شلنگ فنری چیست و چه کاربردی دارد؟

شلنگ فنری چیست و چه کاربردی دارد؟

شلنگ فنری باد یکی از تجهیزات جانبی ابزارآلات بادی است. از این وسیله برای انتقال هوای فشرده از دستگاه کمپرسور به انواع ابزار بادی استفاده می‌شود. انتقال هوا و گازهای فشرده توسط این محصول به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. همچنین این شلنگ ظاهری فنری دارد و استفاده از آن در صنایع مختلف نیز حیاتی است. ساختار فنری یا اسپیرال این شلنگ موجب انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت آن در برابر فشار شده است.

از شلنگ فنری باد در محیط‌های صنعتی مانند کارگاه‌های خودروسازی، کارگاه‌های ساخت و ساز و موارد مشابه استفاده می‌شود. این کالا به عنوان بخشی از سیستم هوای فشرده و ابزارآلات بادی که نیاز به هوای فشرده دارند، کاملاً مناسب است.

شلنگ فنری باد با توجه به برخورداری از ویژگی‌هایی همچون انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت بالا و قابلیت انتقال هوا به نحو احسن، به بهبود عملکرد و انتقال هوا نیز کمک می‌کند. جهت اطلاع از قیمت شلنگ دستگاه باد می‌توانید به سایت راندنو مراجعه نمایید. در راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع تجهیزات جانبی ابزار بادی امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید به صورت کاملاً مستقیم با فروشندگان و نمایندگی برندهای معتبر این تجهیزات در ارتباط باشید و کالای مورد نظر را خریداری نمایید.

در این مقاله از مجله راندنو به بررسی کامل شلنگ فنری و موارد استفاده از آن پرداخته شده است. پس تا انتهای این مطلب از مجله راندنو با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانیم:

شلنگ فنری باد (Spring Air Hose) چیست؟

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، شلنگ فنری باد یا Spring Air Hose وسیله‌ای برای انتقال هوا یا گازهای فشرده است. این نوع شلنگ ساختاری فنری یا اسپیرال دارد که موجب انعطاف‌پذیری و مقاومت آن در برابر فشار می‌شود. شلنگ فنری باد دارای لایه‌های متعددی از جنس‌های مختلف پلاستیک یا فلز است که به یکدیگر پیچیده شده‌اند تا ساختار فنری محصول حفظ شود. مواد اولیه به کار رفته در تولید شلنگ‌های باد به طور معمول از پلی‌اورتان است و به همین دلیل، دوام بالایی دارند.

ساختار فنری این محصول علاوه بر حفظ انعطاف شلنگ، موجب مقاومت بالای آن در برابر خمش و فشار نیز شده است. از شلنگ فنری باد در محیط‌هایی که به انتقال هوا یا گازهای فشرده نیاز باشد، استفاده می‌شود. وجود این تجهیزات جانبی در کارگاه‌های صنعتی، کارگاه‌های خودروسازی، کارگاه‌های ساختمانی ضروری است. همچنین در زمینه‌های مختلف دکوراسیون، مکانیکی، کارواش‌ها و موارد مشابه نیز به کار می‌رود. به طور کلی تمامی مجموعه‌هایی که از انواع ابزارآلات پنوماتیک استفاده می‌کنند، به شلنگ فنری نیاز دارند.

از این ابزار برای تأمین انرژی مورد نیاز ابزارآلات بادی همچون منگنه کوب، میخوب بادی، پیستوله بادی، فرز بادی، دریل بادی، آچار بکس بادی و دیگر ابزارآلات پنوماتیک استفاده می‌شود. این شلنگ به عنوان بخشی از سیستم هوای فشرده، کمپرسورها به کار می‌رود.

شلنگ فنری چیست
شلنگ فنری چیست

اگر در خصوص ابزار بادی تخصص ندارید؛ می‌توانید مقاله آشنایی با ابزار پنوماتیک را مطالعه کنید.

کاربرد شلنگ فنری

در این بخش از مطلب آشنایی با شلنگ فنری باد از رایج‌ترین کاربردهای این تجهیزات جانبی نام برده شده است:

  1. دستگاه‌های صنعتی
  2. خطوط هوایی
  3. گازهای بی‌اثر
  4. بادگیرهای دستگاه‌های صنعتی و غیر صنعتی
  5. پرینترهای صنعتی
  6. خودروهای سنگین
  7. رباتیک

شلنگ فنری در چه صنایعی استفاده می شود؟

این محصول یک ابزار مهم و حیاتی در صنایع مختلف است که برای انتقال هوا یا گازهای فشرده استفاده می‌شود. استفاده از شلنگ فنری باد، به ویژه در محیط‌های صنعتی مانند کارگاه‌های خودروسازی، کارگاه‌های ساخت و ساز، صنعت چوب، مکانیکی‌ها، خطوط مونتاژ، تولید ماشین‌آلات و مواردی از این قبیل کاربرد دارد. لازم به ذکر است استفاده از این ابزار در زمینه تعمیرات صنعتی نیز کاربرد دارد.

نکات مهم در هنگام استفاده از شلنگ فنری

  1. برای وصل کردن شلنگ به دستگاه تنها کافی است شلنگ را با حرکت به طرف جلو و به درون لوله، محکم کنید. همچنین برای جدا کردن شلنگ باید قسمت پلاستیکی را به سمت پایین بکشید و لوله را خارج کنید.
  2. توجه نمایید در هنگام کار با شلنگ‌ باد فنری نباید آن را بکشید، زیرا سبب پارگی و سوراخ شدن شلنگ می‌شود.
  3. اگر شلنگ فنری شما دچار آسیب شده باشد، می‌توانید کوبلینگ را از آن جدا کنید و بخش‌های آسیب دیده آن را به کمک سیم چین برش دهید. پس از بریدن بخش‌های آسیب دیده شلنگ باید کوبلینگ را در جای خود قرار دهید تا مجدداً بتوانید از شلنگ فنری استفاده کنید.
  4. طول شلنگ فنری باید حداقل 10 متر و حداکثر 15 متر باشد، قطر داخلی آن نیز باید میان 2 تا 12 میلی‌متر و قطر درونی آن بین 6 تا 16 میلی‌متر باشد.
نکات مهم در هنگام استفاده از شلنگ فنری
نکات مهم در هنگام استفاده از شلنگ فنری

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار بادی


بهترین مارک شلنگ کمپرسور باد

در حال حاضر برندهای متعددی به تولید شلنگ فنری پرداخته‌اند. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین تولیدکنندگان این تجهیزات پرداخته شده است:

شلنگ باد فنری توسن

شرکت توسن از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع ابزارآلات، از جمله شلنگ باد فنری است. این شرکت با به کارگیری از استانداردهای بین المللی، محصولات متنوعی را تولید وعرضه می‌کند. شلنگ‌های باد فنری توسن سبک هستند، در برابر فشار بالا مقاومت خوبی دارند و از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار هستند. همچنین در این شلنگ‌ها از کوپلینگ فولادی با پوشش نیکل استفاده شده است بنابراین شلنگ‌های باد فنری توسن دچار ترک خوردگی نمی‌شوند.

شلنگ باد فنری رونیکس

شرکت رونیکس یکی از برترین تولیدکنندگان انواع ابزارآلات در سطح جهان است که محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه‌ای را تولید و عرضه می‌کند. ابزارآلات این برند مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می‌شوند. شلنگ باد فنری 5 متری رونیکس، شلنگ باد فنری 10 متری رونیکس، شلنگ باد فنری 15 متری رونیکس و … از انواع این شلنگ‌های فنری رونیکس هستند.

شلنگ فنری نکستول

نکستول از دیگر تولیدکنندگان معتبر انواع ابزارآلات، ازجمله تجهیزات جانبی وسایل بادی در جهان است. این شرکت با تولید ابزارآلات صنعتی متنوع و باکیفیت، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار ابزارآلات به دست آورد. تجهیزات نکستول مطابق با نیاز خریداران و با بهره‌گیری از استانداردهای جهانی طراحی و تولید می‌شوند.

از دیگر برندهای برتر شلنگ باد فنری می‌توان به شلنگ باد فنری هنس، شلنگ باد فنری تاپکس، شلنگ باد فنری ورتکس، شلنگ باد فنری نووا، شلنگ باد فنری هیوندای، شلنگ باد فنری زانکو، شلنگ باد فنری فاکس، شلنگ باد فنری اکتیو، شلنگ باد فنری دیانکو و شلنگ باد فنری کنزاکس اشاره کرد.

جمع بندی

امیدواریم که مقاله شلنگ فنری باد چیست برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله به بررسی کامل شلنگ باد و موارد استفاده از آن پرداخته شد. همچنین به بررسی کامل مزایای استفاده از این تجهیز بادی و معرفی محبوب‌ترین تولیدکنندگان آن پرداخته شد. برای خرید شلنگ فنری می‌توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و با فروشندگان و نمایندگان برندهای معتبر شلنگ فنری عضو در راندنو بدون هیچ واسطه‌ای ارتباط برقرار کنید. همچنین راندنو با ایجاد یک فضای رقابتی بین فروشندگان به خریدار کمک تا قیمت کالا را در فروشگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد.

همچنین خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزارآلات است.