دانگل رسیور چیست؟

دانگل رسیور چیست؟ | کاربرد و نحوه نصب دانگل

دانگل رسیور چیست و چه عملکردی دارد؟ دانگل وای فای قطعه ای دیجیتالی است که از طریق سیگنال های ماهواره ای با مرکز دیتا ارتباط برقرار می کند. به عبارتی دانگل همان آداپتور شبکه یا کارت شبکه است که از یک یا چندین پورت تشکیل شده است. استفاده از این وسیله امکان دسترسی چندین دستگاه به سیستم را در اختیار افراد قرار می دهد.

دانگل از یک محور فیزیکی استفاده می کند و می تواند خدمات مختلفی را به کاربران ارائه نماید. با اتصال دانگل به کامپیوتر، لپ تاپ، رسیور، تلویزیون و … می توانید دستگاه های دیگر را به طور همزمان به سیستم مورد نظر متصل نمایید. لازم به ذکر است که انواع دانگل به صورت USB تولید و عرضه می شوند.

در برخی از مواقع این محصول جهت باز کردن شبکه های کارتی نیز کاربرد دارد. همچنین در برخی از مواقع، می توانید از انواع گوناگون این وسیله بر روی وای فای خود استفاده نمایید.

لازم است بدانید که کاربرد دانگل محدود نیست و شما به راحتی می توانید از آن در موقعیت های مختلف استفاده نمایید. البته لازم است شما برای فعالیت مورد نظر خود، از مدل های مخصوص این دستگاه استفاده نمایید. به طور مثال، دانگل های وای فای مخصوص وای فای طراحی شده اند. در مقابل، برخی دیگر از انواع دانگل مخصوص استفاده های مختص بلوتوث هستند.

در مقاله دانگل رسیور چیست قصد داریم به کاربردها و نحوه عملکرد این وسیله بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کاربرد دانگل

همانطور که در ابتدای مقاله دانگل رسیور چیست گفته شد، شما می توانید از انواع دانگل وای فای در موقعیت های مختلف استفاده نمایید. حال این سؤال به وجود می آید که کاربرد دقیق دانگل چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که این محصولات ارتباط بی سیم را برای شما فراهم می کنند.

به عبارتی افراد تمایل به روش های خاص و نوین جهت برقراری ارتباطات دارند و از سیم برای اتصال دو قطعه به یکدیگر استفاده نمی کنند. دانگل یکی از بهترین وسیله هایی است که با استفاده از آن می توانید فعالیت های مربوط به اتصال را انجام دهید.

دانگل ها می توانند برای اتصال به شبکه، اتصال موس و کیبورد بی سیم یا هر چیز دیگری کاربرد داشته باشند. همانطور که پیش تر گفته شد، شکل دانگل ها معمولاً یو اس بی است و آنها به پورت یو اس بی نیز متصل می شوند. همانطور که می دانید، گوشی های موبایل به صورت پیش فرض از شبکه وای فای و بلوتوث برخوردار هستند. از این رو دیگر نیازی به استفاده از دانگل برای آنها نیست.

کاربرد دانگل
کاربرد دانگل

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین های مودم و روتر از لحاظ قیمت و کاربرد


نحوه کارکرد دانگل

حال که مقدمات اصلی در مورد دانگل رسیور چیست را پشت سر گذاشتیم، لازم است به نحوه عملکرد این دستگاه بپردازیم. دانگل از یک برد و یک بدنه اصلی تشکیل شده است. این محصول از مدار فیزیکی جهت پشتیبانی از شبکه های مختلف برخوردار است. به عنوان مثال، شما می توانید از شبکه های 3G و 4G استفاده کنید تا به وای فای دانگل متصل شوید.

فارغ از امکانات سخت افزاری، یک سری درایورهای نرم افزاری برای دانگل های وای فای طراحی شده است. این امکانات و درایورهای نرم افزاری از قدرت بالایی برخوردار هستند. در نتیجه هنگامی که سخت افزار پردازش های مورد نظر را انجام می دهد، درایور باید آن را مدیریت کند و اتصالات را برقرار نماید.

به همین دلیل استفاده از انواع دانگل در موقعیت های مختلف، بدون درایور ممکن نیست. به عبارتی همه چیز بسته به سخت افزاری دارد که شما در حال استفاده از آن هستید. همچنین استفاده از انواع دانگل باعث می شود تا شما بتوانید امکانات جدیدی را به ویندوز خود اضافه نمایید. از این رو باید انتظار داشته باشید که تغییرات خاصی در سیستم ویندوز شما ایجاد شود.

نحوه کارکرد دانگل
نحوه کارکرد دانگل

انواع دانگل

دانگل ها در انواع گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شوند. همچنین استفاده از انواع دانگل از محبوبیت بالایی برخوردار است. در ادامه این بخش از مقاله دانگل رسیور چیست انواع دانگل را مورد بررسی قرار می دهیم:

دانگل وای فای

دانگل Wifi از ابعاد کوچکی برخوردار است و قابل حمل می باشد. این وسیله به تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ و … متصل می شود. دانگل وای فای همان کارت شبکه بی سیم است و از محبوب ترین کارت شبکه های اکسترنال محسوب می شود.

تفاوت دانگل وای فای با کارت شبکه بی سیم در این است که شما می توانید دانگل وای فای را به تمامی دستگاه ها متصل نمایید. اما کارت شبکه بی سیم تنها جهت استفاده کامپیوتر و لپ تاپ کاربرد دارد.

همچنین لپ تاپ ها از پورت اترنت برخوردار هستند و با استفاده از یک پورت LAN می توانید به اینترنت متصل شوید. گاهی اوقات لازم است که از مسافت دور به مودم متصل شوید. دانگل وای فای این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که در هر مکانی بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

دانگل رسیور چیست
دانگل رسیور چیست

بیشتر بخوانید: اترنت چیست | آشنایی با انواع شبکه Ethernet


دانگل بلوتوث

این دانگل که می تواند اهمیت بالایی نیز داشته باشد، برای افزودن بلوتوث به کامپیوتر شما مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این محصول شما می توانید کامپیوتر خود را از طریق بلوتوث به دیگر دستگاه ها متصل نمایید.

دانگل بلوتوث
دانگل بلوتوث

دانگل اچ دی ام آی

دانگل وای فای تلویزیون یا HDMI معمولاً بر روی تلویزیون های مختلف نصب می شود. این وسیله اتصال اینترنت را برای تلویزیون فراهم کند. این مدل دانگل به پورت اچ دی ام آی متصل می شود و بدین ترتیب به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید. همچنین این دانگل باعث می شود تا شما با خیال راحت بتوانید با استفاده از کامپیوتر، تلویزیون خود را مدیریت نمایید.

دانگل وای فای USB

دانگل وای فای یو اس بی از اندازه کوچکی برخوردار است. این وسیله به راحتی قابل حمل بوده و جهت اتصال به لپ تاپ و تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دانگل ها مانند مودم همراه عمل می کنند. استفاده از این دستگاه برای افرادی که نیاز به دسترسی مداوم به اینترنت دارند، گزینه مناسبی به شمار می آید.

دانگل وای فای USB
دانگل وای فای USB

دانگل شبکه با سیم

این مدل دانگل می تواند با استفاده از سیم قدرت اتصال به شبکه، اینترنت را در اختیار کامپیوتر شما قرار دهد. این دانگل به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن در هر شرایط برای تمامی افراد از بازده مطلوبی برخوردار است.

لازم به ذکر است که استفاده از این وسیله بسیار رایج نیست. از این رو بیشتر افراد از دانگل شبکه بی سیم استفاده می کنند. این مدل دانگل اجازه اتصال به وای فای را در اختیار شما قرار می دهد.

دانگل شبکه با سیم
دانگل شبکه با سیم

بیشتر بخوانید: آموزش ریست کردن مودم


نحوه استفاده از دانگل Wifi برای تلویزیون

استفاده از این وسیله برای تلویزیون بسیار راحت است. این وسیله شامل پورت HDMI است و از این طریق به ورودی HDMI تلویزیون متصل می شود. جهت تأمین برق این دستگاه باید از کابل USB که به دانگل وای فای متصل است، استفاده نمایید. تنها کافیست شبکه وای فای دستگاه خود را روشن نمایید و به آن متصل شوید.

نحوه استفاده از دانگل Wifi برای تلویزیون
نحوه استفاده از دانگل Wifi برای تلویزیون

نحوه استفاده از دانگل وای فای برای کامپیوتر

برای استفاده از دانگل وای فای برای کامپیوتر، تنها کافی است پورت دانگل را به پورت یو اس بی کامپیوتر خود متصل نمایید. در این مرحله دانگل برای سیستم شما شناسایی می شود. سپس شبکه وای فای خود را روشن نمایید و به آن متصل شوید.

نحوه استفاده از دانگل وای فای برای کامپیوتر
نحوه استفاده از دانگل وای فای برای کامپیوتر

مزایای استفاده از دانگل

دانگل ها با بهره گیری از تکنولوژی روز جهان، تولید و ارائه می شوند. در ادامه به مزایای استفاده از دانگل می پردازیم:

  • امکان استفاده از اینترنت و شبکه مورد نظر را در موقعیت های گوناگون برای کاربران فراهم می کند.
  • از قابلیت حمل و جابه جایی آسانی برخوردار است.
  • استفاده از آن بسیار آسان است.
  • امکان استفاده از پهنای باند کامل از دیگر مزایای این وسیله به شمار می آید.
مزایای استفاده از دانگل
مزایای استفاده از دانگل

نصب دانگل وای فای

همانطور که می دانید، کارت شبکه بی سیم توسط ویندوز شناسایی می شود. در این صورت اگر کارت شبکه بی سیم شما توسط ویندوز مورد نظر شناسایی نشد، باید درایور کارت شبکه وایرلس مناسب با نسخه دانگل وای فای را نصب نمایید. سپس لازم است که پس از انجام نصب، سیستم خود را ری‌ استارت کنید تا مجدد راه اندازی شود.

پس از راه اندازی، شما می توانید نماد شبکه بی سیم را در لیست شبکه های وای فای متصل مشاهده نمایید. در نتیجه شما می توانید به صورت بی سیم به اینترنت متصل شوید.

معرفی بهترین دانگل وای فای

در ادامه این بخش از مقاله دانگل رسیور چیست نمونه هایی از بهترین کارت شبکه های بی سیم را برای شما آورده ایم:

  • دانگل وای فای DWA-123 دی لینک
  • کارت شبکه USB و بی سیم تی پی لینک مدل TL-WN722N
  • کارت شبکه USB بی سیم تندا مدل W311MI
  • کارت شبکه بی سیم تی پی لینک TL-WN821N

بیشتر بخوانید: معرفی ارزان ترین مودم های موجود در بازار


معرفی بهترین دانگل وای فای
معرفی بهترین دانگل وای فای
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 101
دوست نداشتم: 19
میانگین امتیازات: 5.32

۲۳ دیدگاه در “دانگل رسیور چیست؟ | کاربرد و نحوه نصب دانگل

سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. لطفا اسم و مدل یک دانگل وای فای و بیسیم را بنویسید که اینترنت را بطور از مودم بگیرد و به تلویزیون منتقل کند و مرورگر اینترنتی هم داشته باشد و من با این دانگل بتوانم کلاس آن لاین روی تلویزیون برگزار کنم. اسم و مدل این دانگل را به شماره موبایل ۰۹۳۸۴۹۲۸۱۶۸ پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

سلام ممنونم دوست عزیز امیدوارم موفق باشید
مدل های زیادی به بازار عرضه شدند که این قابلیت رو داشته باشند. برندهای دی لینک و تی پی لینک از تولیدکننده های محبوبی هستن که کارت شبکه یا دانگل وای فای های خوبی رو ارائه می کنند. مثلاً کارت شبکه تی پی لینک مدل TL-WN722N قابلیت اتصال به تمامی دستگاه ها، ازجمله تلویزیون رو داره و بی سیم هم هست. می تونین از برند دی لینک هم خرید خودتون رو انجام بدید و مدل های DWA-137 و DWA-123 رو خریداری کنید. دانگل تندا، میراسکرین، انی کست و مارک های دیگه هم طرفداران زیادی دارند.

سلام من یک دانگلی میخوام که به رسیورهای قدیمی مثل istar x 30000 جواب بده.

سلام دوست عزیز
دانگل های زیادی در بازار موجود هستن که می تونید به رسیور نام برده شده متصل کنید. باتوجه به اینکه رسیور شما قدیمی هستش، می تونید از برند میکروباکس هم مدل های متنوعی رو انتخاب کنید.

سلام وقت بخیر
برای نصب دانگ روی رسیور چکار باید کرد من ی دانگل دارم ولی رسیور نمیشناسه دانگل رو ممنون میشم راهنمایم کنید تشکر

سلام وقت شما هم بخیر دوست عزیز
ببینید سؤال شما خیلی مبهم و کلی هستش. اول باید توجه داشته باشین که باتوجه به برند رسیور، دانگل مورد نظر رو براش انتخاب کرده باشید. مشکلات فنی دیگه ای هم مثل وجود مشکل در درگاه پورت دستگاه یا وجود مشکل در دانگل هم میتونه باعث این موضوع باشه.

دوست عزیز ما دو نوع دانگل داریم.
1) برای کامپیوتر
2) برای ریسیور و تلویزیون.
حال مابین این دو یک فرق قیافه ای هم هست. دانگلیای مخصوص کامپیوتر صاف و صوف تر و دانگلهای ریسیور تپلتر هستند. سعی کنید اشتباه نکنید که خدایی نکرده تو ای گرونی بلایی سر ریسیور نیاد.

سلام دوست عزیز ممنونم از زحمات شما اگر امکان دارد بفرمایید چه دانگل وای فای برای رسیور استارمکس ایکس 10 مناسب هست؟

سلام ممنون از حسن توجه شما دوست گرامی
برندهای زیادی در بازار وجود دارن که ارائه دهنده دانگل وای فای برای رسیور شما هستن. دانگل وای فای تسکو و بیسوس یکی از پرطرفدارترین ها هستند. شما میتونین تولیدکننده های مختلف رو بررسی کنید و طبق انتظاری که از دانگل دارید، مناسب ترین نوع اون رو انتخاب کنید. شما در این زمینه هیچ محدودیتی ندارید چون رسیورتون تقریباً به روز هستش.

سلام
وقتتون بخير
من ي ال سي دي ال جي قديمي دارم مدل(32LD340-TA)كه خوب هوشمند نيست و ميخوام ببينم ميشه از طريق دانگل قابليت نصب اينترنت رو بهش داد و هوشمندش كرد كه بشه باهاش نماوا و فيليمو و … رو ديد
اگر امكانش هست بفرمائيد براي ال سي دي من چه دانگلي جواب ميده
ممنونم

سلام دوست عزیز ممنون از شما
باتوجه به مدل تلویزیونتون باید بررسی کنید که آیا امکان نصب دانگل به دستگاه وجود داره یا خیر. لطفاً کاتالوگ محصول رو چک کنید و برای استفاده از این اپلیکیشن ها که نام بردید، می توانید از طریق کابل HDMI و لپ تاب این کار رو انجام بدید.

سلام لذت می‌برم از اینکه می‌بینم پاسخگوی همه دوستان با دقت بالا هستین ، من یک رسیور مدیا استار مینی تهیه کردم و براش دنبال دانگل وای فای می‌گردم و من نمی‌دونم چه مدل دانگلی به این رسیور وصل میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام دوست عزیز ممنون از حسن توجه شما
برای انتخاب دانگل باید به مدل دستگاه توجه داشته باشید. پارامترهای دیگه ای مثل درگاه پورت دستگاه و مشخصاتش هم قطعاً در انتخابتون تأثیر داره.

سلام من یه دستگاه ماهواره star sat مدل x95 دارم میخوام ارتقا بدم نرم افزارشو و بروز بشه و بتونم کانالهای بیشتری دریافت کنه میشه بگین چه کنم دانگل بخرم و چه مدلش

سلام دوست عزیز
باتوجه به ارتقاع دستگاه، بهتره که از متخصصین در این زمینه راهنمایی بگیرید.

سلام خسته نباشید.لطفا استفاده های دانگل وای فای رسیور رو بگید.ممنون

سلام دوست عزیز
باتوجه به مقاله‌ای که مطالعه کردید، از دانگل وای‌فای رسیور برای اتصال به اینترنت و شبکه‌های مختلف، اتصال گوشی همراه به تلویزیون، مشاهده باکیفیت ویدیوها و عکس‌ها در تلویزیون و مواردی از این قبیل استفاده می‌شه. همین‌طور باتوجه به کاربردی که داره، حمل و جابه‌جایی راحتی داره، قیمش مقرون به صرفه هست و برای استفاده در مسافرت‌ها هم گزینه مناسبی هستش.

سلام و وقت بخیر
وقتی از دانگل وای فای برای شبکه های کارتی استفاده میکنیم یعنی مستقیما از اینترنت برای دریافت شبکه استفاده میکنیم
در این صورت اصلا مقرون به صرفه هست؟

سلام دوست عزیز باتوجه به سؤالتون، تأثیر چندانی نداره. در هر صورت اگر هر منبع اینترنتی دیگه‌ای هم داشته باشید، دارید مستقیم از اینترنت استفاده می‌کنید.

سلام وقت بخیر
من رسیور تایگر e99 ultra دارم از چه جور دانگل باید استفاده کنم دانگل مورد نیاز این ریسیور چه نوعی است لطفاً رهنمائی کنید..تشکر

سلام. دانگل وای فای دارم برا ریسیور استارصد مدل 9990اچ دی الان وقتی وصل میکنم به ریسیور و نقطه اتصال گوشی روشن میکنم پیدا نمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز
امکان داره که مدل رسیور شما با دانگل مورد نظر هم‌خوانی نداشته باشه. لطفاً از متخصصین دستگاه‌های دیجیتال در این زمینه راهنمایی بخواهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *