معرفی انواع تجهیزات آتش نشانی و اطفاء حریق

معرفی انواع تجهیزات آتش نشانی و اطفاء حریق

انواع تجهیزات آتش نشانی یا اطفاء حریق از مهم ترین انواع ابزار ایمنی هستند که با استفاده از آنها می توان آتش را مهار نمود. تجهیزات آتش نشانی از وسایل ایمنی هستند که تنها در موقعیت های خاص و ضروری مورد استفاده قرار می گیرند.

وسایل زیادی وجود دارند که از تجهیزات آتش نشانی به شمار می آیند. آتش نشانی یکی از شغل هایی است که جان بسیاری از افراد را به خطر می اندازد. از این رو انواع تجهیزات مورد نیاز برای این شغل، طبق استانداردهای لازم طراحی و تولید می شوند.

خرید تجهیزات آتش نشانی

همچنین این تجهیزات از گستره وسیعی برخوردار هستند که در مقاله انواع تجهیزات آتش نشانی به آنها خواهیم پرداخت. اگر شما هم قصد دارید تا با انواع محصولات آتش نشانی آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

سازمان آتش نشانی

پیش از پرداختن به معرفی انواع تجهیزات آتش نشانی بهتر است که با سازمان آتش نشانی آشنا شوید. سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از سیستم یکپارچه ای تشکیل شده اند.

این سازمان از نظر حقوقی، مالی و اداری مستقل است و در شهرهای گوناگون، وظایف خود را انجام می دهد. سازمان آتش نشانی با وجود نیروهای متخصص جهت مهار کردن حوادث غیر قابل کنترل اقدام می نماید. در ادامه این بخش از مقاله به اهداف اصلی سازمان آتش نشانی خواهیم پرداخت:

  • نجات جان و اموال افراد در برابر حوادثی مانند آتش سوزی
  • ایجاد و توسعه ایستگاه و مراکز ایمنی
  • آموزش تخصصی کارکنان سازمان و داوطلبان آزاد
  • نظارت و کنترل ایمنی ساختمان ها
  • نظارت بر سازمان های خصوصی فعال
 انواع تجهیزات آتش نشانی
انواع تجهیزات آتش نشانی

آموزش استفاده از تجهیزات آتش نشانی

در ابتدا لازم است بدانید که به صورت کلی مدت زمان دوره های آموزشی تجهیزات آتش نشانی 110 ساعت است. همچنین اصول اولیه حریق، سیستم های اعلام حریق، مبانی حریق، سیستم های اطفاء حریق، بررسی الگوهای آتش سوزی، گزارش نویسی صحنه حریق و موارد مشابه از مهم ترین مباحثی هستند که در این دوره به افراد آموزش داده می شوند.

لازم به ذکر است یکی از رایج ترین و پرکاربردترین تجهیزات آتش نشانی، کپسول آتش نشانی است که افراد بسیار زیادی به هنگام حریق، طرز استفاده صحیح از این ابزار ایمنی را نمی دانند. در برخی از مواقع امکان دارد که طریقه استفاده از آن را بلد باشند، اما به دلیل استرس های ناشی از حادثه حریق که به آنها وارد شده است، نحوه استفاده از آن را فراموش می کنند. از این رو آموزش استفاده از انواع تجهیزات آتش نشانی یکی از مهم ترین دوره هایی است که هر فرد فارغ از آتش نشان بودن، باید آن را فرا بگیرد و نحوه صحیح استفاده از تجهیزات آتش نشانی را آموزش ببیند.

انواع ایستگاه آتش نشانی

ایستگاه های آتش نشانی با توجه به نوع تجهیزات و تخصص افراد به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه به انواع آنها خواهیم پرداخت:

ایستگاه حریق

ایستگاه های حریق یا تک منظوره از تمامی ماشین های آتش نشانی برخوردار هستند و وظیفه اطفاء حریق را برعهده دارند. از این رو این ایستگاه با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و ماشین های آتش نشانی، در صورت بروز هرگونه حادثه ای رسیدگی های لازم را انجام می دهد.

ایستگاه حریق و نجات

ایستگاه های حریق و نجات با نام ایستگاه دو منظوره نیز شناخته می شوند. این ایستگاه ها علاوه بر برخورداری از تجهیزات و ماشین های آتش نشانی، از تجهیزات امداد و نجات تخصصی نیز برخوردار هستند. آتش نشانان این ایستگاه در صورت بروز هرگونه حادثه ای مانند زلزله، سیل و موارد دیگر اقدام به امدادرسانی می نمایند. لازم به ذکر است که خودروهای نجات مربوط به این ایستگاه هستند.

ایستگاه های پشتیبانی

ایستگاه های پشتیبانی پشتیبان تمامی ایستگاه های ذکرشده هستند. در این ایستگاه ها از ماشین ها و تجهیزات آتش نشانی سنگین نگهداری می شود. همچنین برای هر منطقه عملیاتی یک ایستگاه پشتیبانی با تمامی تجهیزات در نظر گرفته می شود و در صورت لزوم به محل حادثه فرستاده می شود.

خودروهای بالابر، جرثقیل، بیل مکانیکی، نورافکن، نردبان، لودر، تانکرهای سوخت رسانی و … در این ایستگاه نگهداری می شوند.

انواع ایستگاه آتش نشانی
انواع ایستگاه آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی ساختمانی

تمامی ساختمان ها باید از  تجهیزات آتش نشانی برخوردار باشند تا هنگام وقوع حوادث مورد استفاده قرار بگیرند. ایمنی ساختمان ها در برابر آتش از ضروری ترین اقدماتی است که از ساکنین محافظت می نماید. در ادامه این بخش از مقاله انواع تجهیزات آتش نشانی به معرفی تجهیزاتی که ایمنی ساختمان ها را تأمین می کند، خواهیم پرداخت.

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق یکی از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی است که در ساختمان های نوساز مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله خطر وقوع آتش سوزی را اطلاع رسانی می کند تا ساکنین اقدامات لازم را انجام دهند و به سرعت از ساختمان خارج شوند.

سیستم اطفاء حریق

سیستم اطفاء حریق از دیگر انواع تجهیزات آتش نشانی ساختمان ها به شمار می آید. این سیستم به نوعی مکمل سیستم اعلام حریق است. لازم به ذکر است که این سیستم علاوه بر تجهیزات آتش نشانی ساختمان ها، از اساسی ترین تجهیزات آتش نشانی صنعتی نیز به شمار می آید.

سیستم اطفاء حریق به طور کامل آتش را مهار می کند تا مأموران آتش نشانی خود را به محل حادثه برسانند. لازم به ذکر است که در این سیستم اسپرینکلر آتش را خاموش می کند.

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی از پرکاربردترین تجهیزات اطفاء حریق به شمار می آید. انواع این وسیله در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید و به بازار ارائه می شود. استفاده از این وسیله بسیار ساده است و از قابلیت حمل آسانی نیز برخوردار است. همچنین در مواقع لزوم به سرعت می توان از این تجهیزات استفاده کرد.

وزن انواع کپسول آتش نشانی حدوداً میان 2 تا 12 کیلوگرم است. لازم به ذکر است که این کپسول ها در رنگ های قرمز و نارنجی تولید می شوند تا در مواقع ضروری قابل مشاهده باشند.

شلنگ آتش نشانی

شلنگ آتش نشانی وظیفه انتقال آب با دبی و سرعت بالا از منبع آب به سمت محل آتش سوزی را برعهده دارد. انواع شلنگ آتش نشانی به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه این بخش از مقاله انواع تجهیزات جانبی آتش نشانی به آنها می پردازیم.

  • شلنگ هوزیلی یا نیمه سخت که از جنس لاستیک بوده و کاربرد زیادی در آبرسانی دارد.  از این محصول برای خاموش کننده های دیگر مانند پودر و گاز، کف و گازکربنیک نیز استفاده می شود.
  • شلنگ های تخت برزنتی مقاومت نیمه سخت دارند و از آن ها جهت آبرسانی استفاده می شود. این شلنگ ها در قرقره‌هایی با شیلنگ تاشونده (برزنتی) استفاده می شوند.
  • شلنگ های ضد اسید از انواع دیگر شلنگ های آتش نشانی هستند که مقاومت بالایی دارند.

لازم به ذکر است که هنگام خرید شلنگ آتش نشانی باید به طول، جنس، انعطاف پذیری، تحمل فشار و شرکت تولیدکننده آن توجه نمایید.

لوله ها و ساپورت لوله ها

این تجهیزات یکی دیگر از انواع تجهیزات آتش نشانی هستند که در مواقع ضروری به مهار آتش کمک می کنند. همچنین کارکردی شبیه به انواع شلنگ آتش نشانی دارند که از منبع آب تا محل حادثه، با فشار بالایی آب را به طور عموم در اختیار قرار می دهند.

جعبه آتش (Fire Box)

جعبه آتش از دیگر تجهیزات آتش نشانی ساختمانی و صنعتی است. این وسیله عملیات اطفاء حریق را به خوبی انجام می دهد. داخل این جعبه از قرقره های نگهدارنده آتش استفاده شده است. همچنین کپسول های اعلام حریق و ابزارهای امدادی و موارد دیگر در این جعبه ها نگهداری می شوند.

تجهیزات آتش نشانی ساختمانی
تجهیزات آتش نشانی ساختمانی

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کپسول آتش نشانی


تجهیزات آتش نشانی در معابر شهری

در این بخش از مقاله انواع تجهیزات آتش نشانی قصد داریم تا به یکی از مهم ترین انواع این تجهیزات که در معابر شهری مورد استفاده قرار می گیرند، بپردازیم. هیدرانت یکی از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی است که در معابر شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

هیدرانت شیرهای آبی است که در کنار خیابان ها نگهداری می شود و می توان شلنگ های آتش نشانی را به آنها نصب نمود.

همچنین در مواقع لزوم، از آب موجود جهت خاموش کردن آتش استفاده می شود. وجود این شیرها موجب می شود تا آتش نشانان به منبع بزرگی از آب دسترسی داشته باشند.

تجهیزات آتش نشانی فردی

برخی از تجهیزات آتش نشانی وجود دارند که آتش نشانان باید از آنها استفاده نمایند. آتش نشانان نیز در محیط های کاری خود حتماً باید از تجهیزات ایمنی اساسی استفاده کنند. در ادامه این بخش از مقاله انواع تجهیزات آتش نشانی به مهم ترین تجهیزات آتش نشانی فردی اشاره خواهیم کرد:

لباس ضد حریق

این لباس ها معمولاٌ از جنس کولار و نومکس تولید شده اند. این کالا به دلیل شرایط استفاده از آن می بایست بسیار منعطف باشد تا آتشنشان بتوانند در آن راحت باشند و تحرک لازم را داشته باشد.

این لباس کار باید تا حد بالایی تحمل حرارت را داشته باشد تا از بدن آتش نشان محافظت نماید. همچنین لباس های آتش نشانان باید در برابر مواد شیمیایی، اجسام تیز و برنده، سطح لغزنده و… نیز مقاوم باشند.

دستکش ایمنی ضد حریق

دستکش های ایمنی در انواع مختلفی تولید می شوند. دستکش آتش نشانی از انواع دستکش ایمنی به شمار می آیند. دستکش های آتش نشانی جنس ضخیم و چرمی دارند و مانع از لغزش دست می شوند. لازم به ذکر است که با توجه به نوع عملیات از دستکش های مختلف استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین برند دستکش ایمنی


کفش آتش نشانی

این کفش ها به صورت چکمه و نیم بوت تولید منی شوند و به کفش های ایمنی نسوز شهرت دارند. این کفش ها عایق حرارتی بالایی هستند و مانع از سوختن پا می شوند. کفش ایمنی آتش نشانی از پا در برابر ضربات مختلف محافظت می کند. همچنین از اصطکاک بالایی برخوردار است که مانع از لیز خوردن پا حین انجام فعالیت می شود.

کلاه آتش نشانی

یکی از مهم ترین ابزار آتش نشان ها، کلاه ایمنی است. این کلاه باید به گونه ای باشد که قسمت سر و گوش ها را به طور کامل پوشش دهد. کلاهی مناسب تر است که به راحتی بر روی سر قرار گیرد و در قسمت صورت و جلوی چشم از طلق برخودار باشد. این محصول باید وزن مناسبی داشته باشد و موجب خستگی فرد نشود. کلاه آتش نشانی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و در برابر ضربات مختلف از سر فرد محافظت نماید.

عینک ایمنی

هنگام قرار گرفتن در معرض آتش، چشم افراد به صورت ناخودآگاه بسته می شود. از این رو در شرایط آتش سوزی نیز چشم آتش نشانان در معرض حرارت قرار می گیرد و بسته می شود. همچنین کارکنان اطفاء حریق به منظور جلوگیری از هرگونه صدمه به چشمان خود، باید از عینک های ایمنی مخصوصی استفاده نمایند.

هارنس

این محصول به کمربند ایمنی کار در ارتفاع شهرت دارد و یکی از مهم ترین انواع ابزار ایمنی برای آتش نشانان به شمار می آید. استفاده از این محصول از کارکنان آتش نشانی در ارتفاعات محافظت می نماید.


بیشتر بخوانید: هارنس ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟


تجهیزات آتش نشانی فردی
تجهیزات آتش نشانی فردی

ماسک اکسیژن

جلوگیری از استشمام دود یکی دیگر از اقداماتی است که حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد. از این رو آتش نشانان باید از ماسک و کپسول که از هوای فشرده برخوردار هستند، استفاده کنند. با استفاده از این وسیله از ریه های آتش نشانان محافظت می شود و به افرادی که در حریق مانده اند نیز کمک خواهد شد. لازم به ذکر است که ماسک های آتش نشانی مانند ماسک های بیمارستانی نیستند و کل صورت را می پوشانند.

سیستم تنفس هوای فشرده

هنگامی که در محل مأموریت هوای مناسبی برای تنفس وجود نداشته باشد، خطر وجود گازهای سمی جان افراد را تهدید می کند. در این شرایط باید از کپسول های هوا استفاده شود تا مأموران آتش نشانی بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

این کپسول های تنفسی در دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر تولید و به بازار عرضه می شوند. کپسول های تک سیلندر از حدود 6 لیتر هوا برخوردار هستند و معمولاً مورد استفاده آتش نشانان قرار می گیرند. لازم به ذکر است که این کپسول های هوا به ماسک تنفسی متصل می شوند.

محافظ ایمنی گوش

استفاده از محافظ ایمنی گوش صداهای زیاد را به حداقل می رساند. برخی از این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که به کلاه ایمنی متصل می شوند. همچنین در عملیات امدادرسانی برای حفظ آرامش مصدوم نیز از این وسیله ایمنی استفاده می شود.

قرقره شلنگ جمع کن

قرقره یکی از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی به شمار می رود که شلنگ آتش نشانی بر روی آن قرار می گیرد. این محصول به دو نوع قرقره های هوزریل با شیلنگ نیمه سخت و قرقره با شیلنگ تخت یا تاشونده تقسیم می شود.

  • قرقره با شلنگ تخت یا تاشونده: این نوع قرقره بدون سیستم آبرسان است. شلنگ های تخت یا برزنتی که در قطر 1.5 اینچ تولید شده ان، متناسب با این قرقره ها هستند.
  • قرقره هوزریل با شیلنگ نیمه سخت: این قرقره ها دارای سیستم آبرسان هستند. شلنگ های با قطر 4/3 و 1 اینچ بر روی این قرقره ها استفاده می شوند.

نازل آتش نشانی

نازل یا سرلوله آتش نشانی از دیگر تجهیزات مهم در این حوزه به شمار می رود. این وسیله به سر شلنگ های مختلف وصل می شود و باعث سرعت، دقت و کنترل میزان خروجی آب می شود. این محصولات آب را به دو صورت جت و اسپری (فوگ) پاشش می کنند. این وسیله در انواع مختلف تولید می شود:

  • نازل های شیردار
  • نازل های تفنگی با توربو نازل
  • نازل های کف ساز سبک و سنگین
  • نازل های نیزه ای
  • نازل سپر آبی یا دیوار آب

کپسول آتش نشانی

انواع کپسول های آتش نشانی از دیگر تجهیزات مهمی هستند که هنگام وقوع حوادث آتش سوزی، وجود آنها لازم است. این محصول از تنوع زیادی برخوردار است و در وزن و حجم های متفاوتی تولید می شود. به طور عموم بدنه این کپسول ها از فلز ساخته شده است و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این کپسول ها به دلیل حمل و نقل آسان به شکل استوانه های ته گرد طراحی و تولید می شوند.

لازم به ذکر است که بدنه کپسول های آتش نشانی باید در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشند. در ادامه این مقاله به انواع کپسول های آتش نشانی اشاره خواهیم کرد.

انواع کپسول آتش نشانی

انواع کپسول آتش نشانی جهت خاموش کردن آتش سوزی های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این بخش از مقاله انواع تجهیزات آتش نشانی به کپسول های آتش نشانی می پردازیم:

  • کپسول آتش نشانی CO2 (دی اکسید کربن)
  • کپسول آتش نشانی گاز و آب (آبی)
  • کپسول آتش نشانی حاوی فوم (کف)
  • کپسول آتش نشانی پودری (پودر و گاز)
  • کپسول آتش نشانی هالوژنه (سبز)
انواع کپسول آتش نشانی
انواع کپسول آتش نشانی

بیشتر بخوانید: شارژ کپسول آتش نشانی


آتش نشانی صنعتی چیست؟

آتش نشانان صنعتی آتش را شناسایی می کنند و به روش های خاموش کردن آتش و استفاده از مواد مناسب برای این کار، مسلط هستند. تهیه گزارش آتش سوزی و پیگیری حوادث پیش آمده، از فعالیت هایی است که آتش نشان های صنعتی باید آن را انجام دهند.

تجهیزات آتش نشانی صنعتی

هریک از انواع تجهیزات آتش نشانی جهت حفاظت از جان افراد صدمه دیده استفاده می شود. در ادامه این بخش از مقاله، به معرفی تجهیزات اساسی آتش نشانی صنعتی می پردازیم:

  • کوپلینگ آتش نشانی: این قطعه وظیفه اتصال بین شلنگ ها جهت افزایش طول آن ها را برعهده دارد.
  • شیر هیدرانت آتش نشانی: این قطعات به صورت زمینی و زیر سطحی در سطح شهر موجود هستند. همچنین آتش نشانان می توانند از آب ذخیره شده در داخل آن ها استفاده نمایند.
  • هیدرانت اینترلاک: جهت اتصال شلنگ آتش نشانی به هیدرانت از این محصول استفاده می شود. این وسیله از جنس فلز و در ابعاد گوناگون ساخته می شود.
  • آچار کوپلینگ: از آچار آتش نشانی جهت باز کردن هیدارنت های داخل شهر استفاده می شود.
  • اسپرینکلر: این وسیله یکی از ابزارآلات مهم در حوزه اطفاء حریق به شمار می آید. این دستگاه بر روی یک دمای خاص تنظیم می شود و در حین رسیدن به آن دما، به صورت های خاصی آب را اسپری می کند. این دستگاه براساس نوع اتصال به سه نوع بالا زن، پایین زن، بغل زن یا دیوارزن تقسیم می شوند. همچنین این دستگاه بر اساس نوع واکنش، به دو نوع استاندارد و واکنش سریع دسته بندی می شود.
  • شلنگ های پیشرفته: همانطور که پیش از این به این موضوع پرداختیم، شلنگ به عنوان اصلی ترین وسایل آتش نشانی به شمار می آید. این وسیله باید از بهترین متریال ها ساخته شود تا در برابر حوادث گوناگون صدمه نبیند. این شلنگ ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند اما برای جابه جایی آب در مسافت های طولانی، گزینه مناسبی نیستند.
تجهیزات آتش نشانی صنعتی
تجهیزات آتش نشانی صنعتی

بهترین تجهیزات آتش نشانی

برندهای بسیار زیادی به تولید انواع تجهیزات آتش نشانی می‌پردازند. در ادامه به معرفی تعدادی از معتبرترین و محبوب‌ترین تولیدکنندگان این تجهیزات پرداخته شده است:

تجهیزات آتش نشانی ایمن صنعت

ایمن صنعت یکی از برندهای محبوب تولیدکننده تجهیزات آتش نشانی و ایمنی است. این شرکت بیش از 15 سال است که در زمینه تأمین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی و آتش نشانی فعالیت می کند. محصولات ایمنی و آتش نشانی این شرکت از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و در مدت زمان فعالیت خود توانسته است مشتریان زیادی را به خود جذب نماید.

لازم به ذکر است که ایمن صنعت یک فروشگاه اینترنتی است که در حوزه تولید انواع تجهیزات آتش نشانی فعالیت می کند.

تجهیزات جانبی آتش نشانی ویگور

یکی دیگر از تولیدکننده تجهیزات آتش نشانی برند ویگور است. برند ویگور علاوه بر تولید ابزارآلات دستی و برقی، به تولید انواع تجهیزات آتش نشانی نیز می پردازد.

تجهیزات اطفاء حریق رونیکس

رونیکس یکی از بهترین و معتبرترین تولیدکنندگان انواع ابزارآلات در جهان است. محصولات رونیکس از کیفیت بالایی برخوردار هستند و مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و تولید می‌شوند. این برند همواره در تلاش است با تولید ابزارآلات متنوع، جایگاه ویژه‌ای در بازار ابزارآلات به دست آورد.

تجهیزات آتش نشانی خزرسیلندر

خزرسیلندر از دیگر تولیدکنندگان معتبر انواع کپسول آتش نشانی در ایران است. این شرکت فعالیت خود را در سال 1387 آغاز کرد. خزرسیلندر در طی فعالیت کوتاه مدت خود، توانسته است استانداردهای بین‌المللی روز جهان مانند ISO 10002:2014 ،ISO 9001:2015 و CE اروپا را اخذ نماید.

تجهیزات جانبی آتش نشانی آریا کوپلینگ

شرکت آریا کوپلینگ از سال 1384 به ساخت و تولید انواع محصولات آتش نشانی فعالیت می کند. محصولات این برند نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند و با تنوع بالا تولید می‌شوند. جعبه و قرقره آتش نشانی، هوزریل، نازل های آتش نشانی، شیرهای آتش نشانی و دیگر تجهیزات از ملزوماتی هستند که این برند به بازار عرضه کرده است.

قیمت انواع تجهیرات آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی با توجه به برند و ویژگی هایی که دارند، از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. همچنین کاربرد انواع این محصولات و مواد استفاده شده در ساختار آنها، بر روی قیمت انواع تجهیزات آتش نشانی نیز تأثیرگذار است.

خرید تجهیزات آتش نشانی

خرید انواع تجهیزات آتش نشانی به آگاهی کاملی نیاز دارد. از این رو ما امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. جهت خرید تجهیزات آتش نشانی و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات آتش نشانی می توانید با مراجعه به سایت راندنو با فروشندگان این محصول ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت تجهیزات آتش نشانی و برقراری ارتباط بی واسطه با فروشندگان این محصول را برای شما فراهم نموده است.

جمع بندی

امیدواریم که این مقاله برای شما کاربران مفید واقع شده باشد. در این مقاله به طور جامع به بررسی تجهیزات اطفاء حریق پرداخته شد. همچنین به آشنایی با انواع تجهیزات آتش نشانی و ایستگاه های آتش نشانی پرداخته شد. بررسی برندهای محبوب تولیدکننده این تجهیزات از دیگر مباحث این مقاله بود.

شما کاربران گرامی با مراجعه به سایت راندنو می توانید لیست قیمت تجهیزات اطفاء حریق را مشاهده نمایید. سپس می توانید به صورت مستقیم با فروشندگان این تجهیزات حفاظتی در ارتباط باشید و کالای مورد نظر را خریداری کنید. در راندنو امکان خرید انواع محصولات آتش نشانی از نمایندگی‌های فروش نیز وجود دارد. همچنین خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت دیدگاه این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید. تیم فنی راندنو آماده پاسخگویی به سؤالات شما کاربران عزیز در زمینه تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق است.