لولا تخت و انواع آن با توجه به کاربرد

لولا تخت و انواع آن با توجه به کاربرد

لولا تخت از یراق آلات پرکاربردی است که برای درب‌های چوبی به کار می‌رود. لولا تخت‌ها از دو بال و یک میله تشکیل می‌شوند که این دو بال توسط پین به یکدیگر متصل هستند. استفاده از لولا تخت برای درب‌هایی مناسب است که لنگه آن‌ها ساده باشد. همچنین استفاده از این یراق علاوه بر اتصال درب‌ها، برای کاربری‌های دیگری همچون جعبه و وسایل دیگر کاربرد دارد.

درب‌های چوبی امروزه استفاده گسترده‌ای دارد. مهم‌ترین یراق استفاده شده در درب‌ها لولا است. لولاها باتوجه به جنس و وزن سازه استفاده می‌شوند. این لولا ظاهری کلاسیک و تخت دارد. همچنین نصب ساده‌ای دارد. لازم به ذکر است قیمت لولا تخت براساس نوع و جنس درب تعیین می شود.

در این مقاله از مجله راندنو لولا تخت را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس تا انتهای این مطلب از مجله راندنو با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانیم:

لولا تخت چیست؟

باز و بسته کردن درب‌ها به مرور زمان باعث ایجاد سر و صدای لولا خواهد شد. از لولا تخت برای باکس‌های مختلف استفاده می‌شود. لولا تخت از دو بال و یک میله تشکیل شده است که توسط یک پین به یکدیگر متصل شده است. لولا تخت در درب‌هایی که لنگه آن‌ها ساده است، استفاده می‌شود.

لولا تخت و انواع آن
لولا تخت و انواع آن

مشخصات لولا تخت

مشخصات لولا تخت ممکن است بسته به نوع و طراحی آن متفاوت باشد. لولا در دو نوع سر تخت و سر نیزه‌دار تولید می‌شود. لولا تخت زائده‌ای در سر خود دارد که به آن لولا سر نیزه دارد. لولایی که در سر آن زائده وجود ندارد و سر آن لولا تخت است به آن لولا سر تخت می‌گویند.

جنس لولا تخت

لولاها از مواد اولیه با کیفیت ساخته می‌شود. جنس لولاها از برنج، استیل و آهن آبکاری شده است. مدل‌های وزن برنجی سنگین‌تری دارند و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسند. لولاهای برنجی برای کارهای لوکس استفاده می‌شوند.

در مناطق مرطوب از مدل‌های استیل استفاده می‌شود. زیرا در برابر دما و رطوبت مقاومت بالایی داردند و عمر طولانی‌تری نیز دارند. امروزه استفاده از مدل‌های آهنی رایج‌تر از دیگر انواع لولا  هستند و افراد بیشتری از آن نیز استفاده می‌کنند.

رنگبندی لولا تخت

رنگبندی لولا تخت می‌تواند بسیار متنوع باشد. برای زیبایی نمای کار می‌توانید از رنگ‌های متنوع لولا بر اساس سلیقه شما و هماهنگی با دیگر عناصر داخلی اتاق مهم انتخاب شود. استفاده کنید. لولاها در رنگ‌ بندی‌های طلایی، نقره‌ای، ساتن، زیتونی و قهوه‌ای تولید می‌شوند.

سایزهای مختلف لولا تخت براساس کاربرد

  1. لولا تخت 3 اینچی
  2. لولا تخت 3.5 اینچی
  3. لولا تخت 4 اینچی
  4. لولا تخت 5 اینچی
  5. لولا تخت 6 اینچی
  6. لولا تخت 8 اینچی
  7. لولا تخت 10 اینچی

کاربرد لولا تخت

  • درب‌های چوبی و فلزی
  • درب کمد
  • درب کابینت‌های سنتی
کاربرد لولا تخت
کاربرد لولا تخت

نحوه نصب لولا تخت

ابتدا باید عرض لولا تخت را از مرکز برآمدگی لبه بیرونی آن اندازه گیری نمایید و از 1.32 اینچ کم کنید سپس برش را انجام دهید. لولا را در درون فرورفتگی ایجاد شده قرار دهید سپس میخ را درون سوراخ‌های پیچ قرار دهید و به کمک چکش کمی میخ‌ها را بکوبید تا کمی سوراخ ایجاد شود. حال با استفاده از دریل سوراخ‌های ایجاد شده را عمیق کنید تا پیچ‌ها در داخل آنها قرار گیرند. در نهایت به کمک پیچ گوشتی آنها را محکم کنید تا لولا به درب وصل شود.

برترین برندهای لولا تخت

برندهای متعددی به تولید انواع لولا تخت پرداخته‌اند. در ادامه به معرفی برترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده انواع لولا تخت پرداخته می‌شود.

لولا تخت سارو

شرکت سارو به تولید یراق آلات با کیفیت می‌پردازد و به تولید لولاهای مختلف با ابعاد گوناگون پرداخته است. محصولات این برند حاوی گارانتی هستند. لولا تخت سایز 6 سارو، لولا تخت سایز 4 سارو و … از محبوب ترین لولاهای تولید شده این برند به شمار می‌آیند.

از دیگر برندهای لولا تخت می‌توان به لولا تخت ریفت، لولا تخت برادران، لولا تخت اچ تی ان، لولا تخت آرکا و … اشاره کرد.

جمع بندی

در این مقاله از مجله راندنو به صورت جامع لولا تخت را مورد بررسی قرار داده‌ایم. همچنین کاربرد، سایز و نحوه نصب لولا تخت را برای شما شرح داده‌ایم. برای خرید انواع لولا به سایت راندنو مراجعه کنید و با فروشندگان این یراق ارتباط برقرار کنید. حوشحال می‌شویم در قسمت دیدگاه این مقاله نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.