معرفی شرکت افق البرز

معرفی شرکت افق البرز | تاریخچه و محصولات

معرفی شرکت افق البرز به شما کمک می کند بتوانید این شرکت را بهتر بشناسید و محصولات بهتری از آن خریداری کنید. سیم و کابل افق البرز یکی از برترین تولیدکننده های انواع سیم و کابل در ایران است. این شرکت به تولید انواع کابل برق و سیم برق در سطح مقطع های مختلف و با کاربردهای گوناگون می پردازد.

افق البرز که یک شرکت صنعتی مستقل است که به بخش خصوصی متعلق می شود. این شرکت با سال ها سابقه در زمینه تولید سیم و کابل، فعالیت خود را با تولید کابل فشار ضعیف آغاز کرده است. این واحد تولیدی از ماشن آلات و تجهیزات پیشرفته استفاده کرده است. تمامی محصولات افق البرز با استانداردهای ملی و بین المللی تطابق دارد. طیف گسترده ای از تقاضای بازار سیم و کابل ایران و کشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان، بحرین، روسیه، ترکیه و … توسط افق البرز تامین می شود.

خرید انواع کابل برق
خرید انواع کابل برق

اگر قصد دارید برای مجموعه خود کابل برق خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و در این مقاله به معرفی شرکت افق البرز که یکی از بزرگترین تولیدگنندگان انواع سیم و کابل است می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

تاریخچه شرکت افق البرز

در اولین بخش از موضوع معرفی شرکت افق البرز به بررسی تاریخچه این شرکت می پردازیم. گروه صنایع افق البرز یک گروه صنعتی مستقل و خصوصی است که از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با هدف تامین تقاضای سیم و کابل بازار ایران، تاسیس شد. کارخانه افق البرز در شهرک صنعتی لیا قزوین به مساحت 35000 مترمربع تاسیس شده است. این شرکت در ابتدا به تولید کابل فشار ضعیف می پرداخت و بعدها خط تولید خود را توسعه داد.

در حال حاضر افق البرز یکی از بزرگترین متخصص ها در تولید انواع سیم و کابل های آلومینیومی، مسی، فشار ضعیف، فشار قوی و … در ایران است. محصولات این شرکت در صنایع تولید و توزیع برق، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنایع نفت و گاز، خودروسازی، حمل و نقل و دیگر موارد کاربرد دارد.

در خصوص معرفی شرکت افق البرز باید بگوییم که این شرکت در سال 1383 ماشین آلات مدرن و تجهیزات پیشرفته ای را به کارخانه خود وارد کرد. به همین دلیل توانست خط تولید خود را گسترش دهد و کابل های فشار متوسط و فشار قوی را نیز به بازار عرضه کند. به گونه ای که در سال 1386 این شرکت تواسنت سالانه بیش از 30 هزارتن محصولات سیم و کابل به بازار عرضه کند.

شرکت افق البرز در سال 1389 توانست سبد محصولات خود را تکمیل تر کند. این شرکت بخشی را به تولید انواع مفتول های مسی اختصاص داد که ظرفیت کارخانه به 100 هزار تن در سال رسید.

معرفی شرکت افق البرز
معرفی شرکت افق البرز

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیم و کابل افق البرز


آزمایشگاه افق البرز

معرفی شرکت افق البرز را با بررسی آزمایشگاه سیم و کابل افق البرز ادامه می دهیم. تمامی محصولات این شرکت پیش از ورود به بازار در آزمایشگاه تخصصی افق البرز مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند. این آزمایشگاه از به روزترین و پیشرفته ترین تجهیزات که با استانداردهای روز جهان انطباق دارد، محصولات را آزمایش می کند. افق البرز تحت پوشش استاندارد بین­ المللی ISO/IEC 17025 خدمات متنوعی را ارائه می­ کند. از مهمترین فعالیت هایی که در این آزمایشگاه صورت می گیرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمون های کنترل کیفیت محصول تولید شده
  • آنالیز شیمیایی مواد اولیه و محصول تولیدشده
  • آنالیزهای فیزیکی و بررسی خواص سیم و کابل
  • صدور نتایج آزمون برای نیازهای خاص متقاضیان
  • آزمون های R&D جهت توسعه محصولات جدید

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سیم و کابل افق البرز


ماموریت و هدف شرکت افق البرز

در این بخش از مقاله معرفی شرکت افق البرز به بررسی ماموریت و هدف شرکت می پردازیم. بزرگترین ماموریت این شرکت تولید بازه وسیعی از مفتول های مسی و سیم و کابل برق است. تا این محصولات بتوانند در یک بازار رقابتی در تمامی خطوط انتقال برق به کار گرفته شوند.

ارتقای نیروی انسانی با رعایت اصل شایسته گزینی و اخلاف محوری از چشم اندازهای این شرکت سیم و کابل است. افق البرز برای ایجاد سازمانی حرفه ای رشد همه جانبه را در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید: بهترین برند کابل قدرت یا کابل فشار قوی


تماس با افق البرز

شرکت افق البرز در شهر تهران – خیابان لواسانی (فرمانیه) – خیابان سعدی و پلاک 25 واقع شده است. برای ارتباط تلفنی با این شرکت می توانید از شماره تماس 02123574 استفاده کنید.

کارخانه افق البرز در شهر قزوین – شهرک صنعتی لیا – بلوار بهشتی – خیابان هنر و خیابان ارزش واقع شده است.

محصولات افق البرز

در این بخش از مقاله معرفی شرکت افق البرز به بررسی محصولات این شرکت می پردازیم.محصولات افق البرز به چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند. از مهمترین محصولات این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کابل برق افق البرز

این شرکت به تولید انواع سیم و کابل با سطح مقطع مختلف و تعداد رشته های گوناگون می پردازد. از پرکاربردترین کابل های این شرکت می توان به محصولات زیر اشاره کرد:

کابل قدرت

این کابل ها در سطح ولتاژی بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. کابل های قدرت این شرکت مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شوند.

کابل فشار ضعیف

این کابل ها در در بازه ولتاژی (1.2) 06/1 و (3.6) 1.8/3 کیلوولت به کار گرفته می شوند و از روکش پی وی سی یا پلی اتیلن در ساختار آن ها استفاده شده است. افق البرز به تولید کابل مسی یا آلومینیومی می پردازد.

کابل فشار متوسط

این محصولات در در بازه ولتاژی (7.2) 3.6/6 و (36)18/30 کیلوولت مورد استفاده قرار می گیرند. از این محصول در شبکه توزیع برق و همچنین تاسیسات تجاری و صنعتی، مترو، نیروگاه ها و … به کار گرفته می شود.

کابل کنترل

در این بخش از موضوع معرفی شرکت افق البرز به بررسی کابل کنترل می پردازیم. این کابل ها انعطاف پذیر هستند و به دو صورت شیلددار و بدون شیلد عرضه می شوند.

کابل ابزار دقیق

این کابل ها در برابر تداخل های الکترومغناطیسی و نویزها مقاوم هستند و مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شوند. نوع هادی در این کابل ها از مس کلاس 2 یا نیمه افشان است. البته بنا به درخواست مشتریان امکان تولید با کلاس های دیگر مانند مفتولی (کلاس 1) یا افشان (کلاس 5) وجود دارد. هادی مس ساده یا قلع اندود است. روکش این کابل ها نیز از پی وی سی، هالوژن فری، پلی اتیلن و … است. به درخواست مشتری این محصولات به صورت زره دار نیز عرضه می شوند.

کابل هالوژن فری

سیم و کابل هالوژن فری کاربرد گسترده ای در صنعت دارد و در صورت قرارگیری در معرض آتش از خود دود سمی تولید نمی کنند. این محصولات در کاربردهای گوناگون به بازار عرضه می شوند.

کابل آلومینیوم افق البرز

این کابل ها در فضای باز به کار گرفته می شوند و هادی های آلومینیومی دارند. کابل های آلومینیومی این شرکت خود به چند دسته تقسیم بندی می شود.

  • کابل هادی خودنگهدار
  • هادی های آلومینیومی آلیاژی AAAC
  • سیم آلومینیومی با مغزی فولاد ACSR/GA

تمامی کابل های افق البرز به صورت مفتول و افشان عرضه می شوند.


بیشتر بخوانید: بهترین برند سیم و کابل


سیم برق افق البرز

در این بخش از موضوع معرفی شرکت افق البرز به بررسی سیم های برق این شرکت می پردازیم.

  • سیم بند تخت نایلون: این سیم ها دارای هادی های مسی و کلاس 6 هستند و به صورت موازی کنار یکدیگر با عایق سفید رنگ از جنس پی وی سی قرار گرفته اند.
  • سیم افشان و مفتول مسی: این سیم ها هادی هایی از جنس مس دارند و از پی وی سی به عنوان عایق استفاده کرده اند. این سیم ها در ایران استاندارد ISIRI 607-3 و در بین الملل استاندارد IEC 60227-3 دارند.
  • سیم ارت: این سیم ها هادی های مسی با خلوص بالا دارند. در کانال ها و چاه های ارت ساختمان ها ، اداره ها، برج ها ، تاسیسات صنعتی و … از این کابل استفاده می شود.
محصولات افق البرز
محصولات افق البرز

مفتول های مسی افق البرز

این شرکت به تولید مفتول مس 8 میلی متری و هادی های مسی برای کارخانه های همکار می پردازد. مفتول ها و هادی های مسی این شرکت از دوام بالایی برخوردار هستند و مطابق با استاندارد تولید می شوند.