپ رشته ای رشد گیاه: این لامپ ها مصرف انرژی بالاتر و گرمای بیشتری تولید می کنند به همین دلیل به فاصله نصب آن باید دقت زیادی شود. نور این لامپ ها اغلب قرمز رنگ است و بهتر است در کنار لامپ های فلورسنت از آن استفاده شود.
  • لامپ فلورسنت رشد گیاه: این لامپ ها از مشهورترین لامپ های رشد گیاه هستند که استفاده از آن ها به فرایند گل دهی گیاهان کمک بسیار زیادی می کند. این لامپ ها نیز کم مصرف هستند و گرمای ناچیزی تولید می کنند اما به دلیل وجود جیوه در ساختار آن ها برای برخی از گیاهان مناسب نیستند.
  • لامپ هالوژنی رشد گیاه: لامپ های هالوژنی حرارت بیشتری نسبت به دیگر انواع لامپ از خود تولید می کنند و نور آن ها ممکن است برای تمامی گیاهان مناسب نباشد. اما قیمت آن ها ارزان و بصرفه است.
  • لامپ گازی رشد گیاه: لامپ رشد گیاه گازی قدیمی ترین نمونه های لامپ های رشد گیاه هستند. این محصولات با تخلیه انرژی زیاد و تولید نور سفید یا آبی به رشد و نمو گیاهان کمک می کنند. این لامپ ها به صورت میله ای و استوانه ای عرضه می شوند.
انواع تکنولوژی لامپ رشد گیاه
انواع تکنولوژی لامپ رشد گیاه

برند لامپ رشد گیاه

امروزه استفاده از لامپ ها و چراغ های رشد گیاه بسیار رایج شده است. به همین دلیل شرکت های بسیار زیادی به تولید و ساخت این چراغ ها می پردازند. برخی از شرکت ها نیز لامپ های رشد گیاه از خارج ایران وارد می کنند. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین مارک لامپ رشد گیاه می پردازیم.

  • لامپ رشد گیاه ناروا
  • لامپ رشد گیاه لامپ نور
  • لامپ رشد گیاه اسرام
  • لامپ رشد گیاه ایران سان لایت
برند لامپ رشد گیاه
برند لامپ رشد گیاه

لامپ رشد گیاه ناروا

ناروا برندی آلمانی است که به تولید انواع لامپ خودرو، رشد گیاه، لامپ های صنعتی و … می پردازد. این شرکت بیش از 65 سال سابقه در زمینه تولید انواع تجهیزات روشنایی دارد. شرکت ناروا تمامی مجوزها و استانداردهای بین المللی ISO TS را دریافت کرده است. از بهترین لامپ های این شرکت می توان به لامپ بخار سدیم رشد گیاه 400 وات ناروا اشاره کرد.

لامپ رشد گیاه لامپ نور

از بهترین مارک لامپ رشد گیاه می توان به لامپ نور اشاره کرد. شرکت لامپ نور از سال 1363 فعالیت خود را آغاز کرده است و در بخش هایی از تولیدات خود با شرکت اسرام آلمان همکاری می کند. این شرکت به تولید انواع لامپ رشته ای، گازی، ال ای دی، هالوژن و … می پردازد.

لامپ رشد گیاه اسرام

اسرام یکی از بهترین تولیدکننده های انواع لامپ رشد گیاه است که کارخانه آن در سال 1919 در شهر مونیخ آلمان تاسیس شده است. این برند شرکتی چند ملیتی دارد و پس از فیلیپس از بزرگترین تولیدکنندگان لامپ و تجهیزات روشنایی در دنیا محسوب می شود. اسرام به تولید لامپ با سرپیچ ها و توان های مختلف می پردازد. لامپ رشد گیاه متال هالید 400 وات اسرام از پرطرفدارترین این لامپ ها است.

لامپ رشد گیاه ایران سان لایت

ایران سان لایت یکی از تولیدکنندگان ایرانی انواع لامپ رشد گیاه است. این شرکت از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حوزه کشاورزی، پرورش گیاه، باغداری و … فعالیت می کند. کلیه محصولات تولید شده توسط این شرکت با بالاترین سطح کیفی و قیمت بسیار خوب به بازار عرضه می شوند.