بهترین پمپ آب خانگی

بهترین پمپ آب خانگی

اگر شما هم قصد خرید بهترین پمپ آب خانگی را دارید، در این مقاله قصد داریم با ارائه اطلاعات کاربردی، به بررسی و آشنایی با پمپ آب خانگی بپردازیم. همانطور که می دانید، آب مایع اساسی مورد نیاز بشر است. امروزه به علت فشار کم آب و وجود مشکلات مختلف، بسیاری از افراد در تلاش هستند تا بهترین پمپ آب خانگی را تهیه کنند.

به طور کلی، پمپ های آب زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که آب مصرفی واحدهای ساختمانی، از فشار آب مناسبی بهره مند نباشد. به ویژه در ساختمان هایی با طبقات متعدد و واحدهایی که در طبقات بالاتر قرار دارند، با مشکل افت فشار آب بیشتری مواجه هستند. از این رو امروزه پمپ های آب خانگی از کاربردی ترین وسایلی هستند که در سیستم آب رسانی منازل مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که استفاده از پمپ های آب به 2000 سال قبل از میلاد بازمی گردد. جالب است بدانید که اولین وسیله انتقال آب یک تیر چوبی بود که همانند میله عمل می کرد. همچنین یونانیان در اختراع پمپ آب و استفاده از آن در صدر قرار داشتند. نیروی محرکه این وسیله در ابتدا حیوانات و انسان ها بودند. پس از گذشت زمان، از آب و یا باد جهت به کارگیری این دستگاه استفاده شد.

در نتیجه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، نیروی محرکه انواع پمپ های آب، به الکترو موتور و توربین بخار مبدل شده است. از تغییرات اساسی پمپ های آب می توان به نحوه عملکرد آنتها از گذشته تا به امروز، اشاره کرد. تا انتهای مقاله بهترین پمپ آب خانگی با ما همراه باشید تا برترین برندهای پمپ آب خانگی را به شما معرفی کنیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

پمپ آب خانگی چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پمپ های آب خانگی جهت انتقال و جابه جایی مایعات و سیالات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله در سیستم های آبرسانی بخش هایی مانند منازل، زمین های کشاورزی، مکان های صنعتی و … نقش ویژه ای را اعمال می کند.

پمپ آب خانگی نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می کند. چرا که با بالا رفتن جمعیت و استفاده از آب در ساختمان ها و آپارتمان هایی با واحدهای متعدد، افراد در ساعات مشخصی از روز با مشکل کمبود آب مواجه می شوند.

همچنین کمبود آب و فشار کم آن، از معایبی است که باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه افراد می شود. در نتیجه با بهره گیری از بهترین پمپ آب خانگی می توان میزان فشار و حجم آب مورد نیاز را در دسترس قرار داد.

عملکرد این دستگاه به گونه ای است که نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند. به عبارتی این دستگاه برق را به عنوان ورودی دریافت می کند و با استفاده از معادلات مکانیکی خاص، فشار آب را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد. در ادامه مبحث بهترین پمپ آب خانگی به بررسی اجزای تشکیل دهنده این محصول می پردازیم.

پمپ آب خانگی چیست؟
پمپ آب خانگی چیست؟

انواع پمپ آب خانگی براساس کاربرد

در ادامه مقاله بهترین پمپ آب خانگی به معرفی انواع آن براساس کاربردی که دارند می پردازیم:

  • پمپ سانترفیوژ یا بشقابی
  • پمپ جتی
  • پمپ محیطی

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارواش خانگی


انواع پمپ آب خانگی براساس قدرت و توان خروجی

بهترین پمپ آب خانگی از لحاظ قدرت و توان خروجی در انواع گوناگونی تولید و به بازار ارائه می شود:

  • پمپ آب خانگی نیم اسب بخار: این نوع پمپ های آب جهت استفاده در ساختمان های یک طبقه با مساحت 150 متر مناسب هستند.
  • پمپ آب بشقابی یک اسب بخار: جهت آبرسانی ساختمان های 3 طبقه و 6 واحدی با مساحت 75 متر گزینه مناسبی هستند.
  • پمپ آب خانگی جتی یک اسب بخار: این مدل از پمپ آب خانگی مناسب برای ساختمان های 4 طبقه و 8 واحد با مساحت 68 متر هستند.
  • پمپ آب یک اسب بخار دو پروانه: برای ساختمان های 4 طبقه و 8 واحدی با مساحت 75 متر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • پمپ آب یک و نیم اسب بخار دو پروانه: برای ساختمان های 5 طبقه 10 واحدی با مساحت 100 متر گزینه کاربردی به شمار می آیند.
  • پمپ آب دو اسب بخار: این مدل از پمپ های آب خانگی مناسب برای ساختمان های 5 طبقه با 14 واحد 100 متری محسوب می شوند.

پمپ آب خانگی 3 فاز در مقایسه با پمپ آب خانگی تکفاز از مصرف برق کمتر و طول عمر بالاتری برخوردار است. استفاده از پمپ آب سه فاز برای ساختمان هایی که برق سه فاز دارند، مناسب تر است. همچنین لازم به ذکر است که برای ساختمان های 20 واحد با میانگین 100 متر پمپ آب 4 HP دو پروانه سه فاز گزینه مناسبی است. برای یک مجتمع مسکونی که حداقل 20 واحد دارد، باید از بوستر پمپ بهره گیری شود.

اجزای پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی مانند دیگر ابزارها از قطعات خاصی تشکیل شده است. در ادامه به معرفی اجزای تشکیل دهنده بهترین پمپ آب خانگی می پردازیم:

  1. بلبرینگ پمپ
  2. سیل مکانیکی پمپ
  3. نوار گرافیتی پمپ
  4. واشر کاغذی پمپ
  5. رینگ خنک کاری پمپ
  6. محفظه آب بندی
  7. پروانه پمپ
  8. رینگ سایش پمپ
  9. شافت
  10. پیستون
  11. دیافراگم
  12. دنده پمپ
  13. سیت و بال
  14. کلید اتوماتیک
  15. مکانیک سیل
اجزای پمپ آب خانگی
اجزای پمپ آب خانگی

بیشتر بخوانید: خرید ابزار آنلاین چگونه است؟ انواع ابزارآلات و بهترین آن ها کدامند؟


بهترین برندهای پمپ آب خانگی

در این بخش از مقاله بهترین پمپ آب خانگی قصد داریم به معرفی برترین برندهای تولیدکننده این محصول بپردازیم:

پمپ آب خانگی پنتاکس

اولین محصولاتی که در لیست بهترین پمپ آب خانگی قرار می گیرند، محصولات پنتاکس هستند. شرکت پنتاکس در سال 1990 توسط جانلوئیجی پدرولو تأسیس شد. برند پنتاکس یک برند ایتالیایی است که از زمان های قدیم در زمینه تولید و ساخت انواع بهترین پمپ آب خانگی فعالیت می کرده است.

شاید محصولات این شرکت قیمت بالایی داشته باشند، اما ارزش خرید فوق العاده بالایی دارند و شما با خیال راحت می توانید از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

پمپ آب خانگی سایر

برند سایر در سال 1951 میلادی در شهر امیلیا کشور ایتالیا تأسیس شد. این برند در آغاز فعالیت خود پمپ های برقی مختلفی را جهت مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی تولید نمود.

پمپ های آب تولیدشده توسط این شرکت باتوجه به استانداردهای لازم و با کیفیت مطلوب تولید می شوند. لازم به ذکر است که به دلیل توسعه کشاورزی پس از جنگ در امیلیا، تمامی محصولات این شرکت به رنگ سبز تولید و به بازار ارائه می شوند.

پمپ آب خانگی لوارا

برند دیگری که در لیست بهترین پمپ آب خانگی به چشم می خورد، شرکت لوارا است. برند لوارا در سال 1986 تأسیس شد. این شرکت هم مانند برندهای قبلی در ایتالیا فعالیت کرده و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

محصولات این برند از جنس فولاد یا استیل ضدزنگ برخوردار است و از آلودگی ها جلوگیری می کند. همچنین پمپ های آب تولیدشده توسط شرکت لوارا با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته، از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند.

لازم به ذکر است که جهت تهیه این محصول در ایران، شرکت دیزل ساز به عنوان نماینده رسمی این شرکت با 24 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش در بازار فعالیت می کند.

پمپ آب خانگی ابارا

از دیگر برندهای محبوب و معتبر تولیدکننده پمپ آب خانگی، می توان شرکت ابارا را نام برد. این شرکت در سال 1912 با مدیریت آریا اینو کوچی در کشور ژاپن تأسیس شد.

پمپ آب خانگی ابارا یکی از قوی ترین پمپ های موجود در دنیا محسوب می شود. این محصول از قدرت بالایی برخوردار است و در لیست بهترین تولیدکنندگان پمپ آب خانگی قرار می گیرد. برند ابارا از نمایندگی انحصاری برخوردار است و محصولات خود را همراه با 12 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش در بازار ایران ارائه می نماید.

پمپ آب خانگی داب

شرکت داب در سال 1975 در کشور ایتالیا تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر میلان است. این کارخانه از سال 1975 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون توانسته است شهرت جهانی ویژه ای به دست آورد.

محصولات تولیدشده در این شرکت نه تنها از قدرت زیادی برخوردار هستند، بلکه شما با خیال راحت می توانید از آنها در موقعیت های مختلف استفاده نمایید. شرکت آبا دیزل به عنوان نماینده انحصاری این شرکت به شمار می آید که از 12 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش در بازار ایران برخوردار است.

پمپ آب خانگی پدرولو

برند پدرولو در سال 1974 تأسیس شد و محصولات آن در بیش از 160 کشور جهان تولید و عرضه می شود. این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته، محصولات باکیفیتی را روانه بازار کرده است. استفاده از پمپ های آب این شرکت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

پمپ آب پدرولو
پمپ آب پدرولو

پمپ آب خانگی لیو

این شرکت در سال 1995 در کشور چین تأسیس شد. این شرکت با رعایت استانداردهای لازم و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، توانسته است به عنوان برند مطرح دنیا در حوزه تولید پمپ آب فعالیت نماید.

کمپانی لیو یک کمپانی قدیمی و قوی تولیدکننده پمپ آب محسوب می شود که در زمینه ساخت محصولات مناسب کشاورزی فعالیت می کند. برخی از مدل های این محصول برای کاربردهای ویژه در ساختمان های خاص مناسب هستند و مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ آب خانگی لیو از دیگر محصولاتی است که شما می توانید جهت افزایش سرعت آب از آن استفاده کنید.

همچنین گروه تولیدی-بازرگانی کرمانی واردکننده محصولات تولیدی این برند در ایران است که از مزایایی همچون 24 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار است.

پمپ آب خانگی اسپرونی

این برند در سال 1946 در کشور ایتالیا تأسیس شد و یکی از معروف ترین برندهای تولیدکننده انواع پمپ آب خانگی به شمار می آید. پمپ آب خانگی این برند از کیفیت مطلوبی برخوردار است و در ساخت آن استانداردهای لازم نیز رعایت شده است. شرکت بازرگانی فورگ به عنوان نماینده رسمی محصولات اسپرونی در ایران است که محصولات خود را با گارانتی 12 ماهه و خدمات پس از فروش به بازار عرضه می نماید.

پمپ آب خانگی گراندفوس

کمپانی اولیه این برند در سال 1945 در کشور دانمارک تأسیس شد. شرکت گراندفوس یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده پمپ در جهان است. بهترین پمپ آب خانگی این شرکت در کشورهایی همچون چین، آلمان و صربستان تولید می شود و در لیست بهترین برندهای پمپ آب خانگی قرار دارد. این محصول نیز 12 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش را در بر می گیرد.

پمپ آب خانگی ارس

برند ارس در سال 1368 در ایران تأسیس شد. پمپ آب خانگی ارس بهترین پمپ موجود در بازار است و در طبقه تجهیزات آبرسانی پرمصرف قرار می گیرد. تمامی پمپ های تولیدشده توسط این شرکت از استاندارد ISO 9001 برخوردار هستند و با توجه به کاربردهای مختلف در انواع گوناگونی تولید می شوند. همچنین محصولات تولیدشده توسط این برند از 12 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار هستند.

پمپ آب خانگی الکتروژن

انواع پمپ آب الکتروژن، اولین نوع پمپ آب موجود در ایران محسوب می شود. پمپ آب الکتروژن قدرت بالایی دارد و جایگاه ویژه ای را در لیست بهترین پمپ آب خانگی به خود اختصاص داده است. این برند از نیرو های قوی و متخصص استفاده می کند و خدمات خود را در بهترین حالت ارائه می دهد.

امیدواریم این مقاله در خصوص انتخاب و خرید بهترین پمپ آب خانگی به شما کمک کرده باشد. در سایت راندنو می توانید قیمت پمپ آب خانگی را در فروشگاه های مختلف مشاهده کنید و با فروشندگان به صورت مستقیم ارتباط برقرار نمایید.

پمپ آب خانگی
پمپ آب خانگی