راهنمای خرید انبردست

راهنمای خرید انبردست

راهنمای خرید انبردست به شما کمک می کند مناسب ترین نوع این محصول را خریداری نمایید. امروزه با استفاده از ابزارها در محل کار یا منزل خود بسیاری از امور ساده تر می شود. یکی از پرکاربردترین ابزاری که در تمام منازل موجود است انبردست است. انبردست ها انواع مختلفی دارد که می توان از آن ها در تعمیرات و تعویض قطعات، باز بسته کردن پیچ و مهره، لخت کردن سیم و کابل استفاده نمود.

جهت اطلاع از قیمت انبردست خوب با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان ابزار مورد نظر را مشاهده نمایید. در ادامه به بررسی نکات مهم در هنگام خرید انبردست می پردازیم. پس تا انتهای مقاله راهنمای خرید انبردست با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انبردست چیست؟

در این بخش از مطلب راهنمای خرید انبردست به معرفی این محصول می پردازیم. انبردست وسیله ای است که از دو اهرم  تشکیل شده است. این اهرم ها به کمک یک محور به یکدیگر متصل شده اند. استفاده از این ابزار دستی موجب انجام پذیری آسان تر فعالیت مورد نظر می شود. همچنین در مواردی مانند انجام کارهای الکترونیکی، لوله کشی، چرخاندن، خم کردن، نگه داشتن اشیاء ظریف، بیرون کشیدن میخ، نگه داشتن وسایلی که در معرض حرارت هستند، استفاده می شود. انبردست یکی از انواع مختلف انبر موجود در بازار است، که در تنوع وسیعی تولید می شود.


بیشتر بخوانید: انبردست چیست و چه کاربردی دارد؟


کاربرد انبردست

  • نگه داشتن اشیا و قطعات
  • کارهای الکترونیکی و الکتریکی
  • لوله کشی
  • سیم کشی
  • نعل کردن اسب
  • بریدن سیم و کابل
  • تعمیرات

انواع انبردست

انبر دست ها در مدل های مختلف تولید می شوند، هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد. به همین منظور قبل از تهیه انبردست اطلاع داشته باشید به چه انبری نیاز دارید. در این بخش از راهنمای خرید انبردست به معرفی تعدادی از انبرهای پرکاربرد می پردازیم.

  • انبر قفلی
  • انبر کلاغی
  • انبردست اتصالی
  • انبر قفلی
  • انبردست سیم کشی
  • دم باریک
  • آچار انبری
  • میخ کش
  • سیم لخت کن
  • سیم چین
  • کابل لخت کن
انواع انبردست
انواع انبردست

وزن و ابعاد انبردست

وزن و ابعاد انبردست در کار شما تاثیرگذار است. وزن انبردست نه آنقدر کم باشد که در حین کار آسیب ببیند و نه آنقدر سنگین باشد که کار شما را دشوار کند و باعث خستگی دستان شما شود. بنا بر این متناسب با نوع فعالیت خود، متناسب ترین وزن آن را انتخاب نمایید.

جنس انبردست

در اینر بخش از راهنمای خرید انبردست به اهمیت توجه به جنس انبردست می پردازیم. بهترین جنس برای انبردست فولاد و کروم وانادیوم است. این فلز بسیار مقاوم است و به خوبی از پس فشار ضربه و حرارت بر می آید. البته میزان پرداخت و سخت کاری بدنه در زمان تولید بسیار در دوام و کیفیت انبردست موثر است.

بدنه انبردست

بدنه انبردست یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده آن به شمار می آید. این ابزار باید از بالاترین عایق و مرغوب ترین پلاستیک تولید شده باشد. همچنین باید از طراحی ارگونومی بهره‌ مند باشد تا خودش دست باشد و موجب خستگی دستان شما حین انجام کار نشود. همچنین باعث نشود دستان شما عرق کند و انبردست درون دست شما بلغزد. حتما عایق در برابر برق گرفتگی باشد. باید طراحی آن به گونه ای باشد که بر اثر فشار و ضربه نشکند.

بدنه انبردست
بدنه انبردست

دهانه انبردست

دهانه این ابزار بر اساس سایزبندی  آن در سایزهای متغییری باز می شود. بسته به استفاده شما در محل مورد نظر در هنگام خرید باید سایز مناسب را انتخاب نمایید.

نکات ایمنی در استفاده از انبردست

در این بخش از راهنمای خرید انبردست نکات ایمنی استفاده از انبردست را برای شما کاربران عزیز شرح داده ایم با خواندن دقیق این قسمت و رعایت نکات ایمنی خود را از آسیب های احتمالی محافظت نماید.

  • در حین کار مچ دست خود را صاف نگه دارید و از خم کردن مچ دستان خود خودداری کنید. خم کردن مچ دستتان باعث می شود اعصاب حسی انگشتان و کف دستان شما دچار آسیب شود.
  • حتماً از برندهای معتبر که محصولات با کیفیت عرضه می کنند، خرید کنید. با خرید محصول با کیفیت می توانید به طور مداوم و در طولانی مدت از انبردست استفاده  کنید. محصولات با کیفیت از بدنه ایرودینامیک برخوردار هستند و لبه آنها برنده و تیز نیست.
  • پیش از استفاده از انبردست زوایای آن را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد و چنانچه مشکلی مشاهده کردید، از انبر جدیدی استفاده نمایید. برای مثال افرادی که قصد انجام کارهای برقی را دارند، حتما باید دسته های انبردست را به خوبی بررسی کنند تا فاقد هر گونه پارگی باشد تا از برق گرفتگی پیشگیری شود. انبردست هایی که دچار مشکل هستند، نمی توانند به درستی عمل کنند.
  • برای استفاده از انبردست حتما انبردست مخصوص کار خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای بریدن سیم از انبرسیم چین استفاده کنید تا فعالیت مورد نظر به بهترین شکل انجام شود.
  • برای کارهای برقی حتماً از انبردستی استفاده کنید که جنس بدنه آن عایق بندی شده باشد. در غیر این صورت از استفاده انبردست اجتناب کنید.
  • استفاده از انبردست هایی که از مواد اولیه مرغوب تولید شده اند، به شما کمک می کند تا کارهای خود را با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین برند انبردست


بهترین برند انبردست

اگر دنبال انبردست مناسب و با کیفیت هستید، باید شرکتی را انتخاب کنید که محصولات آن از استانداردهای لازم برخوردار باشند. در ادامه راهنمای خرید انبردست به چند برند موفق در این حوزه را به شما معرفی خواهیم کرد:

راهنمای خرید انبردست
راهنمای خرید انبردست

انبردست کنیپکس یا نیپکس

کنیپکس یک شرکت آلمانی است که با یک قرن فعالیت در حوزه ابزار دستی، توانسته محصولات با کیفیتی در صنایع برق، هوایی، بهداشتی، اتومبیل، ساختمان و موارد دیگر عرضه کند. از بهترین انبرهای تولیدشده توسط این برند می توان به سیم چین MM160، دم باریک نوک تیز MM160، دم باریک نوک بلند MM200 و انبر دست MM180 اشاره کرد.

انبردست رونیکس

شرکت رونیکس کار خود را درسال 1379 آغاز نموده است. در سال 1384 برند رونیکس یکی از مطرح ترین برند های بازار شد. رونیکس با ارائه محصولات با کیفیت توانست در بازار ابزار جایگاه ویژه ای را خود اختصاص دهد. از بهترین مدل انبردست رونیکس می توان به مدل RON-1128 و RH-1178 اشاره کرد.

انبردست توسن

توسن یک برند ایرانی که در سال 1382 تاسیس شده است. توسن موفق در زمینه تولید ابزار آلات برقی و دستی بوده است. این شرکت با تنوع در محصولات خود و کیفیت بالا توانسته تا حد بسیاری رضایت مشتریان خود را جلب کند. انبردست T5013_200LX و T5013_4.5 از محبوب ترین مدل این برند هستند.

از دیگر برندها می توان به انبردست آیرون مکس، واستر، جنیوس، ایران پتک و نووا اشاره کرد.

انبردست توسن
انبردست توسن

جمع بندی

در این مقاله به بررسی جامع از کاربرد، انواع، وزن، ابعاد، جنس، بدنه و دهانه انبردست پرداختیم. برای خرید انبردست به سایت راندنو مراجعه کنید و با فروشندگان این ابزار دستی ارتباط برقرار کنید. ممنون که در مقاله راهنمای خرید انبردست ما را همراهی کردید. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.