دانلود برق من به صورت تصویری و گام به گام

دانلود برق من به صورت تصویری و گام به گام

دانلود برق من به راحتی صورت می گیرد و تنها باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. برق من سامانه ای است که به کمک آن می توانید کارهای عمومی مورد نیاز خود را در هرجایی که هستید به راحتی انجام دهید. با این اپلیکیشن دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و تنها از طریق سایت یا گوشی موبایل می توانید در هر زمان و هر مکانی که باشید، خدمات عمومی را دریافت کنید.

برای نصب برق من باید به سیستم عامل گوشی تلفن یا دستگاه مورد نظر توجه کنید. چه اندروید داشته باشید و چه iOS می توانید برق من را روی دستگاه خود نصب کنید. این برنامه بخش های مختلفی دارد. در این اپ می توانید انشعاب جدید، تغییر مکان داخلی، آزمایش کنتور و بررسی سیم و کابل برق را درخواست کنید.

در این مقاله به نحوه دانلود برق من به صورت تصویری و گام به گام می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

معرفی سامانه برق من

پیش از بررسی روش های دانلود برق من به معرفی این اپ می پردازیم. از چندین سال پیش ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان با هدف افزایش رفاه و آسایش مردم در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفت. با تحول در دنیای دیجیتال و پیشرفت در این حوزه، تمایل به غیرحضوری شدن خدمات نیز بیشتر شد.

اولین طرح تحول دیجیتال، حذف قبض های کاغذی بود که بلافاصله قبض های الکترونیک جایگزین آن ها شدند. یا این کار در مصرف کاغذ صرفه جویی می شود و دیگر قبض ها گم و یا مخدوش نمی شوند.

در ادامه تحول دیجیتال سامانه برق ایران و به همراه آن اپلیکیشن برق من در اختیار مشتریان شرکت توانیر قرار گرفت. در وب سایت و اپلیکیشن برق من تقریباً تمامی خدمات مربوط به برق را می توان انجام داد. به همین دلیل افراد زیادی نسبت به دانلود برق من اقدام می کنند.

در چند سال اخیر اپلیکیشن های بسیار زیادی جهت تسهیل و تسریع امور اداری و شهروندی در حوزه های مختلف راه اندازی شدند. این برنامه ها خدمات پرکاربردی همچون پرداخت عوارض، پرداخت قبض، امور خیریه و … ارائه می دهند. در میان این برنامه ها اپلیکیشن برق من یکی از بهترین ها است.

به کمک این برنامه دیگر نیاز نیست برای انجام کارهای ساده همچون پرداخت قبوض به دفاتر مختلف مراجعه کنید و در صف های طولانی منتظر بمانید.

در این برنامه می توانید به راحتی استعلام بگیرید و صورت حساب خود را در عرض چند دقیقه تسویه کنید. در این اپ همچنین امکان ثبت درخواست های متعدد همچون کاهش یا افزایش انشعاب برق، ادغام یا تفکیک کنتورها و … وجود دارد. به کمک برق من دیگر نیازی به تماس تلفنی نیز نخواهید داشت.

دانلود برق من
دانلود برق من

پرداخت قبوض در برق من

برای پرداخت قبض های برق خود می توانید نسبت به دانلود برق من اقدام کنید و سپس به بخش صورتحساب بروید و گزینه مورد نظر خود را از میان آیتم های ارائه شده انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید از خدمات این بخش استفاده کنید، باید شناسه برق مورد نظر را نیز داشته باشید.

در این بخش گزینه های کاربردی دیگری همچون بررسی صورت حساب، تسویه حساب، سابقه مصرف و پرداخت، دریافت پیامک قبض، خود اظهاری قرائت کنتور و … وجود دارد که برای استفاده از آن ها باید شناسه برق را داشته باشید.

شناسه برق یک کد 13 رقمی است که از راه های مختلف می توان به آن دسترسی داشت. یکی از بهترین بخش های برق من این است که می توانید درخواست های خود را ثبت کنید، بدون این که نیاز به تماس تلفنی باشد.

پرداخت قبوض در برق من
پرداخت قبوض در برق من

بیشتر بخوانید: دریافت قبض برق با شماره کنتور


آگاهی از خاموشی های احتمالی

در این بخش از مقاله دانلود برق من به معرفی یکی از بهترین امکانات این اپ می پردازیم. در حال حاضر طرحی به نام برق امید در حال برگزاری است. این طرح جهت صرفه جویی در مصرف برق راه اندازی شده است. در برخی از شهرها و شهرستان های ایران خاموشی رخ می دهد.

مردم منطقه به دلیل عدم آگاهی از خاموشی های احتمالی سردرگم می شوند و در امور روزانه آن ها اختلال به وجود می آید. برنامه برق من این مشکل را حل کرده است. بخش خاموشی که در این سامانه ارائه شده است، مخصوص اطلاع از قطعی های برق احتمالی است. برای استفاده از این امکان تنها کافی است شناسه قبض خود را در بخش خاموشی ثبت کنید تا از زمان های قطعی برق باخبر شوید.


بیشتر بخوانید: روش های کاهش مصرف برق


ویژگی های برنامه برق من

  1. رابط کاربری آسان
  2. مشاهده خاموشی ها
  3. ثبت و اعلام خاموشی ها
  4. ثبت خسارت وارده به مردم و شبکه ها
  5. ثبت سرقت برق
  6. نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض
  7. امکان پرداخت آنلاین
  8. نمایش سوابق پرداخت
  9. نمایش ریز مصرف
  10. نمایش ماشین حساب تعرفه ای برای مدیریت مصرف
  11. امکان دانلود برق من به روش های گوناگون
  12. امکان ثبت خوداظهاری (قرائت توسط مشترک)
  13. امکان ثبت درخواست آزمایش کنتور
  14. امکان ثبت درخواست جمع آوری و وصل انشعاب
  15. امکان ثبت درخواست تغییر مکان و نام
  16. امکان ثبت درخواست تفکیک و ادغام
  17. امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و پیگیری انشعابات
  18. امکان درخواست رفع حریم
  19. امکان درخواست رفع خطرات ناشی از تأسیسات مخاطره آمیز
  20. امکان دانلود برق من برای اندروید و iOS
  21. اعلام مشکل روشنایی معابر
  22. رفع مشکل ولتاژ شبکه

بیشتر بخوانید: محاسبه آنلاین قبض برق


نحوه نصب اپلیکیشن برق من

یکی از مهم ترین نکاتی که در دانلود برق من باید به آن توجه کنید، نوع سیستم عامل دستگاه شما است.

یکی از بهترین راه ها برای دانلود برق من مراجعه به سایت برق من است. به محض ورود به این سایت می توانید گزینه اپلیکیشن برق ایران در بالای صفحه را مشاهده کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه ای می شوید که دو بخش دانلود برای اندروید و دانلود برای iOS دارد.

باکلیک بر روی هر بخش وارد برنامه دانلود و نصب برنامه می شوید. در این صفحه دو QR Code وجود دارد که با اسکن هرکدام از آن ها می توانید نسبت به دانلود برق من اقدام کنید.

نحوه نصب اپلیکیشن برق من
نحوه نصب اپلیکیشن برق من

نسخه اندروید این اپ را می توانید از برنامه ایرانی بازار نیز دانلود کنید.

نسخه اندروید
نسخه اندروید

برای دانلود iOS نیز می توانید از نسخه وب اپلیکیشن استفاده کنید. برای این کار شماره تماس خود را وارد می کنید و سپس کد یکبار مصرف برای شما ارسال می شود. پس از ورود کد، می توانید خدمات مورد نیاز خود را از اپلیکیشن دریافت کنید.

نسخه iosیکی دیگر از راه ها برای دانلود برق من مراجعه به سایت های معتبری است که این برنامه را برای دانلود گذاشته اند. سایت ها همانند سایت برق من لینک دانلود را بارگزاری کرده اند و یا از کیو آر کد استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید: دریافت قبض برق با پیامک