راهنمای خرید چراغ پارکی ارزان و باکیفیت

راهنمای خرید چراغ پارکی ارزان و باکیفیت

راهنمای خرید چراغ پارکی یکی از بهترین مطالبی است که خواندن آن به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین چراغ را برای محوطه سبز مجموعه خود انتخاب کنید.

چراغ پارکی از مهم ترین المان هایی است که امروزه در پارک ها و محوطه های ساختمان از آن استفاده می شود. این چراغ ها زیبایی محیط را چند برابر می کنند و نور بسیار زیادی را به محیط می بخشند.

از این نوع چراغ در حیاط شهرک ها، ورودی ساختمان ها، پارک ها، میدان ها و … استفاده می شود. برای خرید چراغ پارکی می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید.

خرید انواع چراغ پارکی
خرید انواع چراغ پارکی

آنچه در ادامه می خوانیم:

عملکرد چراغ های پارکی

چراغ پارکی از انرژی برق شهری برای روشن شدن استفاده می کند اما اخیراً نوعی چراغ خورشیدی وجود دارد که از انرژی خورشید جهت تأمین برق استفاده می کند. این چراغ ها به این صورت عمل می کنند که در طول روز، انرژی خورشید را در خود ذخیره کرده و در شب از آن استفاده می کنند.

البته نوع دیگر این چراغ ها نیز وجود دارند که دارای سیستم محافظتی هستند. به این گونه که اگر در طول روز، بنا به دلایلی مانند بارندگی نتوانستند انرژی خورشید را در خود ذخیره کنند، ذخیره انرژی داشته باشند و باتری آن ها تخلیه نشود.

نکات مهم در خرید چراغ پارکی

در راهنمای خرید چراغ پارکی لازم است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • موقعیت قرارگیری: یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید این نوع چراغ، محل قرارگیری و استفاده از این چراغ است. تعداد، ابعاد و فاصله نصب این گونه چراغ ها بسته به سلیقه مصرف کنندگان و مساحت محیط می تواند متغیر باشد.
  • درجه حفاظت: از دیگر نکات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، درجه حفاظت این چراغ ها است. چراغ های پارکی باید از درجه حفاظت یا IP معقولی برخوردار باشند زیرا به طور مستقیم در مقابل نور خورشید، بارش باران، نفوذ حشرات و گرد و غبار قرار می گیرند. IP65 یک درجه حفاظت مناسب برای چراغ های پارکی به شمار می آید.
  • ولتاژ، توان نامی و محدوده دمای قابل تحمل چراغ نیز از ویژگی های بسیار مهم در انتخاب و خرید این چراغ محسوب می شوند.
  • جنس چراغ پارکی: یکی از مهمترین عواملی که پیش از خرید چراغ پارکی باید به آن توجه کرد، جنس چراغ است زیرا با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد. این چراغ ها همواره در محیط های خارجی هستند و در معرض هوای آزاد قرار می گیرند و امکان دارد دچار پوسیدگی و زنگ زدگی شوند. به همین دلیل بهتر است از چراغ هایی با استحکام بالا استفاده شود.
  • طراحی چراغ فضای سبز: مدل چراغ های پارکی باید با طراحی محیط تناسب داشته باشد. در برخی از محیط ها بهتر است از چراغ پارکی مدرن و در برخی محیط های دیگر بهتر است از چراغ پارکی کلاسیک استفاده شود. علاوه بر این، طراحی سری چراغ پارکی رابطه مستقیمی با نحوه تابش نور دارد. به همین دلیل باید به گونه ای باشد تا بتواند نور زیادی از خود بازتاب کند.
  • مصرف برق و انرژی: در فضاهای باز از چراغ های پارکی زیادی استفاده می شود. به همین دلیل مصرف انرژی آن ها نکته مهمی است که پیش از خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. باید از منابع نوری کم مصرف در این محصولات استفاده شود تا در هزینه های برق صرفه جویی شود.
راهنمای خرید چراغ پارکی
راهنمای خرید چراغ پارکی

بیشتر بخوانید: درجه حفاظت آی پی (IP) چراغ چیست؟


اجزای چراغ پارک و محوطه

  • حباب: یکی از مهم ترین بخش های این چراغ، حباب آن است که محل قرارگیری لامپ است. حباب می تواند جنس های مختلف شیشه، پلی اکریلیک، پلاستیک، پلی کربنات، پریسماتیک و … داشته باشد.
  • پایه: پایه این چراغ ها در ارتفاع های مختلف پایه بلند، متوسط و پایه کوتاه ساخته می شود و از جنس فلزاتی همچون آلومینیوم و چدن تولید می شود. برای رنگ پایه ها، بهتر است از رنگ الکترواستاتیک استفاده شده باشد.
  • لامپ: اغلب چراغ های پارکی به منابع نور مجهز هستند. لامپ به کار رفته در آن ها می تواند از نوع لامپ های HID ،LED ،SMD ،CFL، فلورسنت و … به همراه توان های گوناگون باشد. در مواردی که چراغ به لامپ مجهز نشده است، می توان از انواع لامپ با تکنولوژی های مختلف و رنگ های گوناگون استفاده کرد. کاربران با ورورد به سایت راندنو می توانند خرید لامپ LED را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع لامپ و بهترین لامپ برای نورپردازی نمای ساختمان


چراغ دیواری پارکی

این چراغ ها همان طور که از نام آن ها پیداست، در یک ارتفاع معین از زمین روی دیوار نصب می شوند. ارتفاع استاندارد جهت نصب این چراغ ها از زمین 2 متر است. با این حال این ارتفاع می تواند مقادیر دیگری نیز داشته باشد.

ارتفاع نصب به عواملی همچون شدت نور مورد نیاز، ارتفاع دیوار، ابعاد چراغ پارکی دیواری و … بستگی دارد. برای نصب کله چراغ های دیواری باید برق کشی اولیه روی دیوار انجام شود و پس از آن، این کابل به بدنه چراغ راه پیدا کند.

چراغ های دیواری پارکی در دو نوع لامپ سرخود و بدون لامپ عرضه می شوند. در مدل های بدون لامپ این تجهیزات، می توان از هر نوع لامپ دلخواهی استفاده کرد.

چراغ پارکی مدرن

این چراغ ها امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. چراغ های مدرن تکنولوژی ال ای دی و یا اس ام دی دارند و دارای پایه های بسیار بلند و شبیه به برج های نوری هستند.

درصد بالایی نیز چندین پرژوکتور اس ام دی و یا سی او بی دارند که نور بسیار زیادی را از خود ساطع می کنند. برای خرید پروژکتور ال ای دی می توانید با مراجعه به سایت راندنو با فروشنده اصلی در ارتباط باشید.

چراغ پارکی مدرن
چراغ پارکی مدرن

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انواع پروژکتور


مزایای استفاده از چراغ پارکی

  • ایجاد نور متناسب و کافی برای فضای سبز
  • ایجاد جلوه های بصری زیبا
  • افزایش امنیت پارک در شب به دلیل وجود نور مناسب
  • زیباسازی شهری
مزایای استفاده از چراغ پارکی
مزایای استفاده از چراغ پارکی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چراغ ضد آب


جنس چراغ های پارکی و محوطه ای

جنس بدنه چراغ های پارکی از آلومینیوم دایکاست و یا پلاستیک پلی کربنات است. آلومینیوم در مقابل باران، برف و تغییرات آب و هوایی، مقاومت مطلوبی دارد. اما اگر به دنبال چراغ های پارکی ارزان قیمت تر هستید، چراغ پارکی پلاستیکی، چراغ پارکی پلی کربنات یا ABS انتخاب بهتری هستند.

پایه چراغ های پارکی نیز دارای جنس های مختلفی است. پایه آلومینیومی چراغ پارکی اغلب به صورت یک تکه از ریخته گری آلومینیوم به دست می آید و ارتفاع آن به سلیقه مشتری بستگی دارد.

پایه های فولادی چراغ پارکی نیز قیمت بالایی دارند زیرا دوام و استحکام آنها بیشتر است. این پایه ها نیز در ارتفاع های گوناگون قابل تولید است. پایه چراغ پارکی ارزان باید به گونه ای باشد که تحمل وزن سری چراغ را داشته باشد.

جنس چراغ های پارکی و محوطه ای
جنس چراغ های پارکی و محوطه ای

حال که با راهنمای خرید چراغ پارکی آشنا شدید، از برترین برندها در زمینه تولید این چراغ می توان به مازی نور، گلنور، تک نور، تیانا، شعاع، سوتارا و … اشاره کرد.

فروشندگان انواع متفاوت این چراغ در برندهای مختلف در سایت راندنو عضو هستند. قیمت چراغ پارکی پایه کوتاه نسبت به سایر انواع چراغ پارکی کم تر است. با مراجعه به این سایت می توانید لیست قیمت آن ها را مشاهده کرده و یا به آسان ترین شکل ممکن، درخواست خرید خود را برای آن ها ارسال کنید.


بیشتر بخوانید: نصب چراغ استخری و آب نما و نکات نگهداری آن