بهترین برندهای رابط برق

بهترین برندهای رابط برق

بهترین برند رابط برق برندی است که استانداردهای لازم در ساخت را رعایت کرده باشد و محصولی بادوام و باکیفیت باشد. علاوه بر برند، ساختار رابط، نوع استفاده و کاربرد آن نیز از موضوعات مهمی هستند که لازم است در هنگام خرید مورد توجه قرار بگیرند. رابط برق یکی از پرکاربردترین تجهیزات الکتریکی است. این وسیله در تمامی مکان‌ها قابل استفاده است. ابتدایی‌ترین کاربرد رابط برق زمانی است که می‌خواهیم از چند پریز به صورت همزمان استفاده کنیم.

از تفاوت رابط‌های برق با یکدیگر می‌توان به کلیددار بودن یا بدون کلید بودن آن‌ها، بی‌سیم یا سیم‌دار بودن، تعداد پریز، متراژ کابل و دیگر موارد اشاره کرد. اگر قصد خرید رابط برق دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی برترین رابط برق می‌پردازیم و ویژگی‌های یک رابط برق خوب را بررسی می‌کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانیم:

مشخصات رابط برق خوب چیست؟

رابط برق وسیله‌ای است که به یک سیم مجهز شده است. یک سر این سیم دو شاخه و سر دیگر آن یک یا چند پریز قرار گرفته است. البته رابط‌های بی‌سیم و اصطلاحاً وایرلس نیز وجود دارد که تنها از دو شاخه و پریز تشکیل شده‌اند. کاربرد رابط در مکان‌هایی است که کمبود پریز وجود دارد یا پریز در نزدیکی فرد وجود ندارد.

رابط‌ها در انواع و اقسام متفاوت در بازار موجود هستند. رابط برق خوب ویژگی‌های به خصوصی دارد. پیش از خرید انواع رابط و چند راهی باید ویژگی‌های آن را بررسی کرد. زیرا حتی اگر بهترین برند رابط برق در بازار ایران را خریداری کنیم و کاربرد نادرستی داشته باشد، بی‌فایده است. رابط‌ها باید متناسب با عملکرد مورد انتظار، ظرفیت مکان و دیگر پارامترها خریداری شوند. از مهم‌ترین مشخصاتی که یک رابط برق خوب باید داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چند راهی برق خوب باید بدنه‌ای از جنس پلاستیک یا ABS داشته باشد. این بدنه نباید تغییر رنگ دهد و با مرور زمان دچار پوسیدگی و شکستگی شود؛
  • در ساخت رابط برق خوب باید تمامی استانداردهای ملی و بین‌المللی رعایت شده باشد تا این محصول ایمنی بالایی داشته باشد؛
  • رابط‌هایی که به محافظ و پریز ارت مجهز شده باشند، عملکرد بهتری نسبت به رابط‌های ساده دارند. یک رابط برق خوب، حداقل یک پریز مجهز به ارت دارد؛
  • در صورتی که رابط سیمی است، باید طول کابل آن استاندارد باشد؛
  • چند راهی برق استاندارد بهتر است درجه حفاظت بالایی داشته باشد تا بتوان از این محصول در محیط‌های صنعتی و خارجی نیز استفاده کرد.
 بهترین رابط برق
بهترین رابط برق بهترین مدل های رابط برق در بازار

رابط‌های برق در انواع گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. از بهترین مدل‌های رابط برق در بازار می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

رابط برق ساده

این رابط‌ها اغلب برای مصارف خانگی به کار می‌روند. این نوع چند راهی فاقد محافظ است و در انواع سه راهی، چهار راهی، پنج راهی، شش راهی و ده راهی به بازار عرضه می‌شود.

رابط برق صنعتی

این رابط‌ها به دلیل استفاده در کارگاه‌ها، انبارها و کارخانه‌ها، کابل با متراژ بلندتری دارند. جنس بدنه این رابط‌ها از مواد نسوز و مقاوم ساخته می‌شود. این کالا روی هر پریز درب جداگانه‌ای دارد تا از ورود آب و اجسام به داخل آن جلوگیری شود. این محصولات درجه حفاظت بالایی دارند تا بتوانند در شرایط فیزیکی مختلف از خود مقاومت نشان دهند.

سیم رابط مارک خوب
سیم رابط مارک خوب

رابط برق بی سیم

این رابط‌ها به پریز برق وصل می‌شوند و یک یا چند پریز ارائه می‌دهند. رابط‌های برق بدون سیم برای فضاهایی که تجهیزات زیادی به برق متصل می‌شوند، به کار می‌روند تا از شلوغی فضا توسط سیم و کابل جلوگیری شود.

رابط برق تایمر دار

فرد با استفاده از این رابط می‌تواند زمان فعال شدن رابط را تنظیم کند. پس از صرف زمان تنظیم شده، رابط خود به خود خاموش می‌شود و جریان برق را قطع می‌کند.

رابط برق محافظ دار

این رابط‌ها یکی از پرکاربردترین انواع رابط‌های برق هستند. رابط محافظ دار چند ثانیه تا چند دقیقه زمان نیاز دارد تا پس از ثابت شدن، ولتاژ برق را به دستگاه وصل کند.

چند راهی جمع شو

برای افرادی که نیاز به رابط برق قابل حمل دارند، چند راهی‌های تاشو گزینه مناسبی هستند. این رابط‌ها بیشتر مصرف صنعتی دارند.

چند راهی برق ارت دار

استفاده از این چند راهی در منزل و محل کار الزامی است. این رابط در هنگام نوسان ولتاژ الکتریکی، تا حدودی جریان برق را مهار می‌کند و خطر برق گرفتگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بهترین برندهای رابط برق

امروزه شرکت‌های بسیار زیادی به تولید رابط یا چند راهی می‌پردازند. این محصولات متنوع هستند و با ویژگی‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. در سایت راندنو می‌توانید تمامی محصولات مربوط به چند راهی برق را مشاهده کنید و در صورت نیاز با فروشندگان محصول ارتباط برقرار کنید.


بیشتر بخوانید: تفاوت محافظ، رابط و ترانس چیست؟


از جمله برترین رابط برق در ایران می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

رابط برق پارت الکتریک

کمپانی پارت الکتریک در سال 1364 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت پس از سه دهه تلاش به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات الکتریکی در ایران تبدیل شد. پارت الکتریک محصولاتی با کیفیت بالا، تنوع زیاد، طراحی و کارایی منحصر به فرد تولید می‌کند. مجموعه محصولات این کمپانی شامل انواع دوشاخه و سرپیچ، انواع کلید و پریز، انواع محافظ و رابط‌های برق هستند. تمامی محصولات شرکت پارت الکتریک تحت استاندارد CE اروپا تولید می‌شوند. تنوع این برند در تولید انواع رابط سه، چهار، شش و ده خانه چشمگیر است.

محصولات این کمپانی علاوه بر مواد اولیه باکیفیت، قیمت مناسبی نیز دارند. نکته‌ای که هنگام خرید رابط برق پارت الکتریک باید در نظر داشته باشید، تعداد پریزهای محصول و بی‌سیم یا با سیم بودن آن و کلید روشن خاموش آن است. طول کابل رابط‌های پارت الکتریک در نوع کابل‌دار آن به 5 متر هم می‌رسد.

رابط برق ساکو

شرکت ژرفا نور پویا محصولات حفاظتی و اضطراری خود را با نام تجاری ساکو به بازار عرضه می‌کند. این کمپانی از دهه 50 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت تولیدکننده انواع محافظ خانگی و صنعتی، ترانس‌های اتوماتیک، استابلایزر و UPS در کشور است. ساکو تمامی محصولات خود را با تکنولوژی روز دنیا و کیفیت بالا تولید می‌کند. رابط‌های ساکو در مدل‌های سه خانه، چهار خانه و شش خانه به بازار عرضه می‌شوند.

شرکت ساکو رابط‌ها را با سیم ارت و با کابل در طول‌های 1.8، 3، 4 و 5 متری تولید می‌کند. جنس بدنه این رابط‌ها همگی از پلی کربنات است و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

رابط برق نوسان

کمپانی نوسان الکتریک از سال 1365 شروع به فعالیت کرده است. این کمپانی طی این سال‌ها توانسته محصولات خود را با بهترین متریال و مطابق با استانداردها طراحی کند. قیمت مناسب محصولات شرکت نوسان رضایت کاربران را به خود جلب کرده است. نوسان الکتریک علاوه بر رابط و محافظ برق، تجهیزات الکتریکی دیگر در کاربردهای صنعتی، خانگی و اداری را نیز به بازار عرضه می‌کند.

محصولات دیگر این کمپانی شامل انواع لامپ و پنل روشنایی، سیم و کابل، انواع هواکش صنعتی و خانگی و … می‌شود. اصلی‌ترین محصول نوسان الکتریک انواع محافظ برق است. این کمپانی برای هر وسیله الکتریکی، رابط برق مناسب آن را طراحی و تولید کرده است. جنس بدنه محافظ‌های نوسان اکثراً از فلز یا پلاستیک تشکیل می‌شود. محافظ پلاستیکی نسبت به محافظ فلزی سبک‌تر است و قیمت مناسب‌تری دارد. هر دوی این رابط‌ها در دو نوع بدون سیم و با سیم تولید می‌شوند.

معرفی بهترین مارک رابط برق
معرفی بهترین مارک رابط برق

رابط برق تیراژه

کمپانی تیراژه یا همان صبا تصویر کیمیا در سال 1375 فعالیت خود را با تولید انواع آنتن تلویزیون آغاز کرد. به مرور تولیدات این شرکت گسترده‌تر شد تا جایی که امروزه محصولاتی مانند انواع محافظ برق، چند راهی برق سیم‌دار و ساده و انواع آنتن را تولید می‌کند. تیراژه در زمینه تولید انواع چند راهی و محافظ برق نیز فعالیت می‌کند. این محصولات به دلیل استفاده از متریال روز و بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا ارزش خرید بالایی دارند. تیراژه انواع چند راهی با سیم و ساده، با کلید و بدون کلید را تولید می‌کند.

رابط برق شیائومی

شرکت شیائومی یک شرکت چینی در زمینه تولید و طراحی انواع محصولات الکتریکی است که مقر آن در پکن واقع شده است. این کمپانی یکی از بزرگترین کمپانی‌ها در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی هوشمند، لوازم خانگی و ابزار مصرفی است. شیائومی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند. این کمپانی رابط برق و محافظ سازگار با ولتاژ برق، مقاوم در برابر گرد و غبار و دو شاخه و سه شاخه استاندارد تولید می‌کند.

رابط برق شیائومی نیاز کاربر را به پریز برق و پورت USB به صورت همزمان برطرف می‌کند. این رابط‌های شیائومی از وسایل برقی در برابر نوسانات برق نیز محافظت می‌کنند. این تجهیزات با تنوع بالا و در طرح‌ها و اندازه‌های متنوع در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

بهترین برند رابط برق کامپیوتر

همان‌طور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، رابط برق در انواع گوناگون به بازار عرضه می‌شود. برخی از رابط‌ها به محافظ‌هایی مجهز شده‌اند که در صورت وجود نوسان، جریان برق را ثابت کرده و سپس به دستگاه الکتریکی منتقل می‌کنند. این رابط‌های محافظ‌دار برای کامپیوتر و تجهیزات شبکه همچون مودم و دیگر وسایل بسیار مناسب هستند. امروزه اغلب شرکت‌هایی که به تولید چند راهی برق می‌پردازند، محافظ و رابط مناسب برای کامپیوتر نیز به بازار عرضه می‌کنند. از بهترین‌های این شرکت‌ها می‌توان به محافظ و رابط پارت الکتریک، ایران الکتریک، ساکو و دلند اشاره کرد.

اشتباهات هنگام انتخاب رابط برق

رابط‌های برق در انواع گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. این تجهیزات ویژگی‌های خاصی دارند به همین دلیل پیش از خرید رابط باید موارد زیادی را بررسی کنید. از مهم‌ترین اشتباهات هنگام انتخاب رابط برق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طول سیم رابط باید متناسب با مکان مورد استفاده شما باشد. اگر طول کابل بیش از حد بلند باشد، درهم ریختگی و بی‌نظمی در محیط به وجود می‌آید. اگر هم طول کابل کوتاه باشد، ممکن است نتوان تمامی تجهیزات را در نزدیک هم به کار گرفت و به یک رابط متصل کرد؛
  2. ویژگی‌های رابط باید با مکان مورد نظر شما سازگاری داشته باشد. رابط‌های صنعتی برای محیط‌های کارگاهی، کارخانه‌ها و مکان‌های صنعتی مناسب هستند. رابط‌های ساده نیز مناسب منازل مسکونی و اداره جات هستند؛
  3. پیش از خرید چند راهی برق، تعداد پریزهای مورد نیاز را بررسی کنید تا بتوانید رابط مناسب را خریداری کنید؛
  4. اگر برترین رابط برق را خریداری کنید، اما متناسب با عملکرد مورد انتظار شما نباشد، رابط عملاً کاربردی ندارد. به همین دلیل ظرفیت مکان و موارد قابل انتظار را پیش از خرید رابط بررسی کنید؛
  5. یکی از بزرگترین اشتباهات در هنگام انتخاب رابط برق این است که رابط استانداردهای لازم را ندارد و فاقد امنیت کافی است. به همین دلیل پیش از خرید چند راهی مشخصات فنی و ویژگی‌های آن را بررسی کنید. در سایت راندنو می‌توانید مشخصات فنی رابط‌های مختلف را مشاهده کنید و آن‌ها را از لحاظ فنی با یکدیگر مقایسه کنید.
رابط برق با کیفیت
رابط برق با کیفیت

جمع بندی

در این مقاله به معرفی برترین برندهای رابط برق پرداختیم. همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، رابط برق نقش مهمی را در مجموعه ایفا می‌کند. تجهیزات الکتریکی گوناگونی به رابط برق متصل می‌شود. به همین دلیل باید کیفیت بالایی داشته باشد. رابط برق باکیفیت طول کابل مناسبی دارد و پریزهای آن ایمن و استاندارد هستند. همچنین بدنه آن باید از مواد مستحکم همچون پلی‌کربنات ساخته شده باشد.