راهنمای خرید ابزار بادی

راهنمای خرید ابزار بادی

راهنمای خرید ابزار بادی به شما کمک می کند بتوانید مناسب ترین ابزار پنوماتیکی یا بادی را خریداری نمایید. ابزار بادی از تجهیزاتی هستند که توسط هوای فشرده، انرژی مورد نیاز را تأمین می کنند و فعالیت مورد نظر انجام می شود. این تجهیزاتی پنوماتیکی از کامل ترین و پیشرفته ترین ابزارآلات دستی به شمار می آیند.

در پاسخ به سؤال پنوماتیک چیست باید بگوییم نوعی فناوری جدید است. علم پنوماتیک به گونه ای است که با استفاده از گازهای فشرده عمل می کند و نیروی مکانیکی ایجاد می کند. ابزارآلات بادی باتوجه به نوع کاربرد گسترده ای که دارند، در انواع مختلفی تولید می شوند. در این مقاله قصد داریم به آشنایی با انواع ابزار بادی و کاربرد آنها بپردازیم. پس تا انتهای مطلب راهنمای خرید ابزار بادی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

آشنایی با انواع ابزار بادی

همانطور که در ابتدا گفته شد، ابزار پنوماتیکی نمونه کامل تر ابزارآلات دستی هستند. استفاده از این تجهیزات در صنایع مختلف کاربردهای به سزایی دارد. در این بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار بادی به آشنایی با انواع این ابزارآلات می پردازیم.

کمپرسور باد

کمپرسور باد که آن را با نام کمپرسور هوا نیز می شناسند، یکی از کاربردی ترین انواع این ابزارآلات است. کمپرسور هوا دستگاهی است که به منظور راه اندازه ابزارآلات بادی مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرسورها در دو نوع روغنی و بدون روغن تولید و عرضه می شوند. با استفاده از این وسیله می توان حجم باد مصرفی ابزارهای بادی را تنظیم نمود.

به عبارتی این ابزار باد را به صورت فشرده به ابزار مورد نظر منتقل می کند. درنتیجه با ایجاد حرکت مکانیکی موجب کار کردن ابزارآلات بادی می شود.

کمپرسور باد
کمپرسور باد

پیستوله بادی

پیستوله از ابزارآلات پرکاربردی است در صنایع رنگ ریزی از کاربردهای به سزایی برخوردار است. امروزه با استفاده از این تجهیزات، عملیات پاشش رنگ به سطوح مورد نظر با سرعت بالایی انجام می شود. کارکرد این ابزار به گونه ای است که فرآیند پاشش را با عمل مکش و دمیدن انجام می دهد. جهت تهیه پیستوله بادی حرفه ای با مراجعه به راندنو می توانید این محصول راغ خریداری نمایید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع پیستوله بادی و کاربردهای آن


سمپاش

این وسیله همانطور که از نامش مشخص است، برای پخش و پاشش سم و مواد آفت کش استفاده می شود. از این محصول می توان برای سمپاشی صنعتی و خانگی استفاده نمود. لازم به ذکر است این تجهیزات در ظرفیت های گوناگون تولید می شوند.

باد پاش

در این بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار بادی به معرفی بادپاش می پردازیم. این ابزار برای انتقال باد از کمپرسور استفاده می شود. همچنین به منطور بادگیری برخی از تجهیزات از این ابزار استفاده می شود. به طور کلی این محصول کار کمپرسور هوا را آسان تر می کند.

منگنه کوب بادی

منگنه کوب وسیله ای است که به منظور اتصال دو قطعه به یکدیگر استفاده می شود. همچنین برای محکم کردن قطعات مختلف، می توان از این ابزار استفاده نمود. استفاده از این ابزار بادی در صنایع مبل سازی و نجاری کاربردهای به سزایی دارد.

منگنه کوب بادی
منگنه کوب بادی

دریل بادی

دریل بادی از پرمصرف ترین محصولاتی است که نوع پنوماتیکی آن نیز به بازار ارائه شده است. از این ابزار به منظور سوراخکاری متریال های گوناگون استفاده می شود. همچنین باز و بسته کردن انواع پیچ از رایج ترین کاربردهای دریل بادی قوی به شمار می آید.


بیشتر بخوانید: دریل بادی چیست و چه کاربردی دارد؟


پرچ کن بادی

پرچ کن دستگاهی است که برای اتصال میان دو قطعه فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد تهیه پرچ کن بادی مهره را دارید، می توانید به راندنو مراجعه نمایید و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

میخکوب بادی

در این بخش از مقاله راهنمای خرید ابزار بادی به بررسی میخکوب می پردازیم. این وسیله همانطور که از نامش مشخص است، برای کوبیدن میخ در قطعات چوبی استفاده می شود. استفاده از این محصول در صنعت کاربرد زیادی دارد.


بیشتر بخوانید: ابزار بادی چیست؟ | آشنایی با ابزار پنوماتیک


آچار بکس بادی

بکس پنوماتیک وسیله قدرتمندی است که برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها استفاده می شود. استفاده از بکس بادی در مکانیکی ها از کاربردهای به سزایی برخوردار است. همچنین به دلیل برخورداری این ابزار از موتور قدرتمند، برای انجام فعالیت های صنعتی نیز مناسب است.

آچار بکس بادی
آچار بکس بادی

پمپ گریس بادی

این ابزار پنوماتیکی به منظور روغن کاری و روان کردن قطعات استفاده می شود. به عبارتی این ابزار همان مخزن روغن است. همچنین روانکاری قطعات مختلف در صنایع، از رایج ترین کاربردهای این ابزار محسوب می شود.

فرز بادی

فرز از دیگر وسایلی است که با استفاده از آن می توان متریال های مختلف را صیقلی کرد. این سیستم پنوماتیک نسبت به نمونه های برقی، ایمنی بیشتری دارد. فرزهای بادی در دو نوع انگشتی و مینی فرز تولید و عرضه می شوند.

دستگاه پولیش بادی

در این بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار بادی به آشنایی با دستگاه پولیش می پردازیم. پولیشر پنوماتیک وسیله ای صنعتی است. از این ابزار برای جلا دادن به سطوح و درخشندگی آنها استفاده می شود.

چکش بادی

چکش از دیگر انواع ابزارآلات بادی پرکاربرد است. از این وسیله برای کوبیدن میخ در سطوح مختلف استفاده می شود. همچنین تخریب مواد سخت مانند بتن و آسفالت از رایج ترین کاربردهای این محصول به شمار می آید.

چکش بادی
چکش بادی

اهمیت استفاده از ابزارآلات بادی

همانطور که گفته شد، استفاده از این تجهیزات در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. در این بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار بادی به اهمیت استفاده از این محصولات می پردازیم. ابزارآلات بادی یکی از پرطرفدارترین محصولاتی هستند که در صنایع استفاده می شوند. در گذشته استفاده از این ابزارآلات تنها به صنایع خاص محدود می شد.

استفاده از مجموعه این ابزار در معادن، صنایع ماشین سازی و مواردی از این قبیل کاربرد داشت. اما امروزه این ابزارآلات در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به طوریکه جهت استفاده های ساده و معمولی می توان از انواع ابزار بادی استفاه نمود.

اهمیت استفاده از ابزارآلات بادی
اهمیت استفاده از ابزارآلات بادی

بیشتر بخوانید: آشنایی با مهم ترین ابزار بادی


نکات مهم در خرید ابزارآلات بادی

در این مقاله به طور کامل با انواع ابزارآلات بادی آشنا شدید. هنگام تهیه و خرید هر یک از انواع ابزارآلات بادی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در ابتدا باید باتوجه به نوع نیاز خود، مناسب ترین ابزار را انتخاب نمایید. پس از آن، بررسی عوامل خاصی در انتخاب  شما تأثیرگذار هستند. در این بخش از مطلب راهنمای خرید ابزار بادی شما را با رعایت نکات مهم در خرید این ابزارآلات آشنا می نماییم.

  • هنگام تهیه این ابزارآلات به کیفیت ساخت آنها توجه داشته باشید.
  • از دیگر نکات مهمی که حین تهیه این ابزارآلات بای به آنها توجه داشته باشید، سطح مهارت خودتان است. به طور کلی اگر برای انجام فعالیت های خاص به این تجهیزات نیاز دارید، بهتر است نمونه های حرفه ای را خریداری نمایید.
  • توجه به وزن و قابلیت جابه جایی ابزار، از دیگر پارامترهای مهم در خرید این محصول به شمار می آید.
  • توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر گرفته شود.
  • برند تولیدکننده و شرکت مورد نظر که محصول را خریداری می کنید، اهیمت زیادی دارد.

در ضمن به این نکته توجه نمایید اگر مبلغ بیشتری پرداخت کنید، لزوماً به این معنی نیست که محصول باکیفیت تری انتخاب کرده اید.

راهنمای خرید ابزار بادی
راهنمای خرید ابزار بادی

جمع بندی

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید ابزار بادی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به سؤال ابزار های بادی چیست پاسخ دادیم. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت ابزار بادی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصولات را برای شما فراهم نموده است.

همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.