دریافت قبض برق با شماره کنتور

دریافت قبض برق با شماره کنتور | پرداخت قبض برق

دریافت قبض برق با شماره کنتور نیز امکان پذیر است. با الکترونیکی شدن قبض برق و ارسال آن از طریق پیامک، قبوض کاغذی حذف شدند. به همین دلیل بسیاری از افراد در پرداخت قبض های برق با مشکلاتی مواجه می شوند. راه های زیادی وجود دارد که به واسطه آن می توانید قبض برق خود را پرداخت کنید. راحت ترین راه برای پرداخت قبض، استفاده از شماره کنتور است.

پیش از بررسی قبض برق، از استاندارد بودن کابل برق خود اطمینان پیدا کنید. کابل برق غیر استاندارد و همچنین کابلی که به درستی نصب نشده باشد، می‌تواند موجب افزایش هزینه های مربوط به قبض برق شود.

برای مطالعه دیگر آموزش های برق می توانید به مجله راندنو مراجعه کنید.

اگر برای شما هم این سؤال پیش آمده است که چگونه با شماره بدنه کنتور قبض برق بگیریم خوب است بدانید، استفاده از شماره بدنه کنتور برق به جای استفاده از شناسه قبض، به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است. در این مقاله به آموزش دریافت قبض برق با شماره کنتور خواهیم پرداخت. جهت استعلام قبض برق با شماره کنتور با ما همراه باشید. ما در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که شماره بدنه کنتور برق کجاست و چگونه از طریق آن می توانید قبض برق را پرداخت نمایید.

آنچه در ادامه این مقاله خواهیم خواند:

مشاهده قبض برق از شماره بدنه کنتور تهران

جهت دریافت شناسه قبض برق با شماره کنتور لازم است مراحلی را طی کنید که در ادامه به جزئیات آن پرداخته شده است.

پیدا کردن شماره کنتور برق، چگونه شماره اشتراک کنتور برق را پیدا کنیم

اولین قدم در دریافت شناسه قبض برق با شماره کنتور پیدا کردن شماره کنتور است. شماره بدنه کنتور در مواقعی به کار شما می آید که بخواهید قبض خود را پرداخت کنید اما شناسه قبض خود را در دست ندارید. به کمک سریالی که بر روی بدنه کنتور نوشته شده است، می توان شناسه قبض را پیدا کرد.

در پاسخ به سؤال شماره کنتور برق کدام است باید بگوییم برای استعلام شماره بدنه کنتور برق باید به کنتور خود مراجعه کنید. شماره بدنه کنتور برق تهران در واقع یک رشته عدد است که به صورت عمودی و یا افقی و گاهاً پایین بارکد روی کنتور درج شده است. کنتورهای قدیمی تر بارکد ندارند و تنها شماره بدنه روی آن ها درج شده است. با این شماره شما می توانید پرداخت قبض برق با سریال کنتور را به راحتی انجام دهید.

پیدا کردن شماره کنتور برق
پیدا کردن شماره کنتور برق

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نکات ایمنی برق و پیشگیری از برق گرفتگی


از کجا بفهمیم کدام کنتور برق مال ماست

یکی از سوال هایی که در زمینه پيدا كردن شناسه قبض برق از روی کنتور بسیار پرسیده می شود، این است که کنتور برق واحد خود را چگونه تشخیص دهیم. برای این که بتوانیم به پرداخت قبض برق با شماره بدنه کنتور اقدام کنیم، ابتدا باید کنتور صحیح را تشخیص دهیم.

برای این که بتوانید کنتور را تشخیص دهید، می توانید تمامی دستگاه های الکتریکی واحد خود را خاموش کنید و روند افزایش کنتور را بررسی کنید. واحدهایی که تجهیزات الکتریکی متصل به برق دارند، کنتور آن ها سریع تر افزایش پیدا می کند.

در اغلب ساختمان ها کنتور با شماره واحد مشخص شده است. بنابراین می توانید از سایر همسایگان کمک بگیرید و کنتور خود را شناسایی کنید. در برخی از ساختمان های نوساز، اداره برق، شماره واحد را به صورت لیبل برروی کنتور می چسباند.

اگر قبض های قدیمی در اختیار داشته باشید، شماره کنتور برروی قبض درج شده است. همچنین شناسه پرونده روی قبض نیز عیناً روی کنتور درج شده است. در نهایت دریافت شماره اشتراک برق با مراجعه به اداره برق نیز امکان پذیر است. شما می توانید به اداره برق استان خود مراجعه کنید و شماره کنتور خود را دریافت کنید و با شماره سریال کنتور برق موجود مطابقت دهید. برای دریاقت شناسه نمی توانید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

شماره بدنه کنتور برق چند رقمی است

شماره بدنه کنتور در استان های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در استان مرکزی شماره کنتور 7 رقم است. اما به در اغلب استان ها شماره کنتور 8 رقم است. این ارقام به صورت اعداد و گاهی به همراه حروف انگلیسی در بالا یا پایین بارکد روی بدنه کنتور درج می شوند. البته لازم به ذکر است که کنتورهای قدیمی بارکد ندارند و شماره تنها روی بدنه درج شده است. منظور از سریال نامبر، شماره ساختمانی و شماره ردیف همان شماره بدنه کنتور است.

همان طور که پیشتر گفته شد، به کمک شناسه کنتور می توانید به پرداخت قبض اقدام کنید. روش های زیر برای پرداخت وجود دارد. در ادامه به بررسی هرکدام از این روش ها می پردازیم.

دریافت اپلیکیشن برق من

یکی دیگر از راه‌های دریافت قبض برق با شماره کنتور استفاده از اپلیکیشن برق من است. شرکت توانیر تنها شناسه قبض را جهت پرداخت هزینه برق مصرفی به رسمیت می شناسد. این شرکت اخیراً امکانی فراهم کرده است که به کمک آن می توان به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن اقدام به پرداخت قبض برق کرد. همچنین می توانید شماره بدنه کنتور برق را در بخشی از این اپلیکیشن وارد کنید تا بتوانید قبض خود را مشاهده نمایید.

برق من علاوه بر امکان پرداخت قبض برق با شماره سریال کنتور، امکانات دیگری همچون دریافت قبض برق اخرین دوره و مشاهده جریمه، بدهی ها و دیگر موارد را در اختیار کاربران می گذارد.

برای دریافت و نصب این اپلیکیشن در گوشی های اندروید می توانید به اپلیکیشن بازار مراجعه کنید و در دستگاه های iOS می توانید از نسخه تحت وب استفاده کنید. هم چنین با اسکن کدهایی که در لینک زیر وجود دارد نیز می توانید برنامه برق من را برای دستگاه خود نصب کنید. پس از پيدا كردن شناسه قبض برق با شماره کنتور و با نصب برنامه برق من می توانید قبض خود را پرداخت کنید.

دریافت اپلیکیشن برق من

دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور و برنامه برق من

جهت ثبت شماره کنتور برق برای دریافت قبض، پس از این که برنامه برق من برای شما نصب شد، باید برنامه را در گوشی موبایل خود اجرا کنید. پرداخت قبض برق با شماره کنتور شامل مراحلی است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

مرحله اول: با باز شدن برنامه، در بالای صفحه سمت چپ گزینه ای به نام ثبت شناسه مشاهده می کنید که باید بر روی دکمه + کلیک کنید.

مرحله دوم: با کلیک بر روی + صفحه جدیدی برای شما باز می شود که باید شماره بدنه کنتور برق را وارد کنید. برای وارد کردن شماره بدنه کنتور، باید روی گزینه جستجو با بدنه کنتور کلیک کنید.

مرحله سوم: در قسمت پایینی باید اطلاعات خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل شهر و شماره بدنه کنتور است. پس از ثبت نهایی اطلاعات باید روی دکمه تأیید کلیک کنید تا بتوانید شناسه قبض خود را مشاهده و هزینه آن را پرداخت نمایید و بدین ترتیب نسبت به استعلام بدهی برق با شماره بدنه کنتور اقدام نمایید.

دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور و برنامه برق من
دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور و برنامه برق من

بیشتر بخوانید: آموزش نصب تابلو برق ، فرق تابلو برق صنعتی و خانگی؟


گرفتن قبض برق از طریق شماره کنتور بدون برنامه

برای پیدا کردن شناسه قبض برق از طریق شماره بدنه کنتور راه دیگری نیز وجود دارد. اگر گوشی موبایل ندارید و یا امکان نصب برنامه برای شما وجود ندارد، می توانید با شماره 121 در تهران تماس بگیرید. این شماره مربوط به فوریت های برق تهران است. پس از برقراری اتصال باید داخلی مربوط به خدمات مشترکین را شماره گیری کنید. سپس در این بخش می توانید شماره بدنه کنتور را وارد و شناسه قبض خود را پرداخت کنید.

پرداخت قبض از طریق مراجعه حضوری

اگر به اینترنت و یا تلفن دسترسی ندارید، می توانید شناسه قبض خود را از راه دیگری نیز به دست بیاورید. برای این کار باید به شرکت توزیع برق محل خود مراجعه کنید و سپس از کارشناسان مربوطه بخواهید اطلاعات قبض را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که به همراه داشتن مدارک هویتی مانند مدارک شناسایی، سند خانه، اجاره نامه و … الزامی است. می توانید پیش از مراجعه به اداره برق، از روی کنتور خود عکس بگیرید تا تمامی اطلاعات را به همراه داشته باشید.

پرداخت قبض از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق

از دیگر راه هایی که به کمک آن می توانید اقدام به دریافت قبض برق با شماره کنتور و دریافت شناسه قبض برق با شماره کنتور کنید، مراجعه به سایت اصلی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ است. برای این کار باید به سایت مراجعه کنید و از قسمت سمت چپ در بخش مربوط به رؤیت اطلاعات صورت حساب مشترکین، گزینه جستجو براساس شماره ساختمانی را انتخاب کنید. سپس در کادر پایین شماره بدنه کنتور را وارد نمایید.

پس از تکمیل فرم ها، روی گزینه نمایش کلیک کنید تا شناسه قبض به شما نمایش داده شود.

  • سریال نامبر، شماره ساختمانی و شماره ردیف باید دقیقاً معادل همان اعدادی باشند که روی بدنه کنتور نوشته شده است.
  • شماره بدنه کنتور روی خود کنتور نشان داده شده است.
  • در حال حاضر تنها شرکت های برق می توانند شناسه قبض را از روی شماره کنتور در اختیار شما بگذارند و دفاتر پیشخوان دولتی چنین امکانی ندارند.
پرداخت قبض از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق
پرداخت قبض از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق

بیشتر بخوانید: محاسبه آنلاین قبض برق


پرداخت قبض از طریق پیامک

شماره بدنه کنتور برق را به چه شماره ای پیامک کنیم؟ برای مشاهده قبض برق با شماره کنتور یا دریافت پیامک قبض برق با شماره کنتور در تهران بزرگ، می توانید شماره بدنه کنتور را به شماره 500040121 با فرمت خاص 3*شماره بدنه کنتور پیامک کنید. پس از این کار، قبض برای شما ارسال می شود. درضمن می توانید علامت سؤال را نیز به این شماره پیامک کنید تا راهنمای پرداخت برای شما ارسال شود.

پرداخت قبض از طریق پیامک
پرداخت قبض از طریق پیامک

در این مقاله به روش های دریافت قبض برق با شماره کنتور پرداختیم. از طریق تمامی راه های بالا می توانید اقدام به دریافت شناسه قبض برق با شماره سریال کنتور و تسویه برق با شماره کنتور کنید. هر سؤالی درخصوص گرفتن قبض برق با شماره کنتور دارید، می توانید سؤال خود را در زیر مقاله درج کنید و پاسخ آن را دریافت نمایید.


بیشتر بخوانید: دریافت قبض برق با پیامک


در این مقاله به روش های پیدا کردن شناسه قبض برق از روی کنتور پرداخته شد. پس از دریافت قبض برق با شماره بدنه کنتور می توانید از راه های مختلف آن را پرداخت کنید. به عنوان مثال به کمک اپلیکیشن برق من، سایت شرکت برق و تماس با سرشماره شرکت برق (۵۰۰۰۴۰۱۲۱) می توانید قبض برق را پرداخت کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 769
دوست نداشتم: 717
میانگین امتیازات: 1.07

۳۰ دیدگاه در “دریافت قبض برق با شماره کنتور | پرداخت قبض برق

سلام شماره ۱۵۲۱روبگیرید به شماره *۲ ،(دوستاره) روبزنید کارشناس مربوطه بدنه کنتور روازتون می‌پرسه شماره موبایلتون رو میدید بهش بهتون میگه یک ساعت بعد شناسه وسایراطلاعات به گوشیتون ارسال میشه .امیدوارم به دردتون بخوره

سلام دوست عزیز
ممنون از حسن توجه شما.
با پیشنهاد شما و صحت سنجی از طرف تیم راندنو این مطلب به مقاله اضافه خواهد شد.

خیلی ممنون
اپلیکیشن ها و اس ام اس پنلشون کار نکرد، راهنمایی شما کارمو راه انداخت

سلام بر شما
برای من مرتب این جمله میاد که شماره بدنه کنتور نامعتبر می باشد .

سلام دوست عزیز
امکانش هست که واقعا شماره بدنه کنتور رو اشتباه وارد میکنین
و یا کنتور مربوط به واحد شما نیست.
لطفا از قبض همسایه ها کمک بگیرید تا بتونین کنتور واحد خودتون رو پیدا کنید.

با شماره کنتور نتونستم شناسه قبضم رو در اپلیکیشن پیدا کنم. از شماره پیامکی 121 هم استفاده کردم نشد. سایت هم بهم پیام میده که شماره کنتور صحیح نیست درصورتی که درست وارد میکنم.
ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام دوست عزیز
احتمالاً مشکلی در ثبت اطلاعاتتون پیش اومده
باید به اداره برق مراجعه کنید و اطلاعاتتون رو پیگیری کنید.
البته مدارک شناسایی که اثبات کنه مالک ملک یا مستاجر هستید رو به همراه داشته باشید.

سلام خسته نباشید.من مستاجرم و از طریق سایت برای گرفتن تسویه حساب اقدام کردم.
سایت از من سند خونه و کپی شناسنامه و سند برق می خواد منم به این مدارک دسترسی ندارم چیکار کنم؟

سلام دوست عزیز
باید از صاحب ملک کپی سند خونه رو بگیرید و باقی اطلاعات مربوط به خونه رو تکمیل کنید. اگر نمیتونید مدارک رو تکمیل کنید، به اداره شرکت توزیع مراجعه کنید و دلایل رو بگید.
احتمالاً سندهای دیگری از شما بخواهند که بتونید آن ها رو ارئه بدید.

با سلام و عرض ادب
لطفآ راهنمایی کنید با شماره پرونده و شماره سریال کنتور برق چگونه میتوان شناسه قبض را بدست اورد.
ضمنا این سایت هم باز نمیشه
ممنون

سلام دوست عزیز
ممنون از حسن توجه شما
برای پیدا کردن شناسه قبض میتونید شماره کنتور رو در اپلیکیشن برنامه برق من وارد کنید.
اگر به برنامه برق من دسترسی ندارید، میتونید از طریق تماس با شماره 121 شناسه قبض خودتون رو دریافت کنید.

با سلام وقتتون به خیر ممنون از مطلب خوبتون یه سؤال داشتم شماره اشتراک برق چند رقمی است

سلام دوست عزیز
ممنون از حسن توجه شما
شناسه قبض و شناسه پرداخت شامل حداقل 6 و حداکثر 13 رقم هستش.
البته تعداد ارقام شماره اشتراک برق برای هر استانی متفاوته

سلام خسته نباشید
روش پرداخت قبض برق با شماره کنتور در شهرهای دیگه مثل قزوین و شیراز و … هم به همین صورته؟ ممنون

سلام دوست عزیز
ممنون از حسن توجه شما
بله روش پرداخت قبض برق با شماره کنتور در استان های دیگه هم مشابه همین روش هستش

عرض ادب
ممنون از راهنماییتون
یه سؤال داشتم منظور از رمز رایانه قبض برق چیست

سلام دوست عزیز
ممنون از حسن توجه شما
رمز رایانه قبض برق، رمزی هستش که شما برای ورود به سامانه پرداخت قبض نیاز دارید.
البته اگر رمز رو در اختیار ندارید، میتونید از شماره پرونده و شناسه قبض به جای رمز رایانه استفاده کنین.

ممنون از مطلب مفید شما
شماره اشتراک کنتور برق دیجیتال کجاست آیا کنتور جدید با کنتور قدیمی متفاوته؟ممنون از شما و سایت خوبتون

سلام دوست عزیز
ممنون از حسن توجه شما
معمولاً شماره بدنه کنتور با یک لیبل زرد رنگ به بدنه چسبیده یا برروی بدنه کنتور شما حکاکی شده. این موضوع به نوع کنتور بستگی داره.
شماره اشتراک کنتور برق دیجیتال معمولاً نزدیک به بارکد کنتور درج شده است.

سلام من یه سؤال داشتم شاید خیلی ارتباطی به مطلب شما نداشته باشه اما شما بتونید منو راهنمایی کنید از کجا بفهمیم کدام کنتور برق مال ماست

سلام دوست عزیز
شما میتونین از طریق قبض برق همسایه کنتور واحد خودتون رو پیدا کنین.
همچنین میتونین براساس الگو مصرف، کنتور هر واحد رو پیدا کنین.
نحوه تشخیص کنتور برق هر واحد تنها به دو روش بالا محدود نمیشه.
شما میتونین به اداره برق محل مراجعه کنین و از مسئولین اداره بخواهید شماره کنتور شما رو اعلام کنن
و یا از مامور اداره برقی که هر چند ماه برای بررسی کنتور به خانه شما مراجعه می کنه کنتور واحدتون رو بپرسین.

سلام
میخواهم اینترنتی قبض برقم را بپردازم متاسفانه sms موبایل به من نمیرسه چکار کنم که بدون نیاز به sms قبض را ببینم ؟
با تشکر

سلام دوست عزیز
اگه خطوط تلفن شما اشکالی نداره، احتمال داره شما اس ام اس های تبلیغاتی خودتون رو بلاک کرده باشین.
به همین دلیل اس ام اس برای شما ارسال نمیشه.
شما می توانید با شماره ۱۲۱ در تهران تماس بگیرید.
این شماره مربوط به فوریت های برق تهران است.
پس از برقراری اتصال باید داخلی مربوط به خدمات مشترکین را شماره گیری کنید.
سپس در این بخش می توانید شماره بدنه کنتور را وارد و شناسه قبض خودتون رو دریافت کنین و از اون طریق قبص رو پرداخت کنین.
اگر هم به تلفن دسترسی ندارین، میتونین به شرکت توزیع برق محل خودتون مراجعه کنین و با ارائه مدرک، شناسه قبض رو دریافت کنین.

سلام
من در مورد دریافت قبض برق از طردق ای میل راهنمایی خواستم هنوز جوابی ندادید

سلام دوست عزیز
لطفاً سوالتون رو مجدد همین جا بپرسید تا در اسرع وقت به شما جواب داده بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *