بهترین برندهای کیستون شبکه

بهترین برندهای کیستون

بهترین برندهای کیستون در ایران موجود هستند و می توانید از آن ها در شبکه های خود استفاده کنید. استفاده از تجهیزات شبکه باکیفیت سبب افزایش بازدهی و سرعت شبکه می شود. کیستون شبکه یا پریز شبکه عضو مهمی است که سبب برقراری ارتباط میان دستگاه های مختلف شبکه می شود.

خرید انواع کیستون شبکه
خرید انواع کیستون شبکه

این کیستون ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و شرکت های زیادی به تولید این تجهیزات می پردازند. اگر قصد خرید کیستون شبکه دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی بهترین برندهای کیستون خواهیم پرداخت.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کیستون شبکه چیست

کیستون شبکه یا پریز شبکه یکی از مهمترین تجهیزات شبکه است که سبب برقراری ارتباط میان قسمت های مختلف شبکه می شود. این قطعه رابط بین کابل شبکه و دیگر دستگاه هایی است که به شبکه وصل می شوند.

کیستون یک رابط یا کانکتور مادگی است که کابل شبکه و پچ کورد را به تجهیزاتی همچون روتز، سوئیچ، اکسس پوینت و … متصل می کند. این محصولات در بخش های مختلف شبکه همچون ترانکینگ و فیس پلیت ها، باکس های توکار و روکار و … مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از کیستون شبکه برای اولین بار به سال 1979 بازمی گردد. اولین شرکتی که شروع به استفاده از کیستون کرد، شرکت AMP بوده است.

کیستون شبکه چیست
کیستون شبکه چیست

بیشتر بخوانید: کیستون شبکه چیست و چه کاربردی در شبکه دارد؟


انواع کیستون شبکه

در ادامه مبحث بهترین برندهای کیستون بهتر است انواع کیستون را بررسی کنیم. کیستون های شبکه در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و براساس نحوه نصب، جنس بدنه، نوع کیستون و … تقسیم بندی می شوند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

انواع کیستون براساس نوع نصب

برخی از کیستون ها جهت نصب داخل دیوار و برای باکس های توکار طراحی شده اند و به آن ها کیستون شبکه توکار گفته می شود و برخی دیگر برای باکس های روکار ساخته شده اند و جهت نصب روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل به آن ها کیستون شبکه روکار گفته می شود. نوع دیگر کیستون ها روی فیس پلیت های روی ترانکینگ و دسته ای دیگر هم روی باکس های کف خواب مورد استفاده قرار می گیرند.

هر یک از این کیستون ها ویژگی خاص خودشان را دارند و در محل های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر از کیستون در جای نامناسب استفاده کنید، عملیات نصب با مشکل مواجه می شود و بازدهی شبکه تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

انواع کیستون براساس گروه

دسته بندی دیگر کیستون های شبکه که از اهمیت بالایی برخوردار است، دسته بندی از لحاظ Category است. کیستون ها از نظر گروه در دسته های Cat5 ،Cat5e ،Cat6 ،Cat6a ،Cat7 ،Cat7a و Cat8 قرار می گیرد. باید از کیستون هایی سازگار با دیگر تجهیزات شبکه همچون کابل شبکه استفاده شود. هر چه گروه این تجهیزات بالاتر باشد، سرعت و کارایی آن ها نیز بهتر و بیشتر می شود.

در ایران اغلب از تجهیزات شبکه Cat6 استفاده می شود. به همین دلیل کیستون شبکه Cat6 از پرکاربردترین کیستون های شبکه است.

انواع کیستون براساس جنس

بهترین برندهای کیستون به ساخت دو نوع کیستون از لحاظ جنس می پردازند. جنس بدنه کیستون ها می تواند از نوع تمام فلزی و یا PVC باشد. کیستون های فلزی از نوع SFTP و کیستون های پلاستیکی و PVC از نوع UTP هستند. قیمت کیستون شبکه UTP از قیمت کیستون شبکه SFTP کمتر است.

در صورتی که کابل های شبکه از کنار کابل های برق عبور کنند، بهتر است سیستم ارتینگ در سراسر شبکه برقرار شود که در این حالت باید از کیستون شبکه فلزی SFTP استفاده شود زیرا سیم ارت به بدنه فلزی کیستون متصل می شود.

استفاده از تجهیزات شبکه SFTP همچون کابل شبکه SFTP در کنار دیگر تجهیزات SFTP، سبب کاهش نویز و افزایش کارایی شبکه می شود.

انواع کیستون شبکه
انواع کیستون شبکه

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سوکت شبکه و کیستون شبکه


آشنایی با انواع برند کیستون

همان طور که پیش تر گفته شد، کیستون شبکه نقش مهمی در شبکه ایفا می کند. به همین دلیل بهتر است پیش از خرید آن به استانداردهای تولید و برند آن توجه کنید. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین برندهای کیستون شبکه خواهیم پرداخت:

کیستون شبکه لگراند

لگراند یک شرکت فرانسوی است که به تولید تجهیزات شبکه می پردازند. تجهیزات پسیو شبکه لگراند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. یکی از تولیدات این شرکت کیستون شبکه است که در انواع Categoryها و در سه نوع SFTP و UTP و FTP به بازار عرضه می شود.

پریز شبکه لگراند در سایزهای گوناگون و به صورت یک ماژول (باریک) و دو ماژول (پهن) به بازار عرضه می شود. پریزهای شبکه UTP قابلیت حذف نویز ندارند اما قیمت آن ها مناسب تر است.

یکی از بزرگ ترین مزیت های کیستون های شبکه لگراند، قابلیت قفل شوندگی است که سبب می شود جهت نصب کیستون به ابزار خاصی نیاز نباشد. به همین دلیل نحوه نصب کیستون لگراند بسیار ساده است. این کیستون ها دارای محفظه های شماره گذاری هستند که به واسطه آن ها می توان پورت ها را شناسایی کرد.

یک شاتر جهت جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به داخل کیستون تعبیه شده است. کیستون های لگراند در بسته های 10 عددی به بازار عرضه می شوند.


بیشتر بخوانید: معرفی کابل شبکه لگراند


کیستون شبکه نگزنس

یکی دیگر از شرکت های معتبر تولیدکننده کیستون در دنیا، شرکت نگزنس است. این شرکت نیز همانند شرکت لگراند به تولید تحهیزات پسیو شبکه می پردازد. پریز شبکه نگزنس در گروه های مختلف Cat6 و Cat5 و … به بازار عرضه می شود و تمامی آن ها از نوع SFTP یا UTP هستند. این کیستون ها کیفیت بسیار بالایی دارند و جهت نصب به هیچ گونه آچار یا ابزاری نیاز ندارند. به همین دلیل نصب کیستون شبکه نگزنس ساده است. این کیستون ها پانچ می شوند و قابلیت قفل شوندگی دارند.

کیستون های SFTP به شیلدهایی مجهز هستند که در مقابل دریافت نویز از خود مقاومت نشان می دهند. اما کیستون های UTP هیچگونه شیلدی ندارند. کیستون های این شرکت در بسته های 24 عددی به بازار عرضه می شوند.

کیستون دانوب

دانوب یک شرکت ایرانی تولیدکننده انواع کیستون است که در زمینه تولید داکت و ترانکینگ، جعبه تقسیم و … فعالیت می کند. کیستون های این شرکت نیاز به ابزار نصب ندارند و در دو گروه UTP و SFTP به بازار عرضه می شوند. این کیستون ها دارای استانداردهای Cat5 و Cat6 هستند.

طبق بررسی های انجام شده، کیستون Cat6 دانوب از نوع SFTP می تواند اطلاعات را تا سقف سرعت 10 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد و شیلد آن نیز از دریافت نویز جلوگیری کند.

کیستون سوپیتا

محصولات این شرکت از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار هستند. علاوه بر این، تنوع آن ها نیز بسیار بالا است. این کیستون ها اغلب از نوع UTP هستند و با بدنه های پلاستیکی به بازار عرضه می شوند. مکانیزم آن ها 180 درجه است و در استانداردهای Cat3 و Cat5 و Cat6 به بازار عرضه می شوند.

سوپیتا علاوه بر کیستون، در حوزه ترانکینگ و رابط های RJ-11 نیز فعالیت می کند. محصولات این شرکت نسبت به دیگر شرکت ها از قیمت های مقرون به صرفه تری برخوردار هستند.

کیستون AMP

AMP یک شرکت آمریکایی است که به تولید برخی از تجهیزات پسیو شبکه می پردازد. این شرکت همچون دیگر شرکت های تولیدکننده کیستون، پریزهای شبکه خود را با استانداردهای Cat5 و Cat6 و … به بازار عرضه می کند که همه آن ها در انواع UTP و SFTP عرضه می شوند.

اغلب کیستون شبکه های امپ قابلیت قفل شوندگی دارند و نصب آن ها ساده است. اما برخی از آن ها نیز این خاصیت را ندارند و برای نصب باید از پانچ و آچار شبکه استفاده کرد.

طبق بررسی های انجام شده، کیستون شبکه Cat6 امپ می تواند داده ها را با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد.

کیستون شبکه اشنایدر

در ادامه مبجث بهترین برندهای کیستون یکی دیگر از شرکت هایی که به تولید تجهیزات شبکه همچون کیستون شبکه می پردازد، اشنایدر است. این شرکت به تولید کیستون هایی از استاندارد Cat6 و … می پردازد. این کیستون ها کیفیت بالایی دارند و دو نوع شیلددار و بدون شیلد به بازار عرضه می شوند.

کیستون البرز

برند البرز یک برند ایرانی کیستون شبکه است که محصولات آن بسیار باکیفیت است. محصولات این شرکت با برندهای جهانی نیز وارد رقابت می شود. کیستون های این شرکت در دو نوع شیلددار و بدون شیلد ساخته می شوند و تنها از استانداردهای Cat6 پیروی می کنند. جنس این کیستون ها از PVC است و مهمترین مزیت آن ها قیمت مناسب این پریزهای شبکه است.

قیمت کیستون شبکه

قیمت پریز شبکه به عوامل زیر بستگی دارد:

  • برند و شرکت سازنده کیستون
  • نوع کیستون (SFTP-UTP-FTP و …)
  • استاندارد کیستون (Cat6-Cat5-Cat7 و …)
  • جنس بدنه کیستون (فلزی-پلاستیکی)
  • ماژول و ابعاد پریز شبکه
  • امکانات پریز شبکه (قفل شوندگی و …)
بهترین برندهای کیستون
بهترین برندهای کیستون

خرید کیستون شبکه

در این مقاله به معرفی بهترین برندهای کیستون پرداختیم. برای خرید کیستون شبکه لگراند و دیگر برندها می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و از این طریق با فروشندگان و نمایندگان اصلی فروش کیستون شبکه در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کیستون شبکه