آشنایی با سیم و کابل افق البرز

آشنایی با سیم و کابل افق البرز

آشنایی با سیم و کابل افق البرز یکی از راه هایی است که به کمک آن می توان بهترین سیم و کابل را برای مجموعه خریداری کرد. سیم و کابل افق البرز یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید انواع سیم و کابل در ایران است.

گروه صنعتی افق البرز یک گروه صنعتی مستقل است که به بخش خصوصی مربوط می شود. پیشینه این شرکت به سال ها پیش برمی گردد. افق البرز از بهترین تجهیزات و مجرب ترین پرسنل در خطوط تولید خود استفاده می کند.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

تولیدات شرکت افق البرز بسیار متنوع است. این شرکت به تولید انواع کابل فشار ضعیف، فشار قوی، سیم و کابل مسی و آلومینیومی، سیم و کابل ساختمانی و … می پردازد. اگر قصد دارید برای مجموعه خود سیم و کابل خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به آشنایی با سیم و کابل افق البرز می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

شرکت صنایع سیم و کابل افق البرز

شرکت افق البرز در سال 1372 تأسیس شد. این شرکت با هدف رفع نیازهای بازار سیم و کابل کشور در بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت کارخانه ای مجهز در زمینی به مساحت 35000 مترمربع در شهرک صنعتی لیا قزوین دارد.

در ابتدا این شرکت به تولید کابل های فشار ضعیف پرداخت و بعدها فعالیت خود را گسترش داد. در موضوع آشنایی با سیم و کابل افق البرز بهتر است بدانید که در حال حاضر این شرکت یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های انواع سیم و کابل مسی و آلومینیومی است که در صنایع مختلف همچون خودروسازی، پتروشیمی، ساختمان سازی، تولید و توزیع برق، حمل و نقل و … می توان از آن ها استفاده کرد.

شرکت سیم و کابل افق البرز توانست در سال 1383 ماشین آلات مدرن و جدیدی را به کارخانه خود اضافه کند و خط تولید مربوط به کابل های فشارضعیف و فشار قوی را توسعه دهد. با این کار تولید سالیانه شرکت افق البرز به بیش از 30 هزارتن رسید.

کارخانه افق البرز کابلسازی را در سال 1389 گسترده تر کرد و توانست مفتول های مسی را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. پس از آن، شرکت افق البرز لیا به تولید سالیانه 100 هزارتن مفتول مسی پرداخت.

واحد تولیدی افق البرز ماشین آلات مجهز و نیروهای انسانی توانمندی دارد و تمامی محصولات تولیدی آن با استانداردهای ملی و بین المللی مطابقت دارد. محصولات این شرکت در سازمان های بزرگ کشور مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین بخش عمده ای از آن ها به کشورهایی همچون ترکیه، عراق، ارمنستان، بحرین، روسیه، افغانستان، گرجستان و … صادر می شود.

  • دفتر افق البرز: خیابان لواسانی (فرمانیه) – خیابان سعیدی (مهماندوست) – پلاک 25
  • کارخانه افق البرز: قزوین – شهرک صنعتی لیاء – بلوار بهشتی – خیابان هنر – خیابان ارزش
  • تلفن تماس: 02123574
آشنایی با سیم و کابل افق البرز
آشنایی با سیم و کابل افق البرز

آزمایشگاه سیم و کابل افق البرز

در ادامه موضوع آشنایی با سیم و کابل افق البرز به معرفی واحد آزمایشگاهی کارخانه افق البرز می پردازیم. این شرکت به منظور حفظ کیفیت محصولات خود و کنترل و ضمانت عملکرد آن ها، تمامی محصولات را پیش از ورود به بازار، در آزمایشگاهی تخصصی تست و ارزیابی می کند.

در این آزمایشگاه از تجهیزات به روز و پیشرفته استفاده شده است که تمامی آن ها با استانداردهای جهانی همچون ISO/IEC 17025 انطباق دارند. در این مجموعه آزمایشگاهی، تست های بسیار متنوعی صورت می گیرد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمایش هایی پیرامون خواص فیزیکی و شیمیایی مواد اولیه مصرفی و صدور مجوز مصرف در تولید
  • آنالیزهای R&D (آنالیز تحقیق و توسعه) در راستای توسعه محصولات جدید
  • آزمایش های کنترل کیفیت محصول نهایی
  • صدور نتایج آزمون برای متقاضیان
آزمایشگاه سیم و کابل افق البرز
آزمایشگاه سیم و کابل افق البرز

بیشتر بخوانید: بهترین برند کابل برق


محصولات شرکت سیم و کابل افق البرز

حال که به آشنایی با سیم و کابل افق البرز پرداختیم، در ادامه مقاله به بررسی محصولات این شرکت می پردازیم. این شرکت دارای سیم و کابل های متنوعی است که در تمامی صنایع می توان از آن ها استفاده کرد. در ادامه به اصلی ترین محصولات این شرکت اشاره شده است:


بیشتر بخوانید: محاسبه سطح مقطع کابل براساس مسافت و جریان به همراه جدول


کابل برق افق البرز

کابل برق محصولی است که وجود آن در تمامی مجموعه ها الزامی است. این تجهیزات انتقال جریان الکتریکی از نقطه ای به نقطه دیگر را برعهده دارند. بدون وجود کابل برق، جربان الکتریکی و در نهایت اتصال برقرار نمی شود.

این شرکت کابل های برق متنوعی عرضه می کند که در سایت شرکت کابل البرز می توانید نمونه های آن را مشاهده کنید. در ادامه آشنایی با سیم و کابل افق البرز به معرفی برخی از پرکاربردترین محصولات این شرکت می پردازیم.

کابل برق افق البرز
کابل برق افق البرز

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کابل برق و کاربرد آن ها


انواع کابل براساس سطح ولتاژ

این کابل ها براساس سطح ولتاژی که دارند، به سه دسته مختلف تقسیم بندی می شوند:

  • کابل قدرت
  • کابل فشار متوسط
  • کابل فشار ضعیف

کابل های فشار ضعیف یا LV کابل هایی هستند که در سطح ولتاژی پایین مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها در استانداردهای بین المللی تولید می شوند و می توانند روکش پی وی سی، پلی اتیلن و … داشته باشند.

کابل های فشار متوسط در بازه ولتاژی (7.2) 3.6/6 و (36) 18/30 کیلو ولت مورد استفاده قرار می گیرند و در قالب استانداردهای ملی و بین المللی به بازار عرضه می شود.

این کابل ها اغلب در خطوط توزیع برق، تأسیسات تجاری، صنعتی، متروها و … مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های فشار قوی کابل هایی با تحمل ولتاژی بالا هستند که در نیروگاه ها و خطوط توزیع و تولید برق از آن ها استفاده می شود. تمامی این کابل ها دارای تعداد رشته و سطح مقطع های مختلفی هستند.

انواع کابل براساس نوع هادی

در موضوع آشنایی با سیم و کابل افق البرز به معرفی انواع کابل های این شرکت براساس جنس و نوع هادی می پردازیم:

  • کابل افشان افق البرز
  • کابل مفتول افق البرز
  • کابل نیمه افشان افق البرز

کابل های افشان این شرکت انعطاف پذیری بالایی دارند و اغلب در صنعت ساختمان سازی از آن ها استفاده می شود. این کابل ها دارای عایق و غلافی از جنس پی وی سی هستند. هادی این محصولات از جنس مس آنیل شده است.

کابل های مفتولی یا به اصطلاح نصب ثابت افق البرز دارای هادی هایی از جنس مس یا آلومینیوم هستند که در غلاف و روکش پی وی سی قرار گرفته اند. این کابل ها انعطاف پذیر نیستند و در تأسیسات برقی، تجهیزات الکترونیکی، صنعت ساختمان و … مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های نیمه افشان خواصی بین کابل های افشان و مفتول دارند.

انواع کابل براساس کاربرد

شرکت افق البرز در کنار سیم و کابل ساختمان، به تولید کابل هایی از نوع کابل ابزار دقیق و کابل کنترل نیز می پردازد. این کابل ها کاربرد ویژه ای دارند. حال که به آشنایی با سیم و کابل افق البرز پرداختیم، در ادامه دو مدل از کابل های افق البرز را بررسی می کنیم:

  • کابل های ابزار دقیق وظیفه انتقال سیگنال و داده ها را برعهده دارند و از هادی های مسی مفتول یا افشان تشکیل شده اند. این محصولات توسط عایق ها و روکش هایی مقاومی محافظت می شوند. امکان زره دار کردن این کابل ها نیز وجود دارد.
  • کابل های کنترل نوع دیگری از کابل ها هستند که برای برنامه های اتوماتیک در صنایع مختلف همچون انتقال، اندازه گیری، کنترل، تنظیم و … به کار می روند. این کابل ها به دو صورت شیلددار و بدون شیلد عرضه می شوند.

کابل های هالوژن فری

در مبحث آشنایی با سیم و کابل افق البرز به بررسی کابل های بدون هالوژن می پردازیم. شرکت افق البرز به تولید سیم و کابل هایی از نوع هالوژن فری می پردازد. این کابل ها بدون هیچ گونه هالوژنی هستند در نتیجه هنگامی که این سیم و کابل در معرض آتش قرار بگیرد، از خود گازهای سمی تولید نمی کند و ضرری ندارد.

این کابل ها از نظر میزان چگالی دود، انتشار شعله، شاخص اکسیژن، شاخص حرارتی و … مورد تست قرار می گیرند و سپس به بازار عرضه می شوند. این محصولات همچون کابل های فشار ضعیف هستند، با این تفاوت که در ساختار آن ها از هیچ هالوژنی استفاده نشده است.

کابل خودنگهدار

این کابل ها دارای هادی های مفتولی آلومینیومی هستند و در دو دسته کابل فشار ضعیف و فشار متوسط عرضه می شوند. کابل های خودنگهدار شرکت افق البرز از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در تمامی سطح مقطع ها و تعداد رشته های استاندارد تولید می شوند. این کابل ها قیمت پایین تری دارند و استفاده از آن ها سرقت سیم و کابل را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سیم برق افق البرز

سیم های برق این شرکت از باکیفیت ترین انواع سیم موجود در بازار هستند. این محصولات تنوع بالایی دارند و در تمامی مجموعه ها می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه مقاله آشنایی با سیم و کابل افق البرز به بررسی سیم های این شرکت می پردازیم:

سیم برق افق البرز
سیم برق افق البرز

بیشتر بخوانید: رنگ سیم برق


سیم افشان افق البرز

این سیم ها از هادی های مسی تشکیل شده اند که در زیر عایق پی وی سی قرار گرفته اند. این سیم ها در سیستم های روشنایی، مصارف خانگی، ساخت تجهیزات الکترونیکی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

سیم مفتولی

این سیم ها از هادی های مسی مفتولی و خشک تشکیل شده اند و اغلب در تابلوهای برق و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این سیم ها روکش های رنگی از جنس PVC دارند. به این سیم ها سیم تک لا نیز گفته می شود.

سیم بند تخت و نایلونی

این سیم ها از کنار هم قرار گرفتن دو سیم با عایق پی وی سی به وجود آمده اند. این عایق سفید رنگ از هادی محافظت می کند. از این تجهیزات در لوستر، سیم کشی وسایل برقی و … استفاده می شود.

سیم ارت

این سیم ها دارای هادی های مفتول یا افشان هستند که روکشی پی وی سی و به رنگ سبز و زرد دارند. این تجیهزات مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید می شوند و بیشترین کاربرد آن ها در چاه های ارت و سیستم ارتینگ مجموعه های مختلف است.

مفتول مسی افق البرز

این شرکت به تولید نوعی مفتول مسی 8 میلی متری می پردازد. این مفتول مسی خلوصی برابر با 99.99 درصد دارد و در صنعت سیم و کابل سازی از آن استفاده می شود. این مفتول براساس استانداردهای بین المللی ASTM B49 ،BS EN 1977 و استاندارد ملی 3075 تولید می شود.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز


لیست قیمت کابل افق البرز

در این مقاله به آشنایی با سیم و کابل افق البرز پرداختیم. برای ارتباط با نمایندگی فروش سیم و کابل افق البرز می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و محصولات این کارخانه را مشاهده نمایید.

قیمت سیم و کابل افق البرز به مواردی همچون تعداد رشته، سطح مقطع، نوع کابل، جنس شیلد، کاربرد، روکش و … بستگی دارد. کابل های مسی افق البرز قیمت پایین تری نسبت به کابل های آلومینیومی این شرکت دارند.


بیشتر بخوانید: بهترین برند کابل برق