انواع زیره کفش ایمنی و ویژگی های آنها

انواع زیره کفش ایمنی و ویژگی های آنها

انواع زیره کفش ایمنی پی و ستون اصلی کفش به شمار می رود و تأثیر زیادی در راحتی شما دارد. زیره بخش بیرونی کفش است که با سطح زمین تماس دارد و از آسیب رسیدن به پاهای شما محافظت می کند.

خرید انواع کفش ایمنی
خرید انواع کفش ایمنی

هر زیره کاربرد خاص خود را دارد و لازم است هنگام خرید کفش به کاربرد آن دقت لازم را داشته باشید تا از شکستگی و یا ترک خوردن آن نیز پیشگیری کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع زیره کفش ایمنی و ویژگی آنها آشنا کنیم تا به هنگام خرید کفش ایمنی خریدی مطمئن را از فروشندگان سایت راندنو تجربه کنید. با ما تا انتهای این مقاله همرا باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

زیره کفش پلی یورتان (PU)

از ویژگی های این زیره می توان به راحتی، چگالی پایین که سبب سبکی کفش می شود، دوام و قیمت مناسب اشاره کرد.

پلی یورتان به زیره هایی گفته می شود که با ترکیب دو ماده پلی ال و ایزوسیانات که موادی بسیار نرم هستند، تولید می شوند. کفش هایی که از این زیره بهره برده اند، برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب هستند.

از دیگر ویژگی های این زیره می توان به انعطاف پذیر بودن، عایق حرارتی بودن و دوام بسیار بالا در مقابل شکستن اشاره کرد. همچنین این زیره مقاومت بالایی نیز در برابر لغزش و رطوبت دارد.

زیره کفش پلی یورتان (PU)
زیره کفش پلی یورتان (PU)

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با علایم تخصصی کفش کار یا کفش ایمنی


زیره کفش پی وی سی (PVC)

زیره پی وی سی یک عایق بسیار خوب برای انواع کفش های ایمنی محسوب می شود. این زیره به راحتی قابل تبدیل شدن به شکل های مختلف است.

این زیره ذاتا سخت است و با اضافه کردن برخی مواد می توان آن را نرم کرد. از ویژگی های این زیره می توان به وزن سبک و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد که باعث شده طرح های متنوعی از این جنس در بازار موجود باشد.

این زیره مقاومت بالایی در مقابل شکستن دارد ولی در دماهای پایین و مناطق زمستانی درصد شکنندگی آن کمی بالاتر می رود.

زیره کفش پی وی سی (PVC)
زیره کفش پی وی سی (PVC)

بیشتر بخوانید: انواع سرپنجه کفش ایمنی و ویژگی آنها


زیره کفش ترمو (Thermo)

این زیره ها در برابر لغزش و سایش بسیار مقاوم هستند. این زیره باکیفیت به شما این امکان را می دهد که به راحتی روی سطوح لغزنده قدم بزنید. به دلیل عایق حرارتی بودن، این زیره برای استفاده در تابستان و زمستان بسیار مناسب است.

از مزایای این زیره می توان به مقاومت بالا در برابر شکستن و چگالی متوسط آن که سبب سبک شدن آن می شود، اشاره کرد.

زیره کفش ترمو (Thermo)
زیره کفش ترمو (Thermo)

زیره کفش تی پی یو (TPU)

زیره های کفش تی پی یو در برابر لغزش و سایش بسیار مقاوم هستند، استحکام بالایی دارد و در عین حال بسیار انعطاف پذیرند. علاوه بر این موضوعات، این جنس از زیره مقاومت بالایی در سایش و لغزش دارد، عایق خوبی محسوب می شود و در برابر شکستن نیز مقاوم است.

تی پی یو ترموپلاستیک الاستومتری بر پایه پلی یورتان است. به همین دلیل از این زیره بیشتر برای تولید زیره کفش ایمنی استفاده می شود.

این زیره در حالت کلی شفاف و بدون رنگ است و همین ویژگی باعث می شود تا تولیدکنندگان کفش این زیره را با رنگ کفش مورد نظر خود تولید کنند. بدین ترتیب رنگ های مختلفی از این کفش در بازار موجود است.

زیره کفش تی پی یو (TPU)
زیره کفش تی پی یو (TPU)

بیشتر بخوانید: اهمیت استفاده از کفش ایمنی | ضرورت استفاده از کفش کار در مشاغل


زیره کفش لاستیکی (Rubber)

عبارت Rubber در مشخصات کفش هایی که از این جنس این نوع زیره هستند، نوشته شده است. این زیره به هیچ عنوان امکان شکستن و سایش ندارد و در عین حال اصطکاک بالایی نیز دارد.

این زیره علاوه بر استحکام بالا، قدرت انعطاف پذیری چشم گیری دارد که همین ویژگی باعث می شود از این زیره در ساخت کفش های کوهنوردی بیشتر استفاده شود.

زیره کفش لاستیکی در برابر آب نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. زیره لاستیکی نسبت به دیگر زیره ها وزن بیشتری دارد. زیره کفش ایمنی Rubber ممکن است به دلیل اصطکاک لاستیک با سطح، در هنگام راه رفتن روی سطح صاف و صیقلی، صدا تولید کند که این اتفاق طبیعی است.

انواع زیره کفش ایمنی
انواع زیره کفش ایمنی

بیشتر بخوانید: ویژگی کفش ایمنی استاندارد کدام است؟


قیمت کفش ایمنی

حال که با انواع زیره کفش ایمنی آشنا شدیم، برای خرید کفش ایمنی و یا سایر ابزار ایمنی و یا اطلاع از قیمت کفش ایمنی کاوه و دیگر برندها می توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و کالای خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایید.

انواع زیره کفش ایمنی
انواع زیره کفش ایمنی

فروشندگان نیز می توانند با ثبت نام رایگان در سایت راندنو و قیمت گذاری کالاهای خود، روزانه با هزاران خریدار در ارتباط باشند.


بیشتر بخوانید: چه نوع کفش ایمنی بخریم؟