راهنمای خرید میخ

راهنمای خرید میخ

راهنمای خرید میخ به شما کمک می کند بتوانید باتوجه به نیاز خود، مناسب ترین میخ را انتخاب نمایید. انواع میخ (Nail) از ابزارآلات پرکاربرد هستند که در صنایع نجاری مورد استفاده قرار می گیرند. میخ گالوانیزه و میخ فولادی از بهترین متریال هایی هستند که در ساختار این ابزار استفاده می شوند. همچنین سایز میخ و قیمت میخ از عواملی هستند که انواع این ابزار را از یکدیگر متمایز می کنند.

میخ ها یکی از بهترین اتصال دهنده هایی هستند که در صنایع مختلف، کاربرد دارند. از انواع میخ می توان به منظور اتصال دو قطعه چوبی، انجام پروژه های ساختمانی و مهندسی و … استفاده نمود. همانطور که گفته شد، انواع میخ نجاری در اندازه و کیفیت های گوناگونی تولید می شوند. از این رو شما با در نظر گرفتن کاربرد خود و نیازی که به این یراق دارید، می توانید مناسب ترین میخ را خریداری نمایید

خرید میخاگر قصد خرید میخ سه پر و اطلاع از قیمت میخ فولادی سیاه را دارید، با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست فروشندگان این محصول را مشاهده نمایید. در این مقاله به آشنایی با انواع میخ و کاربردهایی که دارند می پردازیم. پس تا انتهای مطلب راهنمای خرید میخ با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع میخ و کاربرد آنها

همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره نمودیم، انواع میخ باتوجه به جنس و کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند. این قطعات، دیگر مانند گذشته تنها در یک شکل و اندازه تولید نمی شود و تنوع های زیادی در ساختار آنها به کار گرفته شده است. همچنین استفاده از میخ نجاری در صنعت چوب، از کاربردهای ویژه ای برخوردار است. در ادامه مقاله راهنمای خرید میخ شما را با انواع این محصول و کاربردهایی که دارند، آشنا می کنیم.


بیشتر بخوانید: مهره چیست و چه کاربردی دارد؟


میخ سر گرد

از این میخ جهت افزایش استحکام ساختار سازه ها و وسایل گوناگون، استفاده می شود. برای کوبش این نوع میخ، باید از چکش استفاده نمود.

میخ سر بیضی

در این بخش از مقاله راهنمای خرید میخ به بررسی میخ سر بیضی می پردازیم. این ابزار ظاهری شبیه به نمونه قبلی دارد با این تفاوت که سر آن صاف تر است. این میخ به خوبی بر روی قطعه کار قرار می گیرد و جهت اتصالاتی که ظاهر کار اهمیت دارد، استفاده می شود.

میخ میخکوب

میخ میخکوب یا میخ اسکا نیز یکی از رایج ترین و کاربردی ترین انواع میخ ها است. این میخ در صنایع نجاری نیز اهمیت به سزایی دارد. از کاربرد میخ اسکا می توان از کابینت سازی و دکوراسیون نام برد.

میخ میخکوب
میخ میخکوب

میخ بنایی

از این میخ به منظور اتصال سنگ و چوب استفاده می شود. میخ های بنایی استحکام و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارند. لازم به ذکر است که در ساختار این نوع میخ از زینک استفاده می شود تا به آسانی داخل سطوح سخت نفوذ کند.

میخ سر پهن

بررسی میخ سر پهن و کاربرد آن از دیگر مباحث مقاله راهنمای خرید میخ است. این میخ از قدیمی ترین انواع این محصول است که در گذشته کاربردهای زیادی داشته است. این میخ ها از پرکاربردترین میخ ها در صنعت نجاری هستند.

میخ مارپیچ

میخ مته ای یا مارپیچ جهت اتصال چوب های بسیار سخت، کاربرد ویژه ای دارد. یکی از ویژگی های اصلی این میخ، مقاومت بالا و نوک تیز آن است. از این میخ به منطور اتصال چوب های ام دی اف نیز استفاده می شود.

میخ حلقه ای

در این بخش از مقاله راهنمای خرید میخ به بررسی میخ حلقه ای می پردازیم. این میخ از بهترین و پرکاربردترین میخ ها در صنعت نجاری است و موجب اتصال مقاوم چوب می شود. این میخ همانطور که از نامش مشخص است، حلقه هایی دارد و دوام سازه را افزایش می دهد.

میخ پرچ

میخ پرچ از دیگر انواع این یراق آلات کاربردی است که علاوه بر اتصال قطعات چوبی، جهت اتصال قطعات فلزی استفاده می شود. لازم است بدانید که این نوع میخ را با نام های گل پهن یا واشر سر خود نیز می شناسند.

میخ پرچ
میخ پرچ

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع میخ نجاری، فولادی، میخ میخکوب و انواع دیگر


میخ بست

معرفی میخ بست و کاربرد آن از دیگر مباحث مقاله راهنمای خرید میخ است. برای کوبیدن این میخ ها از چکش استفاده می شود و قسمت انتهایی آن منحنی شکل است. در برخی از موقعیت ها نیز می توان از این میخ به عنوان آویز استفاده نمود. این نوع میخ ها از جنس فولاد کربنی ساخته می شوند و مقاومت بالایی دارند. از کاربرد میخ بست می توان به اتصال دو قطعه چوبی به صورت دائم، اشاره نمود.

میخ نواری

میخ نواری در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. شما باتوجه به کاربرد خود می توانید نوع مناسبی از آن را انتخاب نمایید. این میخ به صورت چرخشی به داخل قطعه مورد نظر فرو می رود و به آسانی خارج نمی شود. از کاربرد میخ نواری می توان به ساخت پالت بسته بندی، جعبه و موارد دیگر اشاره نمود.

میخ شانه ای

در این بخش از راهنمای خرید میخ به معرفی میخ شانه ای و کاربرد آن می پردازیم. میخ شانه ای را به عنوان میخ سوزنی یا میخ میخکوب هم می شناسند. میخ شانه ای نیز از دیگر انواع کاربردی این میخ ها است که به صورت رولی توزیع می شود.

میخ پرداخت

میخ پرداخت علاوه بر مقاومت بالا، جنبه تزئینی نیز دارد. این میخ به صورت کاملاً همسان بر روی سطح مورد نظر قرار می گیرد. این یراق ظاهری شبیه به میخ سر گرد دارد با این تفاوت که سری این میخ کوچکتر است.

میخ روفینگ

این نوع از میخ ها مناسب استفاده در هوای آزاد هستند و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و خوردگی دارند. اتصال سفال های شیروانی و ایزوگام پشت بام، از کاربرد میخ روفینگ به شمار می آیند.

میخ روفینگ
میخ روفینگ

میخ و چاشنی

به منظور اتصال وسایل و قطعات مختلف به دیوارهای بتنی، می توان از میخ و چاشنی آن استفاده نمود. قرار دادن دیوارهای کاذب، ورقه های فولادی، توری های فلزی، دیوارهای گچی سبک برای دکوراسیون و موارد دیگر، از کاربردهای چاشنی و میخ به شمار می آیند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پیچ


نکات مهم انتخاب و خرید میخ

برای خرید و انتخاب میخ باید نکات قابل توجهی را در نظر داشته باشید. در ادامه شما را با راهنمای خرید میخ آشنا خواهیم نمود.

جنس میخ

همانطور که گفته شد، میخ ها از متریال های مختلفی ساخته می شوند. این محصولات می توانند از جنس های برنج، مس، آلومینیوم و فولاد تولید شوند. لازم به ذکر است که میخ فولادی از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار است. همچنین میخ های فولادی در صنعت چوب کاربردهای زیادی دارند. میخ گالوانیزه نیز از دیگر انواع رایج این محصول است که در هوای آزاد مقاومت بالایی دارند.

لازم به ذکر است که برخی از تولیدکنندگان میخ، به منظور روان شدن سرمیخ ها از وینیل استفاده می کنند تا به آسانی داخل چوب فرو برود. توجه داشته باشید که اگر برای تولید دستگاه هایی مانند CNC به این ابزار نیاز دارید، باید از میخ فولادی محکم استفاده نمایید. همچنین در ساختار انواع میخ ضد زنگ نیز از فسفات منگنز یا روی استفاده می شود.

سایز میخ

به طور معمول میخ های نجاری در اندازه های 4 تا 25 میلی متر به بازار عرضه می شوند. همچنین باتوجه به نوع فعالیت خود، باید طول بدنه میخ را انتخاب نمایید. به عبارتی کاربرد انواع میخ نجاری، تعیین کننده ابعاد آن است. برای اندازه گیری میخ نیز باید از زیر گل میخ تا نوک آن را اندازه گیری نمایید. اگر شما با ابعادی مانند 40*3 روبه رو شدید، باید بدانید که منظور از 40 طول میخ است که برحسب میلی متر اندازه گیری شده است و قطر آن معادل 3 میلی متر است.

راهنمای خرید میخ
راهنمای خرید میخ

امیدواریم که مقاله راهنمای خرید میخ برای شما مفید واقع شده باشد. در این مقاله از مجله راندنو به طور کامل به انواع میخ پرداخته شده است. جهت خرید میخ پرچ و اطلاع از قیمت میخ آهنی می توانید با مراجعه به سایت راندنو لیست فروشندگان انواع میخ را مشاهده نمایید.

راندنو امکان مشاهده لیست قیمت میخ سایز 2، 5 و سایزهای دیگر و قیمت میخ کیلویی و همچنین برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصولات را برای شما فراهم نموده است. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی و راهنمایی شما کاربران عزیز درخصوص هرگونه سؤالات رایج در زمینه ابزار و یراق است.