بهترین برند کابل خودنگهدار

بهترین برند کابل خودنگهدار

بهترین برند کابل خودنگهدار برندی است که استانداردهای لازم را داشته باشد و بتواند جریان برق را به خوبی انتقال دهد. کابل خودنگهدار نوعی کابل برق است که جهت تأمین و توزیع برق در خطوط هوایی از آن استفاده می شود.

کابل خودنگهدار در دسته کابل های آلومینیوم جای گرفته است و از هادی های آلومینیومی تشکیل شده است. امروزه کابل های خودنگهدار جایگزین کابل های مسی شده اند زیرا مزایای بسیار زیادی دارند.

خرید انواع کابل خودنگهدار
خرید انواع کابل خودنگهدار

وظیفه اصلی کابل های خودنگهدار، تأمین برق برای سیستم های روشنایی خیابان ها، نصب روی تیرها برق و تأمین برق در کارخانه های صنعتی است. به همین دلیل به آن ها کابل خودنگهدار معابر یا کابل خودنگهدار روشنایی نیز گفته می شود.

اگر قصد دارید برای مجموعه خود کابل خودنگهدار خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی بهترین برند کابل خودنگهدار می پردازیم.

آنچه در ادامه می خوانیم:

کابل خودنگهدار چیست؟

در ابتدای موضوع بهترین برند کابل خودنگهدار به معرفی این کابل می پردازیم. کابل خودنگهدار کابل آلومینیوم است که جریان الکتریکی را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می دهد. این کابل ها جایگزین کابل های قدیمی با هادی های مسی شده اند. دلیل آن هم قیمت مقرون به صرفه این کابل ها است.

از این کابل ها اغلب در خطوط هوایی استفاده می شود. این موضوع سبب افزایش ایمنی، کاهش هزینه ها، کاهش خطرات جانی و حوادث های مختلف می شود. به همین دلیل در مسیرهای کم عرض، کابل خودنگهدار بیشترین کاربرد را دارد.

در ادامه موضوع بهترین برند کابل خودنگهدار خوب است بدانید که کابل آلومینیومی هادی آلومینیومی و عایق پلی اتیلن کراس لینک (XLPE) دارد. روکش کابل های خودنگهدار مشکی رنگ است و از دوام بالایی برخوردار است، به همین دلیل در خطوط هوایی می توان از آن ها استفاده کرد.

کابل های خودنگهدار به کمک کلمپ، نگهدارنده و پایه نصب می شوند. همچنین یک سیم نگهدارنده یا مسنجر نیز در ساختار این کابل ها به کار گرفته شده است. این سیم از جنس فولاد است و برای کابل های خودنگهدار فشار قوی از آن استفاده می شود.

کابل های خودنگهدار در انواع 4 رشته، 5 رشته و 6 رشته به بازار عرضه می شوند. قیمت کابل خودنگهدار به مواردی همچون تعداد رشته، سطح مقطع، تکفاز یا سه فاز بودن، سطح ولتاژ، برند و شرکت سازنده بستگی دارد.

در ادامه به بررسی بهترین برند کابل خودنگهدار می پردازیم.

بهترین برند کابل خودنگهدار
بهترین برند کابل خودنگهدار

بیشتر بخوانید: کابل خودنگهدار چیست؟


کابل خودنگهدار آلوم کابل کاوه

در لیست بهترین برند کابل خودنگهدار می توان به شرکت آلوم کابل کاوه اشاره کرد. این شرکت با هدف رفع نیازهای مصرف کنندگان در حوزه سیم و کابل تأسیس شده است. با پیشرفت تکنولوژی، نیاز صنایع به این تجهیزات نیز بیشتر می شود. به همین دلیل شرکت های بسیار زیادی به ساخت و تولید انواع کابل آلومینیوم و خودنگهدار می پردازند که شرکت آلوم کابل یکی از بهترین آن ها است.

این شرکت به کمک تجهیزات پیشرفته و با پشتوانه دانش فنی و پرسنل مجرب توانسته است کابل های باکیفیتی در این زمینه به بازار عرضه کند. سیم و کابل های این شرکت تنها در بازارهای داخلی به فروش نمی رسند، بلکه به دیگر کشورها همچون عراق، افغانستان و ترکمنستان نیز صادر می شوند. شرکت آلوم کابل کاوه در دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان به عنوان کارآفرین برتر ملی معرفی شد.

در میان تمامی محصولات آلوم کابل، کابل های آلومینیومی و خودنگهدار آن بیشترین شهرت را به دست آورده اند. از محصولات پرکاربرد این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابل قدرت تک رشته و چند رشته آلومینیومی با روکش XLPE و PVC
  • کابل هادی آلومینیومی هوایی بدون روکش و روکش دار
  • کابل مفتولی آلومینیومی با عایق XLPE
  • کابل های خودنگهدار با عایق های رنگی
  • کابل های خودنگهدار آلومینیومی
کابل خودنگهدار آلوم کابل کاوه
کابل خودنگهدار آلوم کابل کاوه

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل خودنگهدار


کابل خودنگهدار مسین

برند بعدی که می تواند در لیست بهترین برند کابل خودنگهدار جای بگیرد، سیم و کابل مسین است. مسین یکی از برترین تولیدکننده های انواع سیم و کابل به خصوص کابل های آلومینیومی در ایران است. البته کابل های مسی این شرکت نیز کیفیت بالایی دارند. این شرکت به تولید انواع کابل 4 رشته، 5 رشته و 6 رشته می پردازند.

عایق کابل آلومینیومی مسین می تواند هم از جنس پی وی سی و هم از جنس XLPE باشد. کابل خودنگهدار فشار قوی و فشار ضعیف توسط مسین تولید می شود.

مسین با بیش از 25 سال سابقه به تولید انواع سیم و کابل می پردازد و در سال 1395 به عنوان واحد نمونه کار در ایران تبدیل شده است.

کابل خودنگهدار مسین
کابل خودنگهدار مسین

بیشتر بخوانید: کابل کشی برق با کابل خودنگهدار چگونه است؟ جایگزینی کابل خودنگهدار با سیم مسی


کابل خودنگهدار سیمیا

در این بخش از مقاله بهترین برند کابل خودنگهدار به معرفی برند سیمیا می پردازیم. سیمیا نامی آشنا در زمینه تولید انواع سیم و کابل است. این شرکت در سال 1360 فعالیت خود را آغاز کرده است. هم اکنون شرکت سیمیا به تولید بیش از 18000 تن سیم و کابل می پردازد. محصولات سیمیا مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شوند. در میان تمامی محصولات سیمیا، کابل خودنگهدار آن شهرت بسیار زیادی دارد.

این کابل ها در دو نوع روکش PVC و XLPE عرضه می شوند. کابل های خودنگهدار سیمیا در تعداد رشته های متنوع و سطح مقطع های گوناگون ساخته می شوند.

کابل خودنگهدار سیمیا
کابل خودنگهدار سیمیا

بیشتر بخوانید: کابل آلومینیومی چیست؟


کابل خودنگهدار همدان

در انتهای موضوع بهترین برند کابل خودنگهدار به معرفی سیم و کابل همدان می پردازیم. این شرکت از سال 1361 فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت همدان کالاهایی مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می کند. همدان موفق به دریافت استانداردهایی همچون سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015، حفاظت از محیط زیست ISO 14001:2015، ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS 18001:2007 و گواهی CE MARKING شده است.

در میان تمامی کابل های تولیدشده، کابل خودنگهدار این شرکت شهرت بسیار زیادی دارد. این کابل ها هادی هایی از جنس آلومینیوم دارند و از عایق پلی اتیلن کراسلینک در ساختار آن ها استفاده شده است. این محصولات مطابق با الزامات توانیر و NFC 33-209 تولید می شوند و در سطح ولتاژی 0.6 الی 1 کیلو ولت از آن ها استفاده می شود.