کلید پریز خوب از کجا بخرم

کلید و پریز خوب از کجا بخرم

کلید و پریز خوب از کجا بخرم همواره یکی مهم ترین دغدغه های کاربران بوده است. کلید پریز امروزه قابلیت های زیادی دارد و استفاده از آن در تمامی مجموعه ها الزامی است.

در گذشته تنها مدل های ساده از این محصولات به بازار عرضه می شد و مصرف کنندگان می توانستند آن ها را انتخاب کنند اما امروزه مدل های مختلفی از این محصولات به بازار عرضه می شود. با افزایش تقاضا، سودجویان بسیار زیادی به تولید و ساخت کلید و پریزهای بی کیفیت پرداخته اند. به همین دلیل بهتر است از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید کلید پریز کنید.

خرید انواع کلید پریز
خرید انواع کلید پریز

بهتر است کلید و پریز از بورس و مرکز فروش در هر شهری خریداری شود. در تهران می توانید به منطقه لاله زار بورس لوازم برقی مراجعه کنید.

همچنین با مراجعه به سایت راندنو می توانید صدها مدل از انواع مختلف کلید پریز را مشاهده و با هم مقایسه کنید. سایت راندنو این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که بتوانید کالای مورد نظر خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایید.

اگر قصد خرید کلید و پریز دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به سؤال کلید و پریز خوب از کجا بخرم پاسخ خواهیم داد.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع کلید پریز موجود در بازار

کلید پریز یکی از تجهیزات مهم برقکاری به حساب می آید که در انواع و مدل های مختلف موجود است. این محصولات در دکوراسیون منزل نیز بسیار تأثیرگذار هستند.

با توجه به مدل ها و برندهای مختلفی که تولید و طراحی می شوند، یکی از دغدغه ها و سؤالات اصلی مشتریان این است که کلید و پریز خوب از کجا بخرم که در ادامه به بررسی انواع کلید پریزها و نکات مهم در هنگام خرید این محصولات می پردازیم.

کلید پریزهای موجود در بازار به دو صورت روکار یا توکار به بازار عرضه می شوند که نحوه نصب آن ها یا به صورت روکار است و یا به صورت توکار. برخی از کلید پریزها دارای درب هستند که امنیت آن ها را بالاتر می برد. از این محصولات اغلب در خارج مجموعه ها و در فضای آزاد استفاده می شود.

انواع کلید پریز موجود در بازار
انواع کلید پریز موجود در بازار

بیشتر بخوانید: انواع کلید پریز ، از خرید تا آموزش نصب کلید پریز


کلید پریز لمسی

یکی از انواع کلید پریز جدید و شیک، کلیدهای برق لمسی هستند. این محصولات در دسته مدرن ترین کلیدها قرار دارند که معمولاً به صورت تاچ هستند  با حرارت دست کاربر فعال می شوند و کار می کنند. در حال حاضر کلید پریز لمسی ایرانی نیز به بازار عرضه می شود.

کلید پریز تایمردار

کلید و پریز تایمری معمولاً در مکان هایی مثل راه پله، پارکینگ ها و … استفاده می شود و طبق زمانی که می توان برای آن ها تنظیم کرد، خاموش و روشن می شود.

کلید و پریز خوب از کجا بخرم
کلید و پریز خوب از کجا بخرم

دیمر

کلید دیمر از دیگر انواع کلیدها است که به کمک آن می توان شدت نور را کم و زیاد کرد. از دیمر اغلب برای مکان هایی همچون سالن های تئاتر، رستوران ها، اتاق های خواب و … استفاده می شود.


بیشتر بخوانید: دیمر چیست و چگونه کار می کند؟ معرفی انواع دیمر و کاربرد آن


کلید پریز هوشمند

کلید هوشمند نوع دیگری از کلید پریزهای پرکاربرد است که قابلیت کنترل از راه دور دارد. می توان با نصب برنامه خاص بر روی گوشی، لپ تاپ، تبلت و … کلیدهای هوشمند را خاموش و روشن کرد.

برخی از کلیدهای برق به همراه سنسور حرکتی مورد استفاده قرار می گیرند. این کلیدها معمولاً با حضور افراد روشن و بعد از مدتی خاموش می شوند. اگر از این تجهیزات در مجموعه استفاده شوند، در مصرف برق صرفه جویی می شود.

تشخیص کلید و پریز اصلی از تقلبی

در ادامه موضوع کلید و پریز خوب از کجا بخرم به روش هایی برای شناسایی کلید پریز اصلی و تقلبی می پردازیم. یکی از مهمترین نکته ها در خرید کلید و پریز این است که برای تهیه آن ها به فروشگاه های معتبر مراجعه کنیم تا دیگر دغدغه اصلی یا تقلبی بودن آن ها نداشته باشیم. با این حال روش هایی جهت تشخیص کیفیت کلید پریز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها حواهیم پرداخت:

  • برند: برند در واقع یکی از راه های تشخیص کلید و پریز اصل از تقلبی است که معمولاً با خرید از برندهای معتبر می توان از اصل بودن محصولات اطمینان حاصل کرد. برندهای متفرقه که در بازار عرضه می شوند و یا هیچ نام و نشانی برای آن ها وجود ندارد، اغلب محصولات بی کیفیت و تقلبی هستند.
  • جنس: کلید پریزهای تقلبی معمولاً جنس خوبی ندارند و با ضربه ای کوچک می شکنند. کلیدهای اصل معمولاً از جنس و کیفیت خوبی برخوردار هستند. محصولات اورجینال با گذشت زمان دچار پوسیدگی یا تغییر رنگ نمی شوند.
  • گارانتی: از آنجایی که تولیدکننده های کلید پریزهای اصلی از کیفیت محصولات خود مطمئن هستند، تمامی محصولات آنها دارای ضمانت هستند. بنابراین ضمانت کالا یکی از روش های تشخیص اصل بودن محصول است.
تشخیص کلید و پریز اصلی از تقلبی
تشخیص کلید و پریز اصلی از تقلبی

ویژگی های کلید پریز خوب

  1. طراحی خوب و زیبا بودن کلید پریز یکی از ویژگی های مهم این محصولات است. این محصول علاوه بر این که از تجهیزات برقی مهم محسوب می شود، در زیبایی و دکوراسیون فضاهای مختلف نیز بسیار مؤثر است.
  2. مغزی محکم و استاندارد از دیگر ویژگی های مهم در کلید پریز است.
  3. ضد آتش بودن این محصولات نیز بسیار مهم است.
  4. کیفیت محصول و داشتن گارانتی از دیگر ویژگی های مهم این محصولات است که با داشتن این ویژگی ها می توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد.
  5. کلید پریز لاکچری و خوب به پیچ و مهره برای نصب نیاز ندارد و مکانیزم فنری در پشت آن ها وجود دارد که به راحتی داخل دیوار نصب می شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب کلید پریز


بهترین کلید پریز ایرانی

در ادامه موضوع کلید پریز خوب از کجا بخرم به معرفی شرکت های مشهور در این زمینه می پردازیم. معمولاً شرکت ها و تولیدکننده های بسیار زیادی در ایران و در زمینه تولید کلید پریز فعالیت دارند که در ادامه به بررسی بهترین برندهای ایرانی و این که کلید و پریز خوب از کجا بخرم خواهیم پرداخت.

کلید پریز دلند الکتریک

دلند یکی از بهترین برندهای ایرانی در زمینه تولید کلید و پریز است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1361 آغاز کرده و در زمینه تولید انواع کلید و پریز سابقه طولانی دارد. این شرکت در سال های 66 تا 69 موفق به دریافت واحد نمونه استاندارد کشوری شده است.

کلید پریز مهسان

برند مهسان از دیگر شرکت هایی است که در سال 1354 تأسیس شده است. این شرکت با بهره گیری از دانش فنی و تجهیزات مدرن توانسته است محصولات باکیفیتی را به بازار ارائه دهد.

کلید پریز ویرا الکتریک

ویرا الکتریک با بهره گیری از نیروهای متخصص و تکنولوژی روز دنیا موفق به دریافت استانداردهای داخلی و بین المللی شده است و محصولات متنوع و مختلفی را به بازار ارائه می دهد.

کلید پریز ایران

ایران الکتریک از دیگر برندهای ایرانی در زمینه تولید کلید پریز است که در سال 1364 تأسیس شد و با دریافت گواهینامه کیفیت اروپا از بهترین تولیدکنندگان در زمینه تجهیزات الکترونیکی به شمار می آید.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مارک کلید و پریز ایرانی


نکات مهم در خرید کلید و پریز

از نکات مهمی که در موضوع کلید و پریز خوب از کجا بخرم باید به آن توجه کرد، موارد مهم در خرید این محصولات است.

برای خرید این محصولات بهتر است به بورس لوازم برقی شهر خود مراجعه کنید. به عنوان مثال لاله زار تهران بهترین مرکز برای خرید تجهیزات برقی از جمله انواع کلید و پریز است. در بازار فروش کالای برقی می توانید صدها مدل را با هم مقایسه کنید و به صورت مستقیم از نمایندگان فروش خریداری نمایید.

با افزایش کرونا و همچنین وقتگیر بودن فرایند خرید کلید و پریز از بورس لوازم برقی، سایت راندنو این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که بتوانند قیمت و محصول ده ها فروشگاه را در یک صفحه مشاهده کنند و بهترین آن را انتخاب نمایند.

  • توجه به برند و کیفیت محصول از دیگر نکات مهم در خرید کلید پریز است و معمولاً تمامی برندهای معتبر برای جلب رضایت مشتری، محصولاتی باکیفیت را به بازار ارائه می دهند.
  • توجه به گارانتی و ضمانت محصول از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوان از این خدمات استفاده کرد.
  • طراحی خوب و زیبا بودن محصول از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا کلید پریزها در دکوراسیون ساختمان بسیار مهم هستند.
  • کلید پریزها همان طور که گفته شد، در انواع و مدل های مختلف موجود هستند که باید در زمان خرید به نوع آن ها توجه شود و طبق نیاز و سلیقه خرید صورت پذیرد.
نکات مهم در خرید کلید و پریز
نکات مهم در خرید کلید و پریز

قیمت کلید پریز به چه عواملی بستگی دارد؟

در ادامه موضوع کلید و پریز خوب از کجا بخرم به عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت این محصولات می پردازیم. درباره کلید پریزها نمی توان قیمت مشخصی را ارائه دارد و قیمت این محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • برند محصول یکی از عوامل مؤثر در قیمت کلید پریز است و طبیعی است که هرچه برند معتبرتر و شناخته شده تر باشد، از قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود.
  • نوع و کیفیت محصول از دیگر پارامترهای مهم در تعیین قیمت کلید پریز است. هرکدام از مدل های این محصولات دارای کیفیت های متفاوتی خواهند بود و هرکدام قیمت های مخصوص به خود را دارند. هرچه کلید پریز باکیفیت تر و از جنس بهتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت.
  • تعداد کلید پریزها، نحوه نصب یعنی روکار و یا توکار بودن آنها، دستمزد فرد برای نصب کلید پریزها و برق کشی های مربوط به آن ها از دیگر عوامل مؤثر در قیمت این محصول است.