نحوه بستن قفل فرمان | قفل فرمان چگونه کار می کند؟

آموزش نحوه صحیح بستن قفل فرمان خودرو

نحوه بستن قفل فرمان شیوه خاصی دارد. نحوه عملکرد قفل فرمان به گونه ای است که با چرخش میله بلند خود، موجب قفل شدن فرمان می شود. این ابزار به خوبی از خودروها محافظت می کند و امنیت آنها را بالا می برد. همچنین تا حد زیادی امکان به سرقت رفتن اتوموبیل را کاهش می دهد.

توجه نمایید بهترین قفل فرمان علاوه بر محافظت از خودروی شما، توسط سارقین به آسانی باز نمی شود. در این مقاله به بررسی آموزش بستن قفل فرمان پرداخته شده است. پس تا انتهای مطلب نحوه بستن قفل فرمان با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

طریقه بستن قفل فرمان

برای کاربران زیادی سؤال پیش آمده است که قفل فرمان چگونه کار می کند؟ به طور کلی قفل فرمان از دو قسمت داخلی و خارجی در دو طرف خود برخوردار است که هر دو قسمت به طرف فرمان خودرو گیر می کنند. قفل فرمان یک قسمت بیرونی دارد که با نام قفل دستگیره شناخته شده و با کلید بسته می شود. برای بستن قفل فرمان می توانید یک قسمت آن را تنظیم نمایید و قسمت دیگر را به فرمان بزنید.

در نتیجه پس از تنظیم شدن قفل فرمان می توانید آن را با کلید مخصوص به خود قفل کنید. همچنین برای باز کردن قفل فرمان ابتدا باید با کلید قفل فرمان را باز نمایید و در نهایت دو طرف قفل را جمع نمایید. در ادامه نحوه بستن قفل فرمان به صورت مرحله به مرحله آورده شده است:

  1. طریقه نصب قفل فرمان در اولین مرحله به گونه ای است که باید قفل را میان فرمان قرار دهید.
  2. بخش اول آن را روی فرمان قرار دهید و بخش دوم را به آن متصل کنید.
  3. سپس با فشرده کردن این دو بخش به یکدیگر، دستگیره ابزار بر روی فرمان قفل می شود. نکته ای که در این مرحله وجود دارد، اطمینان از قفل شدن فرمان است. توجه نمایید پس از بسته شدن، فرمان هیچگونه حرکتی نباید داشته باشد.
  4. در مرحله آخر پس از قرارگیری هر دو بخش قفل فرمان داخل یکدیگر، باید دستگیره را قفل کنید. پس از قفل شدن دستگیره حتماً آن را چک کنید که کاملاً قفل شده باشد. برای انجام این کار چند بار دستگیره را تکان دهید تا قفل فرمان از جای خود خارج نشود.
  5. برای باز کردن قفل فرمان نیز باید قفل آن را با استفاده از کلید باز کنید. تنها کافی است دو بخش فلزی آن را به طرف مخالف بکشید تا از یکدیگر جدا شوند.

نحوه بستن قفل فرمان چند کاره خودرو

تقریباً تمامی قفل فرمان ها طرز استفاده یکسانی دارند. طرز عملکرد قفل فرمان های چندکاره به گونه ای است که به فرمان و پدال متصل می شود. روش بستن قفل فرمان چند کاره نیز مانند نمونه های دیگر است. تنها کافی است بخش رابط فرمان و پدال را به یکدیگر متصل کنید. در نهایت از قفل شدن آنها به یکدیگر اطمینان حاصل نمایید.

لازم به ذکر است نحوه بستن قفل فرمان 206، پژو پارس و دیگر ماشین ها به همین روش انجام می شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این خرید قفل ها به دست آورید، می توانید مقاله قفل فرمان چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید.

نحوه بستن قفل فرمان
نحوه بستن قفل فرمان

مزایای استفاده از قفل فرمان

پس از آشنایی با طرز بستن قفل فرمان بهتر است با ویژگی های استفاده از این ابزار آشنا شوید. به طور کلی این ابزار برای مراقبت از خودروها و جلوگیری از سرقت آنها استفاده می شود. در ادامه این بخش از مطلب نحوه بستن قفل فرمان ماشین به مزایای استفاده از این محصول می پردازیم:

  • با وجود این ابزار بر روی فرمان، افراد سودجو و سارقین از سرقت خودرو منصرف می شوند.
  • ایجاد اطمینان خاطر برای صاحبان اتوموبیل
  • برخورداری از قیمت مقرون به صرفه نسبت به دیگر سیستم های امنیتی
  • تولیدشده با استفاده از متریال فولادی
  • جلوگیری از چرخش فرمان و عدم راه اندازی ماشین

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

این سؤالی است که برای بسیاری از کاربران پیش آمده است. در این بخش از مقاله نحوه بستن قفل فرمان به بررسی تفاوت قفل پدال با قفل فرمان می پردازیم. حتماً شما هم می دانید که کاربرد این دو ابزار با یکدیگر متفاوت است. با وجود قفل فرمان این احتمال وجود دارد که سارق شیشه جلویی ماشین را بشکند. در مقابل بستن قفل پدال باعث می شود که احتمال سرقت افزایش داشته باشد.

زیرا سارق برای باز کردن قفل پدال باید خم شود و آن را باز کند. نتیجه این کار به دلیل نشستن سارق، موجب افزایش ریسک سرقت می شود. اما به طور کلی تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و هر یک از آنها برای مراقبت از خودرو مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم استفاده از قفل فرمان

در این بخش از مطلب نحوه بستن قفل فرمان به نحوه استفاده از قفل فرمان می پردازیم:

  • در مورد طرز زدن قفل فرمان پس از قرار دادن قفل در قسمت داخلی، باید آن را تا انتها بکشید. به این بخش توجه داشته باشید که قفل بر روی فرمان جابه جا نشود.
  • کلید قفل فرمان را هرگز داخل ماشین قرار ندهید و به همراه خود از ماشین خارج کنید.
  • از قرار دادن  اشیاء قیمتی در خودرو خودداری کنید. زیرا طبق بررسی های موجود، بسیاری از سارقان قصد سرقت نداشته اند اما با وجود اشیاء قیمتی در اتوموبیل مورد نظر، به دزدی ترغیب شده اند.
  • در صورت عدم ثابت ماندن میله داخل قفل، اصطلاحاً قفل فرمان هرز شده است. تحت این شرایط قفل فرمان غیر قابل استفاده شده است و باید از قفل جدید استفاده کنید. پیشنهاد ما به مشا این است قفل مورد نظر را از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری نمایید.
  • لازم به ذکر است نحوه بستن قفل فرمان عصایی، سه کاره و قدیمی نیز با یکدیگر تفاوت هایی دارند. اما به طور کلی یک مورد اصلی برای قفل شدن آنها وجود دارد که چفت شدن میله ها داخل یکدیگر است.
نکات مهم استفاده از قفل فرمان
نکات مهم استفاده از قفل فرمان

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع قفل


امیدواریم که مقاله نحوه بستن قفل فرمان برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو طرز استفاده از قفل فرمان را به شما آموزش دادیم.جهت دریافت استعلام قیمت قفل فرمان با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این محصول را مشاهده نمایید.

همچنین خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.