آشنایی با انواع لولا گازور یا لولا کابینت

آشنایی با انواع لولا گازور یا لولا کابینت

انواع لولا گازور یا لولا کابینت یکی از مهم ترین یراق آلاتی است که در کابینت سازی، باز و بسته کردن درب ها، کمدها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در کل، لولا وسیله مفصل داری است که جهت اتصال دو قسمت که یکی از آن ها متحرک است، کاربرد دارد.

خرید انواع لولا کابینت یا لولا گازور
خرید انواع لولا کابینت یا لولا گازور

در این مقاله می خواهیم به آشنایی با انواع لولا گازور یا لولا کابینت بپردازیم. با ماه همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

انواع لولا

لولاها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک از آنها در جای منحصر به فرد خود مورد استفاده قرار می گیرند. از رایج ترین لولاها می توان به لولای درب، لولای کابینت، لولای گازور شیشه و لولای آرام بند اشاره کرد. جنس لولاها معمولاً از جنس فولاد ضد زنگ یا پلاستیک فشرده است.

لولا کابینت یا همان لولا گازور مخصوص کابینت هایی با جنس مختلف است. این محصول دارای پایه مقاوم است که در بعضی از آن ها به وسیله چهار پیچ و در بعضی دیگر به وسیله دو پیچ به کابینت متصل می شود.

این لولاها به دلیل نوع آبکاری که دارند، بسیار پرکاربرد هستند و می توان از آن ها در بسیاری از شرایط آب و هوایی استفاده کرد.

انواع لولا کابینت

لولای کابینت براساس نوع ساختار و هم چنین نوع نصب در انواع مختلفی تولید می شود. برای مشاهده قیمت لولا گازور می توانید با مراجعه به سایت راندنو، با نمایندگان اصلی این محصول به صورت مستقیم در ارتباط باشید. اکنون به توضیح هر کدام از آن ها می پردازیم:

لولا گازور توکار ساده

این لولاها در درب های توکار و مدل هایی که اندازه درب از عرض یونیت بیشتر باشد، کاربرد دارد. لولا درب کمد اتاق بچه ها معمولاً از این نوع است.

لولا گازور توکار ساده
لولا گازور توکار ساده

لولا ساده یا معمولی

این مدل لولا گازور می تواند به صورت دو پیچ و یا چهار پیچ بر روی کابینت نصب شود. این مدل فاقد پمپ است و کاربری آن نسبت به نوع پمپی کمتر است. این مدل لولا از قیمت کمتری نیز برخوردار است.

لولا ساده یا معمولی
لولا ساده یا معمولی

لولا گازور آرام بند

این مدل لولا دارای پمپ است. پمپ به کاررفته در این مدل مانع از بسته شدن با سرعت زیاد و هم چنین ایجاد صدای ناشی از برخورد درب کابینت با بدنه آن می شود. این لولا طرفدار بیشتری نسبت به نوع ساده آن دارد و از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. با نصب این مدل دیگر هیچ گونه صدایی ایجاد نمی شود.

لولا گازور آرام بند
لولا گازور آرام بند

لولا کابینت شیشه

لولا گازور شیشه در درب شیشه ایی ویترین ها، کابینت های شیشه ای بوفه ها و بخش های شیشه ایی کمد مورد استفاده قرار می گیرد. این لولاها نیازی به سوراخ کردن ندارند.

لولاهای گازور شیشه از دو بخش تشکیل می شوند. بخش پایه لولای گازور بر روی بدنه بوفه یا کمد نصب می شود و بخش دیگر آن که به صورت دایره ایی شکل است، بر روی شیشه نصب می گردد.

لولا کابینت شیشه
لولا کابینت شیشه

لولا زاویه دار (درجه دار)

لولا گازور زاویه دار با زاویه ای که دارد، امکان نصب در فضاهای محدود و کابینت های گوشه آشپزخانه را فراهم می کند. برای درب بدنه های کنج از این لولا همراه با لولای خرچنگی به صورت مکمل استفاده می شود.

لولا زاویه دار (درجه دار)
لولا زاویه دار (درجه دار)

لولا کابینت خلاص

این مدل به لولاهای بدون فنر شهرت دارد. از این لولا برای کابینت هایی که بدون دستگیره هستند، استفاده می شود. این کابینت ها با استفاده از نیرویی که دست کاربر وارد می کنند، کار می کنند. این لولا کاربرد زیادی در باز و بسته کردن کابینت های بزرگ دارد و طول آن بعضاً به 105 میلی متر نیز می رسد.

لولا کابینت خلاص
لولا کابینت خلاص

لولا کابینت 180 درجه

این مدل از لولاها می توانند آرام بند و دارای پمپ و یا ساده و فاقد پمپ باشند. این محصول قابلیت باز کردن درب کابینت تا ۱۸۰ درجه را نیز دارد. لولاهای کابینت براساس مدل نصب نیز به دو نوع توکار و روکار و بر اساس مکانیزم کارکرد به دو نوع ساده و آرام بند تقسیم می شود.

لولا کابینت 180 درجه
لولا کابینت 180 درجه

لولا گازور کلیپسی

در بسیاری از مواقع جدا کردن کابینت هایی مجهز به لولا گازور قدیمی به دلیل وجود پیچ و مهره کار بسیار سخت و دشواری است. با وجود لولا کلیپسی این کار در کسری از ثانیه انجام می شود و می توانید به راحتی با فشار دادن کابینت، آن را جدا کنید.

لولا گازور کلیپسی
لولا گازور کلیپسی

لولا گازور آرام بند توکار کلیپسی

این مدل مثل لولا توکار ساده مناسب برای کابینت های توکار است. باز و بسته کردن کابینت هایی که دارای این مدل لولا هستند، فاقد هر گونه صدا است. لولا توکار آرام بند قیمت بالاتری نسبت به توکار ساده دارد.

لولا گازور آرام بند توکار کلیپسی
لولا گازور آرام بند توکار کلیپسی

از انواع دیگر لولا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لولا گازور پمپی آرام بند
  • لولا گازور هیدرولیکی
  • لولا گازور اتوماتیک
  • لولا گازور 45 درجه
  • لولا گازور مساوی ملونی
انواع لولا گازور
انواع لولا گازور

قیمت لولا گازور (لولا کابینت)

قیمت لولا گازور کابینت همانند بسیاری از محصولات متغیر است. قیمت این محصول با توجه به نوع و همچنین سایزی که دارد، تعیین می شود. معمولاً‌ لولاهای پمپ دار یا آرام بند قیمت بالاتری نسبت به نوع ساده آن دارند. اگر این لولاها دارای قابلیت ۱۸۰ درجه باشند، قیمت بیشتری نسبت به ۴۵ درجه و ۹۰ درجه آن دارند.

نکات مهم در خرید لولا کابینت

  1. از مهم ترین نکات در خرید لولای گازور، توجه به جنس آن است. معمولاً لولاهایی از جنس استیل همراه با آبکاری، از مقاوم ترین نوع این محصول به شمار می آیند که با نام لولا گازور استیل نیز شهرت دارند.
  2. لازم است که با توجه به نوع کابینت یا در، از نوع مناسب لولا استفاده کنید. به عنوان مثال، از لولای گازور شیشه برای درب های شیشه ای استفاده می شود.
  3. از سالم بودن پمپ و فنر لولا کاملاً مطمئن شوید.
  4. پمپ های خوب دارای یک روغن هستند و اگر آن ها را در دمای ۱۰- تا ۴۰ درجه سانتی گراد تست کنیم، عملکرد یکسانی از خود نشان می دهند. معمولاً‌ پمپ های بی کیفیت به جای روغن دارای گاز هستند که بعد از مدتی از بین می رود.
  5. متناسب با وزن درب کابینت، سایز لولا را انتخاب کنید.

بهترین مارک لولا گازور

لولا گازور یک کالای پرکاربرد به ویژه در صنعت کابینت سازی است. شرکت های داخلی و خارجی زیادی به تولید این کالا می پردازند و از مهم ترین آن ها می توان به لولا گازور بهسازان، امیت، تین، فونت، فاین، پیژن و … اشاره کرد.

کاربران می توانند در صورت استفاده از انواع لولا گازور کابینت در برندهای مختلف، نظرات، تجربیات و سؤالات خود را جهت آگاهی کاربران دیگر در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: خرید ابزار آنلاین چگونه است؟ انواع ابزارآلات و بهترین آن ها کدامند؟