راهنمای خرید ردیاب کابل

راهنمای خرید ردیاب کابل

راهنمای خرید ردیاب کابل به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین ردیاب کابل را خریداری کنید. ردیاب کابل ابزاری برای بررسی نحوه عملکرد سیم های تلفن و برق محسوب می شود و جزء ابزار دقیق است. ردیاب کابل قادر به ردیابی کابل برق در زیر زمین نیز است از این رو با نام ردیاب کابل زیرزمینی نیز شناخته می شود. از آنجایی که نحوه قرارگیری کابل ها در برخی از شرایط متفاوت است درنتیجه کابل های متفاوتی وجود دارد که بواسطه آنها ارتباطات انجام می شوند، بنابراین لازم است تا ردیاب کابل ها در مدل های متفاوتی تولید و به بازار عرضه شوند.

اگر قصد دارید تا ردیاب کابل خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به راهنمای خرید ردیاب کابل می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

ردیاب کابل چیست

ردیاب کابل ابزاری الکترونیکی برای بررسی سیم و کابل ها محسوب می شود که قادر است تا کابل های داخل دیوار یا زیر زمین را به سرعت بررسی کند. ردیاب کابل سبب می شود تا نیازی به تماس فیزیکی با تجهیزات الکتریکی مورد بررسی نباشد بنابراین محیط امنی برای کاربر مهیا می شود. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به اندازه گیری و دقت محاسبه با سرعت بالا اشاره کرد.

ردیاب کابل چیست
ردیاب کابل چیست

اجزای ردیاب کابل

در راهنمای خرید ردیاب کابل بهتر است تا ابتدا با اجزای آن آشنا شوید.

  • فرستنده: فرستنده به یک سر مدار متصل است و همانطور که از نامم آن مشخص است سیگنالی را ارسال می کند که در سیمی که به آن متصل است جریان پیدا می کند.
  • گیرنده: گیرنده وظیفه تشخیص سیگنال ارسال شده از طریق مدار الکتریکی را دارد. هنگامی که گیرنده به کابل دارای سیگنال نزدیک شود، چراغ یا زنگ هشدار موجود در دستگاه به کاربر هشدار می دهد.
  • پویشگر: گیرنده ردیاب دارای یک پراب است که حاوی سه سنسور است. حسگر میدان الکتریکی انتهای یک رسانا را مشخص می کند، سنسور میدان دیفرانسیل جهت هادی در بالای زمین را تعیین می کند، همچنین حسگر القایی جهت هادی را که مدار را از زیر زمین انتقال می دهد مشخص می کند. پراب وظیفه تولید مقداری انرژی الکتریکی بواسطه یک کلید را دارد که میزان توان تولید شده توسط سیگنال مدار را تعیین می کند.

بیشتر بخوانید: ابزار دقیق چیست و پرکاربردترین تجهیزات ابزار دقیق کدامند؟


نحوه عملکرد ردیاب کابل

در این بخش از مقاله راهنمای خرید ردیاب کابل به نحوه عملکرد این دستگاه می پردازیم.

گیرنده به یک کاوشگر وصل است که این کاوشگر سه حسگر دارد که در بخش بالا توضیح دادیم. یکی از حسگرها بواسطه یک سوئیچ، خروجی را تأمین می کند. کاربر با چرخاندن پراب به سمت جلو و عقب قادر است تا محل و جهت هادی را تعیین کند.
فرستنده ردیاب کابل سیگنال خاصی را تولید می کند که این سیگنال باید در جهت گیری درست بریکرهای در حال شناسایی یا ردیابی سیم ها قرار گیرد تا توسط گیرنده شناسایی شود. گیرنده، مقدار عددی ارائه می دهد و با شناسایی سیگنال قوی تر، صدا نیز افزایش پیدا می کند. فرستنده سیگنالی با دامنه ثابت 32 کیلوهرتز ارسال می کند که ولتاژی را برای مدار مورد بررسی فراهم می کند. همچنین یک میدان الکترومغناطیسی نیز به مدار القا می گردد.

نحوه عملکرد ردیاب کابل
نحوه عملکرد ردیاب کابل

مزایای ردیاب کابل

  1. مناسب برای تمامی مناطق حتی مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است.
  2. این دستگاه سیم ها را در زمانی کوتاه در زیر زمین و نیز در دیوار کشف می کند بنابراین در زمان صرفه جویی می شود.
  3. مناسب برای ردیابی کابل هایی که در ‏مسیرهای پنهانی به پریزها وصل شده اند.
  4. قیمت ردیاب کابل مناسب است زیرا طول عمر آن بالا است.
  5. اندازه گیری و محاسبات آن دقیق است.

نکات مهم در هنگام خرید ردیاب کابل

راهنمای خرید ردیاب کابل به شما کمک می کند بهترین و مناسب ترین ردیاب کابل موردنظر خود را انتخاب و تهیه کنید. پس در انتخاب آن به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

  1. وزن
  2. ابعاد
  3. محدوده فرکانس
  4. دامنه اندازه گیری
  5. ویژگی های ردیاب کابل
  6. استانداردها
  7. لوازم جانبی همراه
  8. گارانتی معتبر
  9. قیمت

برند ردیاب کابل

آخرین موضوع که در راهنمای خرید ردیاب کابل باید به آن توجه داشته باشید، برند و شرکت سازنده این ابزار اندازه گیری است. امروزه شرکت های زیادی به تولید و ساخت ردیاب کابل می پردازند. از بهترین ردیاب کابل های این برندها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردیاب کابل یونیتی
  • ردیاب کابل مستک
  • ردیاب کابل آرنوکس
  • ردیاب کابل فلوک
  • ردیاب کابل سی ای ام
راهنمای خرید ردیاب کابل
راهنمای خرید ردیاب کابل

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تجهیزات ابزار دقیق


در مقاله راهنمای خرید ردیاب کابل بطور مفصل این ابزار را بررسی و معرفی کردیم. جهت خرید ردیاب کابل همچنین اطلاع از قیمت آن می توانید با مراجعه به سایت راندنو با فروشندگان این محصول ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت ردیاب کابل و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید.