6 مورد از مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی

6 مورد از مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی

آشنایی با مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی به شما کمک می کند بتوانید متناسب ترین عینک را خریداری نمایید. عینک ایمنی یا عینک کار یکی از انواع تجهیزات حفاظت فردی است که در برابر عوامل پرخطر، از چشم افراد محافظت می نماید. همانطور که می دانید چشم یکی از ارزشمندترین اعضای بدن انسان ها است. از این رو برای انجام فعالیت های خطرآفرین، باید از آنها مراقبت نمود.

خرید انواع عینک ایمنی
خرید انواع عینک ایمنی

بسیاری از مشاغل صنعتی و عمرانی ریسک های بالایی دارند که افراد مستلزم مراقبت از چشمان خود هستند. درنتیجه استفاده از عینک کار می تواند کمک به سزایی به کارکنان داشته باشد. اگر شما هم قصد تهیه عینک آزمایشگاهی را دارید، با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت عینک ایمنی را برای شما فراهم نموده است. در این مقاله شما را با کاربردهای عینک کار و انواع این ابزار آشنا خواهیم نمود. پس تا انتهای مقاله مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

عینک ایمنی چیست؟

در ابتدای مقاله به آشنایی با مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی پرداختیم. از این ابزار در برابر عوامل خطرساز محیط های کاری استفاده می شود. این ابزار ایمنی یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین تجهیزات است و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. باید به این نکته توجه داشته باشید که هر یکی از انواع این ابزار، در موقعیت های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

به عبارتی هر کدام از انواع عینک کار جهت استفاده در موقعیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند. این ابزار در برابر عواملی مانند پرتاب اجسام، براده های حاصل از نجاری و جوشکاری، اشعه های مادون قرمز، مواد اسیدی و شیمیایی و … از چشم افراد محافظت می کند. همچنین عدم استفاده از عینک های ایمنی می تواند خطرات جبران ناپذیری را وارد به بار آورد و موجب از دست دادن بینایی فرد شود.

مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی
مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی

بیشتر بخوانید: عینک ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


عینک جوشکاری

عینک جوشکاری از دیگر انواع رایج این ابزار است که هنگام انجام فعالیت های جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. کاهش شدت اشعه حاصل از جوش و برش فلزات، از مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی جوشکاری به شمار می آید. لازم به ذکر است که نگاه مستقیم به نور حاصل از کارهای جوشکاری، باعث آسیب به چشم کاربران می شود.

درجه تیرگی عینک جوشکاری میان 3 تا 15 است که باتوجه به نوع جوشکاری باید انتخاب شود.

عینک جوشکاری
عینک جوشکاری

عینک آزمایشگاهی

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی استفاده در آزمایشکاه ها است. عینک ایمنی آزمایشگاهی از پرمصرف ترین انواع عینک ها است. احتمالاً می دانید که برخورد و پرش قطرات مایعات شیمیایی به چشم می تواند خطرساز باشد. استفاده از عینک آزمایشگاهی در برابر مواد شیمیایی و اسیدی آزمایشگاه ها که افراد با آن سروکار دارند، از چشم آنها محافظت می نماید. ساختار این عینک به گونه ای است که اطراف چشم را به طور کامل پوشش می دهد.

شیشه عینک های آزمایشگاهی نیز شفاف هستند تا وضوح دید کاربر محدود نشود. این نوع عینک های ایمنی در مدل های اسپرت، گربه ای و … تولید و ارائه می شوند. این نوع عینک های از وزن سبکی برخوردار هستند و بسیار ظریف طراحی می شوند. به این نکته توجه داشته باشید که عینک های آزمایشگاهی باتوجه به طراحی ظاهری، در انواع مختلفی تولید می شوند.

برخی از انواع این محصول از محافظ های جانبی برخوردار هستند. همچنین برخی دیگر نقاب یا محافظی که دارند که کل صورت فرد را می پوشاند. لازم به ذکر است که باتوجه به کاربردی که دارند، در انواع ساده، دودی، UV و … به بازار عرضه شده اند.

عینک آزمایشگاهی
عینک آزمایشگاهی

بیشتر بخوانید: بهترین مارک عینک ایمنی


عینک ایمنی گاگل

در این بخش از مطلب مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی به بررسی گاگل ایمنی می پردازیم. گاگل نوعی عینک کار است که در برابر نفوذ گازها مقاومت بالایی دارد. با استفاده از این ابزار ایمنی می توانید نفوذ گازها به درون عینک را متوقف کنید. همچنین از برخورد آن با چشمان خود جلوگیری نمایید. گاگل های ایمنی دسته ندارند و توسط یک کش، پشت سر شما قرار می گیرند.

شیشه گاگل های ایمنی شفاف است و با به کارگیری از آن می توانید فعالیت مورد نظر را با وضوح کامل انجام دهید.

عینک ایمنی گاگل
عینک ایمنی گاگل

عینک ایمنی سنگ زنی

در این بخش از مطلب مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی به بررسی عینک سنگ زنی می پردازیم. استفاده از عینک های سنگ زنی در صنایع مختلف، کاربرد گسترده ای دارد. در ابتدا لازم است بدانید که سنگ زنی به معنی انجام کار با دستگاه های سنگ فرز است. همانطور که می دانید فعالیت های مختلفی که توسط فرز سنگبری انجام می شوند، موجب ایجاد خرده سنگ می شود.

درنتیجه برخورد این براده های حاصل از فرزکاری با چشم کاربران، می تواند آسیب های جدی وارد نماید. این نوع عینک ها تمامی نواحی چشم افراد را تحت پوشش قرار می دهد و مسیر عبور خرده سنگ ها را می بندد. محبوب ترین انواع عینک سنگ زنی، نوع توری شکل آن است. لازم به ذکر است که استفاده از این عینک ها در برابر مایعات مناسب نیست.

از این ابزار ایمنی در مشاغلی مانند کارگاه های نجاری، نصب پرده و لوستر و … استفاده می شود. این محصول از صفحه بزرگ و شفافی برخوردار است. به طوریکه اگر از عینک ایمنی طبی استفاده می کنید، می توانید این عینک را بر روی آن قرار دهید.

عینک ایمنی سنگ زنی
عینک ایمنی سنگ زنی

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه انواع عینک ایمنی


عینک محافظ چشم کامپیوتر

بررسی مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی ضد اشعه مانیتور از دیگر مباحث این مقاله است. این عینک همانطور که از نامش مشخص است، به منظور جلوگیری از برخورد اشعه کامپیوتر، گوشی موبایل و لپ تاب ها به چشم افراد، مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این عینک ایمنی می توان دید چشم را تا حدودی بهینه سازی نمود.

عینک کامپیوتر برای افرادی که به طور مداوم با صفحات مانیتور کار می کنند، کاربرد دارد. لنز این عینک به طور خاصی طراحی شده است و اشعه های مضر منتشرشده از صفحه کامپیوتر را به حداقل می رساند.

عینک محافظ چشم کامپیوتر
عینک محافظ چشم کامپیوتر

عینک ایمنی طبی

در این بخش از مطلب مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی به بررسی عینک کار طبی می پردازیم. احتمالاً برای شما هم سؤال پیش آمده است که آیا می توان به طور همزمان از عینک طبی و عینک ایمنی استفاده نمود؟ عینک ایمنی طبی یا روعینکی از دیگر انواع این محصول است که از تمامی مشخصه های عینک ایمنی برخوردار است. این عینک در ابعاد بزرگتر و با لنزهای بزرگتری تولید شده است که همانند یک قاب بر روی عینک طبی شما قرار می گیرد.

عینک ایمنی طبی
عینک ایمنی طبی

سؤالات متداول

  • آیا عینک های آفتابی جزئی از عینک ایمنی محسوب می شود؟

عینک های آفتابی نوعی محافظ در برابر اشعه های نور خورشید هستند. در واقع این عینک ها علاوه بر زیبایی استایل و ظاهر شما، می توانند از چشمان شما در برابر اشعه های حاصل از نور خورشید، محافظت کنند. لازم به ذکر است که تمامی عینک های آفتابی محافظ خوبی در برابر آفتاب نیستند. هنگام انتخاب این محصول باید به SPF آن توجه داشته باشید.

تهیه یک عینک آفتابی با اس پی اف مناسب، می تواند لایه از محافظ را در برابر چشمان شما فراهم کند.

  • عینک ایمنی در برابر چه خطراتی از چشم محافظت می کند؟

در این مقاله به طور کامل با مهم ترین کاربرد عینک های ایمنی آشنا شدید. به طور کلی عینک های ایمنی در برابر خطراتی مانند تشعشع، دمای بالا و پایین، مواد شیمیایی، خطرات مکانیکی و … مقاومت بالایی دارند.

امیدواریم که مقاله مهم ترین کاربردهای عینک ایمنی برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به معرفی انواع عینک های ایمنی پرداخته شده است. جهت خرید عینک ایمنی و اطلاع از قیمت عینک ایمنی می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان عینک کار را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت عینک ایمنی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.