مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد

مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد

مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد به شما کمک می کند بتوانید بهترین کابل را برای مجموعه خود خریداری کنید. کابل برق یکی از مهم ترین تجهیزات در صنعت برق و التریک است. بدون کابل جریان الکتریکی منتقل نمی شود و اغلب فعالیت های روزانه متوقف می شوند. کابل برق از 130 سال پیش تاکنون مورد استفاده قرار می گرفته است. در ایران نیز از سال 1228 به بعد این کابل مورد استفاده قرار گرفت. در این سال اولین کارخانه سیم و کابل در ایران تاسیس شد.

امروزه کارخانه های بسیار زیادی به تولید سیم و کابل برق می پردازند. دو شرکت سیم و کابل افق البرز و سیم و کابل خراسان افشارنژاد از مشهورترین کارخانه هایی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند. هر دو این شرکت محصولات باکیفیت و متنوع به بازار عرضه می کنند. اگر قصد خرید سیم و کابل دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد می پردازیم.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

آنچه در ادامه می خوانیم:

معرفی شرکت خراسان افشارنژاد

برای مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد به معرفی این دو شرکت می پردازیم. خراسان افشارنژاد در سال 1345 و در شهر مشهد تأسیس شد. در سال 1346 شرکت خراسان به عنوان یکی از اولین تولیدکننده های انواع سیم و کابل به بهره برداری رسید. این شرکت در ابتدا به تولید سیم های برق قیراندود پرداخت. در کارخانه خراسان برای اولین بار یک خط تولید ایتالیایی آغاز به کار کرد.

پس از آن شرکت افشارنژاد خراسان تولید سیم های مسی به هم تابیده با گرانول پی وی سی را آغاز کرد. گرانول پی وی سی از ژاپن به کشور وارد می شد. پس از چند سال خط تولید این شرکت گسترش یافت و افشارنژاد خراسان همچنان همکاری خود را با ژاپن ادامه داد. خراسان تکنولوژی ساخت سیم و کابل را از ژاپن دریافت کرد. امروزه خراسان افشارنژاد به تولید انواع سیم و کابل با کاربردهای مختلف می پردازد.

معرفی شرکت خراسان افشارنژاد
معرفی شرکت خراسان افشارنژاد

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سیم و کابل خراسان افشارنژاد


محصولات خراسان افشار نژاد

برای این که بتوانیم مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد را بهتر انجام دهیم، به بررسی محصولات دو شرکت می پردازیم. این شرکت محصولات متنوعی به بازار عرضه می کند. سیم و کابل اصلی ترین محصولات این شرکت است. خراسان گاهی به تولید مفتول های مس و آلومینیوم نیز می پردازد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل خراسان افشارنژاد/


کابل برق خراسان افشارنژاد

در موضوع مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد به معرفی کابل های این شرکت می پردازیم. کابل های برق خراسان افشارنژاد بسیار متنوع هستند و براساس پارامترهای زیاد تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال این کابل ها براساس هادی می توانند در دو نوع مسی و آلومینیومی به بازار عرضه شوند. خراسان کابل های افشان، نیمه افشان و مفتول به بازار عرضه می کند. از نظر سطح ولتاژی نیز این شرکت کابل های فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی عرضه می کند.

کابل های خراسان براساس جنس عایق و روکش نیز به چند دسته تقسیم بندی می شوند. کابل های پی وی سی و XLPE این شرکت کاربردهای گوناگونی دارند. از لحاظ میزان حفاظت و مقاومت این کابل ها می توان گفت در صورتی که از کابل خراسان شیلد دار یا آرمور دار استفاده شود، مقاومت کابل ها تا حد زیادی بالا می رود. این شرکت کابل های هالوژن فری نیز به بازار عرضه می کند.

کابل های خراسان از نظر کاربرد به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • کابل قدرت
  • کابل سبک
  • کابل کنترل
  • کابل تخت
  • کابل کواکسیال
  • کابل تلفن زمینی و هوایی
  • کابل مسلح و غیرمسلح، کابل شیلد دار و بدون شیلد
  • کابل نسوز
  • کابل ابزار دقیق

بیشتر بخوانید: کابل برق چیست و چه کاربردی دارد؟


معرفی شرکت افق البرز

در این بخش از موضوع مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد به معرفی شرکت افق البرز می پردازیم. این شرکت از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت در ابتدا به تولید کابل سبک می پرداخت و بعدها خط تولید خود را توسعه داد. امروزه افق البرز به یکی از بزرگترین متخصص ها در تولید انواع سیم و کابل تبدیل شده است. محصولات این شرکت در صنایع مختلف کاربرد دارد.

در سال 1383 ماشین آلات مدرن و تجهیزات پیشرفته ای به کارخانه افق البرز وارد شدند. به همین دلیل خط تولید گسترش پیدا کرد. این شرکت پس از چند سال کابل های فشار متوسط و فشار قوی را نیز به بازار عرضه کرد. شرکت افق البرز در سال 1389 توانست سبد محصولات خود را تکمیل تر کند. بخشی از تولیدات این شرکت به تولید انواع مفتول های مسی اختصاص پیدا کرده است. امروزه ظرفیت کارخانه به بیش از 100 هزار تن در سال رسید.

معرفی شرکت افق البرز
معرفی شرکت افق البرز

بیشتر بخوانید: معرفی شرکت افق البرز


محصولات افق البرز

برای این که بتوانیم مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد را بهتر انجام دهیم، به معرفی محصولات افق البرز می پردازیم. محصولات افق البرز به چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند. از مهمترین محصولات این شرکت می توان به کابل های برق اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز


کابل برق افق البرز

در این بخش از موضوع مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد به معرفی کابل های این شرکت می پردازیم. این شرکت انواع کابل با سطح مقطع مختلف و تعداد رشته های گوناگون به بازار عرضه می کند. از نظر ولتاژی می توان گقت افق البرز نیز همانند خراسان کابل های فشار متوسط، فشار ضعیف و فشار قوی به بازار عرضه می کند. کابل های هالوژن فری را می توانید هم از شرکت خراسان و هم از شرکت افق البرز خریداری کنید. هادی های کابل های افق البرز می توانند به صورت افشان و مفتول باشند.

از پرکاربردترین کابل های این شرکت می توان به کابل آلومینیوم اشاره کرد. کابل های آلومینیوم این شرکت به سه شکل خودنگهدار، آلومینیوم آلیاژی و سیم آلومینیومی با مغزی فولاد عرضه می شوند.

کابل های شرکت افق البرز از نظر کاربرد به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • کابل قدرت
  • کابل سبک
  • کابل کنترل
  • کابل ابزار دقیق
  • کابل های هوایی
  • کابل های مخصوص (پتروشیمی و دیگر موارد)
  • کابل ساختمانی و ارتینگ
مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد
مقایسه کابل افق البرز و کابل خراسان افشارنژاد

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل افق البرز