لینکدین چیست و چگونه در Linkedin فعالیت کنیم؟

لینکدین چیست و چگونه در Linkedin فعالیت کنیم؟

لینکدین چیست و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم؟ Linkedin شبکه اجتماعی رایگان متمرکز بر توسعه شغلی است که از آن برای نمایش رزومه، پیدا کردن شغل و افزایش اعتبار کاری و حرفه ای استفاده می شود. این شبکه اجتماعی براساس روزرسانی اطلاعات و تعامل با افراد عمل می کند. البته باید گفت که نسخه اشتراکی آن بصورت Linkedin Premium نیز وجود دارد که قابلیت های بیشتری نظیر کلاس ها و جلسات آنلاین را در اختیار کاربران قرار می دهد.

از آنجایی که برای استفاده از شبکه های اجتماعی به اینترنت پرسرعت نیاز است؛ بنابراین توصیه می شود تا برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت از مودم مناسب و تجهیزات شبکه باکیفیت استفاده نمایید. اگر تمایل دارید بدانید لینکدین چیست و با نحوه کار با آن آشنا شوید، با ما در این مقاله از مجله راندنو همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

ساخت حساب کاربری در Linkedin

از آنجایی که برای استفاده از لینکدین باید در آن حساب کاربری ایجاد کرد، پس در این قسمت از مقاله لینکدین چیست به نحوه ساخت اکانت در این شبکه اجتماعی می پردازیم:

  • در مرورگر خود آدرس Linkedin.com را تایپ و جست و جو کنید.
  • اطلاعات خود را وارد کنید و در آخر رمز عبور برای خود انتخاب نمایید.
  • در ادامه بصورت خودکار لینکدین دستورالعمل هایی را برای اضافه کردن اطلاعات بیشتر به پروفایل نمایش می دهد.
  • باید ایمیل خود را که در بخش اطلاعات خواسته شده وارد کرده بودید، در این مرحله تأیید نمایید. به اینصورت که باید به صندوق ورودی ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که از طرف لینکدین برای شما ارسال شده است را باز نمایید. سپس گزینه تأیید را انتخاب کنید یا کد تأیید نشان داه شده را در سایت لینکدین وارد کنید. همچنین ممکن است از شما شماره همراه درخواست شود تا کد تأیید برای شما ارسال گردد.
کد تأیید برای ساخت حساب کاربری در لینکدین
کد تأیید برای ساخت حساب کاربری در لینکدین

برای دسترسی سریع به افراد، باید همگام سازی مخاطبین ایمیل خود را انجام دهید تا به کمک آن بتوانید به آسانی پروفایل مخاطبین خود را پیدا کنید.

همگام سازی مخاطبین
همگام سازی مخاطبین

در ادامه اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی و تصویر پروفایل باید افزوده شود که می توانید این مرحله را با انتخاب گزینه Skip رد کنید.

انتخاب نوع حساب کاربری

آخرین مرحله ساخت اکانت در لینکدین، مربوط به انتخاب نوع حساب کاربری است. حساب کاربری دارای دو نوع ساده (Basic) و ویژه (Premium) است.

  • حساب کاربری ساده (Basic): این حساب به صورت رایگان است؛ بنابراین برای استفاده از آن نیازی به پرداخت پول نیست.
  • حساب‌ کاربری ویژه (Premium): این نوع حساب با پرداخت حق اشتراک ماهیانه قابل استفاده است. این نوع حساب از امکانات بیشتری برخوردار است.
انتخاب نوع حساب کاربری در لینکدین
انتخاب نوع حساب کاربری در لینکدین

نکات مهم برای ساخت پروفایل تأثیر گذار

حال که دانستید لینکدین چیست برای تأثیرگذار بودن پروفایل خود در آن بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

به روز بودن پروفایل

اطلاعات درج شده در پروفایل لینکدین خود را بروزرسانی کنید تا کارفرما به آسانی بتواند معیارهای مدنظر خود را در پروفایل شما پیدا کند.

اشاره به مهارت های مرتبط

سعی کنید مهارت های مرتبط به حوزه خود را در صفحه پروفایل خود اضافه کنید و از دوستان خود بخواهید تا آنها را ایندورس کنند.

توصیه نامه

توصیه نامه در لینکدین متنی کوتاه است که از طرف کاربران در پروفایل شما نشان داده می شود و اعتبار پروفایل شما را افزایش می دهد.

بخش های مهم Linkedin

حال که دانستید لینکدین چیست بهتر است تا با بخش های مختلف آن آشنا شوید:

Home

در بخش خانه یا Home آخرین پست ها و اخباری که کاربران و گروه ها قرار داده اند، نمایش داده می شود. برای تنظیم Home برای نمایش دو حالت وجود دارد:

  1. نمایش براساس آخرین فعالیت های هر کاربر
  2. نمایش براساس بهترین پست هایی که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته اند.

Profile

پروفایل شامل اطلاعات شخصی کاربر مانند عکس، رزومه کاری، مدارک و مدارج دریافتی و توانایی های فرد است که به صورت بخش بندی قرار گرفته است.

My network

شما می توانید با استفاده از این بخش افرادی که تخصص و حرفه مشابه شما را دارند پیدا کنید و با آنها در تعامل باشید. همچنین می توانید دوستان خود را مشاهده کنید و براساس حروف الفبا یا افرادی که به تازگی به لیست شما اضافه شده اند، آنها را فیلتر و مشاهده نمایید.

Jobs

در این بخش به شما شغل ها و فعالیت هایی براساس رزومه، شغل و تجربیات شما پیشنهاد می شود.

Messaging

این قسمت شامل تمام پیام هایی است که شما برای دیگران ارسال یا از آنها دریافت کرده اید.

Notifications

در بخش نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که در صفحه شما رخ داده است، اعلام می شود.

search

search در این شبکه اجتماعی بسیار قوی است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا براساس ویژگی های خاص، نتایج موردنظر خود را در زمانی کوتاه پیدا کنید.

بخش های مهم Linkedin
بخش های مهم Linkedin

ایندورس کردن در لینکدین

به تأیید مهارت شما توسط دوستانتان، ایندورس کردن (endorse) می گویند. یعنی دوستان شما مهارت شما را با درنظر گرفتن فعالیت هایی که در صفحه خود درج کرده اید، ایندورس می کنند و به لینکدین این مفهوم را می رسانند که شما شخص حرفه ای در زمینه کاری خود هستید. لازم به ذکر است که هر چقدر میزان ایندورس کردن مهارت های شما افزایش یابد، شانس یافتن کار برای شما نیز افزایش می یابد.

7 دلیل استفاده از لینکدین

در این بخش از مقاله لینکدین چیست به دلایل استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب می پردازیم:

ارتباط با دوستان قدیمی

دوستان قدیمی شما در لیندکدین ممکن است مثل شما، اکانت داشته باشند بنابراین شما می توانید در این شبکه اجتماعی دوستان خود را پیدا کنید و با آنها در تعامل باشید.

پیداکردن شما توسط شرکت ها و افراد

شرکت ها و افراد براساس فعالیت ها و رزومه هایی که در این شبکه اجتماعی قرار می دهید، شما را پیدا می کنند و با شما همکاری می کنند.

ارتباط با متخصصین

در این شبکه اجتماعی گروه های زیادی وجود دارند که هریک مربوط به حوزه تخصصی خاصی است. شما می توانید براساس حوزه تخصصی موردنظر خود گروه های موردنظر را پیدا کنید تا با متخصصین حوزه تخصصی خود در ارتباط باشید.

توسعه شغل

شما می توانید در لینکدین پست های سایت خود را اشتراک گذاری نمایید و به برندسازی سایت خود بپردازید.

پیدا کردن شغل

بهترین راه برای پیدا کردن شغل، شبکه اجتماعی لینکدین است. برخی از شرکت ها در صفحات خود آگهی استخدام قرار می دهند که می توانید براساس حوزه کاری خود، آگهی ها را انتخاب و برای آنها رزومه خود را ارسال کنید.

کمک گرفتن از دیگران

اگر شما در زمینه تخصصی خود به مشکلی برخورد کنید، لینکدین بهترین شبکه است که می توانید در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسید.

تعامل با شرکت ها

شرکت ها در لینکدین صفحه خصوصی برای خود دارند که شما با عضویت در صفحه آنها یا افزودن حساب آنها به دوستان خود، می توانید با شرکت ها ارتباط پیدا کنید و از نحوه فعالیت آنها مطلع شوید.

لینکدین چیست
لینکدین چیست

تأثیر لینکدین بر سئو

لینکدین بر روی سئو سایت تأثیر بسزایی دارد. به اینصورت که هر بک لینک از لینکدین نسبت به سایر بک لینک ها از ارزش بیشتری برخوردار است. همچنین لینکدین بهترین شبکه برای به اشتراک گذاری مطالب تخصصی است. بنابراین چنانچه در سایت خود مطالب تخصصی ارائه می دهید، بهتر است برای به اشتراک گذاری مطالب خود از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده نمایید.

البته باید گفت که به دلیل فیلتر بودن شبکه اجتماعی فیسبوک، تعداد کاربران غیر تخصصی در لینکدین افزایش یافته است. بنابراین پست های غیر علمی و غیر تخصصی فراوانی در لینکدین مشاهده می شود.

چگونه لینکدین خود را حذف کنیم

حال که دانستید لینکدین چیست در این بخش به نحوه حذف حساب کاربری در لینکدین می پردازیم:

  1. باید در نوار بالای صفحه روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید و وارد بخش Privacy & Settings شوید.
  2. در بخش Account گزینه Subscriptions and payments را انتخاب کنید.
  3. با مراجعه به پایین صفحه گزینه Closing Your LinkedIn Account را مشاهده می کنید.
  4. در صفحه بعد لینکدین علت ترک شما را سؤال می کند که شما دلیل خود را انتخاب می کنید تا درباره این شبکه بازخورد دهید. سپس باید گزینه next را انتخاب نمایید.
  5. در صفحه بعد باید پسورد حساب کاربری لینکدین خود را وارد و گزینه Close Account را انتخاب کنید.
چگونه لینکدین خود را حذف کنیم
چگونه لینکدین خود را حذف کنیم

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت ایمیل یکبار مصرف


در مقاله لینکدین چیست بطور مفصل به معرفی این شبکه اجتماعی پرطرفدار پرداختیم. برای استفاده از لینکدین باید در آن یک حساب کاربری ایجاد کنید. شما می توانید با داشتن یک اکانت و درج سوابق شغلی و مهارت های خود، با افراد و شرکت ها در تعامل باشید و شغل موردنظر خود را بیابید. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید.