بهترین برند داکت برق

بهترین برند داکت برق

بهترین برند داکت برق موضوعی است که هنگام خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. داکت از کابل برق یا کابل شبکه و به طور کلی از سیم و کابل های یک مجموعه محافظت می کند. پس بسیار مهم است از برندهای با کیفیت داکت خریداری کنیم. پیدا کردن مشکلات و عیب های کابل برق یا شبکه هنگام نصب کار بسیار سختی است. پس باید از همان ابتدا داکتی تهیه کنیم با کیفیت بالا و مرغوب باشد.

در این بخش از مجله راندنو بهترین برند داکت برق را با شما بررسی خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می خوانیم:

داکت برق چیست؟

داکت برق نوعی کانال پلاستیکی درب دار است که برای هدایت، محافظت و سازمان دهی سیم و کابل استفاده می شود. برای طول عمر کابل های شبکه و سیم های برق استفاده از داکت ضرورت دارد. این داکت ها در انواع گوناگونی به بازار عرضه می شوند و هرکدام کاربرد منحضر بفردی دارند.

جنس داکت ها از جنس PVC است که به روی دیوار یا زمین نصب می شوند. از داخل این داکت ها کابل های شبکه و برق عبور می کند. داکت ها در سایز بندی و مدل های مختلف ارائه می شوند. برای نصب داکت ها به روی دیوار می توان از پیچ و رولپلاک استفاده کرد. گاهی برخی از داکت ها به چسب مجهز شده اند. به این داکت ها داکت پشت چسب دار گفته می شود. نصب این داکت ها ساده تر است.

انواع داکت برق

  • داکت ساده
  • داکت پشت چسب دار
  • داکت کف خواب
  • داکت طرح چوب
  • داکت قرنیزی
  • داکت شیاردار
  • داکت پارتیشن دار

معرفی برندهای داکت

یکی از مهمترین موضوعاتی که سبب شده است شناخت برندهای داکت ضروری باشد، استاندارد و کیفیت داکت ها است. داکتی که تهیه می کنید باید از دوام و استحکام بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردار باشد. زیرا وظیفه یک داکت تضمین اتصالات ما در طول سیستم های شبکه و برق است. در ادامه به بررسی بهترین برند داکت برق موجود در بازار می پردازیم.

بهترین برند داکت برق
بهترین برند داکت برق

بیشتر بخوانید: داکت برق چیست و چه کاربردی دارد؟


داکت البرز

یکی از بهترین برندهای داکت برق داکت البرز است. این شرکت دو تاییدیه از استاندارد بین الملی CE و IEC دارد. محصولات این برند از PVC مقاوم ساخته شده است. مواد اولیه بکار رفته در این محصول مقاومت بالایی در برابر نور و پوسیدگی در مدت زمان طولانی دارند. این داکت ها به صورت شاخه های دو متری در اندازه 11 الی 100 میلی متری ارائه می شوند. از ویژگی های مهم این محصول می توان به غیر قابل اشتعال بودن، عایق الکتریسته، انعطاف پذیر بودن و طراحی به روز آن می توان اشاره کرد.

انواع داکت های البرز

  • داکت ساده
  • داکت کف خواب
  • داکت قرنیزی
  • داکت شیاردار
  • داکت لوله ای
  • داکت پارتیشن دار

محصولات این شرکت در دو نوع ساده و پشت چسبدار ارائه می شوند.

داکت دانوب

دومین برند داکت برق که از محبوبیت بالایی میان برق کاران و شبکه داران برخوردار است داکت دانوب است. شرکت داکت دانوب هم توانسته تاییدیه استاندار آلمان DIN EN 50085 و اروپا IEC 61084-2-1 را دریافت کند. محصولات دانوب گواهینامه ROHS دارند. این گواهینامه به این منظور است که در تهیه این داکت ها از هیچ گونه مواد خطرناکی مانند سرب و کادمیم استفاده نشده است.

این محصول از PVC و ABS مقاوم ساخته شده است که می تواند در دمای 15 الی 60 درجه مقاومت کند همچنین غیر قابل اشتعال است. یکی از قابلیت های این داکت مکانیزم قفل آن به روی درب محصول است که باعث می شود بدنه به درب قفل شود تا درب داکت به راحتی باز نشود. سطح داکت های دانوب صاف و صیقلی است که علاوه بر ظاهر زیبا این امکان را به مصرف کننده می دهد تا بتواند داکت را به راحتی رنگ آمیزی کند.

انواع داکت دانوب

  • ساده
  • شیاردار
  • دیواری
  • کف خواب

این داکت ها به دو صورت ساده و پشت چسبدار ارائه می شوند.

انواع داکت دانوب
انواع داکت دانوب

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید داکت


داکت سوپیتا

داکت سوپیتا یکی از با کیفیت ترین محصولات در بازار به شمار می رود. شرکت سوپیتا تاییه استاندارد 50085 اروپا دارد. سوپیتا داکت های خود را در سایز های مختلف و رنگ های متنوعی تولید کرده است. از ویژگی های این محصولات می توان به انعطاف پذیر بودن و غیر قابل اشتعال بودن اشاره کرد. داکت سوپیتا مانند شرکت دانوب سطح داکت های خود را به صورت شفاف و صیقلی طراحی کرده است که ظاهر بسیار زیبایی را برای محصول ایجاد کرده است.

داکت سوپیتا از قابلیت مکانیزم درب های قفل شونده برخوردار است که باعث می شود درب داکت به راحتی باز نشود و ایمنی کابل را بیشتر می کند. سایز این داکت ها از 10*10 الی 90*60 میلی متر است و به صورت شاخه های دو متری تولید می شوند.

انواع داکت سوپیتا

  • داکت ساده
  • داکت شیاردار
  • داکت کف خواب

داکت های سوپیتا نیز همچون البرز و دانوب در دو نوع چسب دار و ساده عرضه می شوند.

انواع داکت سپیتا
انواع داکت سپیتا

بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از داکت برق


داکت دودمان

دودمان تا به امروز توانسته محصولات با کیفیتی تولید و ارائه کند. جنس این داکت ها از PVC مقاوم تولید شده اند. سایز داکت دودمان از 1 الی 10 سانتی متر است. این محصولات در دو رنگ سفید و طوسی ارائه می شوند. می توان این کانال ها را در دو ارتفاع کوتاه و بلند خریداری کرد.

انواع داکت دودمان

دودمان نیز همچون سایر شرکت های تولیدکننده محصولات متنوعی به بازار عرضه می کند. داکت ساده، داکت پشت چسب دار، داکت شیاردار و داکت کف خواب از انواع داکت های دودمان هستند.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی بهترین تولیدکنندگان داکت برق پرداخته شد. امروزه با توجه به نیاز مصرف کنندگان و جلوگیری از درهم ریختگی کابل ها، شرکت های بزرگ متعددی به تولید این تجهیزات می پردازند. همان طور که گفته شد، البرز، سوپیتا، دانوب و دادمان از محبوب ترین تولیدکنندگان این تجهیزات هستند. شما کاربران گرامی با مراجعه به سایت راندنو می توانید انواع داکت برق و مشخصات فنی کالا مورد نظر را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه برق و تجهیزات برق است.