معرفی بهترین برند کابل مسی

بهترین برند کابل مسی

بهترین برند کابل مسی برندی است که تمامی استانداردهای لازم را رعایت کرده باشد. کابل مسی استاندارد هادی با درصد خلوص بالا دارد و عایق و روکش آن از ضخامت مناسبی برخوردار است. این محصولات کیفیت و دوام زیادی دارند و از مواد اولیه با کیفیت در ساخت آن‌ها استفاده شده است.

امروزه برق و تجهیزات الکتریکی به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. بسیاری از فعالیت‌های روزانه ما به جریان الکتریکی و برق مربوط می‌شود. برای انتقال جریان الکتریکی و به طور کلی استفاده از آن، به سیم و کابل به خصوص کابل مسی نیاز خواهیم داشت. کابل مسی یکی از پرکاربردترین انواع کابل برق است.

این کابل‌ها در انواع گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. شرکت‌های زیادی به تولید و عرضه کابل‌های مسی می‌پردازند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیش از خرید انواع کابل مسی در نظر گرفته می‌شود، انتخاب برند مناسب و باکیفیت است.

اگر قصد خرید سیم و کابل برق را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله راندنو می‌خواهیم بهترین برند کابل مسی را معرفی کنیم و برندهای گوناگون را مورد بررسی قرار دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانیم:

راهنمای بهترین برند کابل مسی

کابل مسی در پروژه‌های زیادی کاربرد دارد. همین موضوع باعث شده برندهای مختلفی اقدام به تولید کابل مسی کنند. به دلیل تنوع در تولید، استانداردها، کیفیت و طراحی این کابل، خریداران در انتخاب بهترین برند سیم و کابل دچار سردرگمی می‌شوند. به همین منظور در ادامه به معرفی بهترین برند کابل مسی در بازار سیم و کابل می‌پردازیم.

بهترین سیم و کابل ایران
بهترین سیم و کابل ایران

بهترین برندهای تولید کابل مسی

امروزه شرکت‎های بسیار زیادی به تولید و ساخت انواع کابل مسی می‌پردازند. از بهترین برند کابل مسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

صنایع سیم و کابل کمان

یکی از شرکت‌هایی که در لیست بهترین برند سیم و کابل جای می‌گیرد، سیم و کابل شرکت کمان است. این شرکت انواع متنوعی از سیم و کابل را به بازار عرضه می‌کند. این برند در سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است و در شهر زنجان تأسیس شده است. از کالاهای تولیدشده توسط این کمپانی می‌توان به انواع کابل افشان، کابل مفتول، کابل مسی، کابل جوشکاری، سیم‌های نایلونی و دیگر موارد اشاره کرد. شرکت کمان محصولات خود را بر پایه استاندارد ISO 9001:008 و گواهینامه CE اروپا تولید می‌کند. این محصولات پیش از عرضه به بازار، مورد کارشناسی و ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرند. صنایع کمان با جذب پرسنل‌های با تجربه و بکارگیری تکنولوژی پیشرفته، توانایی تولید 1500 تن کابل در سال را دارد.

افق البرز

دومین برندی که در لیست برترین برند سیم و کابل جای گرفته است، کابل مسی افق البرز است. گروه صنایع افق البرز در سال 1372 در مساحت 35000 متر مربع در شهرک صنعتی لیاء قزوین فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت فعالیت خود را ابتدا با ساخت انواع کابل فشار ضعیف آغاز کرد. امروزه برند افق البرز در تولید انواع کابل‎های مسی و آلومینیومی مورد استفاده در صنایع تولید و توزیع برق، خودروسازی، نفت گاز پتروشیمی، ساختمان سازی و دیگر موارد تخصص خاصی دارد.

شرکت افق البرز در سال 1382 توانست ماشین‌آلات مدرنی را به خط تولید خود وارد کند. پس از آن در سال 1386 نیز توانست ظرفیت تولید خود را به سالانه 30000 تن برساند. این واحد تولیدی با تکنولوژی‌های جدید و پرسنل مجرب، محصولات و خدماتی ارائه می‌دهد که پاسخگوی بازار سیم و کابل کشور است. این کمپانی محصولات خود را به کشورهای دیگر از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، بحرین، روسیه و دیگر موارد نیز صادر می‌کند. این شرکت آزمایشگاه مخصوص دارد که با توجه به استانداردهای بین‌المللی از جمله استاندارد جهانی ISO/IEC 17025 خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد.

صنایع سیم و کابل همدان

سومین برند که توانسته جای خود را در لیست بهترین برند کابل مسی حفظ کند، کابل همدان است. شرکت صنایع سیم و کابل همدان در سال 1362 در مساحتی به اندازه 3000 متر مربع در همدان تأسیس شد. این شرکت جهت تولید سیم و کابل افشان ضعیف تا یک کیلو ولت فعالیت خود را آغاز کرده است. سیم و کابل همدان در سال 1374 با توسعه و افزایش ماشین‌آلات خود، تولید انواع آمیزه‌های پی وی سی، انواع کابل‌های مسی فشار ضعیف، کابل‌های مخابراتی، کابل‌های عایق XPLE و دیگر موارد را آغاز کرد. امروزه این برند با اجرای طرح‌های مناسب و استفاده از تکنولوژی جدید، تولید سالانه خود را به 35000 تن در سال رسانده است. این کمپانی موفق به کسب سیستم مدیریت کیفیت ISON 9001:2015، سیستم حفاظت از محیط زیست ISO14001:2015 و استاندارد CE MARKETING شده است.

خراسان افشار نژاد

سیم و کابل خراسان افشارنژاد یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در لیست برترین برند سیم و کابل قرار گرفته است. شرکت صنعتی الکتریک خراسان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها است که در سال 1345 در شهر مقدس مشهد تأسیس شده است. این شرکت در ابتدای تولیدات خود در خط تولید ایتالیایی، سیم‌های تابیده مسی با گرانول کشور ژاپن را وارد کرد. تولیدات این شرکت شامل سیم و کابل فشار ضعیف، سیم‌های خودرو، کابل‌های شیلد دار مسلح و غیرمسلح و کابل‌های مسی و دیگر موارد است. این برند نیز از اولین دریافت‌کنندگان استاندارد داخلی ISIRI و همچنین IEC اروپا است. این محصول امروزه استاندارد VDE آلمان و BS انگلستان را دریافت کرده است. در حال حاضر این خط تولید بیش از 450 نفر پرسنل دارد و می‌تواند سالانه 30000 تن سیم و کابل به بازار عرضه کند.

سیمیا

شرکت صنایع سیم و کابل سیمیا در لیست بهترین برند کابل مسی قرار دارد. این شرکت در سال 1360 شروع به فعالیت کرده است. از کالاهای برند سیمیا می‌توان به سیم نایلون، سیم ارت، انواع سیم‌های خانگی، کابل شبکه، کابل قدرت و مسی، کابل ساختمانی، کابل مخابرات و کواکسیال اشاره کرد. سیمیا موفق به دریافت استاندارهای ISO-9001 ،ISO-45001 ،ISO-14002 شده است. امروزه سیمیا 18000 تن سیم و کابل تولید و توزیع می‌کند.

البرز الکتریک نور

از دیگر برندهای برتر در زمینه تولید سیم و کابل می‌توان به برند البرز الکتریک نور اشاره کرد. این شرکت در سال 1383 شروع به کار کرده است. شرکت البرز الکتریک نور با تکیه بر تکنولوژی‌‌های مدرن و پرسنل مجرب، انواع سیم و کابل‌ها را تولید و به بازار عرضه می‌کند. این برند ظرفیت تولید خود را توسعه داده و به سالانه 12000 تن در سال رسانده است. البرز الکتریک نور با تکیه بر تأییدیه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کند و موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی ISO 9001:2015 از آلمان شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین نمایندگی سیم و کابل در لاله زار


باکیفیت ترین کابل مسی موجود در ایران

با توجه به تعداد زیاد شرکت‌های تولیدکننده کابل مسی، تشخیص بهترین برند سیم و کابل به میزان تولید سالانه و فروش برند موردنظر بستگی دارد. هنگامی که تقاضا برای خرید یک کابل در بازار زیاد باشد، میزان تولید سالانه آن کابل نیز افزایش می‌یابد. همچنین میزان رضایت مصرف‌کنندگان یکی دیگر از پارامترهای مهم در تشخیص بهترین برند است. تجربیات، پیشینه، نمایندگی‌های برند در شهرهای دیگر و حضور آن در بازارهای بین‌المللی نیز می‌تواند به نتیجه‌گیری خرید مصرف‌کنندگان کمک بسزایی کند. با توجه به پارامترهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، برندهایی همچون سیم و کابل افشارنژاد، سیمیا و الکتریک نور از باکیفیت ترین برندهای موجود در بازار سیم و کابل ایران شناخته می‌شوند.

عوامل مهم مرغوب بودن سیم و کابل
عوامل مهم مرغوب بودن سیم و کابل

ویژگی های مهم یک کابل مسی خوب

  1. به عنوان نکته اول مهم‌ترین ویژگی بهترین برند کابل مسی، میزان رسانایی آن در جریان الکتریکی است.
  2. کابل در برابر خوردگی، شعله و حرارت، سایش و عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد.
  3. کابل مقاومت بالایی در برابر دمای زیاد دارذ. حتی در هنگامی که ولتاژ کم به ولتاژ بالا تغییر کند.
  4. کابل مسی با اکثر سازه‌ها، وسایل ساختمانی و تجهیزات الکتریکی سازگار است.
  5. این کابل توان بالایی در انتقال داده دارد.
  6. کابل مسی ضریب انعطاف پذیری خوبی دارد.
  7. خوشبختانه مس قابل بازیافت است و مجدد می‌توان از آن استفاده کرد. به همین منظور به عنوان دوست‌دار محیط زیست است.
برندهای کابل مسی
برندهای کابل مسی

بیشتر بخوانید: بهترین برند سیم و کابل


چرا باید در انتخاب کابل دقت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ساختمان‌سازی، سیم‌کشی آن است. سیم‌کشی غیر اصولی خطرات جبران ناپذیری به همراه دارد. تنها تخصص یک تکنسین برای سیم‌کشی اصولی کافی نیست، بلکه انتخاب کابل مناسب باکیفیت برای روشنایی نیز مؤثر است. استفاده از کابل ارزان و بی‌کیفیت باعث خطراتی همچون برق‌گرفتگی و خرابی لوازم الکتریکی می‌شود. حتماً قبل از خرید کابل مسی بهترین برند را بشناسید و سپس اقدام به خرید نمایید.

جمع بندی

در این مقاله از مجله راندنو به بررسی بهترین برند کابل مسی پرداختیم. بهترین برند کابل مسی، برندی است که استانداردهای لازم در طراحی و ساخت را رعایت کرده باشد. همچنین باید محصولات متنوعی به بازار عرضه کند تا پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشد. بدون سیم و کابل برق، جریان الکتریکی برقرار نمی‌شود و بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما متوقف می شوند. شرکت‌های بسیار زیادی به تولید و ساخت این محصولات پرداخته‌اند. از بهترین این برندها می‌توان به سیمیا، خراسان، البرز، کمان، افق البرز، همدان و دیگر موارد اشاره کرد.