قفل فرمان چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل فرمان چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل فرمان چیست و چگونه کار می کند؟ قفل فرمان یکی از انواع لوازم ایمنی مرتبط با خودرو است. همانطور که می دانید سرقت خودرو یکی از دغدغه های دارندگان اتوموبیل است. از این رو انواع قفل فرمان جهت کاهش احتمال سرقت مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد.

در این مقاله از مجله راندنو به بهترین مدل های قفل فرمان پرداخته ایم و شما را با انواع قفل فرمان آشنا خواهیم نمود. اگر شما هم قصد خرید قفل فرمان را دارید، تا انتهای مقاله قفل فرمان چیست با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

آشنایی با قفل فرمان ویژگی های آن

در ابتدای مقاله قفل فرمان چیست به کاربرد اصلی این محصول پرداختیم. کارکرد قفل فرمان به گونه ای است که از جابه جا شدن خودرو جلوگیری می کند. به عبارتی مانع خوبی برای چرخش فرمان است. توجه نمایید که هنگام استفاده از این ابزار، باید آن را به طور کامل به فرمان چفت نمایید.

بهترین حالت برای استفاده از این محصول به این صورت است که یک قسمت آن به سمت چپ و پایین قرار بگیرد. همچنین سمت دیگر آن به سمت بالا و قسمت راست قرار بگیرد.توجه داشته باشید که هر دو سمت آن به شیشه ماشین چسبیده باشند.

لازم است بدانید که لزوماً استفاده از قفل فرمان به طور صد در صد نمی تواند از سرقت اتوموبیل شما جلوگیری کند. اما تا حد زیادی این قابلیت را دارد تا از سرقت سریع و آسان خودروی شما جلوگیری نماید. همچنین تجهیزات دیگری مانند دزدگیر و قفل پدال وجود دارند که به منظور حفظ ایمنی خودروها استفاده می شوند. قفل فرمان و پدال از رایج ترین انواع این وسایل هستند که جهت افزایش ایمنی اتوموبیل کاربرد دارند.

قفل فرمان چیست
قفل فرمان چیست

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع قفل


انواع قفل فرمان

قفل فرمان براساس طراحی در تنوع بالایی تولید می شود. برخی از انواع این محصول تنها جهت مصارف خودروهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین عواملی مانند جنس بدنه، طراحی قفل فرمان و امکانات دیگر انواع این محصول را از یکدیگر متمایز می کنند. در این بخش از مقاله قفل فرمان چیست قصد داریم تا شما را با انواع قفل فرمان آشنا نماییم.

قفل فرمان تاشو

قفل فرمان کشویی یا تاشو همانطور که از نامش مشخص است، به صورت تاشو طراحی شده است. این ابزار به گونه ای طراحی شده است که می توان به راحتی آن را تا کرده و ابعاد آن را کوچک نمود. قفل فرمان مدل تاشو حجم کمی از ماشین را اشغال می کند. از این  رو به راحتی می توان آن را درون داشبورد و زیر صندلی نگهداری نمود.

قفل فرمان خودرو مدل کلاغی از رایج ترین انواع این محصول است که از ساختار مستحکمی نیز برخوردار است. قفل فرمان کلاغی در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد و روکش آن از جنس پی وی سی است. همچنین لازم به ذکر است که این قفل فرمان مجهز به قفل کامپیوتری است.

قفل فرمان عصایی

قفل فرمان مدل عصایی ظاهری شبیه به عصا دارد و به همین دلیل به آن قفل فرمان عصایی گفته می شود. طراحی قفل فرمان عصایی به شکل دو تکه است. همچنین به صورت پله ای می توان آن را باتوجه به سایز فرمان تنظیم نمود. قفل فرمان های عصایی از یک میله فولادی محکم برخوردار هستند که احتمال سرقت را تا حد زیادی کاهش می دهد.

این قفل فرمان نیز در انواع گوناگونی تولید و به بازار ارئه می شود. از انواع قفل فرمان عصایی می توان به مدل های کلید معمولی و کلید کامپیوتری اشاره نمود.

قفل فرمان پدال بند

در این بخش از مقاله قفل فرمان چیست به بررسی قفل فرمان پدال بند خواهیم پرداخت. برای بسیاری از کاربرا سوال پیش می آید که قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟ در ابتدا باید بدانید که هر دو ابزار به منظور حفاظت از ایمنی اتوموبیل شما طراحی شده اند. در نتیجه نمی توان گفت که استفاده از کدام قفل فرمان ایمنی خودور شما را تضمین می کند.

قفل فرمان پدال بند نیز در اصل جایگزین دو ابزار کاربردی قفل فرمان و پدال شده است. برخی از شما کاربران عزیز، علاوه بر قفل فرمان به قفل پدال نیز نیاز دارید. از این رو این وسیله به گونه ای طراحی شده است که به جای خرید دو وسیله، می توانید از این محصول جهت قفل پدال و فرمان استفاده نمایید. به عبارتی قفل فرمان و قفل پدال، با یک ابزار انجام می گیرد.

قفل فرمان پدال بند
قفل فرمان پدال بند

قفل فرمان سه کاره

حتماً در ابتدا می پرسید که قفل فرمان سه کاره چیست و چه کاربردی دارد؟ این ابزار نیز از نامش مشخص است که جهت قفل نمودن سه قسمت مختلف خودرو استفاده می شود. قفل فرمان سه کاره نیز همانند مدل پدال بند عمل می کند. با این تفاوت که علاوه بر قفل نمودن فرمان و پدال، جهت قفل کردن دنده و ترمز دستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این قفل فرمان ایمنی ماشین شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. به طوری که حتی سارق به وسیله یدک کش هم نمی تواند اتوموبیل شما را به سرقت ببرد.

قفل فرمان رمزدار

قفل فرمان رمزدار یکی دیگر از انواع قفل فرمان به شمار می آید که از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. این مدل قفل فرمان جایگزین قفل فرمان های کلیدخور شده است. انواع قفل فرمان رمزدار برای باز شدن، نیازی به کلید ندارند و حتی با شاه کلید هم باز نمی شوند.


بیشتر بخوانید: آشنایی با استانداردهای ابزار و یراق


مزایای استفاده از قفل فرمان

همانطور که گفته شد، استفاده از قفل فرمان از سرقت ماشین شما جلوگیری می کند. در این بخش از مقاله قفل فرمان چیست به مزایا و دلایل استفاده از قفل فرمان خواهیم پرداخت.

کاهش سرعت سارق

فارق از انواع قفل فرمان رمزدار نیز بیشتر سارقان با شاه کلید و ترفندهای خاص خود، می توانند با صرف زمان زیادی قفل فرمان را باز کنند. اما به طور کلی استفاده از قفل فرمان برای اتوموبیل شما، باعث می شود تا سارقان زمان زیادی را صرف باز کردن قفل فرمان بکنند. در نتیجه هیچ سارقی این ریسک را نخواهد کرد. به همین دلیل یکی از مزایای اصلی استفاده از قفل فرمان این است که احتمال گیر افتادن سارق را افزایش می دهد.

جلوگیری از حرکت خودرو

در ابتدا به شما توضیح دادیم که وظیفه قفل فرمان چیست و چه کاربردی دارد. کار قفل فرمان جلوگیری از حرکت خودرو و ثابت نگه داشتن آن است. همانطور که می دانید وقتی فرمان در سرجای خود قفل شده باشد، ماشین نمی تواند حرکت کند. همچنین این ابزار نقش حفاظتی مناسبی را ایفا می کند و یکی از اصلی ترین مزایای قفل فرمان محسوب می شود.

دور کردن سارق

همانطور که به این موضوع اشاره نمودیم، سارقان پس از دیدن قفل فرمان و پدال از سرقت اتوموبیل مورد نظر منصرف می شوند. به عبارتی سرقت خودرویی که قفل پدال و فرمان ندارد، در اولویت یک سارق حرفه ای قرار دارد.

قفل فرمان چگونه کار می کند؟

قفل فرمان چگونه کار می کند و نحوه بستن آن چگونه است؟ مسلماً این سوال برای شما هم پیش آمده است. در ادامه این بخش از مطلب قفل فرمان چیست به نحوه بستن قفل فرمان نیز اشاره خواهیم کرد.

هر دو قسمت قفل فرمان از دو قسمت داخلی برخوردار هستند. این دو قسمت به دو طرف فرمان ماشین چسبانده می شوند. لازم به ذکر است بدانید که قفل از یک قسمت بیرونی برخوردار است که با قفل دستگیره نیز شناخته شده است. همانطور که می دانید این قفل دستگیره با کلید باز و بسته می شود. همچنین به منظور قفل کردن فرمان نیز می توانید یک طرف آن را تنظیم نمایید و سمت دیگر قفل فرمان را بکشید. سپس بعد از تنظیم قفل فرمان می توانید آن را با کلید قفل نمایید.

قفل فرمان چگونه کار می کند؟
قفل فرمان چگونه کار می کند؟

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

در این  بخش از مطلب قفل فرمان چیست تعدادی از روش های جلوگیری از سرقت ماشین را برای شما خواهیم آورد.

  • به منظور افزایش امنیت اتوموبیل خود، از قفل فرمان و پدال استفاده نمایید.
  • هرگز خودروی روشن خود را رها نکنید و سوئیچ خود را از روی ماشین بردارید.
  • به خودروی خود یک دزدگیر نصب کنید و از احتمال هرگونه سرقت، خیال خود را راحت نمایید.
  • اتوموبیل خود را در محیط های روشن و پر رفت و آمد پارک نمایید.
راه های جلوگیری از سرقت خودرو
راه های جلوگیری از سرقت خودرو

نکات مهم هنگام خرید قفل فرمان اتوموبیل

قفل فرمان نیز از تنوع بالایی برخوردار است اما لازم است بدانید مدل هایی که قیمت بیشتری دارند، از مقامت بالاتری نیز برخوردار هستند. همچنین قفل مستحکم تر و سخت تری دارند و باز نمودن آنها دشوارتر است. همچنین استفاده از بهترین قفل فرمان که کیفیت مطلوبی دارد، به مدت زمان بیشتری برای باز شدن نیاز دارد. در ادامه این بخش از مقاله قفل فرمان چیست شمار را با نکات مهمی که هنگام خرید قفل فرمان باید در نظر بگیرید، آشنا خواهیم کرد.

هماهنگی قفل فرمان با ماشین

از اصلی ترین فاکتورهای مهم در خرید قفل فرمان، تناسب قفل فرمان با اتوموبیل شما است. در نتیجه هنگام انتخاب قفل فرمان به این نکته توجه داشته باشید. شما می توانید با مشاهده بروشور محصول مورد نظر، اطلاعات لازم را به دست آورید.

جنس قفل فرمان خودرو

جنس قفل فرمان از دیگر پارامترهای مهم در خرید قفل فرمان است. برندهای معتبر تولیدکننده قفل فرمان، محصول با کیفیتی را تولید می کنند که از استحکام بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که قفل فرمان هایی که با جنس فولاد ساخته می شوند، از مقاومت زیادی نیز برخوردار هستند. در نتیجه در برابر ضربات تخریبی سارقین دوام بالایی دارند و آسیب نمی بینند.

طول میله قفل فرمان

طول میله قفل فرمان از دیگر نکات حائز اهمیتی است که هنگام خرید باید به آن توجه نمایید. در ابتدا لازم است بدانید که اندازه میله قفل فرمان به مدل ماشین شما بستگی دارد. به عبارتی فرمان برخی از خودروها قطر زیادی دارد و برخی دیگر قطر فرمان کمتری دارند. در نتیجه توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن مدل و اندازه قطر فرمان، بهترین قفل فرمان را خریداری نمایید.

جنس روکش قفل فرمان

در این بخش از مقاله قفل فرمان چیست به بررسی جنس روکش این محصول خواهیم پرداخت. معمولاً روکش قفل های فرمان با جنس فوم صنعتی یا PVC تولید می شوند. می توان گفت که بهترین متریال برای ساخت انواع قفل فرمان، روکش PVC است. همچنین توجه داشته باشید که اگر به مرور زمان و استفاده مداوم از این محصول، دچار کهنگی و فرسایش شد باید آن را تعویض نمایید.

نوع قفل استفاده شده در قفل فرمان

از نکات مهم دیگری که در زمان خرید قفل فرمان ضروری است، نوع قفل تعبیه شده در ساختار آن است. همانطور که در ابتدا به انواع این محصول پرداخته شد، با قفل های متنوعی نیز ارائه می شوند. قفل فرمان های کامپیوتری و قفل فرمان رمزدار از انواع ایمن تر این محصول به شمار می آیند. از این رو باتوجه به شرایط محیطی و نیاز خود، می توانید بهترین قفل فرمان را انتخاب نمایید.

عدم پیچیدگی در نصب

در ابتدا هنگام انتخاب قفل فرمان توجه داشته باشید که استفاده از آن پیچیده نباشد. پیچیدگی استفاده از قفل فرمان، ایمنی وسیلهه نقلیه شما را در معرض خطر قرار می دهد. در نتیجه آگاهی از نحوه کار با قفل فرمان و استفاده راحت از آن، از گزینه های مهم در خرید قفل فرمان است.

قیمت قفل فرمان

پیش از این به موضوع صرف هزینه بیشتر برای خرید قفل فرمان پرداختیم. قیمت قفل فرمان از دیگر پارامترهایی است که باید در نظر داشته باشید. همچنین شما با پرداخت هزینه بیشتر برای خرید قفل فرمان، محافظت از اتوموبیل خود را تضمین خواهید کرد. پیشنهاد ما به شما این است که با پرداخت هزینه بیشتر، می توانید یک قفل فرمان خوب و مستحکم را برای ماشین خود خریداری نمایید.

نکات مهم هنگام خرید قفل فرمان اتوموبیل
نکات مهم هنگام خرید قفل فرمان اتوموبیل

بهترین مارک قفل فرمان

در انتهای بخش مطلب قفل فرمان چیست به برندهای قفل فرمان خوب خواهیم پرداخت.

  • قفل فرمان کلاویس مدل 6818
  • قفل فرمان رونیکس
  • قفل فرمان توسن مدل TS-500I
  • قفل فرمان نووا L600
  • قفل فرمان لیزر کد D97 و L23
  • قفل فرمان بیسبالی نووا L900
  • قفل فرمان کاوه
  • قفل فرمان لوکمس
  • قفل فرمان خودرو گلد
  • قفل فرمان خودرو اسپارکو
  • قفل فرمان خودرو سامکو
  • قفل فرمان کنزاکس مدل KSL-112 و KSL-424
بهترین مارک قفل فرمان
بهترین مارک قفل فرمان

امیدواریم که مقاله قفل فرمان چیست برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله به طور کامل به انواع قفل فرمان و نکات مهم هنگام خرید قفل فرمان، پرداخته شده است. جهت خرید انواع قفل فرمان و اطلاع از قیمت قفل فرمان می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان این ابزار را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت انواع قفل فرمان و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق آلات است.