انواع چسب و کاربرد آنها

انواع چسب و کاربرد آنها

قیمت چسب و خرید انواع چسب یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان حوزه ابزار و صنعت است. چسب ها در انواع مختلفی وجود دارند که شما می توانید بسته به نوع نیاز خود، از آن ها استفاده کنید. برای مشاهده قیمت چسب و خرید آسان می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید.

در این مقاله به بررسی انواع چسب می پردازیم. با ما همراه باشید.

خرید چسب

دقت داشته باشید که تمام چسب ها ممکن است برای کار شما مناسب نباشند و نتوانید قطعات مورد نظر خود را با موفقیت به هم بچسبانید.

در این مقاله ما قصد داریم شما را با انواع چسب و مارک ها و کاربردهایشان آشنا کنیم تا با آگاهی کامل، خرید مناسبی را تجربه کنید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

چسب آهن

از چسب آهن برای چسباندن قطعات فلزی، پلاستیکی، موکت، فرش، شیشه، فوم، انواع چرم طبیعی و مصنوعی، نمد، چوب و روکش های پلاستیکی و پارچه ای در صنعت خودروسازی و مبلمان استفاده می شود.

برای استفاده از این چسب، بایستی از قلم مو استفاده کنید و حجم چسب مورد نیاز را به صورت مسطح روی قطعه مورد نظر بزنید. کاربران با مراجعه به سایت، می توانند خرید چسب آهن را با قیمت مناسب تجربه کنند.

قیمت چسب آهن با توجه به برند آن متفاوت است. این نوع چسب به صورت مایع و معمولاً به رنگ زرد است.

 

چسب آهن
چسب آهن

نکات ایمنی جهت استفاده از چسب آهن

برای چسبندگی بهتر می توانید از دو لایه چسب استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای استفاده از این چسب، حتماً از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و به هیچ عنوان از آن برای چسباندن لوازمی که به صورت مستقیم با آب و یا غذای شما در ارتباط هستند، استفاده نکنید.

این چسب از مواد شیمیایی تولید شده است و در صورت استفاده آن همراه با مواد غذایی، ممکن است با تغییر رنگ و یا طعم غذای خود مواجه شوید.

چسب چوب

از چسب چوب برای چسباندن انواع چوب، کاغذهای ضخیم و تکه های مجسمه استفاده می شود. چسب چوب ها در وزن های نیم کیلویی، یک کیلویی، گالنی و حلبی در دسترس عموم مردم قرار دارند. قیمت چسب چوب در مقایسه با چسب های مایع، کمی گران تر است.

چسب چوب
چسب چوب

نکات ایمنی جهت استفاده از چسب چوب

چسب چوب عمدتاً سفید رنگ و یا بی رنگ است و دیر سخت می شود. این ویژگی به شما این فرصت را می دهد تا بدون هیچ عجله ای، قطعات مورد نظر خود را به هم بچسبانید.

برای استفاده از چسب چوب، می توانید هم از انگشت دست و هم از قلم مو استفاده کنید. چسب چوب ها بعد از فاسد شدن، به حالت ژله ای در می آیند و روی آنها آب می افتد.


بیشتر بخوانید: انواع چسب چوب و کاربرد آن ها را بهتر بشناسید


چسب همه کاره

از چسب همه کاره می توان برای چسباندن مقوا، چوب، پارچه، لاستیک، چرم، فوم، عایق کردن و درزگیری استفاده کرد. این چسب پلیمری است که درون استون یا تینر حل شده و پس از ترکیب با حلال، چسب از پلیمر جدا می شود و در نهایت ماده ای سخت ایجاد می شود.

دقت داشته باشید که برای چسباندن یونولیت از این محصول استفاده نکنید زیرا به دلیل داشتن حلال های نفتی، باعث خورده شدن یونولیت می شود.

قیمت چسب همه کاره معمولاً بیشتر از چسب آهن و چسب ۱۲۳ است.

چسب همه کاره
چسب همه کاره

نکات ایمنی جهت استفاده از چسب همه کاره

در هنگام استفاده از این چسب، حتماً در محیط باز باشید زیرا تماس طولانی مدت با این محصول، ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی شود. سرعت خشک شدن و چسبندگی این نوع چسب نیز متوسط است.

چسب آکواریوم

از چسب آکواریوم یا چسب سیلیکون برای مکان هایی که نیاز به آب بندی دارند و یا برای سطوحی که با رطوبت در تماس هستند، استفاده می شود. این محصول دارای دو نوع چسب آکواریوم ضد باکتری و چسب آکواریوم ساده است. اما به دلیل اینکه نوع ضد باکتری آن دیرتر رنگ عوض می کند و طول عمر بالایی دارد، نسبت به نوع ساده، قیمت بالاتری دارد.

برای خرید چسب آکواریوم از نماینده اصلی همین حالا اقدام نمایید.

چسب آکواریوم نسبت به چسب های دیگر، ابعاد بزرگ تری دارد. قیمت چسب آکواریوم با توجه به تاریخ تولید، وارداتی با داخلی بودن و اندازه آن متفاوت است.

چسب آکواریوم
چسب آکواریوم

نکات ایمنی جهت استفاده از چسب آکواریوم

این محصول در رنگ بندی های سفید، شفاف و رنگی تولید می شود و برای استفاده از آن لازم است حتماً از یک دستکش پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کنید. همچنین بهتر است قبل از آغشته کردن سطح مورد نظر به چسب، آن را به خوبی تمیز کنید تا عاری از هر گونه گرد و غبار باشد.

مدت زمان خشک شدن چسب آکواریوم چقدر است؟ عموماً مدت زمان خشک شدن این چسب 48 ساعت (دو روز) است. اما برای اطمینان باید آن را بو کرد، در صورتی چسب بویی نداشته باشد، به معنای خشک شدن چسب است.

چسب قطره ای

از چسب قطره ای برای چسباندن تکه های شیشه، قطعات ریز، سنگ، پلاستیک و برخی قطعات فلزی می توان استفاده کرد. از مزیت های این محصول می توان به بی رنگ بودن آن و تنوع نمونه های داخلی و خارجی اشاره کرد.

قیمت چسب قطره ای معمولاً از چسب های مایع معمولی بیشتر است. این چسب ها معمولاً دارای ابعاد کوچک تری هستند.

نکات ایمنی جهت استفاده از چسب قطره ای

این چسب دو سه گرمی بهترین انتخاب برای قطعاتی است که نیاز به حجم کم و در عین حال قدرت بالا دارند. برای استفاده از این چسب حتماً از دستکش استفاده کنید و یا بسیار مراقب باشید تا با پوست دستتان برخورد نداشته باشد زیرا پاک کردن آن بسیار دشوار است.

چسب قطره ای
چسب قطره ای

چسب یک، دو، سه (ترموپلاست)

از این چسب برای تعمیر لوازم خانگی، کارهای جزئی خودرو و اجناس و قطعاتی که دسترسی یک طرفه به آن ها دشوار است، استفاده می شود. همانطور که از اسم این چسب پیداست، قدرت خشک کنندگی و چسبانندگی بسیار بالایی نسبت به دیگر چسب ها دارد. به این صورت که تنها ۳ ثانیه زمان می برد تا چسب عمل کند.

قیمت چسب ۱۲۳ براساس ابعاد آن و تاریخ تولید متفاوت است اما معمولاً از قیمت چسب های قطره ای بیشتر است.

نکات ایمنی جهت استفاده از چسب یک، دو، سه

این محصول عملکرد چسب قطره ای را دارد. با این تفاوت که حجم آن کمی بیشتر است. این چسب به صورت دو تکه عرضه می شود. یک عدد چسب و یک عدد خشک کننده. برای استفاده از این چسب، از یک دستکش استفاده کنید. ابتدا سطح مورد نظر را به چسب آغشته کنید. سپس اسپری را بر روی آن بزنید و بلافاصله دو تکه را به هم بچسبانید.

چسب 123
چسب 123

چسب دوقلو

این چسب یکی از چسب های قدیمی به شمار می رود. از این چسب برای چسباندن اشیایی استفاده می شود که حالت خشک و شکننده دارند، از جمله: سطوح شیشه ای، سنگی و چوبی. این محصول را می توانید در دو رنگ شفاف و رنگی تهیه کنید.

این چسب مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و مقاومت نوع رنگی آن در برابر حرارت، نسبت به نوع شفاف به مراتب بیشتر است. این محصول یک چسب ترکیبی است که برای استفاده از آن لازم است مقادیر برابری از ۲ تیوپ را با هم مخلوط کنید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این چسب، ۵ دقیقه فرصت دارید.

چسب دوقلو
چسب دوقلو

چسب پی وی سی

چسب پی وی سی برای چسباندن قطعات پلاستیکی مانند لوله های پلاستیکی که نیاز به فشار قوی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع چسب در دو نوع معمولی و تارگت تولید و به بازار عرضه می شود که تنها تفاوت آن ها، سرعت بالا و قدرت بیشتر چسبندگی نوع تارگت آن نسبت به نوع معمولی است.

نکات ایمنی جهت استفاده از چسب پی وی سی

جهت استفاده از این محصول می توانید به راحتی و با کمک نوک تیوپ، سطح مورد نظر را به چسب آغشته کنید. توجه داشته باشید که این چسب ها در صورت قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، کیفیت خود را از دست می دهند و سفت می شوند. پس بلافاصله بعد از استفاده، در تیوپ آنها را ببندید.

چسب پی وی سی
چسب پی وی سی

چسب سنگ

از چسب سنگ می توان برای محیط هایی که در معرض اسید، فاضلاب، حلال های نفتی و گاز هستند و همچنین محل هایی با رطوبت بالا همچون سطوح سیمانی، حمام، دستشویی و برخی منافذ ساختمان استفاده کرد. این نوع چسب مقاومت بسیار بالایی دارد. پس از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه، به طور کامل خشک می شود و در دمای صفر تا ۶۰+ درجه بدون تغییر باقی می ماند.

چسب سنگ
چسب سنگ

چسب بتن

از این چسب جهت ترمیم سازه های بتنی و به عنوان افزودنی برای ساخت مصنوعات بتنی و بتن ریزی استفاده می شود. از ویژگی های این چسب می توان به فرمولاسیون آن که بر پایه پلیمر پودری مخصوص سیمان است و خواص فیزیکی و مکانیکی آن را افزایش می دهد، اشاره کرد.

چسب بتن
چسب بتن

چسب موکت

برخلاف اسم این محصول، از آن برای چسباندن اسفنج، صداگیر و فوم استفاده می شود. مدت زمان اثر چسبیدن این نوع چسب، ۱۰ الی ۳۰ دقیقه است. برای استفاده از آن، بایستی از قلم مو استفاد کرد و به کمک آن، سطح مورد نظر را به چسب آغشته کرد.

چسب موکت
چسب موکت

چسب فوم

از این چسب برای فوم ها استفاده می شود اما به دلیل نداشتن مقاومت بالا، نمی توان از آن برای ساخت ماکت های حرفه ای استفاده کرد. این محصول نوعی چسب مایع و شفاف است که در ترکیب آن، از مواد حلال فوم استفاده شده است. مدت زمان چسبندگی این محصول طولانی است.

چسب فوم
چسب فوم

چسب صنعتی

از این چسب برای چسباندن انواع چرم مصنوعی و طبیعی، مبلمان، شیشه، لوازم اداری، تودوزی انواع ماشین، چوب و صنایع خودروسازی استفاده می شود. از این محصول به عنوان چسب قوی فلز نیز یاد می شود.

رنگ این محصول طلایی مایل به زرد است که از کلروپرن و حلال تولوئن ساخته می شود. این محصول در یک قوطی فلزی و همراه با قلم موی مخصوص به بازار عرضه می شود. مدت زمان عملکرد چسبیدن این محصول ۱۵ الی ۲۵ دقیقه طول می کشد.

چسب صنعتی
چسب صنعتی

چسب الاستومر

از این چسب در تمامی صنایع، منازل، هواپیماسازی، کشتی سازی و تجارت به جز کارهای مرتبط با لاستیک استفاده می شود. این محصول یکی از انواع چسب های کائوچویی مصنوعی به حساب می آید که از حل شدن کائوچو در بنزین به دست می آید.

چسب الاستومر
چسب الاستومر

چسب اپوکسی

از این چسب می توان در صنایع پل سازی، هواپیماسازی، قطعات داخل خودرو و کشتی سازی استفاده کرد. این چسب قدرت چسبندگی بالایی دارد و از آن برای خط کشی عابر پیاده و ایجاد دست انداز نیز استفاده می شود.

چسب اپوکسی
چسب اپوکسی

چسب رزین اپوکسی

از این چسب می توان برای چسباندن قطعات فایبرگلاس، مجسمه های تزئینی، ساخت ماکت و قالب گیری قطعات در کارخانه ها و کارگاه ها استفاده کرد. این محصول به صورت مایع و در حجم زیاد بسته بندی و به بازار عرضه شده است.

چسب فوری

از چسب فوری برای چسباندن لوازم خانگی، چرم، نمد، گلسازی، پلاستیکی، صنایع دستی، فوم، موکت، سنگ و پارچه استفاده می شود. همانطور که از اسم آن پیداست، مدت زمان خشک شدن آن نسبت به چسب های دیگر بسیار کم تر است و در عرض 3 تا 5 دقیقه عمل می کند.

چسب فوری
چسب فوری

چسب حرارتی تفنگی

از چسب حرارتی تفنگی می توان برای چسباندن انواع پلاستیک، فوم، کاغذ، پارچه، ساخت کاردستی و صنایع دستی استفاده کرد. این محصول بدنه ای پلاستیکی دارد و با المنت برقی داخل بدنه، این چسب ذوب می شود و از سر فلزی جلوی دستگاه خارج می گردد. برای استفاده از این چسب به برق نیاز خواهید داشت.

چسب حرارتی تفنگی
چسب حرارتی تفنگی

چسب ماتیکی

چسب ماتیکی تنها برای چسباندن کاغذ کاربرد دارد. این محصول به صورت خمیری شکل است و چسبندگی بسیار پایینی دارد.

چسب ماتیکی
چسب ماتیکی

چسب کاشی

همان طور که از نام این این چسب مشخص است، این چسب برای چسباندن انواع کاشی کاربرد دارد. البته توجه کنید چنانچه ماده اتصال دهنده کاشی، سیمان یا ملات بود، از سیمان برای اتصال مجدد آن استفاده کنید. چنانچه از چسب استفاده شده بود، می توانید از چسب کاشی استفاده نمایید.

چسب کاشی
چسب کاشی

چسب کاغذ

چسب کاغذی یکی از انواع چسب های صنعتی به شمار می رود. این چسب مخصوص چسباندن کاغذ است و کاربرد ویژه ای در لبه پاکت نامه جهت مهر و موم کردن دارد.

البته نوع دیگری از چسب های کاغذ وجود دارند که به صورت نواری و رولی در بازار موجود هستند و از آن ها برای چسباندن کاغذ به دیوار و سطوح دیگر استفاده می شود.

چسب کاغذ
چسب کاغذ

چسب برق

چسب برق یا چسب لنت یکی از پرمصرف ترین لوازم جانبی برقی محسوب می شود که از آن برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شود.

از  چسب لنت برای علامت گذاری و عایق بندی سیم های رسانا استفاده می شود. به کمک لنت برق می توان سیم های ساختمان و اتومبیل را نیز عایق بندی کرد. جنس این چسب ها از پلاستیک یا همان PVC است و در ساخت آنها از وینیل استفاده می شود.

چسب برق
چسب برق

بهترین مارک چسب

در حال حاضر شرکت های زیادی به تولید این محصول پرکاربرد می پردازند. از برترین و بهترین شرکت های تولیدکننده این کالا می توان به چسب رازی، مشهد، غفازی، اوهو، رونیکس، توسن، مزدا، دلتا، شیلدر، دیاموند، فاینال، کاسپین، سینا، اطلس، استار باند، دلتا، راگا، طوطی، جانسون و … اشاره کرد.

علاوه بر چسب های ذکرشده، چسب های دیگری در بازار موجود هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چسب پارچه
  • چسب جلاسنج
  • چسب نواری
  • چسب کفاشی
انواع چسب
انواع چسب

خرید چسب

کاربران می توانند جهت اطلاع از قیمت بهترین چسب برای پلاستیک و یا آشنایی با نحوه خرید انواع چسب چوب به سایت راندنو مراجعه کنند و کالای خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایند. فروشندگان نیز با ثبت نام رایگان در سایت راندنو و قیمت گذاری کالاهای خود، می توانند روزانه با خریداران زیادی در ارتباط باشند.

کاربران می توانند در صورت استفاده از انواع چسب نظرات، تجربیات و سؤالات خود را جهت آگاهی خود و کاربران دیگر در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: پاک کردن چسب از روی لباس