راهنمای خرید دریل بتن کن ارزان و باکیفیت

راهنمای خرید دریل بتن کن ارزان و باکیفیت

راهنمای خرید دریل بتن کن به شما کمک می کند از بین برندها و بتن کن های مختلف، بهترین گزینه را برای کار خود انتخاب کنید. دریل بتن کن یکی از ضروری ترین و مهم ترین ابزارآلات برقی است که در بسیاری از صنایع از جمله صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه این وسیله جای دست و چکش را برای کندن بتن گرفته است. شما با این دستگاه قوی می توانید مشکل ترین و سرسخت ترین بتن های موجود را از روی سطح مورد نظرتان کنده و از نو بتن کاری کنید.

خرید انواع دریل بتن کن
خرید انواع دریل بتن کن

ما در اینجا قصد داریم شما را با نکاتی درباره راهنمای خرید دریل بتن کن آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعات ارزنده ای را برای خرید بهترین بتن کن به دست آورید.

آنچه در ادامه می خوانیم:

نکات مهم در هنگام خرید بتن کن

نکات مهمی که در خرید این دریل لازم است مورد توجه قرار بگیرند، عبارتند از:

انواع دریل بتن کن

اولین موردی که برای خرید دریل بتن کن لازم است به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن انواع بتن کن است. سیستم کارکرد بتن کن ها با توجه به نوع مته گیر آن ها مشخص می شود که این امر سبب بوجود آمدن دو نوع بتن کن در بازار شده است:

  • بتن کن چهار شیار: مجهز به سیستم SDS PLUS
  • بتن کن پنج شیار: مجهز به سیستم SDS MAX

برخی از افراد این دستگاه را براساس حالت های مختلف آن دسته بندی می کنند که عبارتند از:

  • بتن کن تک حالته: فقط حالت چکشی دارد.
  • بتن کن دو حالته: حالت های چکشی و چکشی-چرخشی دارد.
  • بتن کن سه حالته: حالت های چکشی، چکشی-چرخشی و چرخشی دارد.
انواع دریل بتن کن
انواع دریل بتن کن

بیشتر بخوانید: تفاوت دریل چکشی و دریل بتن کن


سایز دستگاه بتن کن

هرکدام از دریل بتن کن ها برای ایجاد سوراخ هایی با سایز مشخص طراحی و ساخته می شوند. بعضی افراد از یک بتن کن برای انجام تمام کارهای خود استفاده می کنند. این موضوع در صورتی که زیاد از دستگاه استفاده نداشته باشید، موردی ندارد. در غیر این صورت، احتمال فرسودگی و آسیب دیدگی دستگاه شما افزایش پیدا می کند.

منبع انرژی

این نوع ابزار برقی از منابع انرژی مختلفی استفاده می کند. بعضی از آن ها باتری دارند و بعضی مستقیماً به برق متصل می شوند. در صورتی که به توان بیشتری نیاز دارید، از مدل های برقی و در غیر این صورت، از مدل های شارژی استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: ابزار برقی بخریم یا ابزار شارژی؟


توان و قدرت موتور

توان هر وسیله ای نشان دهنده قدرت آن است. قدرت موتور بتن کن در مدل های برقی این وسیله 8 یا 12 آمپر است و در مدل های شارژی 18 یا 20 ولت است. اگر توان بیشتر از اعداد گفته شده باشد، نشان دهنده کارایی بیشتر دستگاه است.

سرعت ضربه

سرعت ضربه در این دستگاه با واحد ضربه در دقیقه یا BPM اندازه گیری می شود. ضربه در دقیقه به معنای تعداد ضرباتی است که دریل بتن کن در عرض یک دقیقه به سطح مورد نظر وارد می کند. معمولاً BPM این نوع دستگاه ها تا 4500 در مدل های شارژی و تا 5500 در مدل های برقی تعریف می شود. همچنین بدیهی است BPM بالاتر، نشان دهنده کیفیت و کارایی بیشتر بتن کن است.

سرعت ضربه
سرعت ضربه

نوع قلم

قلم های بتن کن های 4 شیار با 5 شیار متفاوت است. معمولاً بتن کن های 4 شیار قلم نازک تر و بتن کن های 5 شیاز از قلم قطورتری برخوردار هستند.

نوع مته

مته انتخابی شما باید با نیاز شما همخوانی داشته باشد. قبل از انتخاب مته، دقت کنید که نوع آن متناسب با کاربرد مورد نظر شما باشد.

مته های پنج شیار قدرت بیشتری نسبت به مته های چهار شیار دارند و علاوه بر سوراخ کاری، می توانند برای حفاری و کنده کاری نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه چهار شیار تا مته 32 میلی متری و دستگاه پنج شیار از مته 34 میلی متری به بالا را پشتیبانی می کند. دریل بتن کن چهار شیار می تواند دو حالته و یا سه حالته باشد.


بیشتر بخوانید: آموزش تعویض مته دریل با انواع سه نظام


نوع مته
نوع مته

کنترل سرعت

بسیار از دریل های بتن کن مجهز به دیمر یا کلید کنترل سرعت هستند. این کلید این امکان را به کاربر می دهد تا سرعت دستگاه را بر روی یک مقدار خاص تنظیم کند. این کلید باعث افزایش سرعت و تسلط کاربرد و در نهایت افزایش کیفیت کار می شود.

از مزایای دیگر این قابلیت این است که موجب استفاده بهینه از دستگاه و کاهش مصرف انرژی می شود.


بیشتر بخوانید: دیمر چیست و چگونه کار می کند؟ معرفی انواع دیمر و کاربرد آن


سه نظام

سه نظام قسمتی است که مته را درون خود نگه می دارد. بنابراین لازم است سایز آن متناسب با کاری که می خواهید انجام دهید، انتخاب شود. دقت داشته باشید که دستگاه شما حتماً دارای سه نظام SDS PLUS باشد.

این نوع سه نظام این امکان را فراهم می کند که مته به راحتی و با سرعت زیاد عوض شود. به همین دلیل کار را برای کاربر راحت تر می کند و در زمان نیز صرفه جویی می شود.


بیشتر بخوانید: روش تعویض سه نظام دریل


سه نظام
سه نظام

ظرفیت سوراخ کاری

ظرفیت سوراخ کاری بتن کن ها با یکدیگر متفاوت است. این مقیاس در واقع حداکثر قطر سوراخ کاری دریل با مته است. هرچه ظرفیت سوراخ کاری دستگاه بالاتر باشد، به این معناست که در این دریل قابلیت نصب مته با قطر بزرگتری وجود دارد.

ارگونومی و طراحی مهندسی

امروزه اغلب تولیدکنندگان هزینه و زمان زیادی را صرف طراحی ارگونومیک محصولات خود می کنند. بالانس و لرزش از عوامل اصلی ایجاد خستگی در کاربر است و تولیدکنندگان قصد دارند تا حد ممکن خستگی کاربر را کاهش دهند.

اگر دستگاه لرزش زیادی داشته باشد و یا بالانس خوبی نداشته باشد، خستگی شما را افزایش می دهد. پس لازم است قبل از خرید دستگاه بتن کن، حتماً به طراحی ارگونومیک آن توجه کنید.

از دید مهندسی نیز بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که ساختار بلبرینگ داشته باشد و براش های آن قابل سرویس باشد. زیرا بلبرینگ ها عمر طولانی نسبت به دیگر یاتاقان ها دارند. همچنین قابلیت سرویس براش ها نیز سبب تعویض راحت تر و جلوگیری از فرسوده شدن آن ها می شود.

ارگونومی و طراحی مهندسی
ارگونومی و طراحی مهندسی

بیشتر بخوانید: ارگونومی ابزار چیست؟ و ابزار ارگونومیک چه ویژگی هایی دارند؟


سرویس آسان

لازم به ذکر است دستگاهی که خریداری می کنید، باید به راحتی سرویس شود و مراکز خدماتی آن در سطح شهر وجود داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است وقت خود را برای پیدا کردن نمایندگی های آن هدر دهید.

وزن دریل بتن کن

وزن بتن کن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چه وزن دستگاه بیش تر باشد، قدرت و توان دستگاه بالاتر است و می توان از آن برای فعالیت های سنگین تر و صنعتی استفاده کرد.

عمر دستگاه بتن کن

برای اندازه گیری عمر دستگاه، ویژگی هایی همچون کیفیت و مقاومت آن در برابر فرسودگی می تواند به شما کمک کند. با فروشندگان محصولات نیز می توانید در این خصوص مشورت داشته باشید.

گارانتی

این نوع دریل دارای گارانتی های مختلفی مانند یک ساله، دو ساله و پنج ساله است. هرچه گارانتی دستگاه شما بیشتر باشد، اطمینان شما را بیشتر جلب می کند و عمر آن نیز بیشتر خواهد بود.

خرید بتن کن اصلی

از دیگر نکات اساسی در هنگام خرید این دستگاه، می توان به خرید بتن کن اصل اشاره کرد. این نکته خیلی مهم است که به هیچ عنوان دستگاه تقلبی و چینی تهیه نکنید. به همین دلیل توصیه می شود قبل از اینکه محصول مورد نظر خود را تهیه کنید، درباره آن اطلاعات کافی را به دست بیاورید. همچنین خرید از یک فروشگاه معتبر نیز به خرید شما کمک شایانی خواهد کرد.

راهنمای خرید دریل بتن کن
راهنمای خرید دریل بتن کن

بیشتر بخوانید: تفاوت بتن کن و چکش تخریب


بهترین مارک دریل بتن کن

پس از آنکه با راهنمای خرید دریل بتن کن آشنا شدیم لازم است بدانید امروزه دستگاه های زیادی با مارک های مختلف در بازار موجود است اما از بهترین و باکیفیت ترین آن ها می توان به دریل بتن کن ماکیتا، رونیکس، دریل بتن کن توسن، نک، بوش، ادون، پوکا، هیلتی، کرون و باس اشاره کرد.

بهترین دریل بتن کن رونیکس

امروزه محصولات رونیکس طرفداران زیادی در سرتاسر کشور دارد. دریل بتن کن رونیکس در انواع و مدل های گوناگونی ارائه می شود که ما در ادامه به محبوب ترین آن ها اشاره کرده ایم:

دریل بتن کن رونیکس مدل 2701

این دریل در حدود 2.6 کیلوگرم وزن دارد و و دارای منبع تغذیه برق است. این دستگاه قابلیت کنترل سرعت دارد و 4000 ضربه در دقیقه وارد می کند. این دریل اغلب برای سوراخکاری های بزرگ کاربرد دارد و کمتر از آن جهت تخریب کامل استفاده می شود. قدرت این دریل 800 وات و سرعت آن 1100 دور بر دقیقه است. این دریل از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

دریل بتن کن رونیکس مدل 2725

وزن این دریل 3 کیلوگرم است. منبع تغذیه این دریل برق است. این دستگاه مجهز به دکمه چپگرد و راست گرد است. سه نظام این دستگاه به صورت چهار شیاره است. این دستگاه قدرتی معادل 850 وات و سرعتی معادل 1100 دور در دقیقه دارد.

دریل بتن کن رونیکس مدل 2740

این دریل دارای وزن 6.8 کیلوگرم است و نسبتاً سنگین محسوب می شود. منبع تغذیه این دستگاه برق است. این دستگاه با توان 1250 وات، در هر دقیقه 2800 ضربه وارد می کند. این دریل همراه با 2 عدد مته چکش و 3 عدد مته چرخشی به بازار عرضه می شود.

دریل بتن کن رونیکس مدل 2726

این دریل دارای وزن 3 کیلوگرم است. توان این دستگاه 850 وات است. این دستگاه مجهز به دکمه چپگرد و راست گرد است و سرعت گردش آن نیز تا 1200 دور بر دقیقه می رسد. منبع تغذیه این دریل برق است، قابلیت کنترل سرعت دارد و در مصارف صنعتی و کارگاهی کاربرد دارد.

بیشتر افرادی که به دنبال خرید بتن کن هستند، دچار سردرگمی می شوند و نیاز به راهنمای خرید دریل بتن کن دارند. این افراد می توانند با مراجعه به سایت راندنو، علاوه بر اطلاع از نحوه خرید آن، از قیمت بتن کن نیز مطلع شوند و کالای خود را به صورت مستقیم از فروشندگان خریداری نمایند.

کاربران می توانند در صورت استفاده از بتن کن های مختلف، سؤالات و تجربیات خود را جهت آگاهی کاربران دیگر در زیر این مقاله درج نمایند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ابزار رونیکس