راهنمای خرید کیستون شبکه | نکات مهم برای خرید کیستون

راهنمای خرید کیستون شبکه | بهترین برند کیستون

راهنمای خرید کیستون شبکه به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین کیستون شبکه را برای شبکه خود انتخاب کنید. کیستون شبکه یا پریز شبکه یکی از مهم ترین تجهیزات پسیو شبکه است.

کیستون وظیفه برقراری ارتباط میان کابل شبکه و دیگر تجهیزات شبکه را برعهده دارد. پریز شبکه در کنار سایر تجهیزات همچون پچ پنل، روتر، سوئیچ و … به کار می رود. این تجهیزات در انواع گوناگونی به بازار عرضه می شوند که مصرف کنندگان باید مطابق نیاز خود هر یک از آنها را انتخاب کنند. این محصولات از لحاظ نوع، استاندارد، شیلد، جنس و … تقسیم بندی می شوند.

خرید انواع کیستون شبکه
خرید انواع کیستون شبکه

انتخاب کیستون مناسب شبکه نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد. در این مقاله به راهنمای خرید کیستون شبکه می پردازیم و ویژگی ها و کاربردهای آن را بررسی می کنیم. با مجله راندنو همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کیستون شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

اولین بار شرکت AMP در سال 1979 از کیستون ها جهت کابل کشی تلفن استفاده کرد. می توان گفت در هر قسمت از شبکه که به کابل شبکه نیاز است، در زیرساخت باید از کیستون شبکه نیز استفاده شود.

کیستون یکی از تجهیزات کارآمد در شبکه است که در انواع مختلفی در دسترس است. داخل پچ پنل ها، باکس های روکار جهت نصب روی دیوار و فیس پلیت های روی ترانکینگ از کیستون استفاده می شود.

از این قطعه جهت ایجاد ارتباط میان کابل شبکه با دیگر تجهیزات همچون روتر، سوئیچ، پچ پنل، کابل شبکه و … استفاده می شود. کیستون از یک طرف به کابل لن یا پچ کورد متصل می شود و از سمت دیگر به یک پورت یا کانکتور متصل می شود. این کار سبب می شود تا اتصال ساده تر و راحت تر صورت بگیرد.

کیستون ها از لحاظ کاربرد در دو نوع کیستون تلفن و کیستون شبکه تولید می شوند. کیستون تلفن عموماً با استاندادهای Cat3 عرضه می شود و داخل پریزهای تلفن نصب می شود. اما کیستون های شبکه تنها در شبکه به کار می روند و با استانداردهای Cat5 ،Cat5e ،Cat6 ،Cat6a ،Cat7 و Cat7a به بازار عرضه می شوند. در حال حاضر کیستون های Cat6 از پرکاربردترین کیستون های موجود در بازار هستند.

کیستون شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟
کیستون شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

بیشتر بخوانید: کیستون چیست؟


راهنمای انتخاب کیستون

در راهنمای خرید کیستون شبکه شما را با مواردی که باید هنگام خرید کیستون مد نظر داشته باشید، آشنا می کنیم.

راهنمای خرید کیستون شبکه
راهنمای خرید کیستون شبکه

انواع کیستون

پیش از پرداختن به راهنمای خرید کیستون بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین کیستون را برای شبکه انتخاب کنید. کیستون ها از لحاظ شیلد به دو نوع زیر تقسیم بندی می شوند:

  • کیستون شبکه SFTP: این نوع کیستون ها برای تجهیزات شبکه از نوع SFTP مورد استفاده قرار می گیرند. سوکت این کابل ها باید از نوع فلزی و سازگار با تجهیزات SFTP باشد. کیستون های SFTP با کیفیت تر از دیگر انواع کیستون هستند و قیمت آن ها نیز بیشتر است.
  • کیستون شبکه UTP: این تجهیزات برای شبکه هایی با تجهیزات UTP مناسب هستند. کابل های UTP بدون شیلد و فویل عرضه می شوند. سوکت این کابل ها پلاستیکی است. به طور کلی کیستون های UTP ارزان تر از کیستون های SFTP هستند.

کیستون ها از لحاظ جنس به دو نوع پلاستیکی و فلزی تقسیم می شوند. کیستون های فلزی در مواردی کاربرد دارند که کابل شبکه در کنار کابل های برق قرار گرفته باشد. کیستون فلزی بهتر از کیستون های پلاستیکی می تواند نویز و اختلالات الکترومغناطیسی را دفع کند.

انواع کیستون
انواع کیستون

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سوکت شبکه و کیستون شبکه


بهترین برندهای کیستون

برندهای مختلفی در سراسر دنیا به تولید کیستون و دیگر تجهیزات شبکه می پردازند. از میان این برندها، کیستون لگراند، امپ، سوپیتا، نگزنس، دانوب و البرز کیفیت های بسیار خوبی دارند.

کیستون لگراند

کیستون شبکه لگراند در دو نوع SFTP و UTP تولید می شود و استاندارد آن اغلب از نوع Cat5e و Cat6 است. از مهم ترین ویژگی های کیستون های لگراند می توان به قابلیت قفل شوندگی آن ها اشاره کرد. علاوه براین، برای نصب این گونه تجهیزات نیاز به ابزار خاصی نیست و این تجهیزات با فیس پلیت ارائه می شوند. در نتیجه به راحتی نصب می شوند.

کیستون لگراند دارای محافظ پورت یا به اصطلاح شاتر است که جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار بر روی کیستون تعبیه شده است. از این کیستون ها می توان در تمامی ترانکینگ ها استفاده کرد.

کیستون نگزنس

کیستون های نگزنس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این کیستون ها نیز از دو نوع SFTP و UTP هستند. پزیر شبکه نگزنس در استانداردهای گوناگونی تولید می شود اما نوع Cat6 آن بیشترین کاربرد را دارد.

کیستون امپ

امپ یک شرکت آمریکایی است که به تولید تجهیزات شبکه همچون کیستون و … می پردازد. این کیستون ها در دو مدل 90 و 180 درجه تولید می شوند و عمدتاً از استانداردهای Cat5e و Cat6 پشتیبانی می کنند.

کیستون های امپ نیز همچون پریز شبکه لگراند خاصیت قفل شوندگی دارند و از قطعی و وصلی های بی مورد جلوگیری می کنند. کیستون های امپ در دو نوع UTP و SFTP به بازار عرضه می شوند. کیستون های امپ جهت نصب، به ابزارآلات مخصوص همچون آچار کیستون نیاز دارند.

کیستون سوپیتا

این کیستون ها تولید ایران هستند و در دو جنس فلزی و پلاستیکی و در سه نوع FTP ،UTP و SFTP به بازار عرضه می شوند. این محصولات قیمت مناسبی نسبت به نمونه های خارجی دارند و عموماً با استاندارد Cat6 تولید می شوند.

کیستون دانوب

دانوب از دیگر شرکت های ایرانی تولیدکننده داکت، ترانکینگ و کیستون شبکه است. کیستون های دانوب همگی با استانداردهای Cat6 عرضه می شوند و از لحاظ شیلد در انواع SFTP ،STP و UTP تولید می شوند. کیستون های این شرکت دارای ضمانت پاس کردن تست فلوک هستند.

کیستون البرز

کیستون های البرز ایرانی هستند و از کیفیت های نسبتاً خوبی برخوردارند. این کیستون ها اغلب فلزی هستند و در دو نوع SFTP و UTP تولید می شوند. علاوه بر این از استاندارد Cat6 نیز پیروی می کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین برندهای کیستون


کیستون یک ماژول یا دو ماژول

برخی از پریزهای شبکه در دو نوع یک ماژول و دو ماژول عرضه می شوند. این کیستون ها به این گونه هستند که 2 عدد کیستون باریک در ترانکینگ معادل 1 خانه می شود. در حالی که عدد کیستون دو ماژول به دلیل این که پهن تر است، یک خانه را اشغال می کند. پیش از خرید کیستون باید ابعاد و توپولوژی شبکه را در نظر بگیرید.

قیمت کیستون شبکه

در این مقاله به راهنمای خرید کیستون پرداختیم و نکات مهم برای خرید کیستون را بررسی کردیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید، می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و به طور مستقیم با فروشندگان کیستون در ارتباط باشید. عواملی هم چون نوع کیستون، برند و شرکت سازنده، نوع ماژول، ویژگی های آن، جنس بدنه و … روی قیمت کیستون اثرگذار هستند.


بیشتر بخوانید: آموزش سوکت زدن کابل شبکه | آموزش تصویری و گام به گام


جمع بندی

در این مقاله به راهنمای خرید کیستون شبکه پرداختیم و ویژگی ها و انواع آن را بررسی کردیم. برای خرید کیستون شبکه راه های زیادی وجود دارد. می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و به صورت مستقیم با فروشندگان در ارتباط باشید. در این سایت می توانید قیمت محصولات را با هم مقایسه و مشخصات فنی آن را بررسی کنید.  راندنو پلی ارتباطی میان خریداران و فروشندگان است.