بهترین برند کابل قدرت یا کابل فشار قوی

بهترین برند کابل قدرت یا کابل فشار قوی

بهترین برند کابل قدرت برندی است که استانداردهای لازم برای یک کابل فشار قوی را داشته باشد. کابل قدرت یا کابل فشار قوی کابلی است که در شبکه های انتقال، تأمین و توزیع برق مورد استفاده قرار می گیرد.

این کابل می تواند ولتاژ در سطح بسیار بالا را تحمل کند. شرکت های بسیار زیادی به تولید و ساخت این کابل ها می پردازند. از بهترین این برندها می توان به سیم و کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد، کابل کمان و کابل مسین اشاره کرد.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

اگر قصد دارید کابل قدرت خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی بهترین برند کابل قدرت می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کابل فشار قوی چیست؟

در ابتدای مقاله بهترین برند کابل قدرت به معرفی کابل فشار قوی می پردازیم. کابل فشار قوی در سطح ولتاژی 600 ولت تا 20 کیلوولت مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل در نیروگاه برق، پست انتقال و توزیع جریان الکتریکی و همچنین کارخانه های صنعتی از این کابل استفاده می شود.

نوع دیگری از کابل ها تحت عنوان کابل فوق فشار قوی نیز وجود دارد که می تواند ولتاژهای بیشتری را تحمل کند. این کابل ها در انواع تک رشته، دو رشته، سه رشته، چهار رشته و پنج رشته عرضه می شوند.

کابل های قدرت همچون دیگر کابل ها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند:

  • هادی کابل: هادی کابل های قدرت می تواند از جنس مس یا آلومینیوم باشد. همچنین این محصولات به صورت انعطاف پذیر (افشان)، خشک (مفتول) و نیمه افشان به بازار عرضه می شوند.
  • عایق کابل: کابل های قدرت اغلب عایق هایی از نوع پی وی سی تایپ A دارند. عایق از هادی حفاظت می کند و از نشت جریان الکتریکی نیز جلوگیری می کند.
  • روکش کابل: این کابل ها اغلب روکش هایی از جنس پی وی سی تایپ ST1 دارند. البته نوع روکش این کابل ها به کاربرد آن ها بستگی دارد. در برخی از مکان ها از کابل هایی با روکش های سیلیکونی و نسوز استفاده می شود.

کابل های قدرت می توانند از نوع شیلددار یا زره دار باشند. در نوع شیلددار از یک لایه مس یا آلومینیوم بافته شده به عنوان شیلد استفاده شده است. در نوع زره دار نیز از نوعی فولاد به عنوان آرمور استفاده شده است. کابل قدرت شیلددار در برابر نویز و کابل قدرت زره دار در برابر عوامل محیطی از خود مقاومت نشان می دهد.

در ادامه به معرفی بهترین برند کابل قدرت می پردازیم.

بهترین برند کابل قدرت
بهترین برند کابل قدرت

بیشتر بخوانید: کابل قدرت چیست و چه کاربردی دارد؟


سیم و کابل افق البرز

در لیست بهترین برند کابل قدرت صنایع سیم و کابل افق البرز در جایگاه نخست قرار گرفته است. شرکت افق البرز یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید انواع سیم و کابل در ایران است. این شرکت در سال 1372 با هدف تأمین نیازهای سیم و کابل بازار برق ایران تأسیس شده است.

کارخانه کابل افق البرز در شهرک صنعتی لیای قزوین واقع شده است. این شرکت در زمینه تولید انواع سیم و کابل های آلومینیومی و مسی از نوع فشار قوی تخصص دارد. این شرکت در سال 1389 ماشین آلات و تجهیزات جدیدی به کارخانه اضافه کرد و توانست سبد تولیدات خود را گسترش دهد.

در حال حاضر کالاهای افق البرز به کشورهای عراق، بحرین، روسیه، افغانستان، گرجستان و … صادر می شود. این شرکت یک آزمایشگاه تخصصی در این زمینه دارد و تمامی محصولات آن پیش از ورود به بازار در این آزمایشگاه تست و ارزیابی می شوند.

کابل های قدرت این شرکت مطابق با استاندارد بین المللی IEC و استاندارد ملی ISIRI تولید می شوند و پیش از ورود به بازار در آزمایشگاه تست می شوند.

کابل افق البرز
کابل افق البرز

سیم و کابل کمان

در این بخش از مقاله بهترین برند کابل قدرت به بررسی کابل کمان می پردازیم. شرکت کمان فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرده است. این شرکت در حوزه تولید کابل های مفتول، افشان، فشار قوی و فشار ضعیف فعالیت می کند. محصولات این شرکت از تنوع بالایی برخوردار هستند و تمامی آن ها مطابق با استانداردهای روز دنیا عرضه می شوند.

کارخانه کابل کمان در شهر زنجان واقع شده است و توانسته است گواهینامه های ISO 9001:2008 و CE را کسب کند. در حال حاضر کابل های قدرت این شرکت روکش پی وی سی دارند و برای تأمین برق در فضای باز، درون آب، داخل کانال، نیروگاه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها در انواع شیلد دار و بدون شیلد، زره دار و بدون زره به بازار عرضه می شوند.

سیم و کابل خراسان افشارنژاد

در لیست بهترین برند کابل قدرت سیم و کابل خراسان افشارنژاد نیز جای می گیرد. این شرکت در سال 1345 فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از بهترین تولیدکننده های سیم و کابل در ایران محسوب می شود. خراسان افشارنژاد موفق به دریافت استاندارد ایران ISIRI معادل IEC 227 اروپا شده است و تمامی محصولات آن پیش از ورود به بازار در آزمایشگاه تخصصی شرکت تست و ارزیابی می شوند.

کابل های این شرکت روکش هالوژن فری دارند و ضد حرارت هستند و تأییدیه شرکت توانیر را نیز اخذ کرده اند. کابل های قدرت این شرکت بسیار متنوع هستند و در تعداد رشته های گوناگون به بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است که کابل قدرت آلومینیومی این شرکت بسیار پرفروش است.

کابل خراسان افشارنژاد
کابل خراسان افشارنژاد

سیم و کابل مسین

در انتهای مقاله بهترین برند کابل قدرت به بررسی سیم و کابل مسین می پردازیم. مسین از دیگر شرکت های برتر در زمینه تولید کابل قدرت است. این شرکت بیش از 25 سال سابقه در این زمینه دارد و از اصلی ترین واردکنندگان مس در کشور محسوب می شود.

در کارخانه مسین از به روزترین ماشین آلات و حرفه ای ترین پرسنل استفاده شده است. این شرکت به تولید کابل قدرت مسی و آلومینیومی می پردازد و محصولات خود را با استانداردهای ملی و بین المللی به بازار عرضه می کند. کابل های قدرت مسین در انواع افشان، نیمه افشان و مفتولی به بازار عرضه می شوند.

کابل مسین
کابل مسین