معرفی کابل شبکه لگراند

معرفی کابل شبکه لگراند | انواع و قیمت کابل لن

در این مطلب به معرفی کابل شبکه لگراند خواهیم پرداخت. کابل شبکه لگراند یکی از محصولات باکیفیت در حوزه شبکه است که توسط شرکت لگراند فرانسه به بازار عرضه شده است.

در باب معرفی کابل شبکه لگراند می توان گفت این کابل زیر نظر یکی از معتبرترین شرکت های دنیا تولید شده است. لگراند یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انواع تجهیزات شبکه به شمار می آید. محصولات این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

کابل لگراند دارای روکش و عایق بسیار ضخیمی است. در نتیجه تداخلات مغناطیسی را کاهش می دهد و حتی استفاده از آن باعث افزایش عمر دیگر تجهیزات شبکه می شود. البته امروزه این کالا در کشورهای مختلفی از جمله چین و ایران نیز مونتاژ می گردد.

در این مقاله به معرفی کابل شبکه لگراند و بررسی استانداردها و انواع مختلف کابل شبکه لگراند می پردازیم و عوامل مؤثر بر قیمت کابل لن لگراند را نیز بررسی می کنیم. همچنین نحوه تشخیص کابل شبکه لگراند اصل با تقلبی نیز در این مقاله با جزئیات ذکر شده است. با مجله راندنو همراه باشید!

آنچه در ادامه می خوانیم:

قیمت کابل شبکه لگراند

در ادامه موضوع معرفی کابل شبکه لگراند به قیمت این محصول خواهیم پرداخت. با مراجعه به سایت راندنو می توانید با مراکز فروش و نمایندگی های کابل شبکه لگراند به صورت مستقیم در ارتباط باشید و کالای مورد نیاز خود را تهیه نمایید. هم چنین راندنو مرجعی مناسب برای آگاهی از قیمت کابل شبکه Cat6 UTP لگراند و دیگر محصولات شبکه است.

قیمت این تجهیزات به عواملی مانند برند، نوع روکش کابل، گروه، استاندارد، ساختار کابل و … بستگی دارد. قیمت کابل شبکه لگراند براساس نوع کابل (UTP یا SFTP) و گروه کابل (CAT4 تا CAT8) می تواند متفاوت باشد.

کابل شبکه ارزان

پیش از خرید کابل شبکه بهتر است از اصالت آن آگاه شوید. بسیاری از کابل های شبکه ارزان قیمتی که به بازار عرضه می شوند، کیفیت پایینی دارند در برخی از آن ها ممکن است از آلومینیوم با روکش مس در هسته و مغزی کابل استفاده شده باشد و میزان دریافت نویز آن زیاد باشد.

برخی از کابل ها نیز روکش های بی کیفیتی دارند که پس از مدتی استفاده دچار پوسیدگی و پارگی می شوند. کابل شبکه نگزنس اصلی ترین رقیب کابل لگراند است. با این حال قیمت کابل لن لگراند از نمونه مشابه خود کمتر است.

کابل شبکه UTP Cat6 لگراند پرفروش ترین کابل این شرکت در ایران است که می توانید از نمایندگی های معتبر آن را خریداری کنید.

انواع کابل شبکه لگرند

در ادامه معرفی کابل شبکه لگراند به بررسی انواع کابل شبکه لگراند خواهیم پرداخت. لگراند همانند دیگر شرکت های تولیدکننده کابل شبکه، کابل های خود را در گروه های مختلف به بازار عرضه کرده است تا کاربران بتوانند متناسب با نیازشان و توپولوژی شبکه خود، هر یک را انتخاب کنند. در ادامه پرکاربردترین گروه های کابل شبکه Legrand را مشاهده می کنیم:

  1. کابل لگراند Cat5: این نوع کابل در حالت استاندارد برای شبکه هایی با سرعت 150 مگابیت در ثانیه مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. کابل Cat5e لگراند: این نوع کابل شبکه نسبت به نسل قبلی خود دارای سرعت و پهنای باند بالاتری است و در شبکه هایی با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. کابل شبکه لگراند Cat6: این کابل سرعت انتقالی معادل 1000 مگابیت در ثانیه دارد. در حال حاضر، این گروه از کابل های شبکه بیشترین کاربرد را در ایران دارند.
  • کابل شبکه Cat6 SFTP: کابل هایی که دارای ساختار SFTP هستند، در ساختمان آن ها هم از شیلد و هم از فویل استفاده شده است. این تجهیزات در مقابل نویز و اختلالات الکترومغناطیسی مقاومت بسیار خوبی دارند. این محصولات در کلاف های 500 متری به بازار ارائه می شوند.
  • کابل شبکه Cat6 UTP: این کابل از نوع UTP یعنی فاقد هرگونه شیلد و فویل است. قیمت کابل شبکه UTP Caft6 لگراند نسبت به نوع SFTP مقرون به صرفه تر است و وزن سبک تری دارد. کلاف کابل UTP لگرند 305 متری است.

لازم به ذکر است که کابل های از نوع FTP و STP نیز وجود دارند که نوع اول تنها دارای فویل و نوع دوم تنها دارای شیلد در ساختار کابل است. تمامی گروه های کابل شبکه در انواع مختلف به بازار عرضه می شوند.

  1. کابل لگراند Cat6a: این کابل نسل پیشرفته تری از کابل Cat6 است و سرعت انتقال 10000 مگابیت در ثانیه دارد.
  2. کابل شبکه Cat7 لگراند: این کابل قابلیت انتقال داده با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه دارد.
  3. کابل Cat8 شبکه لگراند: این کابل ها سرعت شگفت انگیزی دارند و پهنای باند 2 گیگاهرتزی آن ها، سرعت بسیار خوبی را برای شبکه فراهم می کند.
انواع کابل شبکه لگراند
معرفی کابل شبکه لگراند

روکش کابل شبکه لگراند

  • روکش LSZH: این کابل ها دارای روکشی هستند که در ساختار آن از هیچگونه هالوژنی استفاده نشده است، به همین دلیل در هنگام آتش سوزی از خود دود سمی تولید نمی کنند.
  • روکش PVC: اغلب کابل های شبکه دارای این نوع روکش هستند. PVC انعطاف مناسبی دارد و نسبت به LSZH از قیمت پایین تری برخوردار است.

کارخانه لگراند به آزمایشگاه 3P مجهز شده است که سبب می شود تا تمامی کابل های لگرند با استانداردهای ISO11801 ،EN50173-1 و TIA/EIA 568C تطابق داشته باشد.

کابل شبکه Outdoor

کابل های شبکه معمولی لگرند که اغلب به رنگ آبی به بازار عرضه می شوند، از نوع Indoor هستند که برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. اما کابل شبکه Outdoor لگراند که مشکی رنگ است، دارای روکشی لاستیکی مقاوم و متفاوت از کابل های Indoor است. قیمت این نوع کابل از کابل های indoor بیشتر است.


بیشتر بخوانید: تفاوت کابل شبکه indoor و outdoor


کابل شبکه وارداتی

کابل شبکه لگراند چینی یا فرانسوی؟ این یکی از سؤال هایی است که توسط کاربران پرسیده می شود. دو نوع کابل لگراند ایرانی و وارداتی در بازار موجود است. کابل شبکه لگراند وارداتی توسط مرکز فروش کابل شبکه لگراند به ایران وارد می شود و در اختیار کاربران قرار می گیرد اما کابل لگراند داخلی توسط برخی از تولیدکنندگان کابل در ایران ساخته و به بازار عرضه می شود.

در حال حاضر اغلب کابل های شبکه موجود در بازار، چینی و وارداتی هستند و کابل لگراند فرانسوی به ندرت در بازار یافت می شود. کابل لگراند چینی با همان کیفیت و اصالت در بازار وجود دارد و تست فلوک را نیز پشت سر گذاشته است.

پیش از خرید کابل شبکه می بایست از گذراندن تست های آن اطمینان پیدا کنید. در ادامه به تست های کابل شبکه خواهیم پرداخت.

تست کابل شبکه

به کمک روش های تست می توان از صحت عملکرد کابل های شبکه اطمینان حاصل کرد. مهم ترین این ابزار، تست فلوک است که به رو روش چنل (Channel) و پرمننت (Permanent) انجام می پذیرد.

  • تست چنل: در تست چنل، دو سر کابل به متراژ 90 متر کیستون زده شده و توسط پچ کورد به دستگاه متصل می شود و پس از تنظیمات دستگاه، تست انجام می پذیرد.
  • تست پرمننت: در این تست پس از کیستون زدن دو سر کابل 90 متری، کابل توسط ماژول های پرمننت به دستگاه متصل می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد. لازم به ذکر است کابلی که تست پرمننت را پاس کند، تست چنل را نیز می گذراند.
تست چنل و پرمننت
معرفی کابل شبکه لگراند

بیشتر بخوانید: تست فلوک چیست و چه کاربردی دارد؟


تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند

برای شناسایی کابل شبکه اورجینال لگراند از تقلبی راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

  1. کابل شبکه تقلبی اغلب از نوع CCA است یعنی مغزی آن از جنس آلومینیوم و تنها روکش نهایی آن از جنس مس است. جهت تشخیص جنس مغزی می توان بر روی هادی کابل شبکه حرارت گرفت. اگر رنگ مغزی تیره و سیاه شد، از جنس مس است و کابل شما اورجینال است اما اگر مغزی از بین رفت، به این معنا است که کابل از نوع CCA و به اصطلاح تقلبی است.
  2. راه دوم تشخصی این کابل ها نوع بسته بندی آن ها است. کابل لگراند اصل بسیار تمیز و با دقت بالا بسته بندی شده است و با نمونه تقلبی آن تفاوت دارد.
  3. راه بعدی برای شناسایی اصلی و تقلبی بودن این محصول انجام تست های فلوک است. اگر کابل شبکه بتواند چنل و پرمننت را در متراژ 90 متر با هدروم بالای 5 پاس کند، به این معنا است که کابل شما کابل لگراند اوجینال است.
  4. سرعت انتقال داده در کابل های تقلبی بسیار پایین تر از کابل های اصلی است. از این جهت این معیار نیز برای مقایسه کابل ها بکار می رود.

بیشتر بخوانید: تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی


ویژگی کابل شبکه لگراند

  1. این کابل از چهار زوج سیم بهم تابیده تشکیل شده است.
  2. کاربرد آن در شبکه های لن است.
  3. کد رنگ این کابل ها معادل TIA/EIA است.
  4. با دو روکش ضد اشتعال و فاقد هالوژن به بازار عرضه می شود.
  5. این کابل ها قابلیت اتصال به کانکتورهای RJ45 را دارند.
  6. در تمامی گروه ها به بازار عرضه می شوند و انواع آن ها مختلف است.
  7. وزن این کابل ها با توجه به نوع شیلد و ساختمانی که دارند با هم تفاوت دارد.

شرکت لگراند

لگراند یک شرکت معروف فرانسوی است که در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی، مخابرات و شبکه فعالیت می کند. این شرکت طیف وسیعی از تجهیزات شبکه لگراند مانند ترانکینگ، پچ پنل، پچ کورد، کابل شبکه، کیستون، سوکت و … را تولید می کند.

این شرکت در سال 1865 تأسیس شد و در طول سال های متوالی توسعه یافت. محصولات این شرکت بسیار پرطرفدار هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کابل شبکه و کاربرد کابل شبکه